Wanneer je herhaald gevorderd te stoppen en dat doe je niet dat moet je niet verbaasd zijn dat er geschoten wordtquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Of pleziervaarders voor mijn part.
Waren er aanleidingen dat het wel drugssmokkelaars waren dan? Behalve een bootje met een Venezolaanse vlag?
Citation neededquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wanneer je herhaald gevorderd te stoppen en dat doe je niet dat moet je niet verbaasd zijn dat er geschoten wordt
Source: Trust me bro.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Amerikaanse inlichtingendienst zal de bewegingen van dat kartel ongetwijfeld een tijdje geobserveerd hebben, zelfs een stelletje cowboys als de Amerikanen zullen niet iets gaan beschieten als ze niet zeker weten wie of wat er in zit.
Laten ze dan eerst eens drugstest bij politicie uitvoeren. En bij bewezen huidig gebruik van hard drugs of in het verleden mogen die daarna natuurlijk standrechtelijk geëxecuteerd worden volgens mensen die graag een rechtstaat bij het oud vuil gooien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat gaan we doen met iedereen die binnen Amerika drugs verhandelt? Ook zonder proces platbombarderen? Of worden die wel gewoon opgepakt en voor de rechter gebracht in jouw visie op ''''''prima beleid''''?
Ik had vroeger een koelkast van het merk Whiteline 😱quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Laten ze dan eerst eens drugstest bij politicie uitvoeren. En bij bewezen huidig gebruik van hard drugs of in het verleden mogen die daarna natuurlijk standrechtelijk geëxecuteerd worden volgens mensen die graag een rechtstaat bij het oud vuil gooien.![]()
De gebruikers houden de markt in stand.
https://www.rollingstone.(...)d-to-cocaine-107030/
Die zijn natuurlijk veel gemakkelijker op te pakken dan drugsmokkelaars op zee. Al komt het tussen bendes en politie ook meer dan eens tot dodelijke schietpartijen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat gaan we doen met iedereen die binnen Amerika drugs verhandelt? Ook zonder proces platbombarderen? Of worden die wel gewoon opgepakt en voor de rechter gebracht in jouw visie op ''''''prima beleid''''?
Mijn familie houdt zich netjes aan de wet en wij gebruiken geen drugs, laat staan we er in zouden handelen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Totdat het jouw familie is die zonder proces in duizend stukjes wordt geknald.
Hmm. Ik als nogal burgerlijke man aan de drugs? Nee, dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vermoed trouwens dat jij ook wel het eea gebruikt, dan zou je ook een handelaar kunnen zijn. Tijd voor aanvullend onderzoek bommenwerpers op jouw woning.
Wat doet een familielid op zo'n boot? Dat lijkt mij de eerste vraag die je moet stellen hier.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Tot dat een familielid op die boot zit waar die bom op valt en er dan wordt gezegd, we hoeven jou niks uit te leggen. Wat als er onschuldigen mee worden genomen in de dood, is dat ok?
Dat zeg jij, maar dat geloven we natuurlijk niet. Iedereen zou dat zomaar kunnen roepen, niet waar?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk veel gemakkelijker op te pakken dan drugsmokkelaars op zee. Al komt het tussen bendes en politie ook meer dan eens tot dodelijke schietpartijen.
[..]
Mijn familie houdt zich netjes aan de wet en wij gebruiken geen drugs, laat staan we er in zouden handelen.
[..]
Hmm. Ik als nogal burgerlijke man aan de drugs? Nee, dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres.
Ik drink amper, rook niet en heb nooit nooit drugs gebruikt en ook de behoefte niet aan. Ik kijk ook op een bepaalde manier naar mensen die drugs gebruiken en dat is geen positieve.
Die discussies hebben we hier op FOK! ook geregeld gehad wat dan in pagina's lange welles-nietes eindigt, waarbij sommige users krampachtige pogingen doen om anderen te overtuigen dat men echt geen drugsprobleem heeft en dat het hartstikke normaal is om een paar keer per jaar wat pilletjes te nemen op een feest.
[..]
Wat doet een familielid op zo'n boot? Dat lijkt mij de eerste vraag die je moet stellen hier.
Dus de afweging om iemand dood te bombarderen is 'is het wat extra moeite deze persoon op te pakken'? Helder verhaal weer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 15:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk veel gemakkelijker op te pakken dan drugsmokkelaars op zee. Al komt het tussen bendes en politie ook meer dan eens tot dodelijke schietpartijen.
Dat.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat dit een dikke vette "war crime" is.
Je kunt zoiets gewoon niet doen, mensen executeren zonder proces.
Voor degenen die dit prima vinden: je kunt zomaar zelf aan de beurt zijn als we dit goedkeuren.
Alu hoedje nodig?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Nu zijn het drugscriminelen.
Morgen de journalisten.
Daarna de intellectuelen.
Dan de chronisch zieken.
Homo's en transseksuelen niet te vergeten.
De politieke tegenstanders komen uiteraard ook aan de beurt.
Tot dat de eigen groep aan de beurt is.
Je ziet dit toch in landen en bij regimes waar Dat Ene Wat Niet Genoemd Mag Worden heerst.
Waarom zou hij een aluhoedje nodig hebben? Die gaan hem niet beschermen tegen bommenwerpers die met luid gejoel binnen worden gehaald, omdat iemand hem heeft aangewezen als drugsdealer.quote:
quote:De Verenigde Staten hebben opnieuw een aanval uitgevoerd op een boot voor de kust van Venezuela. Volgens president Donald Trump zijn er zes 'narcoterroristen' gedood die drugs vervoerden naar de VS.
,,Inlichtingen hebben bevestigd dat het vaartuig drugs smokkelde, banden heeft met illegale narcoterroristische netwerken en over een bekende smokkelroute voer", schrijft Trump op Truth Social. Volgens hem vond de aanval plaats in internationale wateren. Hij deelt ook een video van de beschieting.
https://www.ad.nl/buitenl(...)verdwijnen~a4c857c7/
de USA is geen moslim land.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Waarom zou hij een aluhoedje nodig hebben? Die gaan hem niet beschermen tegen bommenwerpers die met luid gejoel binnen worden gehaald, omdat iemand hem heeft aangewezen als drugsdealer.
Verklaar deze post eens als je wil.
Dat is anders wel hoe Nederland het samen met de kustwacht van Curacao doet. De manier van Trump zal wel wat meer afschrikken. Voor zover de mensen die het doen een keuze hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:36 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
de USA is geen moslim land.
Ze hebben daar al jaren last van drugs die over zee naar binnen wordt gesmokkeld vanuit zuid amerika.
Mensen zijn hier naief om te denken dat die lui zich wel over overgeven als je daarom vraagt. Je kunt ze ook lastig aanhouden met een heli omdat die niet zo lang in de lucht kan blijven. Een ander schip sturen heeft ook een groot risico om een vuur gevecht en verdere slachtoffers.
Meest simpele en veilige manier is wat ze hier doen.
Om ineens te denken van smokkelaars naar journalisten slaat nergens op.
Je gaat er nu van uit dat het inderdaad drugssmokkelaars zijn. Dat is 1.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat is anders wel hoe Nederland het samen met de kustwacht van Curacao doet. De manier van Trump zal wel wat meer afschrikken. Voor zover de mensen die het doen een keuze hebben.
Het is inderdaad steeds 'op basis van hun inlichtingendiensten' maar bewijs leveren ze niet. Geloof alsnog wel voor 99% dat het drugssmokkelaars zijn. Zou als ik een speedboot had wel voorlopig elders m'n hobby gaan beoefenenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je gaat er nu van uit dat het inderdaad drugssmokkelaars zijn. Dat is 1.
2. Is dat ook die gewoon opgepakt en berecht moeten worden. I.p.v. wat er nu gebeurt.
Je hebt het over een hele kleine kustlijn vergeleken met wat je in the USA hebt, daarnaast is het heel lastig om een speedboot even in te halen, zit al in de naam.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat is anders wel hoe Nederland het samen met de kustwacht van Curacao doet. De manier van Trump zal wel wat meer afschrikken. Voor zover de mensen die het doen een keuze hebben.
Nee ze schieten de motoren kapot. Al is de speedboot nog zo snel, de kogel achterhaalt hem wel.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 01:45 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Je hebt het over een hele kleine kustlijn vergeleken met wat je in the USA hebt, daarnaast is het heel lastig om een speedboot even in te halen, zit al in de naam.
Aaaah oke, jouw argumentatie bestaat uit het volgende:quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:36 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
de USA is geen moslim land.
Ze hebben daar al jaren last van drugs die over zee naar binnen wordt gesmokkeld vanuit zuid amerika.
Mensen zijn hier naief om te denken dat die lui zich wel over overgeven als je daarom vraagt. Je kunt ze ook lastig aanhouden met een heli omdat die niet zo lang in de lucht kan blijven. Een ander schip sturen heeft ook een groot risico om een vuur gevecht en verdere slachtoffers.
Meest simpele en veilige manier is wat ze hier doen.
Om ineens te denken van smokkelaars naar journalisten slaat nergens op.
Ja, zolang een rechter er geen negatief oordeel over velt kan dat gewoon. Het enkele feit dat er met de media geen bewijs wordt gedeeld zegt helemaal niets en is zeker niet van noodzakelijk belang of bewijs van een autocratie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar de VS is verder geen autocratie, aldus de mensen in dit topic die dit een normale gang van zaken vinden.
Al zouden ze met 100% zekerheid kunnen bewijzen dat dit drugssmokkelaars zijn, hoe veranderd dit de situatie? Als je bewijst hebt dan arresteer je iemand en zet je hem voor de rechter. Wat hier gebeurt is (in het beste geval) niet beter dan een politie agent die een drugsdealer op heterdaad betrapt en hem ter plekke door z'n kop schiet. Dit moet je niet willen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, zolang een rechter er geen negatief oordeel over velt kan dat gewoon. Het enkele feit dat er met de media geen bewijs wordt gedeeld zegt helemaal niets en is zeker niet van noodzakelijk belang of bewijs van een autocratie.
Zij zien het nu gewoon anders, meer als oorlog. Als bijvoorbeeld een ander land dat hen met chemische wapens aanvalt/probeert aan te vallen, zoiets.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Al zouden ze met 100% zekerheid kunnen bewijzen dat dit drugssmokkelaars zijn, hoe veranderd dit de situatie? Als je bewijst hebt dan arresteer je iemand en zet je hem voor de rechter. Wat hier gebeurt is (in het beste geval) niet beter dan een politie agent die een drugsdealer op heterdaad betrapt en hem ter plekke door z'n kop schiet. Dit moet je niet willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |