abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2025 @ 21:42:08 #76
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218790151
Ik heb ervoor gekozen om niet te blijven zitten voor de macht en het pluche maar om te zeggen "we gaan weer terug naar de kiezer we hebben niet gekregen wat we beloofd hebben en dan gaan we nu kijken of we met een nog groter mandaat meer voor elkaar kunnen krijgen".

~Geert Wilders

Dit kan toch niet? :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218790211
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Over issues gesproken, vanmiddag was ik even bij m'n ouders, zegt m'n vader moet je dit eens lezen, was dus een stuk over oudere mensen die al jaren geen huisarts meer hebben omdat die er simpelweg niet zijn. Waren erbij die al zelfs al vijf jaar zonder huisarts zitten! Dat is verdomme toch niet meer normaal!? En dat allemaal onder jarenlang overwegend rechts beleid.

Ik snap niet dat als ze dan zo nodig mensen hierheen moeten halen, waarom ze niet eens in landen als Turkije, Marokko of voor mijn part Syrië artsen gaan werven. Dan kunnen mensen van die respectievelijke afkomst daarheen, dan heb je ook geen taalprobleem en kunnen oudere mensen die vaak geen Engels spreken gewoon naar een Nederlandse huisarts omdat er dan plaatsen vrijkomen. Maar dat zal allemaal wel weer 'gevoelig' liggen en dus gebeurt er hoogstwaarschijnlijk niets!
Dat denk ik ook niet. Het gebeurt weleens toevallig dat er iemand instroomt, maar niet na pro-actief werven. Toch zouden we met import van hooggeschoold personeel uit die landen best wat meters kunnen maken ipv dat we mee gaan lopen doen aan een braindrain zoals in de VS. Denk in een later stadium ook aan import van tolerante en geschoolde Israeliërs die hun land radicaal zien verpauperen. Maar, dan alleen als ze de netanyahu-koers verwerpen. Anders teveel kans op spionage.

Ik ken toevallig persoonlijk een kinderarts van Syrische afkomst die hier inmiddels al in een ziekenhuis werkt.

(En, terzijde.. ooit een Iraanse arts gehad in het buitenland die aangaf dat een glaasje op zn tijd best mocht. Iraniers staan volgens mij na Turkije 2e of 3e als het om alcoholconsumptie gaat, vaak stoken ze zelf thuis)

Maar helaas leggen veel nieuwkomers het af tegen de bekende eendimensionale stereotyperingen en de ontmoedigingsmuur van radicaal rechts. 'Ja hoor, het zijn allemaal artsen en wetenschappers' plaat doet het nog steeds goed. En natuurlijk komt iedereen de sharia brengen. Net zoals wij altijd op kruistocht gaan naar moslimlanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 16-09-2025 21:59:12 ]
pi_218790275
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Over issues gesproken, vanmiddag was ik even bij m'n ouders, zegt m'n vader moet je dit eens lezen, was dus een stuk over oudere mensen die al jaren geen huisarts meer hebben omdat die er simpelweg niet zijn. Waren erbij die al zelfs al vijf jaar zonder huisarts zitten! Dat is verdomme toch niet meer normaal!? En dat allemaal onder jarenlang overwegend rechts beleid.

Ik snap niet dat als ze dan zo nodig mensen hierheen moeten halen, waarom ze niet eens in landen als Turkije, Marokko of voor mijn part Syrië artsen gaan werven. Dan kunnen mensen van die respectievelijke afkomst daarheen, dan heb je ook geen taalprobleem en kunnen oudere mensen die vaak geen Engels spreken gewoon naar een Nederlandse huisarts omdat er dan plaatsen vrijkomen. Maar dat zal allemaal wel weer 'gevoelig' liggen en dus gebeurt er hoogstwaarschijnlijk niets!
Grote regeldruk, veel administratieve overlast, variabele uren, vaak op oproepbasis of als ZZP'er je overal naar toe haasten om je puntenlijst af te werken. Voor een salaris dat daar niet tegenop weegt. Zorgverzekeraars hebben een ziek beeld van hun sector en pesten het personeel waar ze voor betalen weg. Dat alles omdat het niets mag kosten en iedere cent verantwoord moet worden.

Ik kwam laatst zo'n ZZP'er tegen die nu part-time werkt omdat ze ook voor haar kinderen moet zorgen en ik heb haar moeten vertellen dat ze eens snel met de sociale dienst moest gaan praten omdat ze een stuk onder het bijstandsniveau zat. En ze was ook niet erg te spreken over de werkomstandigheden. Het was omdat het moest.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:08:12 #79
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218792714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er zijn onder vluchtingen best wel (huis)artsen maar die mogen hun beroep hier niet uitoefenen want geen door Nederland erkend diploma.
Artsen zijn dacht ik wel internationaal erkend via de VN. Ik ben zelf zeevaart-officier en dat is wereldwijd erkend. Ik zoek even op hoe dat bij artsen zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 17-09-2025 11:14:49 ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218792776
Oh verkeerd gelezen
  woensdag 17 september 2025 @ 11:14:49 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218792801
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Artsen zijn dacht ik wel internationaal erkent via de VN. Ik ben zelf zeevaart-officier en dat is wereldwijd erkend. Ik zoek even op hoe dat bij artsen zit.
:?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 17 september 2025 @ 11:16:20 #82
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218792825
quote:
18s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:?
Foutjes sluipen er af en toe in. Ben best netjes met taal. Hang me er AUB niet aan op.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:19:28 #83
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218792865
Bij uitoefenaars der geneeskunst zit het anders. Apart, wist ik niet.
pi_218793464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:42 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb ervoor gekozen om niet te blijven zitten voor de macht en het pluche maar om te zeggen "we gaan weer terug naar de kiezer we hebben niet gekregen wat we beloofd hebben en dan gaan we nu kijken of we met een nog groter mandaat meer voor elkaar kunnen krijgen".

~Geert Wilders

Dit kan toch niet? :')
Het is inderdaad wel vrij ongebruikelijk. Doorgaans lijkt het alsof politici met wonderlijm aan het pluche en de macht zijn vastgeplakt.
Het is dan wel even wennen als er iemand is die het anders aanpakt.
-
pi_218793475
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er zijn onder vluchtingen best wel (huis)artsen maar die mogen hun beroep hier niet uitoefenen want geen door Nederland erkend diploma.
Prima geregeld in dit land. Er is niemand die belang heeft bij een islamitische medicijnman met een ehbo-diploma die zich mag vestigen als huisarts.
-
pi_218793651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:29 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het is inderdaad wel vrij ongebruikelijk. Doorgaans lijkt het alsof politici met wonderlijm aan het pluche en de macht zijn vastgeplakt.
Maar je hebt dus pas iets aan Wilders als hij in zijn eentje het kabinet is. Anders gaat en blijft hij niet zitten.
pi_218793661
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Prima geregeld in dit land. Er is niemand die belang heeft bij een islamitische medicijnman met een ehbo-diploma die zich mag vestigen als huisarts.
De zorgverzekeraars hebben blijkbaar ook geen belang bij meer Nederlandse artsen, want dat kost maar geld.
  woensdag 17 september 2025 @ 13:55:50 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218794052
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Jij bent echt een kleuter he?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 17 september 2025 @ 14:01:25 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218794100
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:29 schreef quo_ het volgende:

[..]
Geert Wilders is geboren in Venlo op 6 september 1963. Hij is in totaal 9822 dagen actief in de Tweede Kamer.

Inderdaad totáál niet aan het pluche vastgeplakt.
Huilen dan.
pi_218794306
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 13:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij bent echt een kleuter he?
Altijd nog beter dan naief en goedgelovig als het gaat om wie er hier als "arts" binnen gehaald worden
-
  woensdag 17 september 2025 @ 14:28:11 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218794364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
Altijd nog beter dan naief en goedgelovig als het gaat om wie er hier als "arts" binnen gehaald worden
Iemand met papieren uit landen als Syrië zou je bijvoorbeeld kunnen testen en dan versneld opleiden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218794412
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Iemand met papieren uit landen als Syrië zou je bijvoorbeeld kunnen testen en dan versneld opleiden.
"Een gekleurde arts? Straks gaat die me vergiftigen!"
pi_218794466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"Een gekleurde arts? Straks gaat die me vergiftigen!"
Kleur, ras, nationaliteit of afkomst maakt geen fuck uit.
Als hij/zij maar capabel is, goed opgeield en de taal goed spreekt.
-
pi_218794510
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:45 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Kleur, ras, nationaliteit of afkomst maakt geen fuck uit.
Als hij/zij maar capabel is, goed opgeield en de taal goed spreekt.
Is Engels ook acceptabel, of moeten ze eerst zelf hun inburgering goed regelen? Of nog beter: eerst Nederlands leren voor ze hier naar toe mogen komen? Behalve mensen uit andere Westerse en EU landen?
pi_218794617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:24 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom zien we dat in Nederland als zo'n no go?
Een coalitie met PVV, CDA en GL-PvdA staat in de peilingen op 80 zetels. Prima stabiliteit
Hier begin gestopt met lezen
pi_218794663
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Is Engels ook acceptabel,
Begin maar eens met achtergrondinformatie inzake het belang van de anamnese. En maak dan een inschatting over bij hoeveel procent van de patienten dit goed zal gaan daarbij in ogenschouw nemend dat het engels ook niet de eerste taal van zo'n arts is

quote:
of moeten ze eerst zelf hun inburgering goed regelen? Of nog beter: eerst Nederlands leren voor ze hier naar toe mogen komen? Behalve mensen uit andere Westerse en EU landen?
Vragen naar de bekende weg en derhalve stemmingmakerij.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')