Je bedoelt degene die zei:quote:Op zondag 14 september 2025 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En ironisch genoeg is degene die bij de Navo (terecht) roept om grote investeringen in defensie te doen, uitgerekend degene onder wiens kabinetten Defensie kapot bezuinigd is![]()
![]()
Het is in ieder geval zeer duidelijk dat ze niet meer onze vrienden zijn.quote:Op zondag 14 september 2025 21:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het geen vraag of de VS aan onze kant staat. Het is vrij duidelijk dat ze de kant kiezen van het kwaad.
Zou kunnen dat je gelijk hebt (maar denk het niet), dan betekend het natuurlijk ook dat er geen navo is. Want deze staat of valt met de veronderstelling dat de VS onderdeel is.quote:Op zondag 14 september 2025 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot nu toe is ons hele Ruslandbeleid gebaseerd op billenknijperij. Het zou me niks verbazen. Maar ik weet het antwoord ook niet hè.
Het betekent wel dat we vanaf dat punt daadwerkelijk in oorlog zijn met kernmacht Rusland. En dat het maar de vraag is of de VS aan onze kant staat in die oorlog.
quote:The F-16 fighter jets had intermittent contact with the drone – visually and by radar – the statement said. Its pilots received authorization to shoot it down but decided not to open fire after assessing the collateral risks.
Beide quotes van CNNquote:The Romanian pilots tracked the drone until it dropped off the radar approximately 20 kilometers southwest of Chilia Veche, a community along the Danube River and on the Romania-Ukraine border.
The drone did not fly over populated areas or pose an imminent threat to the population, the ministry said, adding that teams are ready to search for possible debris from the device.
Frankrijk en het VK hebben gewoon nukes.quote:Op zondag 14 september 2025 21:20 schreef Perrin het volgende:
En de vraag aan ons is of we klaar zijn om een kernmacht te confrontere
En de HRA.quote:Op zondag 14 september 2025 21:39 schreef Joppiez het volgende:
. Jammer voor de uitkeringtrekkers en onze ouderen.
Ik weet het ook niet precies, maar iemand die hier veel mee bezig is had een overzichtje gemaakt die ik altijd raadpleeg. Veel hangt denk ik af van op welke capaciteit die gemiddeld draait misschien tegenover wat hij op papier maximaal kan draaien?quote:Op zondag 14 september 2025 08:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens het overzichtje wat ik gister zag (zie quote hieronder) was dit de tweede grootste? Dat is ook wat ik steeds op twitter zie bij de berichten met dit filmpje.
[..]
Tjah zo'n beetje alle partijen hadden bezuinigingen op defensie in hun programma staan. In denk dat zeker 75% van Nederland naïef is geweest mbt Rusland en Putin.quote:Op zondag 14 september 2025 21:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En ironisch genoeg is degene die bij de Navo (terecht) roept om grote investeringen in defensie te doen, uitgerekend degene onder wiens kabinetten Defensie kapot bezuinigd is![]()
![]()
Zijn geel gearceerde definitief uitgeschakeld of is de installatie partieel geraakt en weer snel op te lappen?quote:Op maandag 15 september 2025 03:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies, maar iemand die hier veel mee bezig is had een overzichtje gemaakt die ik altijd raadpleeg. Veel hangt denk ik af van op welke capaciteit die gemiddeld draait misschien tegenover wat hij op papier maximaal kan draaien?
[ afbeelding ]
(incident tabje links is outdated overigens)
Heel goed. Hoe sneller landen als Slowakije en Hongarije gedwongen worden van Russische olie af te stappen doordat die niet meer kunnen leveren, hoe beter.quote:Zelensky thanked Ukraine’s fighters for hitting Russia hard, from the frontlines to deep strikes on oil infrastructure. He confirmed major damage to the Primorsk terminal, calling it the kind of sanction that really works. “Russia’s war runs on oil and gas, and we’re cutting that lifeline.”
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lyu54z4zwk2z
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oekraïne weet precies waarvoor ze gaan. En dat zijn distilleerkolommen die de Russen niet overal in de kast hebben liggen. Het is allemaal maatwerk. En Rusland bouwt die niet zelf, dus reken op maandenlange vermindering van productiecapaciteit. Of langer.quote:Op maandag 15 september 2025 09:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn geel gearceerde definitief uitgeschakeld of is de installatie partieel geraakt en weer snel op te lappen?
Ja ik zit zo die percentages snel op te tellen en ik kom tot 20% minder capaciteit. Dat moet zich wel ergens wringen. Maar doet dat zich ook?quote:Op maandag 15 september 2025 09:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oekraïne weet precies waarvoor ze gaan. En dat zijn distilleerkolommen die de Russen niet overal in de kast hebben liggen. Het is allemaal maatwerk. En Rusland bouwt die niet zelf, dus reken op maandenlange vermindering van productiecapaciteit. Of langer.
En mocht Rusland die componenten wel weten te repareren belet het Oekraïne niet er nog eens een aantal drones op te laten klappen.
Musk is weer eens aan het kloten?quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lyu3hmkmus2b
⚡ BREAKING: Starlink 'down across the entire front line' in Ukraine as internet service suffers global outage.
The service has become vital for hospitals, schools, and front-line military units across Ukraine.
https://kyivindependent.c(...)ffers-global-outage/
Ligt aan het onderdeel. Een distilleerkolom repareer je niet zo gemakkelijk. En vervangen is helemaal tijdrovend.quote:Op maandag 15 september 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik zit zo die percentages snel op te tellen en ik kom tot 20% minder capaciteit. Dat moet zich wel ergens wringen. Maar doet dat zich ook?
Ik weet namelijk niet of een drone heet betekent dat de hele plant kapot is, of inderdaad dat een onderdeel van de installatie gerepareerd moet worden.
Enkel geraakt, dit was overigens rond 10 augustus, kan vragen of hij me een geupdate versie stuurt. Zijn ook wat mensen bezig met een interactieve map met alle "strikes" in rusland maar die zijn nog niet publiek.quote:Op maandag 15 september 2025 09:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn geel gearceerde definitief uitgeschakeld of is de installatie partieel geraakt en weer snel op te lappen?
quote:Op maandag 15 september 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik zit zo die percentages snel op te tellen en ik kom tot 20% minder capaciteit. Dat moet zich wel ergens wringen. Maar doet dat zich ook?
Ik weet namelijk niet of een drone heet betekent dat de hele plant kapot is, of inderdaad dat een onderdeel van de installatie gerepareerd moet worden.
Even snel alles opgezochtquote:Op maandag 15 september 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
80-90% van de Iraanse drones gaan gewoon neer volgens mij.quote:Op maandag 15 september 2025 10:40 schreef skysherrif het volgende:
Enige nadeel is wel dat Oekrainese drones nog lange na niet de kwaliteit hebben van de Russische. Als Oekraine dat ooit weet te bereiken dan hep Rusland echt een groot probleem.
Ik durf er geen percentage op te plakken hoeveel er neergaan, maar laten we zeggen dat het 80% is inderdaad. Dat zijn nog steeds nu op een gemiddelde avond 80 Russische drones die iets raken.quote:Op maandag 15 september 2025 10:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
80-90% van de Iraanse drones gaan gewoon neer volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |