verkeerde topcquote:Op maandag 15 september 2025 19:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Persoonlijk snap ik niet waarom je daarover zou liegen? Vroeger had dat nog een kans van slagen gehad, maar nu met social media kun je zo simpel met bewijs komen (tenzij Russische bots etc, maar dan ben je nog verder van het padje af).
Het is totaal respectloos richting de slachtoffers van echt fascisme om die term te misbruiken om je opponenten zwart te maken, net zolang totdat ie zijn betekenis verloren heeft. Je zou je als zelfbenoemd intellectueel moeten schamen voor dit soort nonsens.quote:Op maandag 15 september 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Niet leuk om te horen met een 'Smash Fascism' opstrijkplaatje, het is wat het is.
Dit heb ik nou met het woord genocide. Totaal respectloos.quote:Op maandag 15 september 2025 19:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Het is totaal respectloos richting de slachtoffers van echt fascisme om die term te misbruiken om je opponenten zwart te maken, net zolang totdat ie zijn betekenis verloren heeft. Je zou je als zelfbenoemd intellectueel moeten schamen voor dit soort nonsens.
Het is volstrekt onnodig om met dit soort frames te smijten om Bob Vylan en wat er in Paradiso is gebeurd fors te bekritiseren. Ik vind het ook schandelijk wat daar gebeurd is, maar het is geen fascisme.
Hou de term fascisme aub gereserveerd voor daadwerkelijk fascisme als je ook maar een greintje respect heb voor de slachtoffers daarvan.
Door mijn familiegeschiedenis weet ik helaas waar ik het over heb.
Respect.quote:Op maandag 15 september 2025 19:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Het is totaal respectloos richting de slachtoffers van echt fascisme om die term te misbruiken om je opponenten zwart te maken, net zolang totdat ie zijn betekenis verloren heeft. Je zou je als zelfbenoemd intellectueel moeten schamen voor dit soort nonsens.
Het is volstrekt onnodig om met dit soort frames te smijten om Bob Vylan en wat er in Paradiso is gebeurd fors te bekritiseren. Ik vind het ook schandelijk wat daar gebeurd is, maar het is geen fascisme.
Hou de term fascisme aub gereserveerd voor daadwerkelijk fascisme als je ook maar een greintje respect heb voor de slachtoffers daarvan.
Door mijn familiegeschiedenis weet ik helaas waar ik het over heb.
Vergeleken met de altijd jankende conservatieven zijn wokies echt Spartaanse bikkels.quote:Op maandag 15 september 2025 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
Hoop sneeuwvlokjes weer die een artiest proberen te cancellen.
Altijd boos op woke maar ze zijn zelf net zo armoedig lol
Charlie Hebdo is er niets bij, inderdaad.quote:Op maandag 15 september 2025 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
Hoop sneeuwvlokjes weer die een artiest proberen te cancellen.
Altijd boos op woke maar ze zijn zelf net zo armoedig lol
Daarom liggen ze al in een foetushouding wanneer niet de correcte pronoun wordt gebruikt.quote:Op maandag 15 september 2025 19:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vergeleken met de altijd jankende conservatieven zijn wokies echt Spartaanse bikkels.
Kritiek op Israel = antisemitisch? lolquote:Op maandag 15 september 2025 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Charlie Hebdo is er niets bij, inderdaad.
Van mijn part krijgt die Vylan een eigen TV-show, 24 uur per dag genieten van zijn 'scherpe maatschappijkritiek'.
Ik zal hem nog steeds een ophistende antisemitische randdebiel noemen.
Ik heb vandaag te hard gewerkt en ben te moe om nog op deze non sequitur in te gaan.quote:Op maandag 15 september 2025 19:25 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Kritiek op Israel = antisemitisch? lol
Erg 'scherpe' analyse weer
ok boomerquote:Op maandag 15 september 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb vandaag te hard gewerkt en ben te moe om nog op deze non sequitur in te gaan.
Of, het feit dat je niet doorhebt dat ikzelf kritiek heb op Israël, maar tendensen zoals waarneembaar in Paradiso niet meer zie als kritiek maar ordinaire haat en oproepen tot geweld jegens anderen, is aanleiding voor mijn beslissing het hier bij te laten.quote:
Van die laffe centrist kritiek op Israel hebben we niks aanquote:Op maandag 15 september 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, het feit dat je niet doorhebt dat ikzelf kritiek heb op Israël, maar tendensen zoals waarneembaar in Paradiso niet meer zie als kritiek maar ordinaire haat en oproepen tot geweld jegens anderen, is aanleiding voor mijn beslissing het hier bij te laten.
Op deze manier hoef ik je respect niet. Als je het begrip fascisme gebruikt alleen om je tegenstanders in een kwaadaardig frame te plaatsen.quote:Op maandag 15 september 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Respect.
Ik heb ook een familiegeschiedenis.
En daarom bezie ik zaken als in Paradiso geschieden voor wat ze zijn: fascisme.
Ik hoef verder die lul van een Vylan en die meedeinende nitwits niet zwart te maken, doen ze zelf al.
Houd toch op... Ik weiger mee te gaan in welk radicalisme dan ook. Daarom wapper ik niet met Israëlische of Palestijnse vlaggen.quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Van die laffe centrist kritiek op Israel hebben we niks aan
Bob durft tenminste het echte probleem te benoemen en niet wat je van de elite mag zeggen. Hij zegt gewoon waar het op staat. Hij zegt wat het gewone volk denkt!1!
Hmm, zag er best antidemocratisch en militaristisch uit, dat debacle in Paradiso. Is het dat nationalistische wat in jouw ogen ontbreekt? Niet echt. Kijk eens welke vlaggen daar hangen.quote:Op maandag 15 september 2025 19:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Op deze manier hoef ik je respect niet. Als je het begrip fascisme gebruikt alleen om je tegenstanders in een kwaadaardig frame te plaatsen.
Ten koste van de slachtoffers van daadwerkelijk fascisme. Het fascisme van autoritair nationalisme. Het fascisme van antidemocratisch militarisme. Het fascisme van Benito Mussolini. Van de NSDAP, van de geestverwanten van de NVU. Dat is fascisme.
Zoek maar een andere term voor de abjecte idioterie van Bob Vylan. Die is er vast. Maar noem geen fascisme als het geen fascisme is. Dat is respectloos.
Bob is er juist voor de gewone hardwerkende mensen. We moeten ons land terugpakken van het gristentuig dat onvoorwaardelijk Israel steunt.quote:Op maandag 15 september 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op... Ik weiger mee te gaan in welk radicalisme dan ook. Daarom wapper ik niet met Israëlische of Palestijnse vlaggen.
En de kift. Als Bob iets doet, is het spreken voor de elite. Het gros van Nederland wil namelijk niets met hem en zijn fascistische volgelingen te maken hebben.
Welk gristentuig?quote:Op maandag 15 september 2025 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Bob is er juist voor de gewone hardwerkende mensen. We moeten ons land terugpakken van het gristentuig dat onvoorwaardelijk Israel steunt.
Willen jullie meer of minder gristentuig???
quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Leuke muziekkeuze, vast toeval.
Dat je hem met Wilders kan vergelijken en dat ook doet is ook vrij veelzeggend vind je zelf niet?quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Bob durft tenminste het echte probleem te benoemen en niet wat je van de elite mag zeggen. Hij zegt gewoon waar het op staat. Hij zegt wat het gewone volk denkt!1!
Wat staat hier allemaal dan?quote:Op maandag 15 september 2025 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Bob is er juist voor de gewone hardwerkende mensen. We moeten ons land terugpakken van het gristentuig dat onvoorwaardelijk Israel steunt.
Als je ook die likes doorgaat, je kan eigenlijk geen enkel links doel meer steunen zonder indirect pro hamas geluid te steunen.quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Tja. Dat krijg je dan.quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
gristentuig? Waar heb je het over man.quote:Op maandag 15 september 2025 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Mensen die denken voor 'het volk' te spreken zijn meestal niet zo goedaardig.quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Voor alle kaaskoppen in het land.quote:Op maandag 15 september 2025 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Mijn hemelquote:Op maandag 15 september 2025 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 september 2025 19:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Mensen die denken voor 'het volk' te spreken zijn meestal niet zo goedaardig.
Hmmmmquote:Op maandag 15 september 2025 20:03 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Nederland heeft onlangs nog de PVV de grootste partij gemaakt.
Over de wil van het gewone volk gesproken.
Daarom is het ook zo naar om over de wil van het volk te spreken.quote:
Net zoals die grote blonde leider ooit riep: "Willen we meer of minder Marokkanen?!"quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Nederland zit nog steeds onder dezelfde conservatieve plak. Muh christelijke-joodse tradities enzoquote:Op maandag 15 september 2025 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welk gristentuig?
Nederland is nog nooit zo geseculariseerd als nu.
Bob staat daar verder voor z'n likes en z'n paycheck. En nogmaals: overal buiten het Westen waar die op spuugt zou deze nitwit het nog geen dag volhouden zichzelf te onderhouden. Alleen hier kun je een talentloze 'rapper' en 'artiest' voorzien in z'n behoeften, ook al komt er nog een dosis haatzaaierij bij ook.
"Kunst en cultuur".
De één is meer geaccepteerd dan de ander dus mehquote:Op maandag 15 september 2025 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat je hem met Wilders kan vergelijken en dat ook doet is ook vrij veelzeggend vind je zelf niet?
Nederland staat al decennia bovenaan in de lijsten van meest progressieve landen ter wereld. Heeft waarschijnlijk van doen met onze grondwet, gelijke rechten, scheiding kerk en staat en waarborging van rechten voor minderheden.quote:Op maandag 15 september 2025 21:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Nederland zit nog steeds onder dezelfde conservatieve plak. Muh christelijke-joodse tradities enzo
Tuurlijk wel. Al dat gristentuig met hun deathcult die hopen dat alle joden zich bekeren naar het christendom en dat Jezus daarna weer op aarde komt enzoquote:Op maandag 15 september 2025 19:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
gristentuig? Waar heb je het over man.
Israël supporten heeft niets met christen zijn te maken.
Ja, ik zou even de cijfers opzoeken van belijdende 'gristenen' in Nederland...quote:Op maandag 15 september 2025 21:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Al dat gristentuig met hun deathcult die hopen dat alle joden zich bekeren naar het christendom en dat Jezus daarna weer op aarde komt enzo
In je fantasie ja.quote:Op maandag 15 september 2025 21:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Al dat gristentuig met hun deathcult die hopen dat alle joden zich bekeren naar het christendom en dat Jezus daarna weer op aarde komt enzo
Lijstjesquote:Op maandag 15 september 2025 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nederland staat al decennia bovenaan in de lijsten van meest progressieve landen ter wereld. Heeft waarschijnlijk van doen met onze grondwet, gelijke rechten, scheiding kerk en staat en waarborging van rechten voor minderheden.
Wellicht kun je me een progressiever land dan Nederland aanwijzen?
Ja, noem die lijst met meer progressieve landen eens.quote:Op maandag 15 september 2025 21:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Lijstjes
Dit roepen terwijl de rest van de wereld ons voorbij streeft op alle fronten. We kunnen wiet niet eens legaliseren omdat we anders meneer de pastoor tegen het hoofd stoten
Vertel dat maar aan de gristenen. Er is een reden dat evangelisten etc. zo krampachtig Israel steunen terwijl rechts in Amerika meer de neonazi begint uit te hangen.quote:
Misschien moet je uit je bubbel stappen als je denkt dat meneer de pastoor niks meer te vertellen heeft.quote:Op maandag 15 september 2025 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, noem die lijst met meer progressieve landen eens.
En echt: dan kom je ook nog met een pastoor... als één van de christelijke kerken in Nederland al decennia geen moer meer te vertellen heeft is het wel de katholieke.
Oprechte vraag: heb je enig idee waar je het over hebt?
In Nederland zijn dat er niet zoveel.quote:Op maandag 15 september 2025 21:34 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de gristenen. Er is een reden dat evangelisten etc. zo krampachtig Israel steunen terwijl rechts in Amerika meer de neonazi begint uit te hangen.
Bar weinig, inderdaad... Kerkbezoek is nog nooit zo laag geweest als nu, en die trend is al in de jaren '50 ingezet.quote:Op maandag 15 september 2025 21:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien moet je uit je bubbel stappen als je denkt dat meneer de pastoor niks meer te vertellen heeft.
Die zitten nu allemaal bij de PVV en roepen dat de islam een groot gevaar is.quote:Op maandag 15 september 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In Nederland zijn dat er niet zoveel.
Zoals je het presenteert zou ik toch minstens al jaren een zetel of 25 bij de SGP verwachten.
MasAllahquote:Op maandag 15 september 2025 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kerkbezoek is nog nooit zo laag geweest als nu, en die trend is al in de jaren '50 ingezet.
Orthodoxe religie is inderdaad een gevaar voor individuele vrijheden.quote:Op maandag 15 september 2025 21:38 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die zitten nu allemaal bij de PVV en roepen dat de islam een groot gevaar is.
Anders ga je even ergens anders de troll uithangen. Rare snuiter.quote:Op maandag 15 september 2025 21:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien moet je uit je bubbel stappen als je denkt dat meneer de pastoor niks meer te vertellen heeft.
Ja, je werkelijke agenda is me al langer duidelijk, maar voor de neutrale lezers houd ik het vol, om aan te tonen dat je zelf wel zo ongelooflijk geïndoctrineerd bent dat je maar wartaal begint uit te slaan en zo hoopt dat het ergens nog blijft hangen, als de feces die gorilla's in de dierentuin tegen een glaswand smijten.quote:
Loop de SGP gemeentes maar langsquote:Op maandag 15 september 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Orthodoxe religie is inderdaad een gevaar voor individuele vrijheden.
Daarom hebben we ook steeds minder christendom in Nederland. Al decennia.
Aangezien het gros van Nederland irreligieus is en we zeer christelijke partijen hebben als SGP en CU, zou ik graag een bron willen zien waaruit blijkt dat de PVV bemand wordt door evangelische christenen.
Ga je gang.
Ga er maar van uit?quote:Op maandag 15 september 2025 21:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Loop de SGP gemeentes maar langs
https://allecijfers.nl/st(...)k-ezra-s-gravendeel/
Ga er maar van uit dat MINIMAAL een kwart van de stemmen van de PVV uit die hoek komt.
PVV, SGP, CU en een deel CDA en VVD. Dan heb je gelijk een grote hap conservatieve gezever te pakkenquote:Op maandag 15 september 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ga er maar van uit?
Nee. Ik vroeg om cijfers.
Maar enfin, een kwart van de PVV'ers is evangelisch christen. Dat is op het geheel nog steeds een belachelijke minderheid wanneer je het narratief van een conservatief-christelijk Nederland overeind wil houden.
Conservatisme staat niet gelijk aan christendom.quote:Op maandag 15 september 2025 21:44 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
PVV, SGP, CU en een deel CDA en VVD. Dan heb je gelijk een grote hap conservatieve gezever te pakken
Speelt geen rol in Nederland is dus ook niet interessant verder.quote:Op maandag 15 september 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Conservatisme staat niet gelijk aan christendom.
Is Islam trouwens ook conservatief gezever? Laten we wel zijn, qua denkbeelden over vrijheid, vrouwen- en homorechten zijn het gewoon broertjes
lolquote:Op maandag 15 september 2025 21:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Speelt geen rol in Nederland is dus ook niet interessant verder.
Ah, en die vorm van religieus conservatisme is wel wenselijk?quote:Op maandag 15 september 2025 21:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Pas in 2050 InsAllah als onze PVV vrinden het goed hebben berekend.
Dat kunnen we dan met onze broeders en zusters bespreken.quote:Op maandag 15 september 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, en die vorm van religieus conservatisme is wel wenselijk?
"Waar ik Scandinavie zei moet Zuid-Korea zijn. Stop de tijd, geen jokers"quote:Op maandag 15 september 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik zou even de cijfers opzoeken van belijdende 'gristenen' in Nederland...
Ook hier: Nederland is op de Scandinavische landen na het meest irreligieuze land ter wereld.
quote:Netherlands
Roman Catholic 20.1%, Protestant 14.8% (includes Dutch Reformed, Protestant Church of The Netherlands, Calvinist), Muslim 5%, other 5.9% (includes Hindu, Buddhist, Jewish), none 54.1% (2019 est.)
quote:Norway
Church of Norway (Evangelical Lutheran - official) 67.5%, Muslim 3.1%, Roman Catholic 3.1%, other Christian 3.8%, other 2.6%, unspecified 19.9% (2021 est.)
quote:Sweden
Church of Sweden (Lutheran) 53.9%, other (includes Roman Catholic, Orthodox, Baptist, Muslim, Jewish, and Buddhist) 8.9%, none or unspecified 37.2% (2021 est.)
quote:Denmark
Evangelical Lutheran (official) 71.4%, Muslim 4.3%, other/none/unspecified (denominations include Roman Catholic, Jehovah's Witness, Serbian Orthodox Christian, Jewish, Baptist, Buddhist, Church of Jesus Christ, Pentecostal, and nondenominational Christian) 24.3% (2024 est.)
Vergelijk ook met andere landen met lage religiositeit:quote:Finland
Lutheran 66.6%, Greek Orthodox 1.1%, other 1.7%, none 30.6% (2022 est.)
quote:Germany
Roman Catholic 24.8%, Protestant 22.6%, Muslim 3.7%, other 5.1%, none 43.8% (2022 est.)
quote:Korea, South
Protestant 17%, Buddhist 16%, Catholic 6%, none 60% (2021 est.)
note: many people also carry on at least some Confucian traditions and practices
Ook landen als Mongolië en China/Hong Kong scoren hoog.quote:Belarus
Orthodox 48.3%, Catholic 7.1%, other 3.5%, non-believers 41.1% (2011 est.)
Vreemd, ik had eerder dit jaar op het werk een uitnodiging om ramadan mee te vieren.quote:Op maandag 15 september 2025 21:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Speelt geen rol in Nederland is dus ook niet interessant verder.
Da's een bijzondere theologie, daar heb ik nog nooit van gehoord, omdat het gelul is.quote:Op maandag 15 september 2025 21:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Oh gut ja, Korea... Vergeten. Hoewel Noord-Korea daar ook nog bij mag.quote:Op maandag 15 september 2025 21:53 schreef recursief het volgende:
[..]
"Waar ik Scandinavie zei moet Zuid-Korea zijn. Stop de tijd, geen jokers"
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vergelijk ook met andere landen met lage religiositeit:
[..]
[..]
[..]
Bron: The World Factbook
Ja en ik een uitnodiging om Keti Koti te vierenquote:Op maandag 15 september 2025 21:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vreemd, ik had eerder dit jaar op het werk een uitnodiging om ramadan mee te vieren.
Ook een invité voor de Kerstviering om de geboorte van Christus mee te vieren? Of Pasen, om diens opstanding te celebreren?quote:Op maandag 15 september 2025 21:55 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja en ik een uitnodiging om Keti Koti te vieren
En nu?
Niets, behalve dat ik er wel van hou dat als je iets met zekere stelligheid als feit presenteert, dat het dan ook klopt.quote:Op maandag 15 september 2025 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh gut ja, Korea... Vergeten. Hoewel Noord-Korea daar ook nog bij mag.
Voorts: wat moet dit verder aangeven?
For us, and many evangelical Christians across the country, it was our duty to defend and support Israel. Israel was God’s “chosen” nation and the formation of the country in 1948 was understood to be a fulfillment of end-times prophecy — specifically the second coming of Christ. The message we heard in church was that end-times prophecy was unfolding in front of our eyes and God needed our help to speed up the process toward an apocalyptic Armageddon that would ultimately culminate in the return of Christ. Those that opposed Israel would stand with “the Antichrist” and their blood would flow in the valley of Megiddo, all the way up to the horses’ bits (Revelation 14:20). This is not a fringe metaphorical fantasy, but a widespread evangelical belief tied to real political happenings here in the U.S. and in Israel-Palestine.quote:Op maandag 15 september 2025 21:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Da's een bijzondere theologie, daar heb ik nog nooit van gehoord, omdat het gelul is.
We hadden wel een paasontbijt. Viel vorig jaar volgens mij tijdens de Ramadan dus heb maar overgeslagenquote:Op maandag 15 september 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook een invité voor de Kerstviering om de geboorte van Christus mee te vieren? Of Pasen, om diens opstanding te celebreren?
Hmmja, ik denk dat de feitelijke constatering dat Nederland behoort tot de minst religieuze landen op aarde nog altijd feitelijk is. Met of zonder de aanvulling van Zuid-Korea.quote:Op maandag 15 september 2025 21:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Niets, behalve dat ik er wel van hou dat als je iets met zekere stelligheid als feit presenteert, dat het dan ook klopt.
Dat klopt. Maar je opmerking over Scandinavie klopt niet.quote:Op maandag 15 september 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, ik denk dat de feitelijke constatering dat Nederland behoort tot de minst religieuze landen op aarde nog altijd feitelijk is. Met of zonder de aanvulling van Zuid-Korea.
Lol, de kerkleer spreekt daar nergens van in beide hoofdstromingen. Echt, wat een kul.quote:Op maandag 15 september 2025 21:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
For us, and many evangelical Christians across the country, it was our duty to defend and support Israel. Israel was God’s “chosen” nation and the formation of the country in 1948 was understood to be a fulfillment of end-times prophecy — specifically the second coming of Christ. The message we heard in church was that end-times prophecy was unfolding in front of our eyes and God needed our help to speed up the process toward an apocalyptic Armageddon that would ultimately culminate in the return of Christ. Those that opposed Israel would stand with “the Antichrist” and their blood would flow in the valley of Megiddo, all the way up to the horses’ bits (Revelation 14:20). This is not a fringe metaphorical fantasy, but a widespread evangelical belief tied to real political happenings here in the U.S. and in Israel-Palestine.
https://sojo.net/articles(...)ed-apocalyptic-hopes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |