verkeerde topcquote:Op maandag 15 september 2025 19:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Persoonlijk snap ik niet waarom je daarover zou liegen? Vroeger had dat nog een kans van slagen gehad, maar nu met social media kun je zo simpel met bewijs komen (tenzij Russische bots etc, maar dan ben je nog verder van het padje af).
Het is totaal respectloos richting de slachtoffers van echt fascisme om die term te misbruiken om je opponenten zwart te maken, net zolang totdat ie zijn betekenis verloren heeft. Je zou je als zelfbenoemd intellectueel moeten schamen voor dit soort nonsens.quote:Op maandag 15 september 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Niet leuk om te horen met een 'Smash Fascism' opstrijkplaatje, het is wat het is.
Dit heb ik nou met het woord genocide. Totaal respectloos.quote:Op maandag 15 september 2025 19:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Het is totaal respectloos richting de slachtoffers van echt fascisme om die term te misbruiken om je opponenten zwart te maken, net zolang totdat ie zijn betekenis verloren heeft. Je zou je als zelfbenoemd intellectueel moeten schamen voor dit soort nonsens.
Het is volstrekt onnodig om met dit soort frames te smijten om Bob Vylan en wat er in Paradiso is gebeurd fors te bekritiseren. Ik vind het ook schandelijk wat daar gebeurd is, maar het is geen fascisme.
Hou de term fascisme aub gereserveerd voor daadwerkelijk fascisme als je ook maar een greintje respect heb voor de slachtoffers daarvan.
Door mijn familiegeschiedenis weet ik helaas waar ik het over heb.
Respect.quote:Op maandag 15 september 2025 19:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Het is totaal respectloos richting de slachtoffers van echt fascisme om die term te misbruiken om je opponenten zwart te maken, net zolang totdat ie zijn betekenis verloren heeft. Je zou je als zelfbenoemd intellectueel moeten schamen voor dit soort nonsens.
Het is volstrekt onnodig om met dit soort frames te smijten om Bob Vylan en wat er in Paradiso is gebeurd fors te bekritiseren. Ik vind het ook schandelijk wat daar gebeurd is, maar het is geen fascisme.
Hou de term fascisme aub gereserveerd voor daadwerkelijk fascisme als je ook maar een greintje respect heb voor de slachtoffers daarvan.
Door mijn familiegeschiedenis weet ik helaas waar ik het over heb.
Vergeleken met de altijd jankende conservatieven zijn wokies echt Spartaanse bikkels.quote:Op maandag 15 september 2025 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
Hoop sneeuwvlokjes weer die een artiest proberen te cancellen.
Altijd boos op woke maar ze zijn zelf net zo armoedig lol
Charlie Hebdo is er niets bij, inderdaad.quote:Op maandag 15 september 2025 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
Hoop sneeuwvlokjes weer die een artiest proberen te cancellen.
Altijd boos op woke maar ze zijn zelf net zo armoedig lol
Daarom liggen ze al in een foetushouding wanneer niet de correcte pronoun wordt gebruikt.quote:Op maandag 15 september 2025 19:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vergeleken met de altijd jankende conservatieven zijn wokies echt Spartaanse bikkels.
Kritiek op Israel = antisemitisch? lolquote:Op maandag 15 september 2025 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Charlie Hebdo is er niets bij, inderdaad.
Van mijn part krijgt die Vylan een eigen TV-show, 24 uur per dag genieten van zijn 'scherpe maatschappijkritiek'.
Ik zal hem nog steeds een ophistende antisemitische randdebiel noemen.
Ik heb vandaag te hard gewerkt en ben te moe om nog op deze non sequitur in te gaan.quote:Op maandag 15 september 2025 19:25 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Kritiek op Israel = antisemitisch? lol
Erg 'scherpe' analyse weer
ok boomerquote:Op maandag 15 september 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb vandaag te hard gewerkt en ben te moe om nog op deze non sequitur in te gaan.
Of, het feit dat je niet doorhebt dat ikzelf kritiek heb op Israël, maar tendensen zoals waarneembaar in Paradiso niet meer zie als kritiek maar ordinaire haat en oproepen tot geweld jegens anderen, is aanleiding voor mijn beslissing het hier bij te laten.quote:
Van die laffe centrist kritiek op Israel hebben we niks aanquote:Op maandag 15 september 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, het feit dat je niet doorhebt dat ikzelf kritiek heb op Israël, maar tendensen zoals waarneembaar in Paradiso niet meer zie als kritiek maar ordinaire haat en oproepen tot geweld jegens anderen, is aanleiding voor mijn beslissing het hier bij te laten.
Op deze manier hoef ik je respect niet. Als je het begrip fascisme gebruikt alleen om je tegenstanders in een kwaadaardig frame te plaatsen.quote:Op maandag 15 september 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Respect.
Ik heb ook een familiegeschiedenis.
En daarom bezie ik zaken als in Paradiso geschieden voor wat ze zijn: fascisme.
Ik hoef verder die lul van een Vylan en die meedeinende nitwits niet zwart te maken, doen ze zelf al.
Houd toch op... Ik weiger mee te gaan in welk radicalisme dan ook. Daarom wapper ik niet met Israëlische of Palestijnse vlaggen.quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Van die laffe centrist kritiek op Israel hebben we niks aan
Bob durft tenminste het echte probleem te benoemen en niet wat je van de elite mag zeggen. Hij zegt gewoon waar het op staat. Hij zegt wat het gewone volk denkt!1!
Hmm, zag er best antidemocratisch en militaristisch uit, dat debacle in Paradiso. Is het dat nationalistische wat in jouw ogen ontbreekt? Niet echt. Kijk eens welke vlaggen daar hangen.quote:Op maandag 15 september 2025 19:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Op deze manier hoef ik je respect niet. Als je het begrip fascisme gebruikt alleen om je tegenstanders in een kwaadaardig frame te plaatsen.
Ten koste van de slachtoffers van daadwerkelijk fascisme. Het fascisme van autoritair nationalisme. Het fascisme van antidemocratisch militarisme. Het fascisme van Benito Mussolini. Van de NSDAP, van de geestverwanten van de NVU. Dat is fascisme.
Zoek maar een andere term voor de abjecte idioterie van Bob Vylan. Die is er vast. Maar noem geen fascisme als het geen fascisme is. Dat is respectloos.
Bob is er juist voor de gewone hardwerkende mensen. We moeten ons land terugpakken van het gristentuig dat onvoorwaardelijk Israel steunt.quote:Op maandag 15 september 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op... Ik weiger mee te gaan in welk radicalisme dan ook. Daarom wapper ik niet met Israëlische of Palestijnse vlaggen.
En de kift. Als Bob iets doet, is het spreken voor de elite. Het gros van Nederland wil namelijk niets met hem en zijn fascistische volgelingen te maken hebben.
Welk gristentuig?quote:Op maandag 15 september 2025 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Bob is er juist voor de gewone hardwerkende mensen. We moeten ons land terugpakken van het gristentuig dat onvoorwaardelijk Israel steunt.
Willen jullie meer of minder gristentuig???
quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Leuke muziekkeuze, vast toeval.
Dat je hem met Wilders kan vergelijken en dat ook doet is ook vrij veelzeggend vind je zelf niet?quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Van die laffe centrist kritiek op Israel hebben we niks aan
Bob durft tenminste het echte probleem te benoemen en niet wat je van de elite mag zeggen. Hij zegt gewoon waar het op staat. Hij zegt wat het gewone volk denkt!1!
Wat staat hier allemaal dan?quote:Op maandag 15 september 2025 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Bob is er juist voor de gewone hardwerkende mensen. We moeten ons land terugpakken van het gristentuig dat onvoorwaardelijk Israel steunt.
Als je ook die likes doorgaat, je kan eigenlijk geen enkel links doel meer steunen zonder indirect pro hamas geluid te steunen.quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Tja. Dat krijg je dan.quote:Op maandag 15 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
gristentuig? Waar heb je het over man.quote:Op maandag 15 september 2025 19:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |