Het lijkt mij dat ze het voorlopig nog veel te druk hebben.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:22 schreef HowardRoark het volgende:
voor je het weet staan ze met grondtroepen ineens in het Oosten van Polen.
Ze kunnen beter het EU artikel 42 activeren. Die is namelijk veel sterker dan artikel 5.quote:Op woensdag 10 september 2025 08:27 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/michalstela/status/1965652608858857643
Polen zou artikel 4 overwegen.
Het is inderdaad merkbaar dat er in Russische contreien een onophoudelijke drang voor expansionisme en het uitbreiden van de invloedsfeer is. Dit terwijl men al het grootste land ter wereld heeft. En net iets te veel burgers zijn totaal geïndoctrineerd en volgen daardoor braaf alles wat het Krelim de wereld in slingert, vol anti-Westerse, ondemocratische en oorlogszuchtige meuk.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:32 schreef Seeburg54 het volgende:
De Russen zijn gewoon een bloeddorstig treiter volk. Ze weten allang dat het westen slap is en niks doet. Ze pikten de Krim, schoten MH17 uit de lucht, plegen oorlogsmisdaden in Oekraïne..je kan er een boek van schrijven wat ze allemaal hebben geflikt. En ze komen er gewoon mee weg zonder eens goed in hun hok te worden getrapt.
Trump is een snakkerd met een grote bek, maar daar blijft het dan ook bij. Een hoop blabla, want Russische drones in Polen. Volgende week is het weer vergeten, en Poetin bepist zich van het lachen.
Zeker, maar het punt is dat men speldenprikjes blijft uitdelen om te kijken hoe ver ze kunnen gaan. En als de NAVO dan niet gezamenlijk hard optreedt dan ga je op een gegeven moment krijgen dat Rusland wel degelijk iets gaat proberen ergens, dat was zal waarschijnlijk in eerste instantie bij een van de Baltische landen of Moldavië zijn, maar zelfs Polen valt helaas niet uit te sluiten. Belarus is inmiddels al niets meer dan een schijnstaat, dienend als een voorprovincie van Rusland. Ook vanuit daar kan men de aanval op een ander land inzetten.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze het voorlopig nog veel te druk hebben.
Nog afgezien van dat Polen niet echt een logisch doelwit is om meerdere redenen.
Ik zie ook een aanval op de Baltische staten niet gebeuren met de verdedigingswal die ze daar optrekken.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, maar het punt is dat men speldenprikjes blijft uitdelen om te kijken hoe ver ze kunnen gaan. En als de NAVO dan niet gezamenlijk hard optreedt dan ga je op een gegeven moment krijgen dat Rusland wel degelijk iets gaat proberen ergens, dat was zal waarschijnlijk in eerste instantie bij een van de Baltische landen of Moldavië zijn, maar zelfs Polen valt helaas niet uit te sluiten. Belarus is inmiddels al niets meer dan een schijnstaat, dienend als een voorprovincie van Rusland. Ook vanuit daar kan men de aanval op een ander land inzetten.
Zelfde geldt voor Polen wat mij betreft.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zie ook een aanval op de Baltische staten niet gebeuren met de verdedigingswal die ze daar optrekken.
Dit inderdaad. Het is een kwestie van tijd. En ik denk dat het niet heel lang meer gaat duren, want de houding van het westen zal Poetin alleen maar aanmoedigen. Hij is de jongste niet meer, het is nu of nooit voor die gek.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, maar het punt is dat men speldenprikjes blijft uitdelen om te kijken hoe ver ze kunnen gaan. En als de NAVO dan niet gezamenlijk hard optreedt dan ga je op een gegeven moment krijgen dat Rusland wel degelijk iets gaat proberen ergens, dat was zal waarschijnlijk in eerste instantie bij een van de Baltische landen of Moldavië zijn, maar zelfs Polen valt helaas niet uit te sluiten. Belarus is inmiddels al niets meer dan een schijnstaat, dienend als een voorprovincie van Rusland. Ook vanuit daar kan men de aanval op een ander land inzetten.
Klopt, maar dat schreef ik al.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor Polen wat mij betreft.
Boeien dat het geen Navo, begin maar met de westerlijken ontlasten in Oekraïne. Elke Russische drone of raket gaan er zien als een potentiële dreiging voor Nato gebied en we geven on het recht om deze neer te halen. Laat ze maar krijsen in Moskou, dat zijn we onderhand wel gewend.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:22 schreef HowardRoark het volgende:
Rusland blijft natuurlijk kijken hoe ver men kan gaan. De zoveelste keer inmiddels al dat er "per ongeluk" een paar droes net door het luchtruim van NAVO-landen gaan. Prima dat er nu ook hard is ingegrepen. Elke millimeter dat die troep in het luchtruim van NAVO-landen komt moet het meteen hard naar beneden worden gehaald.
De realiteit is nu eenmaal dat dit bij andere landen niet kan worden gedaan aangezien zij geen lid van de NAVO zijn, maar de landen die dit wel zijn moeten direct verdedigd worden, anders blijft Rusland steeds verder gaan en voor je het weet staan ze met grondtroepen ineens in het Oosten van Polen.
[..]
Tja, dat is helaas geen grondgebied van de NAVO, dat gaat men dus niet doen.
Laffe herdersquote:NAVO beschouwt binnendringen Pools luchtruim niet als aanval
Op woensdag 10 september 2025 09:51 schreef Haags het volgende:De Russen behalen dus weer een kleine overwinning.quote:NAVO beschouwt binnendringen Pools luchtruim niet als aanval[/qoute]
Laffe herders
Het worden er steeds meer. Eerst 6, toen 8 tot 10 en nu meer dan 20.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:56 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
20+ drones in Pools luchtgebied vannacht volgens Nawrocki.
Wat wil je dan? Ook enkele drones zonder lading naar Rusland sturen?quote:Op woensdag 10 september 2025 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Weer geen adequate tegenreactie dus. “Geen aanval”
Nu.nlquote:Poolse president roept nationale veiligheidsraad bijeen
De Poolse president Karol Nawrocki wil dat de nationale veiligheidsraad binnen 48 uur bijeen komt. De verwachting is dat er in die tijd meer informatie naar buiten komt over wat er afgelopen nacht in Polen is gebeurd, zegt hij.
Met zo'n houding maak je het de Russen wel erg makkelijk allemaal.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Ook enkele drones zonder lading naar Rusland sturen?
Dit is bewust een actie waarbij eigenlijk iedere offensieve tegenreactie too much is.
Er zijn blijkbaar genoeg mensen die graag gevecht met Russen aan willen.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met zo'n houding maak je het de Russen wel erg makkelijk allemaal.
Welke houding precies?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met zo'n houding maak je het de Russen wel erg makkelijk allemaal.
Leuke dooddoener. Mensen willen dat er eens wat serieuzere firepower van de Navo wordt ingezet om de Russen terug in hun hok te slaan.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Er zijn blijkbaar genoeg mensen die graag gevecht met Russen aan willen.
wat mij betreft, kunnen ze gewoon naar Oekranie als vrijwilliger opgeven.
Eens zien of er nog meer van deze acties komen de komende weken....quote:Op woensdag 10 september 2025 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Weer geen adequate tegenreactie dus. “Geen aanval”
je kunt ook iets minder als maximaal escaleren. Drones terugsturen, al dan niet met lading, geeft een signaal dat ze het niet opnieuw moeten doen. En daarbij is het moeilijk te verdedigen dat dat een escalatie is, als je minder drones terugstuurt dan dat je ontvangen hebt.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke houding precies?
Ik snap dat sommigen oorlog zien als het computerspelletje waarmee ze opgegroeid zijn, maar oorlog is een vorm van hel op aarde. Met name voor de gewone burgers.
Dus nee, ik heb niet de wens om maximaal te escaleren. Ik ben meer voorstander van een onderbouwde strategie. Alleen op basis daarvan kun je offensieve tegenmaatregelen nemen.
Europese noeks aankondiging die automatisch afgaan bij het geluid van een vliegende scooter motor en defensie begroting op 2% houden.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke houding precies?
Ik snap dat sommigen oorlog zien als het computerspelletje waarmee ze opgegroeid zijn, maar oorlog is een vorm van hel op aarde. Met name voor de gewone burgers.
Dus nee, ik heb niet de wens om maximaal te escaleren. Ik ben meer voorstander van een onderbouwde strategie. Alleen op basis daarvan kun je offensieve tegenmaatregelen nemen.
Niets doen en nergens op reageren is de enige manier hoe we ooit in direct conflict gaan raken met Rusland.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Trump over 2 wekenquote:Op woensdag 10 september 2025 10:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Eens zien of er nog meer van deze acties komen de komende weken....
Precies wat Poetin wil. Hij wil liever compleet vernietigd worden, dan accepteren dat USSR niet meer bestaat en tijdens zijn leven ook niet terug gaat komen.quote:
Met lading lijkt mij duidelijk een escalatie waarmee je zelfs een reden geeft om nu drones met lading terug te krijgen.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:14 schreef zuchtje het volgende:
[..]
je kunt ook iets minder als maximaal escaleren. Drones terugsturen, al dan niet met lading, geeft een signaal dat ze het niet opnieuw moeten doen. En daarbij is het moeilijk te verdedigen dat dat een escalatie is, als je minder drones terugstuurt dan dat je ontvangen hebt.
hoe later je ingrijpt, hoe moeilijker het wordt.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke houding precies?
Lees even de hele tweet lamlulquote:Op woensdag 10 september 2025 10:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We hebben telefonisch steun betuigd. Een soort seculiere thoughts and prayers.
Enorme hoeveelheid en diep in Polen gesignaleerd/neergehaald.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat is er nu precies anders met de andere keren dat Russische drones over Pools grondgebied kwamen?
Zoals de zaken er nu voor staan gaat het ook onvermijdelijk een keer mis.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niets doen en nergens op reageren is de enige manier hoe we ooit in direct conflict gaan raken met Rusland.
quote:Op woensdag 10 september 2025 10:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lees even de hele tweet lamlul
De hoeveelheid. Het lijkt een operatie om gericht op het testen van de Poolse luchtverdediging.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat is er nu precies anders met de andere keren dat Russische drones over Pools grondgebied kwamen?
Er is nu gereageerd. Dat is, ook van onze kant, een stapje op de escalatieladder. Alleen totale dwazen/toetsenbordridders willen er gelijk vol in gaan.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Leuke dooddoener. Mensen willen dat er eens wat serieuzere firepower van de Navo wordt ingezet om de Russen terug in hun hok te slaan.
We hebben letterlijk meegeholpen met de operatie vannacht met ONZE F-35's en dan kom jij aan metquote:
Dan ben je gewoon echt een idioot.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We hebben telefonisch steun betuigd. Een soort seculiere thoughts and prayers.
Mag je ook pas iets zeggen over de criminaliteit als je bij de politie hebt gesolliciteerd dan?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Alleen de drones die een bedreiging vormden zijn neergehaald hè. De rest hebben ze gewoon doorgelaten.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
We hebben letterlijk meegeholpen met de operatie vannacht met ONZE F-35's en dan kom jij aan met
[..]
Dan ben je gewoon echt een idioot.
Nee laten we nog jaren wachten, Putin ook wat stukjes van Polen geven.. Want oh jeej escalatie..quote:Op woensdag 10 september 2025 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Er is nu gereageerd. Dat is, ook van onze kant, een stapje op de escalatieladder. Alleen totale dwazen/toetsenbordridders willen er gelijk vol in gaan.
Voor wat het waard is (vrij weinig)quote:Belarus claims drones 'lost their way'
published at 10:08
10:08
Sarah Rainsford
Eastern Europe correspondent, in Kyiv
Belarus and Russia are allies in the war on Ukraine.
Now, Pavel Muravyeika, deputy defence minister of Belarus, is claiming that the drones that entered Polish airspace did so accidentally, after their navigation systems were jammed.
In a video on the official defence ministry Telegram channel, he claims the drones "lost their way" and that Belarus itself had shot some down over its own territory.
He said between 23:00 and 04:00 local time (21:00 to 02:00 BST), his own forces, Poland and Lithuania had been sharing information through "communication channels" on the supposedly rogue drones.
Belarus is a dictatorship, it hosts Russian missiles. Russian troops entered Ukraine in 2022 through its territory. Its ties with Moscow are very close. So its words are not to be trusted.
But this may be the explanation Russia eventually gives for what Poland and EU officials - and Ukraine - are calling a deliberate violation of Polish airspace.
Oorlog voorkomen doe je met diplomatie, niet door te schieten.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
hoe later je ingrijpt, hoe moeilijker het wordt.
Als we Rusland vol hadden aangepakt toen ze de Krim innamen dan hadden we nu niet in deze shit gezeten.
Je kunt die vreselijke oorlog alleen voorkomen door zsm in te grijpen (je bent al te laat, maar hoe langer je wacht hoe erger deze oorlog wordt).
Er zijn blijkbaar genoeg egoïstische laffe herders die niet verder kijken dan hun platte neus lang is.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Als 'nukes' niet bestonden, dan was het waarschijnlijk al gebeurd.quote:Op woensdag 10 september 2025 07:38 schreef Haags het volgende:
Zo jammer dat we als vergelding niet even Moskou plat gooien.
Als je een strafblad heeft, kan je over algemeen baan bij politie vergeten.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mag je ook pas iets zeggen over de criminaliteit als je bij de politie hebt gesolliciteerd dan?
Waar blijkt dat uit dan?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:39 schreef The-BFG het volgende:
Het is toch al vanaf dag één van de inval duidelijk dat Putin op een WOIII uit is.
Waart?!quote:Op woensdag 10 september 2025 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Voor wat het waart is (vrij weinig)
Hebben we geprobeerd, Poetin viel toch gewoon Oekraïne binnen.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oorlog voorkomen doe je met diplomatie, niet door te schieten.
Poetin wil geen diplomatie meer. Want drones blijven komen. Men blijven vechten in paar provincie.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Erger dan de raket van Oekraïne die in het Poolse Przewodow twee dode veroorzaakte?quote:Op woensdag 10 september 2025 07:17 schreef Basp1 het volgende:
Ach zo kennen we onze russische agressor weer, eens afwachten of het niet weer verdere escalatie gaat veroorzaken.
Nou nee. Poetin zei: wij willen niet dat Oekraïne lid wordt van de Navo. Reactie daarop (al dan niet terecht): daar ga jij niet over!quote:Op woensdag 10 september 2025 10:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hebben we geprobeerd, Poetin viel toch gewoon Oekraïne binnen.
Naïef.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je te lang 'diplomatiek' bent heb je alsnog oorlog. De 'tegenpartij' walst dan letterlijk over je heen (valt alsnog binnen).quote:Op woensdag 10 september 2025 10:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar is de NAVO niet voor bedoeldquote:Op woensdag 10 september 2025 10:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Leuke dooddoener. Mensen willen dat er eens wat serieuzere firepower van de Navo wordt ingezet om de Russen terug in hun hok te slaan.
Geniet ervan!quote:Op woensdag 10 september 2025 10:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zo jezus dat is wel een heel erge
Ik pak snel nog maar een bak koffie![]()
Een afzwaaier vs een agressor die bewust over navo staten zulke dingen laat vliegen..quote:Op woensdag 10 september 2025 10:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Erger dan de raket van Oekraïne die in het Poolse Przewodow twee dode veroorzaakte?
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_missile_explosion_in_Poland
Poetin lijkt weinig vertrouwen te hebben in een uitkomst van vredesbesprekingen die voor hem acceptabel zijn. Maar dat is op dit moment.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:44 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Poetin wil geen diplomatie meer. Want drones blijven komen. Men blijven vechten in paar provincie.
Poetin voelt alleen stevig hand.
En ja, ik vind dat de diplomatie te lang heeft geduurt. Maar ander kant. Europese defensie zijn namelijk nog niet klaar voor.
Vertel? Defensieve actie kan prima (tegen)aanvalsactie zijn.quote:
Dat is van vannachtquote:Op woensdag 10 september 2025 10:49 schreef tesssssssss het volgende:
Steve heeft vandaag een double coverage; Charlotte stabbing en drones reported in Poland.
Bekijk deze YouTube-video
Kennelijk is dan heel het Westen naïef, want niemand wil een rechtstreeks confrontatie riskeren.quote:
Ja want het gaat ook echt om slechts 2 dronesquote:Op woensdag 10 september 2025 10:50 schreef UitStraling het volgende:
Een derde wereldoorlog ontketenen om 2 verdwaalde drones, lijkt me zeer vertanding, dumb apes will be dumb apes.
Dit is uiteraard niet waar.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je te lang 'diplomatiek' bent heb je alsnog oorlog. De 'tegenpartij' walst dan letterlijk over je heen (valt alsnog binnen).
Benieuwd of hij daadwerkelijk Shahed drones heeft gezegd, dat zou interessant zijn.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:47 schreef Momo het volgende:
Brekelmans: Nederlandse F-35's hebben Shahed-drones neergehaald
Defensieminister Brekelmans zegt dat Nederlandse F-35's in Polen Shahed-drones uit de lucht hebben gehaald.
Eerder werd al bekend dat Nederlandse F-35-gevechtsvliegtuigen hebben meegedaan aan de operatie tegen de Russische drones die het Poolse luchtruim waren binnengedrongen. Polen bedankte met name Nederland voor de steun.
Klopt.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk is dan heel het Westen naïef,
O.a. zijn uitspraken en de gehele retoriek die Rusland voert.quote:
Niet? Ik herinner me toch iets met het begin van WO II..quote:
Vergeten wat er in de periode 1933-1939 is gebeurd?quote:
Waarom zijn honden laf?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
O.a. zijn uitspraken en de gehele retoriek die Rusland voert.
Maar het is net zo'n laffe hond als Hitler en co.. De oorlog uitlokken, maar niet de eerste zijn die de oorlog verklaart, want tjah dan kan ie volgens zijn debiele gedachtegang zijn handen wassen in onschuld.
Na elk incident roept er wel iemand dat de derde wereldoorlog begint. Vermoeiend.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:50 schreef UitStraling het volgende:
Een derde wereldoorlog ontketenen om 2 verdwaalde drones, lijkt me zeer verstanding, dumb apes will be dumb apes.
Morgenochtend 07:30 melden bij Defensie op de Generaal Majoor de Ruyter van Steveninckkazerne, ze hebben je hard nodig.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want het gaat ook echt om slechts 2 drones
Iedereen is gek behalve jij?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klopt.
Naïef en laf. En daar maakt Rusland optimaal gebruik van.
Wow, goede comeback zeg..quote:Op woensdag 10 september 2025 10:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Morgenochtend 07:30 melden bij Defensie op de Generaal Majoor de Ruyter van Steveninckkazerne, ze hebben je hard nodig.
Joh, wat duidelijk!!!quote:Op woensdag 10 september 2025 10:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
O.a. zijn uitspraken en de gehele retoriek die Rusland voert.
Maar daar gaat Poetin toch ook niet over?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou nee. Poetin zei: wij willen niet dat Oekraïne lid wordt van de Navo. Reactie daarop (al dan niet terecht): daar ga jij niet over!
Dat is geen diplomatie.
Zo breng jij dat inderdaad wel. Iedereen is gek en naïef behalve jijquote:
Dus omdat toen diplomatie niet hielp helpt het nooit?quote:Op woensdag 10 september 2025 10:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet? Ik herinner me toch iets met het begin van WO II..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |