abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2025 @ 21:31:44 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218773785
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 21:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En ironisch genoeg is degene die bij de Navo (terecht) roept om grote investeringen in defensie te doen, uitgerekend degene onder wiens kabinetten Defensie kapot bezuinigd is :') :') :')
Je bedoelt degene die zei:

Geblinddoekt voorwaarts! |:)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 14 september 2025 @ 21:33:26 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218773801
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 21:17 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Eigenlijk is het geen vraag of de VS aan onze kant staat. Het is vrij duidelijk dat ze de kant kiezen van het kwaad.
Het is in ieder geval zeer duidelijk dat ze niet meer onze vrienden zijn.

Nou heeft de VS eigenlijk nooit vrienden gehad, maar alleen belangen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218773851
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 21:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tot nu toe is ons hele Ruslandbeleid gebaseerd op billenknijperij. Het zou me niks verbazen. Maar ik weet het antwoord ook niet hè.

Het betekent wel dat we vanaf dat punt daadwerkelijk in oorlog zijn met kernmacht Rusland. En dat het maar de vraag is of de VS aan onze kant staat in die oorlog.
Zou kunnen dat je gelijk hebt (maar denk het niet), dan betekend het natuurlijk ook dat er geen navo is. Want deze staat of valt met de veronderstelling dat de VS onderdeel is.

Misschien dan tijd defensie-uitgaven weer naar een bedrag van 13 a 14% bnp te tillen, net als tijdens de koude oorlog, als het echt zo dramatisch is. Dan kan Europa fatsoenlijk opereren zonder de VS. Jammer voor de uitkeringtrekkers en onze ouderen.
pi_218774642
Men mocht die drone in Roemenie neerhalen maar koos ervoor dat niet te doen. Apart, meende gehoord te hebben dat hij vloog boven gebied waar nauwelijks of niet iemand woonde dus dan wil je toch juist daar hem neerhalen ipv laten doorvliegen terwijl je niet weet waarheen. Totdat ze hem dus niet meer op de radar waarnamen. Ruikt meer naar schijtlaarzerij. Of ze letten extreem op de centjes daar en het boeit ze niet dat ze in de ogen van Rusland (en elders) een lafaard zijn.

quote:
The F-16 fighter jets had intermittent contact with the drone – visually and by radar – the statement said. Its pilots received authorization to shoot it down but decided not to open fire after assessing the collateral risks.
quote:
The Romanian pilots tracked the drone until it dropped off the radar approximately 20 kilometers southwest of Chilia Veche, a community along the Danube River and on the Romania-Ukraine border.

The drone did not fly over populated areas or pose an imminent threat to the population, the ministry said, adding that teams are ready to search for possible debris from the device.
Beide quotes van CNN
pi_218774681
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 21:20 schreef Perrin het volgende:
En de vraag aan ons is of we klaar zijn om een kernmacht te confrontere
Frankrijk en het VK hebben gewoon nukes.
pi_218774682
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 21:39 schreef Joppiez het volgende:
. Jammer voor de uitkeringtrekkers en onze ouderen.
En de HRA.
pi_218774825
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 08:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Volgens het overzichtje wat ik gister zag (zie quote hieronder) was dit de tweede grootste? Dat is ook wat ik steeds op twitter zie bij de berichten met dit filmpje.
[..]

Ik weet het ook niet precies, maar iemand die hier veel mee bezig is had een overzichtje gemaakt die ik altijd raadpleeg. Veel hangt denk ik af van op welke capaciteit die gemiddeld draait misschien tegenover wat hij op papier maximaal kan draaien?

(incident tabje links is outdated overigens)
pi_218774829

[ Bericht 100% gewijzigd door skysherrif op 15-09-2025 03:04:42 ]
  maandag 15 september 2025 @ 05:37:45 #159
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218775046
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 21:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En ironisch genoeg is degene die bij de Navo (terecht) roept om grote investeringen in defensie te doen, uitgerekend degene onder wiens kabinetten Defensie kapot bezuinigd is :') :') :')
Tjah zo'n beetje alle partijen hadden bezuinigingen op defensie in hun programma staan. In denk dat zeker 75% van Nederland naïef is geweest mbt Rusland en Putin.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218775701
https://www.ad.nl/buitenl(...)-veteranen~ab23c801/

Via de welbekende route wel te lezen. Zoals ik al voorspelde: Rusland kampt in toenemende mate met enorme sociaal-maatschappelijke problemen waar het volstrekt geen antwoord op heeft.

Lekker miljoenen criminelen en moordenaars met de hele kaartenbak aan psychische stoornissen in je samenleving. Dat zal de veiligheid vast wel ten goede komen.
pi_218775704
Poolse minister Radorski pleit voor een No Fly zone boven Oekraine.
pi_218775719
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 08:59 schreef skysherrif het volgende:
Radorski
Ik ken wel Radek Sikorski :P
pi_218775723
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 09:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ken wel Radek Sikorski :P
Eh die ja haha, tis vroeg xd
  maandag 15 september 2025 @ 09:28:59 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218775898
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 03:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet precies, maar iemand die hier veel mee bezig is had een overzichtje gemaakt die ik altijd raadpleeg. Veel hangt denk ik af van op welke capaciteit die gemiddeld draait misschien tegenover wat hij op papier maximaal kan draaien?

[ afbeelding ]

(incident tabje links is outdated overigens)
Zijn geel gearceerde definitief uitgeschakeld of is de installatie partieel geraakt en weer snel op te lappen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218775902
quote:
Zelensky thanked Ukraine’s fighters for hitting Russia hard, from the frontlines to deep strikes on oil infrastructure. He confirmed major damage to the Primorsk terminal, calling it the kind of sanction that really works. “Russia’s war runs on oil and gas, and we’re cutting that lifeline.”

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lyu54z4zwk2z
Heel goed. Hoe sneller landen als Slowakije en Hongarije gedwongen worden van Russische olie af te stappen doordat die niet meer kunnen leveren, hoe beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218775941
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 09:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn geel gearceerde definitief uitgeschakeld of is de installatie partieel geraakt en weer snel op te lappen?
Oekraïne weet precies waarvoor ze gaan. En dat zijn distilleerkolommen die de Russen niet overal in de kast hebben liggen. Het is allemaal maatwerk. En Rusland bouwt die niet zelf, dus reken op maandenlange vermindering van productiecapaciteit. Of langer.

En mocht Rusland die componenten wel weten te repareren belet het Oekraïne niet er nog eens een aantal drones op te laten klappen.
  maandag 15 september 2025 @ 09:38:11 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218775948
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 09:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne weet precies waarvoor ze gaan. En dat zijn distilleerkolommen die de Russen niet overal in de kast hebben liggen. Het is allemaal maatwerk. En Rusland bouwt die niet zelf, dus reken op maandenlange vermindering van productiecapaciteit. Of langer.

En mocht Rusland die componenten wel weten te repareren belet het Oekraïne niet er nog eens een aantal drones op te laten klappen.
Ja ik zit zo die percentages snel op te tellen en ik kom tot 20% minder capaciteit. Dat moet zich wel ergens wringen. Maar doet dat zich ook?

Ik weet namelijk niet of een drone heet betekent dat de hele plant kapot is, of inderdaad dat een onderdeel van de installatie gerepareerd moet worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218775953
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lyu3hmkmus2b

⚡ BREAKING: Starlink 'down across the entire front line' in Ukraine as internet service suffers global outage.

The service has become vital for hospitals, schools, and front-line military units across Ukraine.

https://kyivindependent.c(...)ffers-global-outage/
Musk is weer eens aan het kloten?
pi_218775991
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 09:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja ik zit zo die percentages snel op te tellen en ik kom tot 20% minder capaciteit. Dat moet zich wel ergens wringen. Maar doet dat zich ook?

Ik weet namelijk niet of een drone heet betekent dat de hele plant kapot is, of inderdaad dat een onderdeel van de installatie gerepareerd moet worden.
Ligt aan het onderdeel. Een distilleerkolom repareer je niet zo gemakkelijk. En vervangen is helemaal tijdrovend.
pi_218776577
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 09:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Enkel geraakt, dit was overigens rond 10 augustus, kan vragen of hij me een geupdate versie stuurt. Zijn ook wat mensen bezig met een interactieve map met alle "strikes" in rusland maar die zijn nog niet publiek.

Zullen wat zijn die niet genoeg schade hebben om buiten gebruik te zijn, maar van sommige weten we dat ze waarschijnlijk maanden niet kunnen opereren, zeker niet op capaciteit. Bovendien wordt het steeds lastiger om ze te repareren omdat de meeste met behulp van westers materiaal gemaakt worden en het niet zo simpel is als andere techniek om een paar chips op de zwarte markt te kopen :p en ze beginnen wat door hun reserves te raken van te vervangen techniek.
pi_218776599
quote:

[..]

Op dit moment zijn er 20 oblasten in Rusland waar er te maken is met benzine tekorten, waar allerlei tankstations op dit moment dicht zijn omdat ze geen voorraad hebben.

Bron gek genoeg russische staatsmedia Izvestia
pi_218776615
Enige nadeel is wel dat Oekrainese drones nog lange na niet de kwaliteit hebben van de Russische. Als Oekraine dat ooit weet te bereiken dan hep Rusland echt een groot probleem.
pi_218776674
quote:

[..]

Even snel alles opgezocht

Met de zwarte lijntjes erbij is deze lijst up to date.

Belangrijk: alle geel gearceerde en zwarte lijntjes is sinds 2 augustus 2025, dit is dus allemaal geraakt sinds de hernieuwde campagne sinds begin augustus, anderhalve maand ongeveer dus. En een deel zal nog wel deels operatief zijn.
pi_218776688
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:40 schreef skysherrif het volgende:
Enige nadeel is wel dat Oekrainese drones nog lange na niet de kwaliteit hebben van de Russische. Als Oekraine dat ooit weet te bereiken dan hep Rusland echt een groot probleem.
80-90% van de Iraanse drones gaan gewoon neer volgens mij.
pi_218776759
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
80-90% van de Iraanse drones gaan gewoon neer volgens mij.
Ik durf er geen percentage op te plakken hoeveel er neergaan, maar laten we zeggen dat het 80% is inderdaad. Dat zijn nog steeds nu op een gemiddelde avond 80 Russische drones die iets raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')