Dan heb ik hele andere ervaringen met Belgen, de Belgen die ik hierover heb gesproken zijn jaloers op ons systeem waarbij niet iedereen overal zijn puinhoop neer mag zetten.quote:Op zondag 14 september 2025 21:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vraag een Belg naar hoe Nederlandse huizen zijn en hij zal zeggen: "Monotoon, van slechte kwaliteit, duur en klein."
Nederland:quote:Jongeren wonen vaak in appartementen met een relatief comfortabele ruimte per persoon (ca 41m²). De ruimte per persoon wordt kleiner in de leeftijdsgroep tussen 35 en 44 jaar, meestal omwille van gezinsuitbreiding. Dit kan resulteren in verhuisbewegingen of een toename van de ruimte per persoon wanneer de kinderen uit huis gaan (44m² voor personen tussen 45 en 64 jaar).
Dan is je opmerking over formaat echt helemaal nergens op gebaseerd.quote:Gemiddeld heeft een Nederlander 53 vierkante meter woonoppervlakte.
Je moet de grap Blind Gekocht kijken (Kopen zonder Kijken België). Dat onderschrijft jouw punt van klein slecht onderhouden huizen aan een drukke weg.quote:Op maandag 15 september 2025 08:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heb ik hele andere ervaringen met Belgen, de Belgen die ik hierover heb gesproken zijn jaloers op ons systeem waarbij niet iedereen overal zijn puinhoop neer mag zetten.
En als ik dit lees:
België:
https://www.oximo.be/nl/nieuws/zo-groot-zijn-vlaamse-woningen
[..]
Nederland:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)rvlakte-in-nederland
[..]
Dan is je opmerking over formaat echt helemaal nergens op gebaseerd.
In mijn ervaring met vrienden die er zijn gaan wonen zijn huizen in België eerder piepklein en slecht onderhouden en woon je ook veel vaker dan in Nederland aan een drukke weg.
D66 24quote:Op maandag 15 september 2025 09:06 schreef Hanca het volgende:
Deze is leuk: https://www.volkskrant.nl(...)kamer-2025~v1477077/
Ik kwam hier op uit:
CU 25
Volt 25
CDA 24
D66 24
Denk 20
GL/PvdA 20
NSC 19
PvdD 17
SP 17
VVD 17
SGP 12
BBB 10
JA21 10
PVV 9
FvD 5
Gokje: jij bent tegen de Transgenderwet en voor conversietherapie. Daarom ChristenUnie bovenaan.quote:Op maandag 15 september 2025 09:06 schreef Hanca het volgende:
Ik kwam hier op uit:
CU 25
Als je iets neutraal en genuanceerd formuleert dan kom je natuurlijk al snel op een pragmatische middenpartij uit.quote:Op maandag 15 september 2025 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gokje: jij bent tegen de Transgenderwet en voor conversietherapie. Daarom ChristenUnie bovenaan.
Serieuzer: ik vraag me af hoe zij de stellingen en issues hebben geselecteerd, de woordkeuze hebben bepaald. Het voelt alsof het voor de gemiddelde Volkskrant lezer al snel voorselecteert op D66.
Nee, conversietherapie week ik af van CU. Die transgenderwet heb ik inderdaad wel tegen, maar dat gewoon om de reden die veel (niet christelijke) mensen hebben: helemaal voor transgenders, maar deze wet is gewoon geen verbetering.quote:Op maandag 15 september 2025 09:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gokje: jij bent tegen de Transgenderwet en voor conversietherapie. Daarom ChristenUnie bovenaan.
Serieuzer: ik vraag me af hoe zij de stellingen en issues hebben geselecteerd, de woordkeuze hebben bepaald. Het voelt alsof het voor de gemiddelde Volkskrant lezer al snel voorselecteert op D66.
Verrassend dat dit immorele uitschot zich zo verbonden voelt met een conservatieve debiel uit Amerika.quote:Op maandag 15 september 2025 09:05 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
OTTO workforce lobbyist en Islamofoob GJ Segers (schande hoe DPG moslimstemmen zuivert en dan Segers columnist maakt) vindt Biden ter dood veroordelen en homo's stenigen fatsoenlijk.
Christenen United.
De gretigheid waarmee de cultuuroorlog wordt aangegaan, grotendeels geïmporteerd uit de VS en aangewakkerd door de moordpartijen in het Midden-Oosten is inderdaad opvallend.quote:Op maandag 15 september 2025 10:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Verrassend dat dit immorele uitschot zich zo verbonden voelt met een conservatieve debiel uit Amerika.
Vanavond weer voor het eten braaf bidden voor de uitroeiing van Palestijnen.
Er is iemand dood en heel conservatief Nederland staat op de banken om het te framen als een ongekende misdaad tegen de menselijkheid (in tegenstelling tot de permanente misdaden tegen mensen waar ze zich dagelijks hard voor maken) door:quote:Op maandag 15 september 2025 10:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
De gretigheid waarmee de cultuuroorlog wordt aangegaan, grotendeels geimporteerd uit de VS is inderdaad opvallend.
Zie ook:
Jigzoz in POL / [POLCAFÉ #8908] Pittig gesprek
Je hebt gewoon random wat aangevinkt zo te zienquote:Op maandag 15 september 2025 10:55 schreef kladderadatsch het volgende:
VVD 17
Denk 16
GL/PvdA 16
CU 15
NSC 15
PvdD 15
SP 15
Volt 15
BBB 14
CDA 14
D66 14
SGP 14
JA21 13
PVV 13
FvD 10
Nou ik heb een ruime keus zo te zien, maw ik kan in oktober net zo goed een lootje trekken.
Nee hoor, het komt denk ik omdat ik voor een strenger asielbeleid ben, voor een boycot van Israël, voor meer geld naar defensie, voor milieumaatregelen en tenslotte tegen een bindend referendum ben en dan krijg je dus zo'n uitslag blijkbaar.quote:Op maandag 15 september 2025 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt gewoon random wat aangevinkt zo te zien
Even kijken waar D66 en GL-PvdA afwijkend stemden (voordeel van +2 bij D66 bij mij)...quote:Op maandag 15 september 2025 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je iets neutraal en genuanceerd formuleert dan kom je natuurlijk al snel op een pragmatische middenpartij uit.
Nee hoor, maar in stemgedrag gaan ze gewoon vaak met de progressieven mee. Dan krijg je dat.quote:Op maandag 15 september 2025 11:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Schijnbaar is Denk wel populair...
Ik ga echt bijna denken dat de Volkskrant dit expres doet en zo selecteert :p Met behulp van AI...quote:Op maandag 15 september 2025 11:58 schreef papert het volgende:
Heel verassend. Met stemmen twijfel ik tussen PvdD en GL/PvdA. Met deze stemwijzer kom ik iets rechtser uit.
Ja echt leuk. Een uitgesproken linkse krant die een stemwijzer publiceert die alleen toegankelijk is voor leden.quote:Op maandag 15 september 2025 09:06 schreef Hanca het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |