quote:Het ultieme schrikbeeld: met explosieven verstopt in conserven plande Rusland terreurcampagne in Europa
Het lijken onschuldige conserven, maar de inhoud van elk blik is dodelijk: 1,4 kilogram TNT, genoeg om een auto op te blazen. Volgens onthullingen van Poolse media en veiligheidsdiensten is een grootschalig plan van de Russische militaire inlichtingendienst GRU verijdeld om met deze geïmproviseerde bommen aanslagen en droneaanvallen uit te voeren in Litouwen, Polen en het EK voetbal vorig jaar in Duitsland.
Het spoor leidt naar Wladyslaw D., een 27-jarige Oekraïense koerier die door de Russen in Polen was gerekruteerd en door de Poolse veiligheidsdienst ABW kon worden gearresteerd. Hij kreeg via de app Telegram gedetailleerde instructies van een persoon die onder de schuilnaam ‘Warrior’ opereerde.
https://www.hln.be/buiten(...)-in-europa~a7a1ebb7/
De andere kant op met illegaal vuurwerk.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Bwa ik zou al beginnen met voertuigen die vanuit NL ons land binnenrijden overhoop te schieten.
Wsl vervoeren die toch drugs.
Natuurlijk wil zelenski de oorlog zolang mogelijk laten duren.quote:Pandora Papers Reveal Offshore Holdings of Ukrainian President and his Inner Circle
The Pandora Papers Investigation
Ukrainian President Volodymyr Zelensky rode to power on pledges to clean up the Eastern European country, but the Pandora Papers reveal he and his close circle were the beneficiaries of a network of offshore companies, including some that owned expensive London property.
https://www.occrp.org/en/(...)and-his-inner-circle
quote:Samantha Power, voormalig hoofd van de Amerikaanse Agency for International Development (USAID), heeft in een recent gesprek toegegeven dat USAID sinds 2022 maandelijks 1,5 miljard dollar in contanten direct naar de Oekraïense schatkist heeft overgemaakt.
Hangt ervanaf hoeveel er over blijft na afroming door zelenski & friends.quote:
Oei die gunt zelensky zijn miljarden niet ?quote:^"Inzet bevroren tegoeden moet binnen internationaal recht"
De Europese Unie moet niet te lichtzinnig doen over het inzetten van bevroren Russische tegoeden voor financiële hulp aan Oekraïne, waarschuwt president van de Europese Centrale Bank (ECB) Christine Lagarde. Als het niet binnen de kaders van het internationaal recht gebeurt, ondermijnt dat de euro.
"Als hoeder van onze munt, kan ik alleen maar zeggen dat we een heel groot risico nemen als we internationale principes schenden", stelde ze. "Dus het moet verenigbaar zijn met het internationaal recht, waarvan ik zeker weet dat het dat kan zijn", zei ze in gesprek met studenten voor de opname van een podcastaflevering van College Leaders in Finance, die zondag verschijnt.
Leiders van EU-landen overlegden deze week over het gebruik van de tegoeden uit Rusland die na de grootschalige inval in Oekraïne werden bevroren. De steun hiervoor neemt toe maar België, waar veel van de miljarden vaststaan, is kritisch. Premier Bart De Wever waarschuwde onder andere dat het vertrouwen in de euro kan afkalven als andere landen het idee hebben dat hun geld in de EU niet veilig is.
start een petitie zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oei die gunt zelensky zijn miljarden niet ?
Kunnen we die niet weg voten ?
Nee hoor het zelenski probleem lost zich uiteindelijk zelf wel op.quote:
Jij doet net alsof een proxy oorlog gratis is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:21 schreef UncleScorp het volgende:
Het is en blijft walgelijk veel geld dat gewoon zonder verantwoording weg gegeven werd.
Ik vind het persoonlijk niet kies om Zelensky als symbool neer te zetten voor alles dat niet goed gaat in Oekraine. De beste man doet volgens mij naar eer en geweten zijn plicht als president van Oekraine.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee hoor het zelenski probleem lost zich uiteindelijk zelf wel op.
Ik heb geduld
Geloof er weinig vanquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:21 schreef UncleScorp het volgende:
Het is en blijft walgelijk veel geld dat gewoon zonder verantwoording weg gegeven werd.
Een cokehead die probeert ons allen mee te sleuren in een total war met Ruslandquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk niet kies om Zelensky als symbool neer te zetten voor alles dat niet goed gaat in Oekraine. De beste man doet volgens mij naar eer en geweten zijn plicht als president van Oekraine.
Hij doet geen dingen die jij of ik niet zou doen als wij het Oekraiense belang zou moeten dienen. Ook als hij geen president zou zijn geworden was die oorlog er wel gekomen.
Nu probeert hij de NAVO mee te krijgen in de oorlog zodat hij kan winnen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 07:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Een cokehead die probeert ons allen mee te sleuren in een total war met Rusland
Hij is "verkozen" als president vanwege zn vredesboodschap maar heeft snel zn kar gedraaid. Sounds like Trump...
In april 2022 heeft hij in het belang van oekraine gehandeld en onderhandeld. Daarna heeft hij zn land en volk kapot laten schieten, in het belang van de VS
En ja hij is maar een VS puppet en hij dacht wsl de boel wel ff te kunnen winnen met steun van het westen en de grote man te worden die Rusland versloeg.
Maar een totale oorlog proberen uitlokken omdat je plannetje misloopt, nee. Idem voor onze europese leiders.
Mss oordeel ik idd iets te kortzichtig, is dan tegengewicht tegen het gretig gevolgde narratief "Putin bad"
Gans de boel is gewoon uitgelokt door de VS uit schrik voor de opkomst van de multipolaire wereld. Europa en Rusland tegen elkaar opzetten. Israel het Midden-Oosten laten opkuisen. En de VS begint nu aan Azie.
En zoveel mogelijk anderen laten bloeden om hun eigen hegemonie positie te (proberen) behouden, en er nog geld aan verdienen ook.
En wij europeanen huppelen erachter in de hoop een bot toegeworpen te krijgen, niet beseffend dat we onszelf kelderen om daddy te pleasen.
https://oig.usaid.gov/sit(...)6/9-121-14-002-p.pdfquote:OFFICE OF INSPECTOR GENERAL
AUDIT OF USAID’S
STRENGTHENING CIVIL
SOCIETY IN UKRAINE PROJECT
AUDIT REPORT NO. 9-121-14-002-P
May 29, 2014
WASHINGTON, D.C.
Misschien geeft deze site een beter overzicht dan de Volkskrant.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:59 schreef sp3c het volgende:
usaid geeft 40 miljard per jaar aan jan en alleman, 100 landen
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
daarvan zou dan de helft naar Oekraine gaan sinds 2022?
dont think so
Geen idee?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien geeft deze site een beter overzicht dan de Volkskrant.
https://foreignassistance.gov/
Of zou de USAID daar niet bij staan?
Welk punt probeer je te maken?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |