SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Zolang ze zo worden gehouden zijn ze in ieder geval Oekraïne niet tot last.quote:Op maandag 15 september 2025 21:19 schreef Parafernalia het volgende:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/1iNty2thxW
![]()
Dan bespaar je allicht op de start-productie. Operationele kosten loopt dan nog steeds elk land individueel op leeg.quote:Op maandag 15 september 2025 21:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb het over de vervanging van Nuclear Sharing door een Europese variant. Daar gaat het om 20 bommen per deelnemer.
Gast, trump is te druk bezig met niet bestaande oorlogen te beeindigen.quote:Op maandag 15 september 2025 21:26 schreef theunderdog het volgende:
Persoonlijk denk ik dat als bijvoorbeeld Nederland zou besluiten kernwapens te gaan ontwikkelen en ze hier te horen krijgen van de VS dat ze daarop niet zitten te wachten, men hier het onderzoeken direct weer staakt.
Ja. Maar het ontwikkelingen van zo'n ding duurt een tijdje. Ik zie dus enkel mogelijkheden als ze het met ze alle doen. Maar daarvoor is eensgezindheid nodig. Aan de andere kant: je kan je afvragen of het uberhaupt nodig is. Misschien hebben we ook wel genoeg met die van Frankrijk en VK.quote:Op maandag 15 september 2025 21:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, trump is te druk bezig met niet bestaande oorlogen te beeindigen.
Dit werkt een stuk goedkoper en efficiënter voor het Kremlin dan een goed uitgeruste tank wat vroeg of laat toch wordt opgeblazen door een fpv drone.quote:Op maandag 15 september 2025 17:33 schreef ExTec het volgende:
In het rijtje ezeltjes, paarden, golfkarretjes, hebben we nu fatbikes!
[ x ]
Hoog tijd dan om hem kennis te laten maken van de macht en kracht van de Navo luchtmacht.quote:Op maandag 15 september 2025 21:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Het escaleert wel elke keer een stapje verder hè.
Rusland heeft vandaag nog aangegeven ook in oorlog te zijn met de navo.
Die hebben samen 600 oid, de Ruzzen 6000.quote:Op maandag 15 september 2025 21:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar het ontwikkelingen van zo'n ding duurt een tijdje. Ik zie dus enkel mogelijkheden als ze het met ze alle doen. Maar daarvoor is eensgezindheid nodig. Aan de andere kant: je kan je afvragen of het uberhaupt nodig is. Misschien hebben we ook wel genoeg met die van Frankrijk en VK.
Dit zegt ook wel wat he. We kunnen dus volgens jou enkel Rusland bestrijden op andermans grondgebied. Binnen Rusland zelf kunnen we ze niets maken, want dan gaan ze hun kernwapenarsenaal inzetten denk je?quote:Op maandag 15 september 2025 21:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoog tijd dan om hem kennis te laten maken van de macht en kracht van de Navo luchtmacht.
Àls wij ons gezamenlijk (en dat kan ook zonder de VS) echt kwaad maken, dan kunnen we binnen no time alle Ruzzische militaire doelen in Oekraïne vernietigen a la Shock and Awe.
In Oekraïne, zodat wij Ruzland zelf niet aanvallen, zodat ze ook niet existentieel bedreigd worden (want dat = kernwapens).
Als meneer zo graag wil, kan ie het krijgen.
Nee daarom. Die aantallen boeien in essentie niet zoveel. Daarbij vraag ik mij sterk of of al die 6000 inzetbaar zijn, maar goed.quote:Op maandag 15 september 2025 21:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die hebben samen 600 oid, de Ruzzen 6000.
Maar als ze eenmaal gegooid gaan worden over en weer, maken de aantallen eigenlijk geen zak meer uit
quote:Op maandag 15 september 2025 21:42 schreef Haags het volgende:
Polen wordt weer getest vanavond, zo te zien.
Dat waren ze al vanaf dag één hoor, maar de meeste mensen staken liever hun kop in het zand.quote:Op maandag 15 september 2025 21:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze maken wel de belofte waar dat fatbikes rijders echt kut zijn. Vervelende kut jongeren, tokkies en Russische soldaten.quote:Op maandag 15 september 2025 17:33 schreef ExTec het volgende:
In het rijtje ezeltjes, paarden, golfkarretjes, hebben we nu fatbikes!
[ x ]
Puur om druk te zetten en hulp aan Oekraïne te ontmoedingen.quote:Op maandag 15 september 2025 21:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat hebben ze wel altijd gezegd, dat ze bij een existentiële bedreiging van/voor Ruzland, ze die zullen inzetten.quote:Op maandag 15 september 2025 21:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit zegt ook wel wat he. We kunnen dus volgens jou enkel Rusland bestrijden op andermans grondgebied. Binnen Rusland zelf kunnen we ze niets maken, want dan gaan ze hun kernwapenarsenaal inzetten denk je?
Als de drone dus idd van hun is. Het wordt nu onderzocht. Maar de kans is groot.quote:Op maandag 15 september 2025 21:47 schreef Momo het volgende:
Wel weer een escalatie van de Russen door die drone helemaal boven Warschau boven overheidsgebouwen te laten vliegen.
Het gros zal waarschijnlijk niet meer bruikbaar zijn (onderhoud kost verschrikkelijk veel geld, meen hier ooit eens gelezen te hebben dat de VS ettelijke tientallen miljarden dollar per jaar kwijt is voor onderhoud).quote:Op maandag 15 september 2025 21:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee daarom. Die aantallen boeien in essentie niet zoveel. Daarbij vraag ik mij sterk of of al die 6000 inzetbaar zijn, maar goed.
Het is nu al een klein berichtje op de nieuwssites.quote:Op maandag 15 september 2025 21:51 schreef Zwoerd het volgende:
Nog even een keertje niks doen en het wordt gewoon genormaliseerd dat dit regelmatig gebeurt.
En dat niet alleen, dat wordt dan opgevat als een teken van zwakte, waardoor hij zich gesterkt voelt om alleen maar en verder te gaan.quote:Op maandag 15 september 2025 21:51 schreef Zwoerd het volgende:
Nog even een keertje niks doen en het wordt gewoon genormaliseerd dat dit regelmatig gebeurt.
Dus je gaat uit van wat ze zeggen? want als ze ineens roepen het al in te zetten als we troepen aanpakken in oekraine? naar mijn weten moet je uitgaan van waarschijnlijkheden. En de kans dat men uberhaupt kernwapens inzet is zo ongeveer 0. Niet enkel Putin, maar een gehele staf moet dan zo ongeveer suicidaal zijn.quote:Op maandag 15 september 2025 21:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel altijd gezegd, dat ze bij een existentiële bedreiging van/voor Ruzland, ze die zullen inzetten.
Ja. Maar kernwapens zijn uiteindelijk vooral psychologische oorlogsvoering. kans vrijwel 0 dat ze ingezet gaan worden, maar stel toch eens !quote:Op maandag 15 september 2025 21:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het gros zal waarschijnlijk niet meer bruikbaar zijn (onderhoud kost verschrikkelijk veel geld, meen hier ooit eens gelezen te hebben dat de VS ettelijke tientallen miljarden dollar per jaar kwijt is voor onderhoud).
Maar zeg dat slechts 10% inzetbaar is, dan is het ook einde oefening.
Dat risico is simpelweg té groot, hoe klein de kans ook is.quote:Op maandag 15 september 2025 21:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus je gaat uit van wat ze zeggen? want als ze ineens roepen het al in te zetten als we troepen aanpakken in oekraine? naar mijn weten moet je uitgaan van waarschijnlijkheden. En de kans dat men uberhaupt kernwapens inzet is zo ongeveer 0. Niet enkel Putin, maar een gehele staf moet dan zo ongeveer suicidaal zijn.
quote:🇪🇸🇮🇹🇬🇧🇸🇪 Spain, Italy, UK and Sweden will join NATO's "Eastern Sentry" initiative.
❗️NATO's Operation Eastern Sentry launched in Poland on September 13 in response to a Russian drone attack three days earlier.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyvlefhsss2c
Als ze 3 weken zouden moeten brommen in een Nederlandse cel zou Poetin flink lachen. Als ze de komende 30 jaar vast zitten zie ik dit meer als een overwinning voor Polen.quote:Op maandag 15 september 2025 21:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dat niet alleen, dat wordt dan opgevat als een teken van zwakte, waardoor hij zich gesterkt voelt om alleen maar en verder te gaan.
Over escalatie gesproken....
Maar als je toch al uitgaat van dat het risico bestaat (ik denk dat dus niet), dan kan dat risico er toch ook al zijn binnen Oekraine?quote:Op maandag 15 september 2025 21:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat risico is simpelweg té groot, hoe klein de kans ook is.
Maar ze volledig vernietigen in Oekraïne kan prima.
We zitten er toch al?quote:Op maandag 15 september 2025 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke dit is positief. Waarom Nederland niet?
Tot de dag dat de normale drones opeens neervallen op echte doelwitten en Polen 5-0 achterstaat voor het volgende Poetin avontuur.quote:Op maandag 15 september 2025 21:51 schreef Zwoerd het volgende:
Nederland gaat al met f35 naar Polen en troepen daar stationeren. Deze landen gaan dit nu ook doen na de artikel 4 uitspraak.quote:Op maandag 15 september 2025 22:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke dit is positief. Waarom Nederland niet?
Of in iedergeval lastig vallen met drones.quote:Op maandag 15 september 2025 23:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
We zouden als Navo een statement moeten maken en als “straf” Kalingrad moeten innemen
neequote:Op maandag 15 september 2025 23:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of in iedergeval lastig vallen met drones.
Met gelijke munt terug betalen.
ze kenden die hele vent niet eens.quote:Op maandag 15 september 2025 22:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Wat Russische jongens laten hun politieke voorkeur zien.
In welk opzicht zijn ze van mindere kwaliteit? Hoe uit zich dat in de praktijk bij een aanval?quote:Op maandag 15 september 2025 10:40 schreef skysherrif het volgende:
Enige nadeel is wel dat Oekrainese drones nog lange na niet de kwaliteit hebben van de Russische. Als Oekraine dat ooit weet te bereiken dan hep Rusland echt een groot probleem.
Benieuwd wat Jeffrey Sachs er van vindt dat Russen voor de lol Oekraiense paarden over hoop schietenquote:Op maandag 15 september 2025 12:29 schreef Idisrom het volgende:
Op 11 mei 2022 kreeg Jeffrey Sachs het Legioen van Eer van Emmanuel Macron.
Macron zei toen tegen Sachs dat de NAVO verantwoordelijk is voor de Oekraïne-oorlog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://t.me/parapax/4112?single
[ Bericht 7% gewijzigd door skysherrif op 16-09-2025 04:21:20 ]
Vliegen veel hoger, terwijl ze alsnog sneller gaan waardoor het lastiger is om ze uit de lucht te schieten met een hogere payload om het even heel kort samen te vatten :pquote:Op dinsdag 16 september 2025 02:23 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In welk opzicht zijn ze van mindere kwaliteit? Hoe uit zich dat in de praktijk bij een aanval?
Natuurlijk wil Poetin oorlog, dat zit in zijn aard. Oftewel in de Russische aard. Moorden, vernietigen en treiteren. Kijk maar naar dat moordplaatje met die paarden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 06:07 schreef quirina het volgende:
Dus Putin heeft NaVo de oorlog verklaard? Waaar blijven de Russen?
En de Chinezen, Noord Koreanen, India
Het idee dat oorlog “in de Russische aard” zit, is gewoon fout. De meeste Russen willen helemaal geen oorlog. Het volk walgelijk noemen is een stereotype en klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 07:05 schreef Seeburg54 het volgende:
Natuurlijk wil Poetin oorlog, dat zit in zijn aard. Oftewel in de Russische aard. Moorden, vernietigen en treiteren. Kijk maar naar dat moordplaatje met die paarden. Walgelijk volk. Daar voelt de gemiddelde Rus zich blijkbaar prima bij. Keihard optreden tegen dit soort uitschot, ik snap al dat slappe gedoe niet.
Ik vraag mij af of dat zo is, maar gesteld dat Poetin oorlog wil. Waarom ga je dan mee in de wens van Poetin?quote:Op maandag 15 september 2025 23:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee
dat is precies wat Putin wil
Putin wil een oorlog tussen Wit Rusland en Polen
Die jongen rechts lijkt wel een klein kind. Hele jonge oogjes.quote:Op maandag 15 september 2025 22:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Wat Russische jongens laten hun politieke voorkeur zien.
Dat moeten ze ook niet doen , niet reageren op die aanvallenquote:Op dinsdag 16 september 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat zo is, maar gesteld dat Poetin oorlog wil. Waarom ga je dan mee in de wens van Poetin?
Putin die stopt nooit meer met oorlog voeren , hij heeft verder geen hobby'squote:Op maandag 15 september 2025 23:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hopelijk donderen die russen snel op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |