abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:31:58 #126
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218853094
Gelukkig trokken ze vocalen vroeger wat minder strak dan nu. France Gall en Michel Delpech klonken gewoon menselijk.

[ Bericht 18% gewijzigd door Eightyone op 23-09-2025 21:38:18 (Gezever) ]
pi_218854780
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:41 schreef Eightyone het volgende:
Die van Was (Not Was) ken je ook niet?
Geniale band, ben laatst Hello Dad, I'm In Jail en I Feel Better Than James Brown tegengekomen, en wat een geniale muziek is het _O_
Blijf het komisch vinden dat die eerste op dezelfde plaat staat als Walk The Dinosaur _O-
I'm not lost, it's just I've no idea where I am
  dinsdag 23 september 2025 @ 22:13:01 #128
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218854818
Nee nee nee..de ultieme Stenders plugplaat staat inmiddels in de vroege oudejaarsavond
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  dinsdag 23 september 2025 @ 22:21:51 #129
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218854870
Nog even voor de zekerheid Tuesday Afternoon teruggeluisterd, maar nee, geen (echte) strijkers te bekennen, alles mellotron volgens mij
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  dinsdag 23 september 2025 @ 23:17:01 #130
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218855207
:W :W UITZWAAI-ALARM :W :W
(1x in 525-501, 1x in 500-476)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
29 favorieten halen de bovenste 500 bij Mex! Inmiddels zijn er nog 28 over aangezien we alweer 2 blokjes verder zijn.

Favoriete nummers uit het blokje 525-501:

510 Keane - Sovereign Light Café:
Alleen die titel klinkt al als een klok, misschien wel de mooiste titel uit de hele Top 2000-historie. Het roept associaties op met heiligheid en met het hiernamaals, met het buffet waar we onze ontvallen geliefden weer zullen zien. Misschien lees ik er wel meer in dan de bedoeling was, gezien het inderdaad gewoon letterlijk de naam van een café is in een Brits plaatsje. Hoe het ook zij, mijn op 1 na favoriete nummer van Keane, dat stevig leunt op de ijzersterke zang waarbij toonhoogte en niet-woordelijke vocalisaties op prachtige wijze worden ingezet.
505 Neil Young - Heart of gold: Mijn vader kon dit spelen op de mondharmonica! Ongeveer. Dat is altijd de eerste associatie die ik heb bij dit nummer, en het heeft wel geholpen om het bad warm te houden wat dit nummer betreft. In 2025 flink gestegen in mijn top 1000, dus wellicht dat er nipt een extra uitzwaai-alarmpje in had gezeten als ik die lijst op de editie van dit jaar had gebaseerd.
519 Spandau Ballet – Gold: Ik had bijna Daydream Believer hier genoemd, aangezien ik het toch wel een schande vind dat die uit de lijst verdwenen is, maar deze vind ik nog net wel een stukje mooier. Twee keer iets met gold dus trouwens, realiseer ik me ineens, dat is ook wel opvallend. De motiverende teksten worden ondersteund door een krachtig stemgeluid en een fijne melodielijn, waardoor het geheel uitstekend in het gehoor ligt.

Minst favoriete nummers uit het blokje 525-501:

525 Tom Tom Club - Wordy Rappinghood: Zo rond de 3500 zei ik heel vaak iets in de zin van 'waar in de vliegende vinketering heb ik net mijn oren aan blootgesteld'. Dat is nu al een hele tijd geleden, maar we hebben er toch nog eentje gevonden in deze regionen.
516 Jessie J – Domino: Een vrij simpel popdeuntje waar ik niet heel enthousiast van word, beetje vlees noch vis. Er is slechter in deze categorie, maar dit is wel een beetje onbenullig hoog naar mijn smaak.
524 Taylor Swift - Shake It Off: Nou ja, haalde ze rond de 1500-regionen nog constant het linkerrijtje, staat ze nu al twee keer in het rechterrijtje. Ik vind deze wel ietsjes beter dan Love Story, maar het heeft nog steeds wel wat irritants. Zoals gezegd, haar nieuwere werk vind ik echt vele malen beter.

Favoriete nummers uit het blokje 500-476:

480 Led Zeppelin - Stairway to Heaven: De koning van de klassiekers, die ik net als Papillon en Everlong nog een stukje hoger had verwacht en gehoopt. Voor mij echt jeugdsentiment, en dat klinkt gek als je nagaat dat ik van begin jaren '90 ben, maar het geeft me altijd nostalgie naar de allereerste Top 2000. Net als Child in Time, die ik overigens als kind toffer vond, maar inmiddels is dat omgedraaid en staat deze in mijn eigen lijsten steevast in de hoogste regionen. De opbouw is vrijwel ongeëvenaard, met eerst die lange, spiritueel geïnspireerde coupletten, dan die bridge waarin het langzaam steviger en sneller gaat en dan natuurlijk die climax. Blijft elke keer nog genieten.
482 MGMT – Kids: Niet zo mooi inderdaad als het magistrale Time To Pretend, dat tot mijn verdriet alleen de alternatieve lijstjes bestormt maar altijd vergeten wordt door de Top 2000-luisteraars. Maar ja, die intro is wel heel tof en het nummer is lekker obscuur en psychedelisch, alsnog gewoon dik in orde. Wat ik zeggen wil: eigenlijk zijn we het roerend eens.
481 Joe Jackson - Real Men: Een van de Top 2000-favorieten van mevrouw Aoreste, en ook bij mij doet-ie het altijd wel lekker. De discussie over mannelijkheid (en, bij extensie, vrouwelijkheid) is weer behoorlijk actueel, met die hele 'we claimen de nacht'-beweging, en al die mannelijke wereldleiders die oorlog veroorzaken. The times, they are-a not changing at all.

Minst favoriete nummers uit het blokje 500-476:

500 The B-52s - Love Shack: De zang hiervan vind ik echt niet mooi, een beetje schreeuwerig en valsig, en weinig melodieus. Meestal is het ook wel aardig te voorspellen: als Mex het woord 'chaotisch' in de beschrijving zet, belandt het hier bij de minst favorieten.
476 Gino Vannelli - Powerful People: Eigenlijk vind ik deze best oké, maar er staat weinig matigs in dit blokje, dus een dikke pluim voor de rest. Misschien heb ik te weinig luisterbeurten gehad om deze echt op waarde te kunnen schatten, vooralsnog wil hij nog niet echt beklijven.
485 Pink Floyd - See Emily Play: Een van de minste van Pink Floyd wat mij betreft, verder gewoon een prima artiest natuurlijk. Op basis van de titel, die wel iets schattigs heeft, denk ik altijd dat ik deze mooier vind dan ik hem in werkelijkheid vind. Misschien is het ook de teleurstelling daarvan waardoor hij bij mij wat lager zou eindigen in de eindranking.

Favoriete nummers uit het blokje 475-451:

474 First Aid Kit - My Silver Lining: Heerlijk en ergens verrassend dat dit de Lijst der Lijsten haalt, echt typisch moderne festivalmuziek, heel mooi en authentiek. Binnen onze vriendengroep wordt nog wel eens het grapje 'First Aids Kids' gemaakt nadat iemand zich een keer versprak op Lowlands, ongetwijfeld onder invloed van het een en ander.
475 Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm: Die titel is wel vrij stom, maar het nummer zelf is heerlijk. Ook weer eentje die gebruikt is voor de soundtrack van How I Met Your Mother en daarbinnen een prominente rol speelt doordat er een versie van de tekst wordt gebruikt die gaat over Barney en Robin. Dat is wel ten dele hoe die bij mij zo hoog is gekomen.
465 France Gall - Poupée de cire, poupée de son: Ik wilde eerst Iron Maiden hier neerplempen, maar France Gall verdient toch wel een paar pluimen voor wat ze met de muzikale kwaliteit van het ESF als geheel heeft gedaan. Als je een compilatie luistert van alle vroege winnaars denk je echt: oubollige meuk, oubollige meuk, oubollige meuk, oh hey daar is eindelijk France Gall met wat opzwepends dat lekker in het gehoor ligt. Ik weet niet of we zonder haar ooit waren verblijd met ABBA, of met Maneskin, of noem nog wat andere grote namen uit de ESF-historie op.

Minst favoriete nummers uit het blokje 475-451:

453 Portugal. The Man - Feel It Still: Prima blokje met eigenlijk geen platen die ik echt niks vind, maar deze heb ik nooit zo spannend gevonden. Wel ook zo'n typische festivalartiest, maar dit nummer klinkt toch een beetje te gelikt en die hoge stem heeft iets irritants.
468 Blood, Sweat & Tears - Spinning Wheel: Fraaie blazers, maar voor de rest staat er beslist een stuk interessanter materiaal in dit blokje. Dat over die outro is nog wel een geinig feitje, maar muzikaal gezien heeft het ook weer niet zoveel toegevoegde waarde.
459 Barry McGuire - Eve of Destruction: De donkere zware stem heeft wel wat, maar inderdaad is het zangtechnisch net wat aan de magere kant. Het past conceptueel op zich wel, daar kan ik nog wellicht een bonuspuntje voor geven en dan zou ik misschien Macklemore hier neer hebben gezet ofzo.
pi_218855867
Die Borsatan-obsessie van Hakkert is best storend. Gelukkig was het er nu eentje die we al (of nog) kenden. Anderzijds voegt hij er wel nog een extra stukje Ozzy aan toe. Dat kan nog even druk worden, straks.
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 24 september 2025 @ 08:14:27 #132
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218855876
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 23:17 schreef DecoAoreste het volgende:

453 Portugal. The Man - Feel It Still: Prima blokje met eigenlijk geen platen die ik echt niks vind, maar deze heb ik nooit zo spannend gevonden. Wel ook zo'n typische festivalartiest, maar dit nummer klinkt toch een beetje te gelikt en die hoge stem heeft iets irritants.

We zijn zo ongeveer de enigen op de wereld die het maar 'meh' vinden. :P

Ik had er gisteren nog wat over getikt, maar dat was toch wat teveel gezever, en het topic viel erna direct dood. Dat gaf te denken. Toch maar weg gehaald.
  Redactie Sport woensdag 24 september 2025 @ 08:17:22 #133
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218855891
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 22:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nog even voor de zekerheid Tuesday Afternoon teruggeluisterd, maar nee, geen (echte) strijkers te bekennen, alles mellotron volgens mij
Oh ja, dat zal best eens uit een kastje kunnen komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 22:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee nee nee..de ultieme Stenders plugplaat staat inmiddels in de vroege oudejaarsavond
Kiwanuka? Ja vooruit, die en Time To Give wil ik hem ook wel credits voor geven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 24 september 2025 @ 08:21:17 #134
pi_218855904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 23:17 schreef DecoAoreste het volgende:
465 France Gall - Poupée de cire, poupée de son: Ik wilde eerst Iron Maiden hier neerplempen, maar France Gall verdient toch wel een paar pluimen voor wat ze met de muzikale kwaliteit van het ESF als geheel heeft gedaan. Als je een compilatie luistert van alle vroege winnaars denk je echt: oubollige meuk, oubollige meuk, oubollige meuk, oh hey daar is eindelijk France Gall met wat opzwepends dat lekker in het gehoor ligt. Ik weet niet of we zonder haar ooit waren verblijd met ABBA, of met Maneskin, of noem nog wat andere grote namen uit de ESF-historie op.
Iron Maiden is volgens mij al even uitgespeeld. :D
  Redactie Sport woensdag 24 september 2025 @ 08:25:21 #135
pi_218855920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]
We zijn zo ongeveer de enigen op de wereld die het maar 'meh' vinden. :P

Ik had er gisteren nog wat over getikt, maar dat was toch wat teveel gezever, en het topic viel erna direct dood. Dat gaf te denken. Toch maar weg gehaald.
Ik kan me best voorstellen dat zeker dat makkelijk in het gehoor liggende nummer niet bij iedereen populair is hoor. Maar het is zelfs dan beter dan 95% van de standaard Top 40-muziek als je het mij vraagt.
  woensdag 24 september 2025 @ 08:37:56 #136
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218855970
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik kan me best voorstellen dat zeker dat makkelijk in het gehoor liggende nummer niet bij iedereen populair is hoor. Maar het is zelfs dan beter dan 95% van de standaard Top 40-muziek als je het mij vraagt.
Dat is dan ook niet zo moeilijk (uitgaande van de hedendaagse Top 40). :P

M'n lat ligt ook gewoon te hoog.
pi_218856024
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:37 schreef Eightyone het volgende:
M'n lat ligt ook gewoon te hoog.
Dit bestaat natuurlijk niet.
  woensdag 24 september 2025 @ 08:48:53 #138
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_218856031
In de afgelopen drie blokken zijn er alweer vijf stemplaten langsgekomen.

Twee blokken geleden hadden we het hart van goud, en in het blok erna Loveshack en Children. Kan me wel voorstellen dat Loveshack irritant gevonden wordt, maar ik heb er mooie herinneringen aan.

Net als ik heb aan de onvervalste blues van Fleetwood Mac met Need your love so bad uit het laatste blok.
Ook in dit blok Portugal. The Man met Feel it Still dat ik live gezien heb in San Francisco in 2018 en dus op mijn concertlijst stond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 24 september 2025 @ 09:24:16 #139
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218856275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oh ja, dat zal best eens uit een kastje kunnen komen.
[..]
Kiwanuka? Ja vooruit, die en Time To Give wil ik hem ook wel credits voor geven.
Time To Give was meer Annemieke.
Rob weigerde de knipversie van Kiwanuka te draaien en heeft zitten pushen hem in de lijst te krijgen.
  woensdag 24 september 2025 @ 09:42:07 #140
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218856416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Iron Maiden is volgens mij al even uitgespeeld. :D
Black Sabbath* . Het was laat gisteren, sorry!
  Redactie Sport woensdag 24 september 2025 @ 10:58:01 #141
pi_218856947
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 09:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Time To Give was meer Annemieke.
Rob weigerde de knipversie van Kiwanuka te draaien en heeft zitten pushen hem in de lijst te krijgen.
Thinking of a Place en die Abbey Road-versie van Impossible zijn ook wel flink geplugd door Stenders.

Toch nog best veel nummers, maar die zijn wel meer omarmd door andere DJ's. Bij YGSF heb ik het idee dat het Stenders, een beetje Annemieke of niks was.
pi_218857216
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 09:42 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Black Sabbath* . Het was laat gisteren, sorry!
Dichtbij genoeg, dezelfde zwarte T-shirts federatie. Daarom gaat Oz het ook zo goed doen.
pi_218857383
Ik dacht dat het in de afgelopen editie was, maar het was in 2023 dat de Cats en Iron Maiden allebei 5 noteringen in de lijst hadden en de laagste Iron Maiden en de hoogste Cats in hetzelfde uur zaten.

Ik twijfel tussen het eeuwig dalen van Katie en deze als favoriete lijststatistiek.
  Redactie Sport woensdag 24 september 2025 @ 12:04:34 #144
pi_218857588
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 11:43 schreef Tussle266 het volgende:
Ik dacht dat het in de afgelopen editie was, maar het was in 2023 dat de Cats en Iron Maiden allebei 5 noteringen in de lijst hadden en de laagste Iron Maiden en de hoogste Cats in hetzelfde uur zaten.

Ik twijfel tussen het eeuwig dalen van Katie en deze als favoriete lijststatistiek.
Mijn favoriete lijstjesstatistiek komt nog. Op plaats 195, om precies te zijn.
pi_218858614
Ik hoop stiekem op nog een uurtje Frits Spits bij de Top 2000 vlak voor zn pensioen maar ik zie t niet gebeuren.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  woensdag 24 september 2025 @ 15:12:24 #146
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218859012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik hoop stiekem op nog een uurtje Frits Spits bij de Top 2000 vlak voor zn pensioen maar ik zie t niet gebeuren.
Oh dat zou wel heel vet zijn.
  woensdag 24 september 2025 @ 15:47:25 #147
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218859189
Zit naar de 80s week op radio 5 te luisteren.
Henk van Steeg net bij het aankondigen van Fast Car: Tracy die bekend werd na het geweldige optreden op Band Aid.

Jeukjeukjeuk #wrongonsomanylevels

edit: ah, hij heeft het zelf ook door inmiddels
pi_218859285
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 15:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zit naar de 80s week op radio 5 te luisteren.
Henk van Steeg net bij het aankondigen van Fast Car: Tracy die bekend werd na het geweldige optreden op Band Aid.

Jeukjeukjeuk #wrongonsomanylevels

edit: ah, hij heeft het zelf ook door inmiddels
Vrijdag wel even inschakelen voor het lijstje, alleen al vanwege de onkunde van het team altijd een aanrader.
  woensdag 24 september 2025 @ 16:10:33 #149
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218859351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 16:00 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Vrijdag wel even inschakelen voor het lijstje, alleen al vanwege de onkunde van het team altijd een aanrader.
Terwijl die allemaal oud genoeg zijn om het live beleefd te hebben
pi_218859667
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 16:00 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Laatste grotere lijstje voor de regen aan allertijdenlijstjes losbarst, dus zeker de moeite van t luisteren waard imo.
Het beste adres voor al uw primeurs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')