Echt de 2e keer dat ik die winkel hoor... niet in Rotterdam helaas. Misschien eens een bezoekje nemen, want ze lijken leuke spullen te hebben.quote:
Ik eet bijna elke dag matzes en vierkant lijkt me een handigere vorm.quote:
Ja, die ken ik wel, maar helaas uit Israël... Matzes wordt onder joods toezicht gewoon in Nederland geproduceerd, en die hebben blijkbaar ook ergens een vierkantequote:Op vrijdag 12 september 2025 16:02 schreef Marsenal het volgende:
Als kind at ik ze vaak, en toen waren ze altijd vierkant. Geen idee waarom rond nu de norm is.
https://www.shalomvoorisrael.nl/Matze-Schotels
Hier kan je ze gewoon vierkant krijgen.
Vierkant is an sich van oudsher de standaard. Denk dat in Nederland nu de ronde variant vaker voorkomt omdat dat waarschijnlijk makkelijker te produceren is...quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:57 schreef ijs_beer het volgende:
Het blijkt nog een echt ding te zijn ook joh.
Denk niet dat het overigens iets uitmaakt voor de smaak.
Ik moet de eerste synagoge nog ontdekken waar ze matzes verkopen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
Tijdens Pesach koop ik ze bij de synagoge. Dan hebben ze echt heel veel verschillende soorten, maar daarna lijkt het alsof de supermarkten nog maar 1 soort verkopen, hooguit 2.
Enschede. Ze bezorgen de Matzes zelfs als je dat wil.quote:Op vrijdag 12 september 2025 17:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik moet de eerste synagoge nog ontdekken waar ze matzes verkopen.
Welke is dat?
En sinds wanneer woon jij in Enschede?quote:Op vrijdag 12 september 2025 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
Enschede. Ze bezorgen de Matzes zelfs als je dat wil.
Niet. Ik woon in Roffaquote:Op vrijdag 12 september 2025 18:06 schreef golfer het volgende:
[..]
En sinds wanneer woon jij in Enschede?
Fietsen? Rijden.quote:
Krijgen ze waarschijnlijk direct van Hollandia geleverd. Die zitten in de Nieuwstraat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Enschede. Ze bezorgen de Matzes zelfs als je dat wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |