De Iphone Air moet toch wel echt de lelijkste Iphone tot nu toe zijnquote:Apple presenteert dunne iPhone Air waar geen simkaart in past
Apple heeft de iPhone 17-serie gepresenteerd. De toestellen zijn evoluties van eerdere iPhones, al is er ook één volledig nieuw model: de iPhone Air.
De iPhone Air is vooral heel dun. Het toestel is 5,6 millimeter dik. Het bedrijf zegt dat de behuizing, ondanks de fragiel uitziende dikte, zeer sterk is en niet zomaar buigt.
Apple verkoopt al jaren de MacBook Air en de iPad Air, maar gebruikte de Air-naam nooit eerder voor de iPhones. Die werden sinds de iPhone X juist dikker om ruimte te bieden aan onder meer de batterij en cameralenzen.
De iPhone Air heeft slechts één camera, al zegt Apple dat het stiekem meerdere lenzen zijn. Zo ondersteunt hij standaard foto's in een resolutie van 48 megapixels, maar kan de lens ook twee keer zoomen zonder kwaliteitsverlies (12 megapixel).
In de iPhone Air past geen fysieke simkaart. De telefoon werkt alleen met e-sim. Daarmee bespaart Apple ruimte voor andere dingen, zoals een accu. Vooralsnog is nog onduidelijk hoe groot die accu is, maar Apple belooft dat de iPhone Air het de hele dag volhoudt op een volle lading.
De goedkoopste uitvoering van de iPhone Air kost 1.229 euro.
Ook nieuwe iPhone 17 Pro-modellen
De iPhone 17 Pro en 17 Pro Max vallen op door een nieuwe camerabalk achterop, die de hele breedte van het toestel beslaat. Je ziet ze hierboven. Ook de iPhone Air heeft zo'n balk.
De balk zit daar niet alleen voor de camera's, maar biedt tegelijk ruimte aan snellere processors en een grotere accu. Apple gaf tijdens de presentatie geen details vrij over die batterij.
Het camerasysteem op de iPhone 17 Pro bestaat uit een standaard-, groothoek-, en zoomlens (allemaal 48 megapixel). Gebruikers kunnen voortaan tot acht keer inzoomen zonder kwaliteitsverlies.
Mensen die graag selfies maken (of vloggen) kunnen voortaan gebruikmaken van een verbeterde camera op de voorkant. De lens gaat van een resolutie van 12 megapixel naar 18 megapixel, waarmee je scherpere beelden vastlegt. Deze camera is op alle nieuwe iPhones aanwezig.
Apple legt in de presentatie veel nadruk op de behuizing van de iPhones, die veel krasbestendiger zouden zijn. In een video laat het bedrijf een iPhone 17 Pro door tientallen sleutels zwaaien om de claim kracht bij te zetten.
De iPhone 17 Pro kost 1.329 euro. De iPhone 17 Pro Max kost 1.479 euro.
Andere aankondigingen van Apple
Naast deze nieuwe iPhones kondigde Apple ook andere producten aan:
- De reguliere iPhone 17 heeft vrijwel hetzelfde ontwerp als vorig jaar, maar met een iets groter scherm dankzij dunnere randen. Ook ondersteunt dit toestel nu een beeldververssnelheid van 120 beelden per seconde. De telefoon kost 969 euro.
- De AirPods Pro 3 met verbeterde ruisonderdrukking, een hartslagmeter en een compacter oplaaddoosje. Apple belooft daarnaast een betere accuduur (8 uur luisteren op een lading) en livevertalingen tijdens gesprekken op vakantie. Ze kosten 249 euro.
- De Apple Watch Series 11 lijkt op de voorganger, maar kent wel een paar verbeteringen, zoals een snellere chip, een accu die 24 uur moet meegaan en krasbestendiger glas. Deze Watch kost 449 euro.
- Er komt een Apple Watch Ultra 3 met een iets groter scherm en dunnere randen. De accu gaat 42 uur mee, zegt Apple. De smartwatch kost 899 euro.
Die zullen het allemaal 'the best evvvuuuuuhr vinden'quote:Op woensdag 10 september 2025 20:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
Zal ook heel lekker vasthouden. Dus doen we er maar een lekker dik en stevig hoesje omheen.
Wat een dom concept weer, en al die hippies gaan het nog kopen ook
Die live translator was ik ook benieuwd naar. Ik gebruik eigenlijk zelden nog Apple producten maar dit heeft wel mijn interesse gewekt.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.nu.nl/tech/63(...)imkaart-in-past.html
[..]
De Iphone Air moet toch wel echt de lelijkste Iphone tot nu toe zijn
Verder is de live vertaling van de nieuwe AirPods 3 wel heel chill.Even reviews afwachten. Zou revolutionair kunnen zijn.
Zou dat ding wel sterk genoeg zijn? Hij is zoo dun.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:53 schreef Jahr00n het volgende:
Wat heb je er aan als de cameras nog steeds een halve meter uitsteken
hippies?quote:Op woensdag 10 september 2025 20:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
Zal ook heel lekker vasthouden. Dus doen we er maar een lekker dik en stevig hoesje omheen.
Nooit eerder van gehoord. Zit dat op dure modellen?quote:Op woensdag 10 september 2025 20:53 schreef Dven het volgende:
De revolutionaire live vertaling
Oh wacht, iets wat Samsung in 2024 reeds had
Alles vanaf S22quote:Op woensdag 10 september 2025 20:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nooit eerder van gehoord. Zit dat dure modellen?
Die dunne Androids zijn er al. Samsung heeft de S25 edge van 5,8mm dikte en de vele vouwbare telefoons zijn uitgeklapt nog veel dunner. De fold 7 is dan 4,2mm.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:23 schreef oheng het volgende:
En iedereen loopt natuurlijk weer blind achter het Apple ontwerp aan, met als gevolg dat we over 1-2 jaar allemaal van die gare Android phones hebben, die buigen, een halve dag accu hebben, en met een beetje pech massaal in de fik vliegen.
Live translate van Samsung is niet hetzelfde. Duurt 1-2 seconden en geeft de vertaling pas nadat ze zin af is. Kan je niet echt een normale conversatie mee hebben.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:53 schreef Dven het volgende:
De revolutionaire live vertaling
Oh wacht, iets wat Samsung in 2024 reeds had
Ik ben mijn interesse in Apple producten verloren na de dood van Jobs. Die had deze iPhone air ook publiekelijk uitgekotst.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ja he. Gelukkig is er niemand die dit toestel hoeft te kopen.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
Wat jij zegt is wel plausibel. Samsung brengt nieuwe functies veel te snel uit. En maakt daarom dit soort blunders: https://www.bnnvara.nl/ka(...)t-foto-van-gebruikerquote:Op woensdag 10 september 2025 21:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Live translate van Samsung is niet hetzelfde. Duurt 1-2 seconden en geeft de vertaling pas nadat ze zin af is. Kan je niet echt een normale conversatie mee hebben.
Ik begreep dat dit real-time instant vertalingen zouden zijn.
Het was leuk en voor die tijd vernieuwend met de iPod nano (die niet eens zo dun was) en de zeer praktische Macbook Air. Maar een dunne telefoon ligt voor geen meter in de hand.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:59 schreef Bart2002 het volgende:
Wie en zijn moeder boeit het nou hoe dun zo'n ding is...![]()
Het lijkt weer een unique selling point wie de dunste heeft.. Echt hoor wat een armoede.
Ja, want talen kunnen voor een zin af is ook echt vertaald wordenquote:Op woensdag 10 september 2025 21:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Live translate van Samsung is niet hetzelfde. Duurt 1-2 seconden en geeft de vertaling pas nadat ze zin af is. Kan je niet echt een normale conversatie mee hebben.
Doet hij al langer hoor. Niets revolutionair nog bij dat merk.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:12 schreef RotatoR het volgende:
Wat een aids design. Steve Jobs draait zich om in zijn graf.
Behalve dan Steve Jobs... In zijn graf.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:17 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Doet hij al langer hoor. Niets revolutionair nog bij dat merk.
Dat kan grammaticaal toch nooit? Die 1-2 seconden lijken me al foutgevoelig.quote:Op woensdag 10 september 2025 21:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Misschien een soort systeem als Google translate waarbij het in delen wordt gedaan afhankelijk van de taal? Bij Samsung is het in ieder geval heel onnatuurlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 08:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat kan grammaticaal toch nooit? Die 1-2 seconden lijken me al foutgevoelig.
Zeker wel, behalve als je een vrouw bent, want dan heb je geen zakken.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Dun? Wat dachten jullie van compact? Als je een halve tablet in je broek moet proppen dan maakt dun niet zo heel veel uit he?
Steve Jobs bijdrage aan het design is te danken aan Jonathan Ive, het was niet zo dat Steve zelf zo een goede designer was. Overigens niet heel vreemd dat sinds zijn vertrek het design er niet echt beter op geworden is.quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:12 schreef einzeinz het volgende:
Steve Jobs heeft nog het ontwerp en functionaliteit van de iPhone 5, 5c en 5s mee gemaakt.
Wie weet heeft hij nog de krijtlijnen van de iPhone 6 uitgezet maar daarna was er geen toekijkend oog meer van Steve Jobs. (Heb ooit in een docu gezien dat ze al 2 generaties verder zaten).
Toen ze een aankondiging deden was de opvolger eigenlijk ook al zo goed als klaar.
Dus er is al langer iPhone sinds zijn dood in 2011 dan toen hij nog leefde. Hij was ook nooit fan van het SE-model. Na zijn dood werd dat wel uitgebracht.
Ik ben zeker dat Steve Jobs een aantal iPhones, functionaliteiten en designs regelrecht de grond zou ingeboord hebben en dat bepaalde zaken nooit he levenslicht zouden gezien hebben.
Helaas voorlopig niet in de EUquote:Op woensdag 10 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
Verder is de live vertaling van de nieuwe AirPods 3 wel heel chill.Even reviews afwachten. Zou revolutionair kunnen zijn.
Het grootste talent van Jobs was toch vooral dat hij de juiste mensen op de juiste plekken kon neerzetten en ze binnenboord kon houden?quote:Op vrijdag 12 september 2025 06:19 schreef raptorix het volgende:
Steve Jobs bijdrage aan het design is te danken aan Jonathan Ive, het was niet zo dat Steve zelf zo een goede designer was.
Sinds Windows WSL heeft heb ik totaal geen behoefte om naar een Mac over te schakelen. Begin ook zogenaamde IT'ers die Windows (10+) per definitie slecht vinden. Want echte redenen waarom het slecht is kunnen ze niet geven. Alleen voor servers heeft Linux wel mijn voorkeur.. Al beheren we nu wel wat Windows servers omdat onze applicatie daarop draait..quote:Op vrijdag 12 september 2025 06:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Steve Jobs bijdrage aan het design is te danken aan Jonathan Ive, het was niet zo dat Steve zelf zo een goede designer was. Overigens niet heel vreemd dat sinds zijn vertrek het design er niet echt beter op geworden is.
Apple is sowieso een dood paard wat voortleeft op een fanbase die zelfs poep van Apple lekker vind smaken.
Onzin.. zeker met het hele BYOD verhaal (wat overigens 1000 x beter gaat met een Android dan een Iphone).quote:Op donderdag 11 september 2025 07:20 schreef Lospedrosa het volgende:
iPhone is wat mij betreft voorloper qua ontwerp, functie en bediengemak. Zeer stabiele telefoons, zakelijk gebruikt iedereen deze.
Maar ooit zat Apple ingehaald worden of door succes ten onder gaan. En dan moeten we Chinees.
Wat is logiser bijvoorbeeld op een Google Pixel?quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:00 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Sinds Windows WSL heeft heb ik totaal geen behoefte om naar een Mac over te schakelen. Begin ook zogenaamde IT'ers die Windows (10+) per definitie slecht vinden. Want echte redenen waarom het slecht is kunnen ze niet geven. Alleen voor servers heeft Linux wel mijn voorkeur.. Al beheren we nu wel wat Windows servers omdat onze applicatie daarop draait..
Qua telefoons vind ik Google Pixels veel verder qua gebruikers gemak dan Apple met hun iPhones.
En dat is niet alleen door gewenning... Als ik nu een Samsung S25 of een iPhone krijg is alles gewoon niet logisch. Elke keer dat ik terugging naar de Pixels (heb wat geswitched de afgelopen jaren) was alles gewoon zoveel logischer dan een iPhone of een Samsung..
[..]
Onzin.. zeker met het hele BYOD verhaal (wat overigens 1000 x beter gaat met een Android dan een Iphone).
Ja, bijna $400 miljard omzet per jaar op basis van een fanbase die alles klakkeloos koopt?quote:Op vrijdag 12 september 2025 06:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Steve Jobs bijdrage aan het design is te danken aan Jonathan Ive, het was niet zo dat Steve zelf zo een goede designer was. Overigens niet heel vreemd dat sinds zijn vertrek het design er niet echt beter op geworden is.
Apple is sowieso een dood paard wat voortleeft op een fanbase die zelfs poep van Apple lekker vind smaken.
en met dezelfde redenatie kun je ook Android-fanboys typeren. Je hebt nu eenmaal mensen die nooit van het een naar het ander over gaan stappen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, bijna $400 miljard omzet per jaar op basis van een fanbase die alles klakkeloos koopt?
Dat hou je niet overeind zonder kwaliteitsproducten hoor.
Al is die kwaliteit van de iPhones wel minder aan het worden, hoor nu zelfs verstokte Apple fans klagen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, bijna $400 miljard omzet per jaar op basis van een fanbase die alles klakkeloos koopt?
Dat hou je niet overeind zonder kwaliteitsproducten hoor.
Phoe, vooral waar bepaalde zaken zitten en het swipen etc. Best moeilijk om onder woorden te brengen. Het blijft dus een persoonlijk iets, al staan de Pixels wel bekend om hun UI. Wat het hem precies is?? Misschien dat een UI-designer dat onder woorden kan brengenquote:
Hoe is dat anders dan de live functie van Google Translate?quote:Op woensdag 10 september 2025 20:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die live translator was ik ook benieuwd naar. Ik gebruik eigenlijk zelden nog Apple producten maar dit heeft wel mijn interesse gewekt.
Als kind keek ik Star Trek en dacht dan altijd dat warp-technologie ooit realiteit zou zijn, maar de Universal Translator beschouwde ik echt als science fiction. En die lijkt nu opeens heel dichtbij.
Ik heb daar nog nooit van gehoord dus dat kan ik je niet vertellen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan de live functie van Google Translate?
Dit ja.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
Van mij mogen de telefoons ipv dunner vooral iets kleiner. Ik heb geen kleine handen ofzo maar ik kan met mijn IPhone 15 eigenlijk niet meer fatsoenlijk met 1 hand typen.
Jep, helemaal mee eens. Heb qua specs meer dan genoeg aan een Galaxy A36 of A56 maar die telefoons zijn veel te groot, passen nauwelijks in mijn broekzak. De Galaxy S modellen zijn dan qua maat nog wel oké.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
Van mij mogen de telefoons ipv dunner vooral iets kleiner. Ik heb geen kleine handen ofzo maar ik kan met mijn IPhone 15 eigenlijk niet meer fatsoenlijk met 1 hand typen.
Er moet een grote batterij in, voornaamste reden dat ze zo groot zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |