Ik pakte 2~ jaar geleden hekserij op in mijn vrije tijd. Sinds ongeveer een half jaar geleden ben ik daarmee gestopt.
Merk dat mijn energieverbinding met het universum steeds zwakker wordt nu ik niet meer actief ben. Ook de persoonlijke verbinding met mijn heksen/levensenergie is zwakker geworden waardoor o.a. mijn amuletten niet zo krachtig zijn als voorheen, dus wil de practice weer langzaam oppakken.
De komende tijd ga ik me vooral focussen op het herstellen van de energieverbinding met het universum en het versterken van mijn levensenergie.
Iedereen kan beginnen met hekserij, dus misschien handig voor mensen om te weten waar ze mee kunnen beginnen,
Wat is hekserij?Heel simpel gezegd is dit het voelen en manipuleren van natuurlijke energie.
Je zal dus altijd eerst moeten leren om natuurlijke energie te voelen. Dat doe je meestal op basis van je hersengolven:
Gamma (32-100 hz) : Hoogste vorm van alertheid, intense focus
Beta (13-32 hz) : Je bent alert en geconcentreerd. Je bent meestal in deze staat in het dagelijks leven.
Alpha (8-13 hz) : Relaxte status, lichte meditatie
Theta (4-8 hz) : Gekalmeerd. Meestal in intense meditatie
Delta (1-4 hz) : Diepe slaap
Normale rituelen zoals het activeren van beschermingscirkels doe je in Alpha staat, maar gevorderde heksen kunnen dit ook in Theta.
Gevorderde heksen kunnen uiteindelijk ook actieve hekserij beoefenen in Beta staat, of zelfs in Gamma, maar hekserij in Gamma staat is gevaarlijk en wordt afgeraden tenzij je een hele gevorderde heks bent die ook in Gamma staat energie kan aanvoelen, maar dit is zeer zeldzaam. Dit is ook de meest krachtige vorm van hekserij.
Hoe voel je het beste energie aan?Als beginner heb je een mooi trucje > wrijf in je handen tot ze warm zijn om je chakra's te ontgrendelen. Beweeg je handen dan naar mekaar toe tot je een soort magnetische druk voelt die je handen uit mekaar drukt. Dat is energie. Vervolgens zal je dit makkelijker kunnen aanvoelen bij meditatie.
Wat heb je nodig?Een altaar is in principe het enige wat je nodig hebt. Dit kan van alles zijn. Gewoon een plek in je huis dedicated voor je hekserij. De rest draait om intentie.
Om je hekserij te versterken kun je deze basisspullen halen:
- Een doek om op tafel/grond te leggen die vies mag worden
- Kaarsen
- lucifers
- Een hittebestendige kom
- wierook
- Flesjes en zakjes om kruiden/kristallen/natuurstenen in te doen
- kruiden en kristallen
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]