abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218706411
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijzonder dat ie dan achter de 3600 aan gegooid wordt. Zo'n transport hoeft niet in Olst en Wijhe te stoppen zou je denken.
Geen nood, in Olst is een inhaalspoor!!! oh wacht...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 september 2025 @ 16:42:21 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218706477
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijzonder dat ie dan achter de 3600 aan gegooid wordt. Zo'n transport hoeft niet in Olst en Wijhe te stoppen zou je denken.
Wel logisch ook, een echt ander pad heb je daar niet vanwege dat enkel spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218706549
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2025 16:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Wel logisch ook, een echt ander pad heb je daar niet vanwege dat enkel spoor
Nou ja ervoorlangs he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218706555
Ik lees allemaal dingen over de Talgo avril 106 dat ze weggetrokken worden door Renfe van Barcelona - Madrid en de CEO naar Siemens is gegaan voor hulp. Iemand ELI5?
  Moderator zondag 7 september 2025 @ 20:13:42 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218709320
Eli5?

Je bericht is enigszins onbegrijpelijk als de achtergrond onbekend is - tenminste voor mij. De Talgo S106 treinstellen hebben dus zoveel gebreken dat ze uit dienst worden gehaald. De minister van transport is inmiddels al 'op de koffie' geweest bij Siemens. Verdere achtergrond kon ik 1-2-3 niet vinden.

https://www.railtech.be/n(...)vanging/?gdpr=accept

[ Bericht 3% gewijzigd door derLudolf op 07-09-2025 20:27:31 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218709385
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Je bericht is enigszins onbegrijpelijk als de achtergrond onbekend is
B2py moet stoer doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 7 september 2025 @ 21:43:47 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218710085
https://bnn.de/karlsruhe/(...)g-netz-bei-ettlingen

Dat er veel aan het spoor wordt gewerkt heeft ook als gevolg dat er een tekort is aan dieselloks voor de werktreinen. Bij Karlsruhe rijdt er daarom een Baureihe 58 stoomloc uit 1921 met ballast :D

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218710698
Vet mooie pornovideo:
Bekijk deze YouTube-video
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218710699
Wat zijn die 01 1075 en 41 241 toch ook sexy schoonheden <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218710709

Graffiti kan ook gewoon echt vet mooi zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 8 september 2025 @ 10:55:54 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218713001
Dat is kunst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218716610
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2025 10:55 schreef Duvel het volgende:
Dat is kunst.
Nee, dit is een niet onaardige muurschildering.
Kunst is lelijk, zinloos en duur.
Graffiti is lelijk, zinloos maar krijg je gratis, alleen het verwijderen kost geld.
  maandag 8 september 2025 @ 19:06:53 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_218716943
Ik ben niet naar Terug naar Toen geweest, want ik zit in Oostenrijk. Zaterdag aangekomen.

Met meer dan 3 uur vertraging.

Breda - Frankfurt was op tijd. Vertrek uit Frankfurt was met 9 minuten vertraging, bij vertrek uit Passau was dat opgelopen tot +30. Tussen Passau en Wels wel gaaf een vliegende inhaling van een stoptrein meegemaakt, pluspuntje voor de treindienstleider aldaar.

Verderop ging het vervolgens helemaal naar de klote: bij St. Pölten was er een eland over het spoor aan het wandelen waardoor de treindienst werd stilgelegd. Een hele tijd later werden er treinen omgeleid via een bypass om St. Pölten heen, maar daar mocht de ICE niet overheen - advies: "neem de Westbahn". Zo gezegd, zo gedaan.

Die trein ging lekker, tot hij ineens met een flinke remming tot stilstand kwam ten zuiden van St. Pölten. Seinstoring. Na 25 minuten reden we weer.

Uiteindelijk ben ik met een vertraging van 3u15m aangekomen in Wenen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 09-09-2025 01:38:17 ]
  maandag 8 september 2025 @ 19:16:49 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218717047
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:27 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

Kunst is lelijk, zinloos en duur.
Pauper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218717116
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:27 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Nee, dit is een niet onaardige muurschildering.
Kunst is lelijk, zinloos en duur.
Graffiti is lelijk, zinloos maar krijg je gratis, alleen het verwijderen kost geld.
Wat voor fucking domme aap ben je als je weigert te erkennen dat zoiets door een kunstenaar gemaakt is, fucking hell man wat een belediging daarvoor.

Wat draag jij aan de maatschappij bij behalve CO2?


"Euhhh maar ik heb wel 100 tokkiepunten gescoord" nou veel plezier met voor je huis zitten met 16 graden op een krat pitt pils.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218717450
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 19:06 schreef James1988 het volgende:
Uiteindelijk ben ik met een vertraging van 3u15m aangekomen in Wenen. :{
Je hebt zonder meerkosten extra mogen genieten van het trein rijden O+
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 september 2025 @ 20:16:01 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218717649
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 23:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]
Graffiti kan ook gewoon echt vet mooi zijn.
Dit is mooi en hiervan mag wel meer in het straatbeeld te zien zijn

Die tags die je overal tegen komt zijn spuuglelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_218717773
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2025 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

Die tags die je overal tegen komt zijn spuuglelijk
Tags zijn dan ook geen kunst maar is vandalisme. Ik vind oprecht dat er veel meer van dat lelijke grijze beton moet worden omgevormd door graffiti-artiesten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 8 september 2025 @ 20:31:04 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_218717808
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Wat voor fucking domme aap ben je als je weigert te erkennen dat zoiets door een kunstenaar gemaakt is, fucking hell man wat een belediging daarvoor.

De kunstenaar in kwestie heeft een site: https://mausbaus.com/ .

Sommige dingen doen me ook erg aan Joost Swarte denken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_218717945
graffiti zit tegenwoordig vaker binnenin de trein dan buiten. het lijkt mij dan dat de dader op de camerabeelden staat, aangezien elke trein wel volgehangen is met cameras.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218717961
Toen een maatje van me nog op IBB woonde pak 'm beet 12 jaar geleden (slik), had hij een huisgenoot die spectaculair goed graffiti kon spuiten en die heeft daar in huis een blinde muur voorzien van een prachtige Jurassic Park print met oerwoud en logo. Heb er met open mond naar staan te kijken en heb 'm zelfs gevraagd om dat hier in huis te doen maar dat is er later door omstandigheden aan mijn kant nooit meer van gekomen.

Altijd spijt van gehad, anders stond er nu een levensgrote Matrix-scene op een muur in de woonkamer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218717980
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 20:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
graffiti zit tegenwoordig vaker binnenin de trein dan buiten. het lijkt mij dan dat de dader op de camerabeelden staat, aangezien elke trein wel volgehangen is met cameras.
We zijn technologisch wel op het niveau van een volledige big-brother-maatschappij maar het is nog niet overal geïmplementeerd. Je kan wel je trein volhangen met camera's maar dan moet je ook reden hebben om die beelden te checken óf je moet ze volautomagisch gaan analyseren.

Dat kost trouwens ook best wel een klap met geld voor zoveel camera's. Ik vermoed dat als je 4K camera's wil gebruiken dat je dan wel een klein datacenter aan rackspace nodig hebt. En dat is geen goedkope hardware zoals ik die aanschaf voor euhh 35K per server in 2023 was het geloof ik met 1TB geheugen en zonder GPU. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid centrale storage.

Decentrale systemen hebben pas sinds kort de mogelijkheden die je wil voor zo'n situatie. Maar dat zou wel betaalbaarder zijn en mogelijk doable. Maar ook niet goedkoop en het beheer lijkt me ook een uitdaging...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218718083
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 20:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
We zijn technologisch wel op het niveau van een volledige big-brother-maatschappij maar het is nog niet overal geïmplementeerd. Je kan wel je trein volhangen met camera's maar dan moet je ook reden hebben om die beelden te checken óf je moet ze volautomagisch gaan analyseren.

Dat kost trouwens ook best wel een klap met geld voor zoveel camera's. Ik vermoed dat als je 4K camera's wil gebruiken dat je dan wel een klein datacenter aan rackspace nodig hebt. En dat is geen goedkope hardware zoals ik die aanschaf voor euhh 35K per server in 2023 was het geloof ik met 1TB geheugen en zonder GPU. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid centrale storage.

Decentrale systemen hebben pas sinds kort de mogelijkheden die je wil voor zo'n situatie. Maar dat zou wel betaalbaarder zijn en mogelijk doable. Maar ook niet goedkoop en het beheer lijkt me ook een uitdaging...
De cameras in de treinen hebben lokale opslagsystemen; tot 72 uur, dus 3 dagen, kan worden teruggekeken.
Het lijkt mij dat als de eerste machinist of schoonmaker graffiti aantreft, dat je dan doelgericht naar de beelden kunt zoeken.

Enige wat ik mij kan voorstellen is dat zelfs een NS medewerker niet zomaar die beelden mag oproepen.
wegens strikte privacyregels (AVG) verwacht ik dat alleen speciaal gemachtigde medewerkers van NS en politie/justitie toegang hebben. En dat maakt het proces weer te langdurig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218718431
Ja dan moet je er wel bewust op letten en dan moet een trein ook nog schoongemaakt worden. Ik heb het vermoeden dat er niet genoeg handjes zijn om dat voor elkaar te krijgen. En je moet dan ook zien/ruiken dat het nieuw is. Kan me ook voorstellen dat je soms denkt "pfff, nog meer administratie".

Maargoed, lokaal opslaan is een goed idee, maar die dingen hangen er alweer zo lang dat er nog geen betaalbare realtime processingsystemen waren. Het is pas sinds een paar jaar in consumentensystemen te vinden en dat ontloopt elkaar tegenwoordig niet zoveel qua featurepariteit.

Het systeem wat ik sinds begin dit jaar in m'n huis heb is echt bizar efficiënt in hele specifieke zaken detecteren. In de zesde generatie camera's die nu langzamerhand uit begint te komen zit er veel ingebouwde processing power. Ik zie het stroomverbruik op de PoE-poort ook behoorlijk toenemen. En de NVR (network-video-recorder) die in m'n router zit ingebouwd (zelfde merk apparatuur) kan met 2TB opslagruimte van 7 4K camera's het beeld analyseren of van een heleboel meer in 1080p.

Er bestaan al wel heel lang systemen waarbij het allemaal wel via gecentraliseerde systemen kan verlopen. Strukton (jaaa de betonboer) heeft daar ooit eens een oplossing bij ons voor neergezet. Totaal 1,4PB aan storage. 1300700 camera's ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 08-09-2025 22:09:47 (ff de projecteisen gecheckt) ]
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_218720778
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 19:06 schreef James1988 het volgende:
Ik ben niet naar Terug naar Toen geweest, want ik zit in Oostenrijk. Zaterdag aangekomen.

Met meer dan 3 uur vertraging.

Breda - Frankfurt was op tijd. Vertrek uit Frankfurt was met 9 minuten vertraging, bij vertrek uit Passau was dat opgelopen tot +30. Tussen Passau en Wels wel gaaf een vliegende inhaling van een stoptrein meegemaakt, pluspuntje voor de treindienstleider aldaar.

Verderop ging het vervolgens helemaal naar de klote: bij St. Pölten was er een eland over het spoor aan het wandelen waardoor de treindienst werd stilgelegd. Een hele tijd later werden er treinen omgeleid via een bypass om St. Pölten heen, maar daar mocht de ICE niet overheen - advies: "neem de Westbahn". Zo gezegd, zo gedaan.

Die trein ging lekker, tot hij ineens met een flinke remming tot stilstand kwam ten zuiden van St. Pölten. Seinstoring. Na 25 minuten reden we weer.

Uiteindelijk ben ik met een vertraging van 3u15m aangekomen in Wenen. :{
Dus je bent in st Polten eruit getrapt door Duitsche Baan, en toen bij Westbahn ingestapt? Hoe werkt dat met tickets? Krijg je van DB dan ook vergoeding voor je vertraging?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')