abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218749105
10 september:
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/

11 september:
quote:
De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.

Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.

Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.

Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.

De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-goed-op-beeld.html

twitter

twitter
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:27:24 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218749112
Wat reacties op deze aanslag in Nederland:
Bekijk deze YouTube-video

En in de VS:

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:09 schreef 2172619626795 het volgende:
Een stukje van het ,,debat” tussen Kirk en de vermeende schutter:

[ x ]
Erg aggressive houding al ja, en vol haat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218749116
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:18 schreef VEM2012 het volgende: [..] Welk verhaal van mij? .
Dat er onder democraten meer draagvlak is voor politiek geweld "omdat jij meer fillumpjes heb gekeken waar dat zo is". En daarna droog beweren dat jij onderbouwing gebruikt en de rest niet is hilarisch
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_218749120
Even een stukje uitleg over de AI fake foto’s.
https://www.fox13now.com/(...)irk-shooting-suspect
pi_218749122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:24 schreef Montagui het volgende: [..] Klopt, dan hadden we ook niet honderden delen 'zwarte piet discussie' hoeven hebben en wordt het Israel-Palestina topic niet vol gespammed met 'Israel pleegt genocide'. Dán krijg je wel een discussie ipv het eeuwige welles (want ik voel het zo) tegenover het nietus (want wat je voelt hoeft nog niet zo te zijn) gezever.
Mwa, ik heb in het Israel-topic wel degelijk bronnen voorbij zien komen wat verder ging dan “mijn gevoel zegt dat Israel genocide pleegt”. Of anderen die bronnen serieus neemt is vers twee.
Dit, dus.
pi_218749126
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Whut
Laat maar eens wat dansende en feestende mensen zien. Ik heb het idee dat het niet zo was indertijd. Misschien vergis ik mij, maar toon het dan aan in plaats van en masse te doen alsof er iets mankeert aan mijn geheugen.
pi_218749133

Graag wil ik nog even benadrukken: vermeende schutter.

twitter

De mogelijke veroordeling is aan het Amerikaanse rechtssysteem, niet aan het internet.
pi_218749147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het brede draagvlak van de Amerikaanse regering die de moord op 11 mensen door hun militairen doodzwijgen..

Daar maak ik mij idd zorgen over..
Dit is nu al de tweede keer vandaag dat je net doet alsof je niet weet dat ik mij daar ook ernstig zorgen over maak.

Doe eens normaal!
pi_218749152
https://www.nu.nl/319840/(...)or-charlie-kirk.html
Rechts is ook in Europa bezig een sfeertje van geweld neer te zetten. Minuut stilte was afgewezen, want nog niet volgens de regels, probeer het maandag. We wachten lekker toch niet en we staan al klaar met de mobiel om het onvermijdelijke rumoer te filmen. Walgelijk.
pi_218749155
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Erg aggressive houding al ja, en vol haat.
Absurd inderdaad.

Maar ik wil wel blijven herhalen: dit heeft niets met links of rechts te maken.

Dit zijn doorgedraaide individuen die het label van gedegen politieke denkbeelden niet verdienen. Het is uitschot wat het label “links” niet waard is.

En ik ben een domrechtse teringtokkie. Dus als ik het zo kan zien, moeten anderen dat ook kunnen.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:31:44 #11
459912 FlippingCoin
pi_218749160
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:31 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.nu.nl/319840/(...)or-charlie-kirk.html
Rechts is ook in Europa bezig een sfeertje van geweld neer te zetten. Minuut stilte was afgewezen, want nog niet volgens de regels, probeer het maandag. We wachten lekker toch niet en we staan al klaar met de mobiel om het onvermijdelijke rumoer te filmen. Walgelijk.
Hoe is dit precies een sfeer van geweld neerzetten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218749165
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat maar eens wat dansende en feestende mensen zien. Ik heb het idee dat het niet zo was indertijd. Misschien vergis ik mij, maar toon het dan aan in plaats van en masse te doen alsof er iets mankeert aan mijn geheugen.
Feestende mensen is een groter gevaar dan bloedserieuze relschoppers die oproepen on politici op te hangen?

Je bent krampachtig de doelpalen bizar veel aan het verschuiven om een heel selectief punt proberen te maken
pi_218749166
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Tegen elke vorm van abortus en voor het stenigen van homo’s zijn zou ik ook weer niet alleen wegzetten als controversieel.
Inderdaad, en heb het dan dus ook over zaken die hij echt heeft gezegd. Die zijn namelijk al erg genoeg, alleen kiest de NOS er weel heel simplistisch voor om het over ras te hebben, niet beseffende dat Kirk hier Affirmative Action en DEI en stromingen die bewust eerst kijken naar ras, geslacht en seksualiteit en op basis daarvan voorkeuren uitspreken bekritiseert.

Candace Owen en Thomas Sowell doen hetzelfde, die zijn alleen zelf zwart.

Wat doet NOS liever? Verzwijgt zijn hele theocratische ideologie - die hij daadwerkelijk had - en brengt alles weer simpel terug tot een bitesize 'racisme'-stokpaardje. Zal wel beter vallen of zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:32:18 #14
459912 FlippingCoin
pi_218749168
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Absurd inderdaad.

Maar ik wil wel blijven herhalen: dit heeft niets met links of rechts te maken.

Dit zijn doorgedraaide individuen die het label van gedegen politieke denkbeelden niet verdienen. Het is uitschot wat het label “links” niet waard is.

En ik ben een domrechtse teringtokkie. Dus als ik het zo kan zien, moeten anderen dat ook kunnen.
Nouja prima, dat kan, ik heb de beelden van andere zijde niet gezien alleen.
pi_218749170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, omdat anders de vergelijking mank is.
Waar blijkt dat uit?
pi_218749177
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dat er onder democraten meer draagvlak is voor politiek geweld "omdat jij meer fillumpjes heb gekeken waar dat zo is". En daarna droog beweren dat jij onderbouwing gebruikt en de rest niet is hilarisch
Quote graag waar ik dat als zodanig zeg.
pi_218749185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar blijkt dat uit?
Uit de vergelijking die mank is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218749186
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:29 schreef 2172619626795 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Graag wil ik nog even benadrukken: vermeende schutter.

[ x ]

De mogelijke veroordeling is aan het Amerikaanse rechtssysteem, niet aan het internet.
Kwenie maar die gast van het filmpje/discussie met Kirk is duidelijk niet Skye Valadez.
Die gast in debat was ook geen trans type, kijk alleen al naar verschil van kaaklijk, Skye heeft echt zo'n Adam Lanza kin/kaaklijn. Die drinkt waarschijnlijk alleen maar soymelk of zat al aan de blockers.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218749189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet zoals dit nee.
Koekoek :D :D

Ik wil je niet belachelijk gaan maken maar kom op zeg. Echt waar. In welk bubbel zit je dan als je de geweldsverheerlijking in die periode niet mee hebt gekregen? Al die posts over Proud Boys en andere groeperingen. Duizenden juichende berichten op Twitter.
pi_218749199
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja prima, dat kan, ik heb de beelden van andere zijde niet gezien alleen.
Er is geen andere zijde.

Er waren genoeg mensen die de bestorming van het Capitool toejuichten, maar die zijn het label “rechts” onder de noemer politieke denkbeelden net zo min waard.

We moeten eens ophouden hier een “links” of “rechtse” stempel op te drukken. Dat maakt onszelf net zo retard
pi_218749207
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Feestende mensen is een groter gevaar dan bloedserieuze relschoppers die oproepen on politici op te hangen?

Je bent krampachtig de doelpalen bizar veel aan het verschuiven om een heel selectief punt proberen te maken
Nee, jij bent aan het negeren wat ik echt schreef.
pi_218749225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Quote graag waar ik dat als zodanig zeg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het toch duidelijk over dat zelfs mensen die op zich redelijk zijn (in plaats van compleet doorgedraaid) die menen dat dit geweld prima is. Je laat ook weer precies dat stuk weg waarin ik dat duidelijk maak en komt dus met een antwoord op een niet gestelde vraag.

Wederom noteer ik met potlood: nee, dit zien we alleen in de progressieve stroming.
Hier gaat het over "geweld prima vinden"

Vervolgens probeer je ene onderzoek onderuit te halen waar klaarblijkelijk staat dat republicans eerder geweld prima vinden dan democrats.

Daarna ga je opeens onderscheid maken tussen gekkies en redelijken.

Later ga je opeens veranderen naar 'juichen'. Zoals gezegd, het wordt een beetje treurig om je zo te zien zwemmen.
pi_218749229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Uit de vergelijking die mank is.
Ah. 0 inhoud dus. Duidelijk.
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:36:50 #24
459912 FlippingCoin
pi_218749232
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:34 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Er is geen andere zijde.

Er waren genoeg mensen die de bestorming van het Capitool toejuichten, maar die zijn het label “rechts” onder de noemer politieke denkbeelden net zo min waard.

We moeten eens ophouden hier een “links” of “rechtse” stempel op te drukken. Dat maakt onszelf net zo retard
Toon die beelden dan eens van die oproepen tot het doden van andere mensen omwille van een mening.
pi_218749244
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe is dit precies een sfeer van geweld neerzetten?
Waar krijg je mensen bozer mee dan een herdenking verstoren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')