abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218726838
Explosies in Qatar, Israël meldt aanval op Hamas-kopstukken

quote:
In de Qatarese hoofdstad Doha zijn meerdere explosies gehoord. Kort daarna meldde het Israëlische leger op Telegram dat het aanvallen heeft uitgevoerd op Hamas-kopstukken.

Het is nog onduidelijk waar de explosies precies waren en hoe groot de schade is. Persbureau Reuters schrijft op basis van ooggetuigen dat er rook te zien is in een deel van de stad.

Kopstukken van Hamas leven al jaren in Doha. Ook worden er in de stad regelmatig gesprekken gevoerd over de oorlog met Israël en een mogelijk staakt-het-vuren.
quote:
Onderhandelingen
Kopstukken van Hamas leven al jaren in Doha. Ook worden er in de stad regelmatig gesprekken gevoerd over de oorlog met Israël en een mogelijk staakt-het-vuren. Het in Qatar gevestigde Al Jazeera schrijft dat de Hamas-leiding bijeen was om te praten over een Amerikaans voorstel voor een staakt-het-vuren toen ze werden aangevallen.
Oeh zelfs in Qatar zijn ze nu niet meer veilig, ben benieuwd of ze de miljardairs van Hamas te pakken hebben gekregen en of Qatar dit toegestaan heeft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 23:09:49 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218726914
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:48 schreef HowardRoark het volgende:

of Qatar dit toegestaan heeft.
Lijkt me niet zo waarschijnlijk hè.
Huilen dan.
pi_218726974
Dit was de kans voor een update in de OP
Groot fan van User Wotte
pi_218727059
Eigenlijk wel een behoorlijk ernstig mislukte operatie zoals het nu lijkt: je faalt om al je doelwitten te doden én zet de relaties met een je redelijk gezinde 'regiomacht' op het spel.
pi_218727119
twitter
  dinsdag 9 september 2025 @ 23:59:06 #6
28033 Pek
je moet wat
pi_218727142
Die Thunberg is inmiddels ontmaskerd als leugenaar, na dat lulverhaal over een drone. :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_218727169
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee de situatie. IS met hun zelfbenoemd kalifaat en alle aanverwante onzin heeft toch 0,0 raakvlakken met de oorlog tussen Israël en Hamas?
Wat is er anders dan? Het zijn beiden Islamitische terreurgroepen die land in bezit hadden.
pi_218727173
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2025 23:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lijkt me niet zo waarschijnlijk hè.
Waarom niet? Qatar profiteert hier flink van hé.
pi_218727175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 23:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eigenlijk wel een behoorlijk ernstig mislukte operatie zoals het nu lijkt: je faalt om al je doelwitten te doden én zet de relaties met een je redelijk gezinde 'regiomacht' op het spel.
Nee joh, Qatar doet niks. Die zijn puur opportunistisch. Als ze dit echt tegen hadden willen houden had dat gekund, ze hebben niet voor niets een door de VS betaalde anti-air installatie waar je U tegen zegt.
pi_218727241
Stel je voor, dat België Den Haag gaat bombarderen als wij iets doen wat ze niet leuk vinden.

Wanneer gaan we zien hoeveel landen in het Midden-Oosten er nu toch kernwapens hebben?
  woensdag 10 september 2025 @ 00:54:42 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218727243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 00:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
Stel je voor, dat België Den Haag gaat bombarderen als wij iets doen wat ze niet leuk vinden.
Ik hoop dat ze dan gelijk Amsterdam meepakken als ze dan toch bezig zijn.
Want het wetboek ken ik ook
  woensdag 10 september 2025 @ 00:55:55 #12
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218727244
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 00:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

Wanneer gaan we zien hoeveel landen in het Midden-Oosten er nu toch kernwapens hebben?
Als wij een groepering zouden huisvesten die 1000+ ongewapende belgen waaronder vrouwen en kinderen hebben afgeslacht zou ik dit niet zo gek vinden.
pi_218727255
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 00:55 schreef damsco het volgende:

[..]
Als wij een groepering zouden huisvesten die 1000+ ongewapende belgen waaronder vrouwen en kinderen hebben afgeslacht zou ik dit niet zo gek vinden.
Omdat we Vlaanderen hebben geannexeerd en Brussel zuiveren?
  Moderator woensdag 10 september 2025 @ 02:45:19 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218727347
Vergelijking nederland/belgie en isrel/palestina is sws te idioot voor woorden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218727644
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 02:45 schreef sp3c het volgende:
“Een infame vlaming worden? Dan liever de lucht in!”

Dat was minder dan 200 jaar geleden. Nog steeds vernoemen we marineschepen naar die vent.

Wij zijn er op een normale manier uitgekomen, maar wel dankzij flinke internationale druk.

Ook het religieuze stuk, katholiek vs protestant was echt een ding in die tijd.

Voor het vredesproces zijn er zeker dingen waar je naar kan kijken in hoe dat hier ging. Hoewel ze daar natuurlijk al zo een 3500 jaar elkaar de hersens inslaan, dus het beteugelen van de haat zat lastiger zijn, en langer duren.
pi_218727653
Wel duidelijk dat Israël helemaal geen staakt het vuren wil. Dat zou slechts een vervelende onderbreking zijn van hun missie om Gaza compleet te zuiveren.

Je vraagt je af hoeveel signalen je nog nodig hebt westerse landen zijnde.
  woensdag 10 september 2025 @ 07:37:53 #17
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218727664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 01:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee
pi_218727689
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar zitten veel mensen bij die persoonlijk betrokken zijn bij deze oorlog (bijvoorbeeld kennis of zelfs familie van één van de gijzelaars zijn) of gewoon heel erg tegen de regering van Netanyahu zijn.
Dus je bent het met me eens dat in september ‘24 nadat meer dan 700.000 mensen de straat op gingen om te protesteren tegen de handelswijze van het regime omtrent de gijzelaars, zo’n kleine 10% van de totale bevolking, een enorme dreun is voor Netanyahu en co? En dat het dus helemaal niet gaat om een paar familieleden, vrienden en wat mensen die toch al tegenstander waren van het regime? Dat zijn we dan toch eens met elkaar, lijkt me?
Dit, dus.
pi_218727810
quote:
De Amerikaanse president Trump noemt de Israëlische aanvallen op Hamas-kopstukken in Doha "zeer ongelukkig". "Dit was een beslissing genomen door premier Netanyahu, niet door mij", schrijft hij op zijn socialemediaplatform Truth Social.

Hij zegt door Israël te zijn geïnformeerd dat Israël Hamas aan het aanvallen was. "Ik heb onmiddellijk opdracht gegeven aan speciaal gezant Steve Witkoff om de Qatarezen te informeren over de op handen zijnde aanval, maar dat was helaas te laat om de aanval alsnog te voorkomen." Hij zei Qatar te beschouwen als een sterke bondgenoot en vriend van de Verenigde Staten.
Dit is me even een clusterfuck aan het worden :')
Dit, dus.
pi_218727811
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 07:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel duidelijk dat Israël helemaal geen staakt het vuren wil. Dat zou slechts een vervelende onderbreking zijn van hun missie om Gaza compleet te zuiveren.

Je vraagt je af hoeveel signalen je nog nodig hebt westerse landen zijnde.
Die houden in ieder geval niet op voordat ze die gijzelaars terug hebben. Daarna weet ik het eigenlijk ook niet zo heel zeker.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 10 september 2025 @ 08:19:59 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218727817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 02:45 schreef sp3c het volgende:
Goed punt. Maar dat bloedvergieten daar - over en weer - is natuurlijk sowieso te gestoord voor woorden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218727902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 08:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Die houden in ieder geval niet op voordat ze die gijzelaars terug hebben. Daarna weet ik het eigenlijk ook niet zo heel zeker.
Ze waren juist aan het onderhandelen over een staakt-het-vuren waarbij Hamas alle gijzelaars of een groot deel daarvan vrij zouden laten / dan wel overdragen. En dan bombardeer je de mensen waarmee je onderhandelt.
pi_218727959
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 08:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze waren juist aan het onderhandelen over een staakt-het-vuren waarbij Hamas alle gijzelaars of een groot deel daarvan vrij zouden laten / dan wel overdragen. En dan bombardeer je de mensen waarmee je onderhandelt.
We hebben geen idee hoe die onderhandelingen verlopen. Misschien was er een patstelling? Of Hamas gaf geen reactie? Een hint daarnaar is m.i. de dreiging van Trump enkele dagen geleden t.a.v. Hamas. En Israël heeft dat door deze actie kracht bijgezet?

Zelf acht ik deze actie contra productief indien er geen kopstukken gesneuveld zijn. De reactie van de rest van de wereld acht ik 'voor de bühne', al zal het hier en daar in met name het midden oosten niet bevorderlijk zijn voor de betrekkingen, en ook niet te vergeten is dit natuurlijk olie op het vuur voor de westerse palliewappies.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218727992
quote:
Zoon van Hamas-oprichter, Mosab Hassan Yousef, zegt dat de aanval op Qatar twee jaar geleden had moeten plaatsvinden

De ongekende aanval van Israël op Hamas-leiders in de hoofdstad van Qatar, Doha, afgelopen dinsdag kwam al lang op zich laten wachten en had "bijna twee jaar geleden" moeten worden uitgevoerd, vertelde de zoon van een Hamas-oprichter aan The Jerusalem Post in een exclusief interview na de dramatische operatie, meldt The Jerusalem Post.

"Dit had bijna twee jaar geleden al moeten gebeuren", vertelde Mosab Hassan Yousef , bekend als de "Groene Prins", aan de Jerusalem Post . "Qatar financierde Hamas jarenlang, en Hamas zocht zijn toevlucht in Qatar. Ze dachten dat ze onbereikbaar waren en immuun."

Yousef, wiens vader, sjeik Hassan Yousef , een van de oprichters van Hamas was, zei dat de Israëlische actie een ondubbelzinnige boodschap uitzendt dat "er geen immuniteit is voor degenen die onschuldige burgers doden, die burgers afslachten en gijzelaars nemen, en vervolgens een natie chanteren in een poging om het Joodse volk en Israël als natie op de knieën te krijgen."

Toen de Post hem vroeg wat de aanvallen zouden kunnen betekenen voor de toekomst van de gijzelaars die zich nog steeds in handen van Hamas in Gaza bevinden, betoogde Yousef dat de aanval de vooruitzichten op een gijzelingsdeal juist zou kunnen verbeteren door de eliminatie van wat hij beschreef als obstructieve bemiddelaars in Qatar die "een deal in de weg stonden".

"Ik denk niet dat het in hun belang is om de gijzelaars kwaad te doen," zei Yousef, verwijzend naar de militaire commandanten van Hamas in Gaza. "Ik denk dat Israël er goed aan heeft gedaan om de keten van tussenpersonen rond de gijzelingssituatie te doorbreken."

Yousef gelooft dat Israël nu een betere kans heeft om rechtstreeks te onderhandelen met Izz al-Din al-Haddad , die hij identificeerde als de leider van Hamas' militaire vleugel in Gaza. "Haddad is rechtstreeks verantwoordelijk voor de gijzelaars", vertelde hij aan de Post. "Dus waarom via Qatar? Waarom niet rechtstreeks via hem?"

"Nu weet Haddad dat als hij geen deal met Israël sluit, hij ook dood zal zijn," voegde Yousef eraan toe. "Dus ik denk dat de kansen, naar mijn mening, beter zijn."

De Groene Prins gaf ook een vernietigend oordeel over de rol van Qatar. Volgens hem heeft de Golfstaat mogelijk in het geheim het einde van de Hamas-gastheerovereenkomst verwelkomd, ondanks publieke veroordelingen.

"Qatar is een klein land, maar ze zijn erg machtig. Ze hebben veel invloed," zei hij. "Maar zij zijn degenen die Hamas financierden en Hamas ontvingen. Dus in feite dragen zij een groot deel van de verantwoordelijkheid voor wat er op 7 oktober is gebeurd."

De voormalige Hamas-insider speculeerde dat Qatar zich in de val had gelokt door zijn Hamas-gasten. "Qatar kon hen niet uitzetten. Ze konden hen niet arresteren. En ze probeerden zoveel druk uit te oefenen, maar het werkte nog steeds niet. Dus ik denk dat Hamas-leiders uiteindelijk een last voor Qatar zijn geworden."

Hij verklaarde dat Qatar mogelijk vooraf op de hoogte was gesteld van de moordaanslag. Hij merkte daarbij op: "Het zou mij niet verbazen als Qatar gewoon wil dat dit Hamas-hoofdstuk op Qatarese bodem op deze manier eindigt."

Yousef beschreef de bredere impact op Hamas als "de grootste klap tot nu toe" voor een organisatie die al "verwoest" was sinds het begin van de oorlog. "Je kunt wel zeggen dat Hamas in het buitenland zo goed als vernietigd is", verklaarde hij.

Yousef waarschuwde echter dat het fundamentele probleem verder reikt dan Hamas en stelde dat er een groter probleem is dat aangepakt moet worden: wat hij de “Palestijnse afwijzers die niet willen dat Israël bestaat” noemde.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218728061
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 01:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoezo praat je hier een pogrom goed?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218728106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 08:49 schreef Aether het volgende:

[..]

Valt mij op dat die groene prins het dus wel snapt.
Goeie teksten.
1947-2016
pi_218728116
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 08:44 schreef Montagui het volgende:

[..]
We hebben geen idee hoe die onderhandelingen verlopen. Misschien was er een patstelling? Of Hamas gaf geen reactie? Een hint daarnaar is m.i. de dreiging van Trump enkele dagen geleden t.a.v. Hamas. En Israël heeft dat door deze actie kracht bijgezet?

Zelf acht ik deze actie contra productief indien er geen kopstukken gesneuveld zijn. De reactie van de rest van de wereld acht ik 'voor de bühne', al zal het hier en daar in met name het midden oosten niet bevorderlijk zijn voor de betrekkingen, en ook niet te vergeten is dit natuurlijk olie op het vuur voor de westerse palliewappies.
Had qatar zelf zn vuil maar moeten opruimen.
1947-2016
pi_218728373
Maar, zoals we op de luchtfoto's kunnen zien zijn de meeste steden nu met de grond gelijk gemaakt. Het is nog even wachten tot de laatste inwoners omvallen en dan kan er met een schone lei een mooie locatie voor de rijke elite van gemaakt worden. We zijn er bijna.
pi_218728545
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Goeie teksten.
die was toch ook contra-spion
Groot fan van User Wotte
pi_218728596
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Goeie teksten.
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218729096
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 09:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, zoals we op de luchtfoto's kunnen zien zijn de meeste steden nu met de grond gelijk gemaakt. Het is nog even wachten tot de laatste inwoners omvallen en dan kan er met een schone lei een mooie locatie voor de rijke elite van gemaakt worden. We zijn er bijna.
De laatste inwoners? Je doet alsof het merendeel al is omgekomen of verdreven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218729137
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De laatste inwoners? Je doet alsof het merendeel al is omgekomen of verdreven.
Dat is toch ook zo?
pi_218729810
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 09:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo praat je hier een pogrom goed?
De definitie van pogrom:

Het Russische woord "pogrom" duidde een georganiseerde, in tijd beperkte, aanval op de bevolking van een stad of dorp aan.

Dus iedereen die de aanvallen van de idf op burgers in Gaza goed praat doet nu ook aan pogrom goedpraten?
pi_218729883
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De definitie van pogrom:

Het Russische woord "pogrom" duidde een georganiseerde, in tijd beperkte, aanval op de bevolking van een stad of dorp aan.

Dus iedereen die de aanvallen van de idf op burgers in Gaza goed praat doet nu ook aan pogrom goedpraten?
:')
Complete dooddoener weer hoor.

Heb je idf willekeurige vrouwen zien verkrachten, de borst af zien snijden en vervolgens in de hens zien steken om het laatste beetje leven wat ze had ook nog af te nemen?

Heb je idf willekeurige in schuilkelders schuilende ongewapende burgers zien bewerken met handgranaten?

Heb je idf lukraak zien schieten op ongewapende festivalgangers om zoveel mogelijk burgerdoden te veroorzaken?

Compleet misselijke whataboutism van je die nog onterecht is ook.
1947-2016
pi_218730078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:')
Complete dooddoener weer hoor.

Heb je idf willekeurige vrouwen zien verkrachten, de borst af zien snijden en vervolgens in de hens zien steken om het laatste beetje leven wat ze had ook nog af te nemen?

Heb je idf willekeurige in schuilkelders schuilende ongewapende burgers zien bewerken met handgranaten?

Heb je idf lukraak zien schieten op ongewapende festivalgangers om zoveel mogelijk burgerdoden te veroorzaken?

Compleet misselijke whataboutism van je die nog onterecht is ook.
Stoom uit je oren omdat het idf iets minder extreem is met hun pogrom uitvoering..
pi_218730161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Stoom uit je oren omdat het idf iets minder extreem is met hun pogrom uitvoering..
Zegt genoeg als jij dat denkt.
Over jou dan he.
1947-2016
pi_218733052
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 10:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is toch ook zo?
Nee, dat is niet zo.

In de Gazastrook wonen iets van 2.4 miljoen inwoners, waarvan er 60k zijn omgekomen in de huidige oorlog, daarvan zijn naar schatting 20k strijders. 60k is dus geen merendeel van de 2.4 miljoen inwoners.
pi_218733108
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee hoor, het Israëlische leger voert geen pogrom uit.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zegt genoeg als jij dat denkt.
Over jou dan he.
Voornamelijk dat laatste inderdaad.
pi_218733764
twitter

Hier heeft Bibi wel een punt.
  woensdag 10 september 2025 @ 20:39:44 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218733798
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Rare vergelijking, de meeste mensen zijn niet boos omdat ze Hamas leiders doden, maar omdat ze met bommen gaan gooien op een ander land.
pi_218733800
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bij Isis destijds hadden de Westerse deugsokken nog wel door wie de vijand was.
pi_218733837
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Rare vergelijking, de meeste mensen zijn niet boos omdat ze Hamas leiders doden, maar omdat ze met bommen gaan gooien op een ander land.
Totaal geen rare vergelijking.
pi_218736032
Dit is een geweldige ontwikkeling. Zelfs hun partners in crime gaan er nu aan.
Qatar door samen met VAE en SA transport te organiseren naar Israël zodat die bevoorraad bleven omdat over zee niet meer kon. :D
pi_218779320
Noodbijeenkomst in Qatar is inmiddels begonnen.
Ik ben benieuwd wat de inbreng van Erdogan zal zijn aangezien Netanyahu vervolg aanvallen op Hamas niet uitsluit, waar dan ook.

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 15 september 2025 @ 15:23:47 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218779504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 20:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bij Isis destijds hadden de Westerse deugsokken nog wel door wie de vijand was.
Bin Laden was van de concurrent Al Quaida 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')