De boel zo erg bedonderen en daarmee weg komenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk zielig dit. Wat zit er toch in het water in odw?
Het beleid voldoet wel, de knvb had vitesse legaal definitief kunnen schorsen, de procedure die ze gevolgd hebben klopt niet. Ze wilde persee voor het begin van het seizoen klaar zijn en dat is hun waterloo geworden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:45 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja of….het beleid waar je dus kennelijk aan moet voldoen voldoet niet aan waar de rechterlijke macht aan toetst, dan moet je dat beleid wijzigen.
Wellicht dat ik geïndoctrineerd ben door Van Roosmalen, maar het plan wat er nu aangeboden is schijnt oprecht en goed te zijn qua overnamen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vitesse heeft toch wel een leuk seizoen gedraaid sportief.
Verder is het natuurlijk beter dat ze eerst een stabiel fundament leggen in de KKD. Promotie trekt ongetwijfeld weer allemaal vage randfiguren aan.
Er doken van allerlei kanten krachten op om Vitesse te redden. Een grote meerderheid steunt Vitesse, zelfs NEC supporters. Kennelijk is het zo dat als je als club maar voldoende goodwill hebt gecreëerd, je schaamteloos de regels kunt overtreden en dan geeft de rechter je alsnog gelijk. Jammer dat mooie clubs als Haarlem en RBC wel zijn verdwenen uit het betaalde voetbal omdat ze dit net niet voldoende hadden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 17:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mooi dat steeds duidelijker wordt dat de kleine Vitesse-steunende minderheid gelijk had
Als je regels helemaal geweldig vindt is dat inderdaad jammer. Regelsquote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er doken van allerlei kanten krachten op om Vitesse te redden. Een grote meerderheid steunt Vitesse, zelfs NEC supporters. Kennelijk is het zo dat als je als club maar voldoende goodwill hebt gecreëerd, je schaamteloos de regels kunt overtreden en dan geeft de rechter je alsnog gelijk. Jammer dat mooie clubs als Haarlem en RBC wel zijn verdwenen uit het betaalde voetbal omdat ze dit net niet voldoende hadden.
Vitesse en goodwill na de afgelopen jaren? Als er iets niet was, was dat het wel. En terecht, zeg ik als Vitesse fan.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er doken van allerlei kanten krachten op om Vitesse te redden. Een grote meerderheid steunt Vitesse, zelfs NEC supporters. Kennelijk is het zo dat als je als club maar voldoende goodwill hebt gecreëerd, je schaamteloos de regels kunt overtreden en dan geeft de rechter je alsnog gelijk. Jammer dat mooie clubs als Haarlem en RBC wel zijn verdwenen uit het betaalde voetbal omdat ze dit net niet voldoende hadden.
Die waren faillietquote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als Vitesse 20% minder goodwill had gehad, had elke rechter de KNVB gelijk gegeven, Vitesse failliet verklaard en keihard uit het profvoetbal gekicked. Net zoals is gebeurd met Haarlem en RBC Roosendaal.quote:Op zondag 3 mei 2026 19:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vitesse en goodwill na de afgelopen jaren? Als er iets niet was, was dat het wel. En terecht, zeg ik als Vitesse fan.
Het probleem zit hem in het feit dat er ook binnen de KNVB genoeg mensen zijn die willen dat Vitesse blijft bestaan. Wat jij geblunder noemt, noem ik bewust steken laten vallen zodat de rechter Vitesse gelijk geeft. Maar voor de bühne (lees: andere clubs) kunnen ze wel doen alsof ze er alles aan hebben gedaan, maar dat ze zijn overruled door de rechterlijke macht.quote:Het probleem zit hem in de KNVB die overhaast en wellicht rancuneus heeft gehandeld en daardoor zo ontzettend geblunderd heeft dat Vitesse niet alleen nog bestaat, maar meespeelt in de KKD en de kans bestaat dat ze ooit weer naar de ED promoveren. Dan heb je lekker gewerkt hoor.
Die regels overtreden daar stelde de rechter dus grote vraagtekens bij of dat wel zo was.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 23:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Vitesse zou ook failliet zijn gegaan als ze rechter ze niet weer terug in de KKD had gezet. Maar ik ben wel met je eens dat de situaties iets anders zijn. Niettemin heeft Vitesse kansen gekregen die Haarlem en RBC nooit hebben gehad.quote:
Kijk, ik heb vertrouwen in de rechterlijke macht, maar ook daarbinnen is er natuurlijk ruimte voor interpretatie en is er dus een grijs gebied. Als de rechter de KNVB gelijk had gegeven (nu nog maar 1% kans dat dat nog gebeurt) zullen er ook veel mensen zijn die daar vrede mee hebben.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die regels overtreden daar stelde de rechter dus grote vraagtekens bij of dat wel zo was.
Vitesse is toch wel even een club van een ander kaliber dan een Haarlem of RBC.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als Vitesse 20% minder goodwill had gehad, had elke rechter de KNVB gelijk gegeven, Vitesse failliet verklaard en keihard uit het profvoetbal gekicked. Net zoals is gebeurd met Haarlem en RBC Roosendaal.
[..]
De grootste redenen dat vitesse gelijk heeft gekregen is omdat de knvb de procedure slordig tot niet heeft uitgevoerd en daarbij geen redelijke termijn in acht heeft genomen. Ze wilde vitesse opgeruimd hebben ruim voor de start van het seizoen.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die regels overtreden daar stelde de rechter dus grote vraagtekens bij of dat wel zo was.
Omdat de volgorde omgekeerd was, die andere clubs waren al failliet voordat de KNVB wat deed.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Vitesse zou ook failliet zijn gegaan als ze rechter ze niet weer terug in de KKD had gezet. Maar ik ben wel met je eens dat de situaties iets anders zijn. Niettemin heeft Vitesse kansen gekregen die Haarlem en RBC nooit hebben gehad.
Beiden speelden een rol voor de het gerechtshof.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De grootste redenen dat vitesse gelijk heeft gekregen is omdat de knvb de procedure slordig tot niet heeft uitgevoerd en daarbij geen redelijke termijn in acht heeft genomen. Ze wilde vitesse opgeruimd hebben ruim voor de start van het seizoen.
Er mee wegkomen? We hebben ruim 50 punten in mindering gekregen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De boel zo erg bedonderen en daarmee weg komen
Dat vind ik jammer ja
50 punten in de min terwijl je al gedegradeerd bent of in de kkd speelt waar je niet kan degraderenquote:Op maandag 4 mei 2026 11:17 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Er mee wegkomen? We hebben ruim 50 punten in mindering gekregen.
Misschien dit artikel eens even lezen, never-going-to-win-a-cupfighter
https://www.gelderlander.(...)et-vitesse~a1f82468/
Zonder de -12 hadden ze nacompetitie gespeeld.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
50 punten in de min terwijl je al gedegradeerd bent of in de kkd speelt waar je niet kan degraderen
Ik zal straks het artikel even lezen
Ik als oprichter van dit topic zal niet ontkennen dat enig leedvermaak heeft gespeeld, maar hopen dat een voetbalclub daadwerkelijk verdwijnt om zoveel wanbeleid kan ik niet echt bij. Juist als supporter (die ook nog met enige regelmaat een wedstrijd bezoekt) weet je dat het ook zoveel meer is of kan zijn dan puur het beleid dat wordt uitgevoerd.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Maargoed, 99% van de reacties hier komt van zwaar vooringenomen fans van clubs die Vitesse willen zien bloeden en verdwijnen. Uitermate sneue figuren dus, die boeit het niet hoe het echt gegaan is, die zijn gefrustreerd door de hoogmoed die in Arnhem geheerst heeft en daarvoor volstaat alleen een doodstraf.
Wat is dit voor hallucinante onzin joh? Alles is een complot en dat in het voordeel van Vitesse, tot aan de rechtspraak en knvb aan toequote:Op zondag 3 mei 2026 23:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als Vitesse 20% minder goodwill had gehad, had elke rechter de KNVB gelijk gegeven, Vitesse failliet verklaard en keihard uit het profvoetbal gekicked. Net zoals is gebeurd met Haarlem en RBC Roosendaal.
[..]
Het probleem zit hem in het feit dat er ook binnen de KNVB genoeg mensen zijn die willen dat Vitesse blijft bestaan. Wat jij geblunder noemt, noem ik bewust steken laten vallen zodat de rechter Vitesse gelijk geeft. Maar voor de bühne (lees: andere clubs) kunnen ze wel doen alsof ze er alles aan hebben gedaan, maar dat ze zijn overruled door de rechterlijke macht.
Maar goed, ik begrijp dat jij als Vitesse-fan dolblij bent met deze gang van zaken en inmiddels vind ik het ook niet meer zo boeiend, al blijf ik het wel jammer vinden dat andere clubs deze gang van zaken niet hebben meegemaakt, maar gewoon zijn verdwenen uit het betaalde voetbal.
Laat ik het anders zeggen danquote:Op maandag 4 mei 2026 15:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik als oprichter van dit topic zal niet ontkennen dat enig leedvermaak heeft gespeeld, maar hopen dat een voetbalclub daadwerkelijk verdwijnt om zoveel wanbeleid kan ik niet echt bij. Juist als supporter (die ook nog met enige regelmaat een wedstrijd bezoekt) weet je dat het ook zoveel meer is of kan zijn dan puur het beleid dat wordt uitgevoerd.
Vitesse bewijst ook gewoon haar bestaansrecht weer met deze bezoekersaantallen. In die zin toch ook heel anders dan een Haarlem of RBC waar nauwelijks mensen kwamen kijken.
Correct. Het was ook gewoon terecht om zo om de oren geslagen te worden met sancties, punten vermindering, etc.quote:Op maandag 4 mei 2026 15:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik als oprichter van dit topic zal niet ontkennen dat enig leedvermaak heeft gespeeld, maar hopen dat een voetbalclub daadwerkelijk verdwijnt om zoveel wanbeleid kan ik niet echt bij. Juist als supporter (die ook nog met enige regelmaat een wedstrijd bezoekt) weet je dat het ook zoveel meer is of kan zijn dan puur het beleid dat wordt uitgevoerd.
Vitesse bewijst ook gewoon haar bestaansrecht weer met deze bezoekersaantallen. In die zin toch ook heel anders dan een Haarlem of RBC waar nauwelijks mensen kwamen kijken.
Het hele stelsel deugt niet. Dat is nu wel pijnlijk duidelijk geworden.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen dan
Voor de supporters vind ik het mooi, zeker gezien de toeschouwersaantallen inderdaad, een stad als Arnhem moet ook gewoon een betaald voetbalclub hebben vind ik
Qua beleid denk ik er anders over maar dat telde ook voor FC Twente destijds
Over 2 /3 jaar NEC-Vitesse om Europees voetbal dat zou wel leuk zijn
50 punten in mindering betekent achtereenvolgens degradatie en een laatste plek in de KKD en dit jaar geen play-offs. Wat wil je dan nog meer? Wat is voor jou dan wel goed genoeg? Dat je niet kunt degraderen uit de KKD is niet de schuld van Vitesse.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
50 punten in de min terwijl je al gedegradeerd bent of in de kkd speelt waar je niet kan degraderen
Ik zal straks het artikel even lezen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |