Die locs zijn toch niet zo oud?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:44 schreef marcb1974 het volgende:
Ze staan dus nog in reserve en kunnen nog worden ingezet
https://www.nu.nl/tech/63(...)ercityrijtuigen.html
Vanaf 15 oktober inderdaad.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik meen ergens 15 oktober te hebben gelezen
In het spoorwegmuseum staat nog een ICR stuurstandrijtuig met dat interieur. Met de opentreinendag bewust even opgezocht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Die heerlijke rood/oranje bankjes waren fantastisch.
En opentreinendag is toevallig net tijdens de Raildagen. Die dag waren we in Zutphen bij Strukton wezen kijken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:30 schreef Eix het volgende:
[..]
In het spoorwegmuseum staat nog een ICR stuurstandrijtuig met dat interieur. Met de opentreinendag bewust even opgezocht.![]()
Ook beschikt het museum over een gemoderniseerde ICR 1e klas met een vrijwel gaaf interieur. Blijkbaar deed’ie dienst als begeleidingsrijtuig in de koninklijke trein. In vergelijking daarmee is het ICR dat nu terzijde gaat wel behoorlijk afgeleefd.
Die gaan terug naar de leasemaatschappij, krijgen een nieuw kleurtje, en verschijnen daarna voor goederentreinen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die locs zijn toch niet zo oud?
In NL? Of zijn dit die dingen die defensie wil overnemen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die gaan terug naar de leasemaatschappij, krijgen een nieuw kleurtje, en verschijnen daarna voor goederentreinen.
In het begin was ik vrij cynisch over European Sleeper, maar ze rijden nu een paar jaar en voor zover ik kan beoordelen loopt het best wel aardig, dus wie weet. ES heeft wel vaker "investeer in ons bedrijf"-rondes en tot nu toe is het ze altijd gelukt om het bedrag op te halen dat ze zoeken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zag advertenties van European Sleeper die loopt te leuren om investeerders. Je kan instappen (no pun) vanaf ¤280.
Ik zie het niet helemaal gebeuren.
https://platform.eyevestor.com/eyeventures/NL_EUS?lang=nlquote:71,87% gehaald van de ¤ 1.698.620 doel
Het zijn multisysteemlocomotieven die geschikt zijn voor België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Die zie je dus overal en nergens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
In NL? Of zijn dit die dingen die defensie wil overnemen?
Dat wordt de opvolger van de huidige Traxx-locs. Mooie machines.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:56 schreef James1988 het volgende:
Klopt helemaal, al is dat ook tijdelijk. De locs die nu op de EuroCity Rotterdam-Breda-Brussel rijden worden vanaf 2027 vervangen door nieuwe locomotieven (van het type Traxx Universal) en zullen dan in trek-duw-bedrijf gaan rijden.
Uitprinten, lamineren en bij je steken. Zodat je er altijd mee kan wapperenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:18 schreef DJMO het volgende:
God O God. Hele discussie met een hoofdconducteur die mij de fijne kneepjes van het reizen met een dalvrij abonnemt wil bijbrengen.
Ik heb 'm uiteindelijk maar naar ns.nl verwezen voor de algemene voorwaarden, want mij wilde hij niet geloven (ik reis al 6 jaar met dat abo, ik ken echt de regels wel inmiddels)
Amerikaanse is iets groter dan een telefoon. 46 pagina's, goed te lezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:31 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb ook es een pocket Europese Grondwet gehad, die was 2 bij 2cm ofzo
Vraag me af hoe ze van een omzet per trein van ¤30k afgelopen 12 maanden (Brussel - Praag) ineens springen naar ¤50k per trein die op Amsterdam - Barcelona. Verder hebben ze nog geen winstgevend jaar gehad in afgelopen 3 jaar. En een EBITDA die piekt op 1,5 mio in 2029 en 1,4 in 2030 in het basis scenario en die in het conservatieve scenario tot 2030 nog geen enkele keer positief is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het begin was ik vrij cynisch over European Sleeper, maar ze rijden nu een paar jaar en voor zover ik kan beoordelen loopt het best wel aardig, dus wie weet. ES heeft wel vaker "investeer in ons bedrijf"-rondes en tot nu toe is het ze altijd gelukt om het bedrag op te halen dat ze zoeken.
Ook bij deze ronde lijkt het goed te lopen.
[..]
https://platform.eyevestor.com/eyeventures/NL_EUS?lang=nl
Die afkorten kende ik niet "winst vóór aftrek van rentekosten, belastingen en afschrijving" blijkbaar.quote:
Wat op zich ook wel te begrijpen is, SNCF maakte dat punt onlangs ook al.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 22:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
SBB ziet ook al minder in nachttreinen en zet meer in op snelle dagtreinen las ik vorige week ergens
Plan N?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Idealiter zou je materieel willen hebben dat je zowel overdag als 's nachts kunt inzetten en kunt aanpassen aan de noden van het moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |