abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218693423
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou je waffel eens met dat indirect medeusers uitmaken voor nazi omdat ze een andere mening hebben dan jij.
Vuillak
Pardon? Dus jij vindt het prima om kinderen te laten creperen vanwege hun afkomst. Want 'neten worden luizen' om maar eens een beroemde zin van een of andere outlaw uit het wilde westen te citeren.
Maar het is voor de directe of indirecte nazis makkelijker om deze kinderen alvast een terroristenpakje aan te trekken. Je reinste nazipraktijken dus. En niet, zoals jij beweert 'een andere mening'.
pi_218693448
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:54 schreef KareldeStoute het volgende:

Net zoals jouw betoog dat voor zieke kinderen willen zorgen intens slecht is…
Nee, het gaat niet om het willen, maar om het waarom.
pi_218693451
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Pardon? Dus jij vindt het prima om kinderen te laten creperen vanwege hun afkomst. Want 'neten worden luizen' om maar eens een beroemde zin van een of andere outlaw uit het wilde westen te citeren.
Maar het is voor de directe of indirecte nazis makkelijker om deze kinderen alvast een terroristenpakje aan te trekken. Je reinste nazipraktijken dus. En niet, zoals jij beweert 'een andere mening'.
Het laten creperen van kinderen uit bijvoorbeeld Sudan en Jemen waar de kindersterfte vele malen hoger is, is dan weer geen probleem voor links Nederland.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218693497
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dit soort kinderen.
Zeer hoog down syndroom gehalte bij dat volk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:39:16 #155
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218693533
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het laten creperen van kinderen uit bijvoorbeeld Sudan en Jemen waar de kindersterfte vele malen hoger is, is dan weer geen probleem voor links Nederland.
Precies dit dus.

De rest boeit niemand iets, hoor je ze niet over, laat staan dat er hulp geboden wordt.

Maar in het terroristen gehucht Gaza moeten kinderen geëvacueerd worden richting NL.
pi_218693535
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zeer hoog down syndroom gehalte bij dat volk.
Heb eerder het gevoel dat zijn ouders al voor hun huwelijk familie waren. Dat is helaas een gewoonte in die contreien.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:39:53 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218693539
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Halsema kan zich beter eens gaan bezighouden met de problemen waar zij verantwoordelijk voor is.
:{w Verantwoording is een keuze of een gevoel ;)
En als het niet uitkomt kies je daar dus niet voor en voel je het niet :r
pi_218693552
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eerst die koters
Dan hun ouders omdat die koters hier zijn
Dan de familie en aanhang
Dan een huis
Dan een verblijfsvergunning
Dan een uitkering

Dan niet meer terug.

Lekker man, nog meer druk op de maatschappij en het sociale stelsel. Alles omdat halsema persoonlijke politieke spelletjes speelt over de ruggen van kinderen uit oorlogsgebied.

Om te kotsen zo slecht.
En als je er wat van zegt ben je nog een nazi ook.

Wtf.
Bovendien... wat denk je dat dit gaat betekenen voor de Joodse medeburgers? Als die Palestijnen hier een keppeltje zien dan werkt dat natuurlijk als een rode lap op een stier. Linkse bestuurders zijn heel inclusief, behalve als het op Christenen en Joden aankomt.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:42:14 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218693558
Ziekteverzuim bij gemeente Amsterdam in vier jaar tijd met 50 procent omhoog

Het ziekteverzuim bij de gemeente Amsterdam stijgt verder door. Gemiddeld zit dit jaar 9,6 procent van de 22.000 ambtenaren ziek thuis. Vorig jaar was dat nog 8,6 procent, in 2021 slechts 6,4 procent.

https://www.parool.nl/ams(...)nt-omhoog~b83e4a026/

Ook dit negeert ze volkomen :(
pi_218693570
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je wilt me toch niet vertellen dat jij dit wel erg vindt? Dit komt namelijk op mij over als een goedkope afleidingsmanoeuvre.
pi_218693572
Daarnaast lijkt het me helemaal niet de taak van de Gemeente Amsterdam om aan dit soort gekkigheid te doen, ik dacht dat er godverdomme genoeg zaken zijn die ze voor de Amsterdammers moeten oplossen, ik liep net weer langs de prullenbakken die zijn opengebroken en waarvan het stinkende vuil de straat opwaait.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218693596
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218693612
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je wilt me toch niet vertellen dat jij dit wel erg vindt? Dit komt namelijk op mij over als een goedkope afleidingsmanoeuvre.
Ik wil alleen de hypocrisie van de linkse kerk aantonen. De halve wereld is een puinzooi met oorlogen, stammenstrijden, etnische zuiveringen, honger, kindersterfte, ongelijkheid etc. Hoor je links niet of nauwelijks over. Maar wanneer het om de heilig verklaarde Palestijnen gaat dan worden alle registers opengetrokken. Waarom? Omdat de tegenpartij Joden zijn. En dat zien we binnen de linkse kerk wel vaker, Joden, Christenen en blanken zijn slecht en moslims moeten we maar hun gang laten gaan. Die zijn onderdrukt en zielig.
pi_218693663
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik wil alleen de hypocrisie van de linkse kerk aantonen. De halve wereld is een puinzooi met oorlogen, stammenstrijden, etnische zuiveringen, honger, kindersterfte, ongelijkheid etc. Hoor je links niet of nauwelijks over. Maar wanneer het om de heilig verklaarde Palestijnen gaat dan worden alle registers opengetrokken. Waarom? Omdat de tegenpartij Joden zijn. En dat zien we binnen de linkse kerk wel vaker, Joden, Christenen en blanken zijn slecht en moslims moeten we maar hun gang laten gaan. Die zijn onderdrukt en zielig.
Steunen ook allemaal dezelfde types, in verleden Chez Guevara die mensen voor de lol martelde. Pol Pot (moet ik dat nog uitleggen?), en ga zo maar door.
pi_218693685
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit iemand heilig verklaard en zeker de Palestijnen niet.
En jij bent degene die alle registers opentrekt met je opmerking dat de Palestijnse kinderen van vandaag de terroristen van morgen zijn. Eigenlijk zeg je dus dat deze kinderen gewoon mogen creperen wat jou betreft.
Nee, je stopt ze niet in vernietigingskampen of gaskamers, dat nog niet. Maar snap je mijn associatie met nazi's nu wat beter?
pi_218693711
Einde tijdperk Halsema.
Vakman pur sang
pi_218693713
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En jij bent degene die alle registers opentrekt met je opmerking dat de Palestijnse kinderen van vandaag de terroristen van morgen zijn. Eigenlijk zeg je dus dat deze kinderen gewoon mogen creperen wat jou betreft.
Nee, je stopt ze niet in vernietigingskampen of gaskamers, dat nog niet. Maar snap je mijn associatie met nazi's nu wat beter?
Die nazi-langspeelplaat tirade waar linkse mensen graag mee strooien is inmiddels uit de mode en zo jaren '80. Gaap. Kom eens met wat anders zeg :O
pi_218693729
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Die nazi-langspeelplaat tirade waar linkse mensen graag mee strooien is inmiddels uit de mode en zo jaren '80. Gaap. Kom eens met wat anders zeg :O
Zwakke reactie. Maar wel een die precies laat zien waar jij staat.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:06:44 #169
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218693740
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:44 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast lijkt het me helemaal niet de taak van de Gemeente Amsterdam om aan dit soort gekkigheid te doen, ik dacht dat er godverdomme genoeg zaken zijn die ze voor de Amsterdammers moeten oplossen, ik liep net weer langs de prullenbakken die zijn opengebroken en waarvan het stinkende vuil de straat opwaait.
Als er een one-issue partij komt, tegen het vuil, dan krijgen ze mijn stem.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:07:46 #170
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218693747
Natuurlijk moeten die kinderen ergens geholpen worden.

Maar niet in NL waar men maanden wacht op een oproep van het ziekenhuis en zeker niet na een oproep van activiste Halsema.

Die vrouw heeft echt al haar (voor zover ze die al had) geloofwaardigheid verloren. Heeft haar zaken totaal niet op orde, begaat faal na faal en wordt zo onderhand door de halve stad uitgekotst. Opstappen moet ze, en wel per direct.
pi_218693762
Ze doet maar. Eindelijk haar ondergang in werkingml.
pi_218693798
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Jij bent er mede debet aan dat de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog gebagatelliseerd worden en naar de achtergrond verdwijnen omdat je overal maar een nazi- en gaskamerstempel opplakt. Ik sta daar boven.

Het is overigens aangetoond dat Palestijnen Hamas openlijk electoraal steunen en de kroosten al op jonge leeftijd worden vergiftigd met Jodenhaat (en dus ook haat naar het westen). Zeer onverstandig dus om deze groepen hier te gaan opvangen. Daar is echt geen uitleg voor nodig.
pi_218693812
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Jij bent er mede debet aan dat de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog gebagatelliseerd worden en naar de achtergrond verdwijnen omdat je overal maar een nazi- en gaskamerstempel opplakt. Ik sta daar boven.

Het is overigens aangetoond dat Palestijnen Hamas openlijk electoraal steunen en de kroosten al op jonge leeftijd worden vergiftigd met Jodenhaat (en dus ook haat naar het westen). Zeer onverstandig dus om deze groepen hier te gaan opvangen.
Waarschijnlijk zal Halsema ook de garantie geven dat Joodse artsen tijdelijk naar een ander ziekenhuis zullen worden overgeplaatst.
pi_218693863
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is overigens aangetoond dat Palestijnen Hamas openlijk electoraal steunen en de kroosten al op jonge leeftijd worden vergiftigd met Jodenhaat (en dus ook haat naar het westen). Zeer onverstandig dus om deze groepen hier te gaan opvangen. Daar is echt geen uitleg voor nodig.
Je lult uit je nek. Ik heb de Holocaust nooit ontkend noch gebagatelliseerd.
De rest van je betoog slaat als een tang op een varken.
pi_218693882
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:39 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Precies dit dus.

De rest boeit niemand iets, hoor je ze niet over, laat staan dat er hulp geboden wordt.

Maar in het terroristen gehucht Gaza moeten kinderen geëvacueerd worden richting NL.
Terwijl omliggende landen die verzuipen in de oliedollars geen poot uitsteken.

Zo rolt hypocriet links.
pi_218693886
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan blijven ze hier op kosten van jou en mij.
Beter qatar daarmee opzadelen. Consequentie van de hamasleiding onderdak bieden.

En zijn die koters ook in hun eigen culturele omgeving.
Ik denk eerder de consequentie op medicijn tekort, wachtlijsten die ook in de zorg omhoog gaan.

Ook de ziekenhuizen zijn hier nogal eens vol. Laat staan als er weer 's corona uitbreekt
pi_218693890
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zaterdag, 13:05. Ik vermoed dat er al wel een flesje rood is geledigd..
pi_218694031
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nog steeds niet doorhebben dat Halsema dit gebruikt voor haar politieke agenda, lees; stemmen voor PvdA/GL, en als afleiding voor de sores in haar stad....

En jij gelooft dat die kinderen + complete aanhang, ooit weer terugkeren?

Deze krijgen een versnelde verblijfsvergunning. Wat denk je zelf?
:')
pi_218694071
Wellicht dat hier verpleegd kunnen worden:

Oh wacht, dat heeft Hamas in puin geschoten.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:40:01 #180
3542 Gia
User under construction
pi_218694074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:34 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nog steeds niet doorhebben dat Halsema dit gebruikt voor haar politieke agenda, lees; stemmen voor PvdA/GL, en als afleiding voor de sores in haar stad....

Sterker nog, het gaat over zieke kinderen. Niet over een griepje, maar serieuze ziektes. Die blijven levenslang afhankelijk van Nederland en de ouders komen dan ook over, ook in de bijstand, want ze moeten voor hun zieke kind zorgen.

Het zijn waarschijnlijk ook niet zo'n goede genen met al die neven die met nichten trouwen enzo...
pi_218694093
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:34 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Ik heb meer door dan jij denkt.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:44:14 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218694105
Als we kinderen hier beter kunnen helpen dan elders dan moeten we dat doen.

Het punt is niet die zorg, mijn bezwaar zit in het zo overduidelijke politieke opportunisme van Halsema cum suis, die van dat conflict een persoonlijke religie hebben gemaakt waar menselijk leed de katalysator is om ideologie te bedrijven.

Darfur en Jemen zijn daar niet geschikt voor.

Maakt het allemaal onsmakelijk en ordinair.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218694138
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb meer door dan jij denkt.
Jaja, jij ziet overal nazi's....

Maar begin zelf eens met denken, en dan rationeel...
pi_218694150
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jaja, jij ziet overal nazi's....

Maar begin zelf eens met denken, en dan rationeel...
Ik ben niet degene die kinderen voor terroristen aan ziet.
Verder nog iets?
pi_218694186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Verder nog iets?
Ik ook niet.
Maar mensen uitmaken voor Nazi is minstens zo erg, toch?

De kinderen worden wel gebruikt voor een smerig politiek doel...
pi_218694219
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Verder nog iets?
pi_218694229
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Deze kinderen zijn niet ziek. :')

Hier heb je totaal geen probleem mee.
pi_218694247
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kijk hoe naieef je bent, verbaast me niks dat ze je van alles wijs maken.
pi_218694269
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ah, nu haal je ook andere zaken erbij waar de A'dam zijn ogen voor sluit he?
Waarom halen we deze kinderen hier niet heen?
pi_218694272
Halsema ^O^
pi_218694371
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dat laatste is ook terecht...
Waarom is er de laatste jaren nooit het idee geopperd om zieke kinderen uit bijv Jemen, Sudan te halen?

En kom niet aan met moeilijk, moeilijk. Want uit gaza ontsnappen was toch volgens de MSM ook totaal onmogelijk?

No Jews, no news..
Dat er juist NU, met alle massa-demo's en protesten en weetikveelwat, dit idee geopperd wordt, ja dan is het logisch dat hier terecht wantrouwend naar gekeken wordt....
En waar is hypocriet rechts Nederland dan? Hebben die ooit plannen gemaakt om kinderen in oorlogsgebieden medische hulp te bieden?
pi_218694466
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Aantal Nederlanders is sterk krimpende.
Is al gezakt tot onder de 13 miljoen.
Ja nou en? Wiens schuld is dat? Van de politiek, van het bedrijfsleven, of toch maar de schuld in de schoenen van vluchtelingen, emigranten en asielzoekers schuiven.
Het geboortetekort begon al eind jaren 80 alarmerende vormen aan te nemen.
Toen al werd er gewaarschuwd voor toenemende vergrijzing.
pi_218694657
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja nou en? Wiens schuld is dat? Van de politiek, van het bedrijfsleven, of toch maar de schuld in de schoenen van vluchtelingen, emigranten en asielzoekers schuiven.
Het geboortetekort begon al eind jaren 80 alarmerende vormen aan te nemen.
Toen al werd er gewaarschuwd voor toenemende vergrijzing.
Met name omdat vrouwen zo nodig moesten werken, niet dat ik vind dat dat niet moet kunnen, maar dat heeft wel als gevolg dat er minder kinderen geboren worden.
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:46:49 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218694958
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Met name omdat vrouwen zo nodig moesten werken, niet dat ik vind dat dat niet moet kunnen, maar dat heeft wel als gevolg dat er minder kinderen geboren worden.
Wat ik vooral triest vind dat tegenwoordig twee inkomens nodig zijn om het bezorgde gezinsleven te (laten) beleven.
De koppeling dat vrouwen werken en dus minder kinderen worden geboren, lijkt mij onjuist.
Dat er minder kinderen worden in welvarender contreien, heeft vooral te maken dat "ouders" niet meer via die weg in hun 'pensioen' (en wellicht leefredenen) hoeven te voorzien.

Het zou vooral heel, heel erg nuttig zijn dat "ouders" zich eens gaan bedenken dat door hun eigen aanwas, de planeet steeds meer zal worden uitgenut. De totale bevolking zit nu op ruim 8 miljard om over 15 jaar er een miljard bij te hebben in vooral kansloos geachte omgevingen die dan ook gaan willen met wat beter gesitueerden proberen te minderen.

Ondertussen wordt de bestaande populatie, die zelfs nergens om gevraagd heeft, met allerlei renteschuld opgezadeld in de vorm van woon-, energie-, stikstof- , zorg- , klimaat- en whatevercrisis maar geen sikkepit doen om wat minder nageslacht te gaan hebben.

Inzake zorg voor minder bedeelden, zou ik pleiten voor een numero fixe en die toekennen middels een kille doelgroeploterij. Zodat ook mensen (kinderen ook) uit een ander godvergeten omgeving evenveel kans maken om opgevangen te worden. De ernst, afkomst en omstandigheden moeten buiten willen integreren, geen rol spelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218696310
quote:
halsema is dik medeplichtig aan de dood van dat meisje.
Linksom, rechtsom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218696357
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Einde tijdperk Halsema.
Links wordt altijd beschermd op een of andere manier. Er is 0 ophef in de media over haar beleid en falen mbt asielzoekers wat zij gefaciliteerd heeft tegenover de wil van Den Haag en de meldingen.

0.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218744743
quote:
Geen steun in Kamer om gewonde kinderen uit Gaza naar Nederland te halen
In de Tweede Kamer is er geen meerderheid om ernstig gewonde of zieke kinderen uit Gaza voor wie in de regio geen goede zorg is, naar Nederlandse ziekenhuizen te halen. Een oproep hiervoor van de SP werd donderdag nipt verworpen. Er waren 71 stemmen voor en 72 tegen, bleek na een hoofdelijke stemming.

Onder andere de PVV, VVD, JA21, SGP, FVD en BBB stemden tegen. VVD-Kamerlid Eric van der Burg zei vlak voor de stemming dat zijn partij het helpen van de kinderen liever regionaal doet. "Dat is sneller en effectiever. In plaats van complex en bureaucratisch hier."

In Nederland riep de gemeente Amsterdam het kabinet vorige week op om zieke kinderen uit Gaza hiernaartoe te halen en in het Amsterdam UMC te laten behandelen.
https://www.nu.nl/politie(...)erland-te-halen.html
Een harde klap voor Halsema. Zal ze dit besluit van Den Haag accepteren of zullen de gewonde Gazanen stiekem met bootjes naar Amsterdam gesmokkeld gaan worden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 september 2025 @ 20:37:22 #198
182233 thedeedster
pi_218744784
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een harde klap voor Halsema. Zal ze dit besluit van Den Haag accepteren of zullen de gewonde Gazanen stiekem met bootjes naar Amsterdam gesmokkeld gaan worden?
Kijk, als we van te voren wat strenger zouden zijn, dan zou er nu meer ruimte en welwillendheid zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:40:51 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218744813
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als we kinderen hier beter kunnen helpen dan elders dan moeten we dat doen.

Het punt is niet die zorg, mijn bezwaar zit in het zo overduidelijke politieke opportunisme van Halsema cum suis, die van dat conflict een persoonlijke religie hebben gemaakt waar menselijk leed de katalysator is om ideologie te bedrijven.

Darfur en Jemen zijn daar niet geschikt voor.

Maakt het allemaal onsmakelijk en ordinair.
Je ziet niet de maatschappelijk en op termijn economische implicaties als die kinderen hierheen komen? Dan moeten de ouders ook mee, en dan komt er een ketting opgang.

Ik wil best als Nederland een bijdrage leveren, maar gewoon via het rode kruis ter plaatse.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 11 september 2025 @ 20:48:07 #200
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218744885
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Prachtig bericht dit.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:49:06 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218744900
quote:

[..]
Ik zie haar (college) nog wel in staat om via een sluiproute, kinderen vanuit andere landen als "toerist" hier uit te nodigen zodat ze linea reacte naar SEH kunnen worden overgebracht om vervolgens op staatskosten met de rest van hun entourage behandeld te worden.
Ergens snap ik dat wel voelt beter en kost verder niets dan daarin deugende, mensen op andermans kosten hier te kunnen laten helpen.
pi_218744922
PVV, VVD, JA21, SGP, FVD en BBB stemden tegen.

Wat een verrassing. De typische egoïsten alles is voor Bassie partijen zijn hier niet voor. Geen greintje fatsoen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_218744934
quote:
12s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:49 schreef Vallon het volgende:
deugende, mensen
Jij bent ook best raar aan het lullen these days... Vroeger vond ik je verstandiger.

Het gaat om kinderen, opdat wij niet vergeten. Zij hebben geen schuld aan die puinzooi.
  donderdag 11 september 2025 @ 20:53:45 #204
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218744954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Jij bent ook best raar aan het lullen these days... Vroeger vond ik je verstandiger.

Het gaat om kinderen, opdat wij niet vergeten. Zij hebben geen schuld aan die puinzooi.
Klopt. Wat is er mis mee om via het rode huis medische hulp te bieden ter plaatse?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 september 2025 @ 20:55:20 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218744965
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Wat is er mis mee om via het rode huis medische hulp te bieden ter plaatse?
o f ze naar Qatar te brengen , daar zijn goede ziekenhuizen

Maar ja het moeder gevoel he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218744968
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als dat ook gebeurt. Maar dat is twijfelachtig.
Ik vind het oprecht een afschuifsysteem en wegkijken zoals met bijna alles. Het is laf.

En ook dit:

quote:
Steeds meer internationale hulporganisaties zoals de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), UNICEF, Artsen zonder grenzen en Save the Children vragen juist om hulp van onder andere Europese landen, omdat er in de regio volgens hen niet genoeg capaciteit is.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bart2002 op 11-09-2025 21:01:37 ]
  donderdag 11 september 2025 @ 20:57:13 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218744985
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat wil je hier(mee) nu gaan flamen ?
pi_218745002
quote:
13s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat wil je hier(mee) nu gaan flamen ?
Dat je vroeger veel socialer was en bereid om mee te denken. Terwijl je nu enkel nog rechtse frames doet. Dat dus. Ik vind het een beetje jammer dat er weer iemand gevallen is voor de propaganda.
pi_218745010
Halsema’s laatste dagen zijn geslagen.
Vakman pur sang
  donderdag 11 september 2025 @ 21:00:20 #210
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218745024
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee hoor. Haar beleid en visie vieren hoogtijdagen in de politiek.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218745085
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
:N
Ze gedraagt zich al lang als MP en is aan het oefenen om het van Timmermans over te nemen

Helaas helaas :(
pi_218745086
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee hoor. Haar beleid en visie vieren hoogtijdagen in de politiek.
Hoogmoed komt voor de val.
Vakman pur sang
  donderdag 11 september 2025 @ 21:08:01 #213
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218745106
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Als dat ook gebeurt. Maar dat is twijfelachtig.
Ik vind het oprecht een afschuifsysteem en wegkijken zoals met bijna alles. Het is laf.

En ook dit:
[..]

'volgens hen'
pi_218745115
Geen steun in Kamer om gewonde kinderen uit Gaza naar Nederland te halen

In de Tweede Kamer is er geen meerderheid om ernstig gewonde of zieke kinderen uit Gaza voor wie in de regio geen goede zorg is, naar Nederlandse ziekenhuizen te halen.

https://www.nu.nl/politie(...)erland-te-halen.html

Halsema heeft er gewoon schijt aan en zet haar plannen door :|W
pi_218745118
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:08 schreef Mubassie het volgende:

[..]
'volgens hen'
Ja je kunt er ook gewoon voor kiezen om helemaal niks te geloven. Dat is makkelijk maar niet erg slim.
  donderdag 11 september 2025 @ 21:10:25 #216
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218745143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja je kunt er ook gewoon voor kiezen om helemaal niks te geloven. Dat is makkelijk maar niet erg slim.
Natuurlijk zeggen die organisaties dat, daar zijn ze zo'n beetje voor.
pi_218745149
quote:
6s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Halsema heeft er gewoon schijt aan en zet haar plannen door
Ik weet dat je accountants niet moet en Henry Keizer. Halsema is van een hele andere signatuur toch? Het valt me zo op dat het lijkt alsof ze eens iets vervelends tegen je gezegd heeft of zo...
pi_218745157
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:10 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Natuurlijk zeggen die organisaties dat, daar zijn ze zo'n beetje voor.
Om dingen te zeggen die je niet bevallen of wat? Ik vind zoiets gewoon dom en slordig "denken".
pi_218745175
quote:

[..]
Halsema heeft vooral gedaan wat haar gemeenteraad aan haar vroeg. Ook dat is gewoon democratie, net als deze keuze van het parlement.
  donderdag 11 september 2025 @ 21:13:47 #220
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218745182
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoogmoed komt voor de val.
Je bent optimistisch.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 september 2025 @ 21:15:43 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218745203
Als hamas zich overgeeft kan er veel sneller en effectiever hulp geboden worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218745245
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je bent optimistisch.
Ja ik wil wel wedden dat haar situatie onhoudbaar is en haar val in het volgende jaar een feit is.
Vakman pur sang
  donderdag 11 september 2025 @ 21:21:41 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218745275
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ik wil wel wedden dat haar situatie onhoudbaar is en haar val in het volgende jaar een feit is.
Welke tekenen zie jij?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218745320
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welke tekenen zie jij?
Haar gedrag en de ontelbare onhoudbare situaties in Amsterdam de voorgaande periode en lopend ook.
Vakman pur sang
  donderdag 11 september 2025 @ 21:28:15 #225
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218745346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Om dingen te zeggen die je niet bevallen of wat? Ik vind zoiets gewoon dom en slordig "denken".
Nee, maar ik en velen met mij hebben nogal twijfels of er geen hulp in de buurt is in plaats van ze naar Europa te halen, mijlenver.

En met die 'volgens hen' zijn ze er zelf ook niet helemaal uit.
pi_218745365
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Haar gedrag en de ontelbare onhoudbare situaties in Amsterdam de voorgaande periode en lopend ook.
Kan het ook iets concreter? Voor een gemeenteraad het vertrouwen in een burgemeester opzegt zijn er vaak nogal wat signalen.
Of hoop je op tribunalen van een nieuwe landelijke radicaalrechtse droomcoalitie?
pi_218745376
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:30 schreef KareldeStoute het volgende:
Of hoop je op tribunalen van een nieuwe landelijke radicaalrechtse droomcoalitie?
Wij mogen niet voor onze beurt spreken maar het vermoeden bestaat dat men daar op hoopt.
pi_218745381
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Halsema heeft vooral gedaan wat haar gemeenteraad aan haar vroeg. Ook dat is gewoon democratie, net als deze keuze van het parlement.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets is wat Halsema vooral heel erg graag zelf wil.
pi_218745397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets is wat Halsema vooral heel erg graag zelf wil.
Sommigen zien haar als een sociaal mens met het hart op de goede plaats. Anderen dan weer als een extreem radicaal linkse Joodse teef die weg moet. Wat vind jij? :)
pi_218745423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Sommigen zien haar als een sociaal mens met het hart op de goede plaats. Anderen dan weer als een extreem radicaal linkse Joodse teef die weg moet. Wat vind jij? :)
Geen van beide
pi_218745457
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat kan, waar baseer je dat precies op?
Want tot nu toe lijkt ze me niet meer te doen dan de motie van de Amsterdamse raad uitvoeren.
pi_218745463
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kan het ook iets concreter? Voor een gemeenteraad het vertrouwen in een burgemeester opzegt zijn er vaak nogal wat signalen.
Die hele gemeenteraad mag wel vervangen worden.
Nee geen gelul over tribunalen. Wappie gelul.

Ik denk dat de situatie in Amsterdam onhoudbaar is geworden en ze gewoon veel in en externe weerstand krijgt. Dat en een nieuwe crisis die niet daadkrachtig wordt opgepakt en dan raakt ze in verval.
Vakman pur sang
pi_218745502
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die hele gemeenteraad mag wel vervangen worden.
Nee geen gelul over tribunalen. Wappie gelul.

Ik denk dat de situatie in Amsterdam onhoudbaar is geworden en ze gewoon veel in en externe weerstand krijgt. Dat en een nieuwe crisis die niet daadkrachtig wordt opgepakt en dan raakt ze in verval.
Erg concreet wordt je wappiegelul niet.
pi_218745553
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 21:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Erg concreet wordt je wappiegelul niet.
Onthoud het nou maar.
Vakman pur sang
pi_218746980
Laten ze zich maar bezig houden met zaken die er écht toe doen ipv een propagandaoorlog 1000en km verderop...

https://www.amsterdam.nl/(...)cogebied-burgwallen/
pi_218747001
pi_218747024
Laat ze maar lekker in haar huis wonen als zij dat zo graag wilt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218747070
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Je draagt wel kleding gemaakt door die kinderen in Azië.
pi_218747376
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Je draagt wel kleding gemaakt door die kinderen in Azië.
Nope. Geen idee hoe je hier bij komt, maar dat is verder ook niet mijn probleem
pi_218747389
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nope. Geen idee hoe je hier bij komt, maar dat is verder ook niet mijn probleem
Bijzonder dat je dit probeert te ontkennen.
pi_218747405
Wauw. Ik woont gelukkig mijlenver van de shithole die Amsterdam heet; maar Halsema doet werkelijk álles behalve haar eigen stad besturen hé?
pi_218747411
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:52 schreef Solispolar het volgende:
Wauw. Ik woont gelukkig mijlenver van de shithole die Amsterdam heet; maar Halsema doet werkelijk álles behalve haar eigen stad besturen hé?
Het is werkelijk bizar. Als buitenstaander kan je er alleen verbijsterd naar kijken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 12 september 2025 @ 08:55:35 #243
182233 thedeedster
pi_218747429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is werkelijk bizar. Als buitenstaander kan je er alleen verbijsterd naar kijken.
Als inwoner ook hoor. Maak je maar niet druk.

Mevrouw Halsema moet eens de boeken ingaan en haar taakomschrijving opzoeken.
pi_218747440
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Als inwoner ook hoor. Maak je maar niet druk.

Mevrouw Halsema moet eens de boeken ingaan en haar taakomschrijving opzoeken.
Als je tegen zoveel weerstand aanloopt dan moeten er toch ergens wat belletjes gaan rinkelen? Je zou bijna met meerdere mensen een vuist moeten maken en haar ter verantwoording roepen. Ze maakt alles kapot.
pi_218747684
Makkelijk om Halsema als zondebok aan te wijzen, maar de stemming in het kabinet was toch ook 71/72?

Veel te veel politici zijn nog te naïef.
pi_218747704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 09:32 schreef LaDaDiDa het volgende:
Makkelijk om Halsema als zondebok aan te wijzen, maar de stemming in het kabinet was toch ook 71/72?

Veel te veel politici zijn nog te naïef.
Het verschil is alleen dat de politici in Den Haag er wat over te zeggen hebben en Halsema niet. Halsema is gewoon de burgemeester van een gemeente. Weliswaar de grootste gemeente van Nederland maar ze heeft net zoveel te vertellen over de landelijk beleid als de burgemeester van Berkel en Rodenrijs.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218747959
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 09:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het verschil is alleen dat de politici in Den Haag er wat over te zeggen hebben en Halsema niet. Halsema is gewoon de burgemeester van een gemeente. Weliswaar de grootste gemeente van Nederland maar ze heeft net zoveel te vertellen over de landelijk beleid als de burgemeester van Berkel en Rodenrijs.
Ze deed dan ook slechts een oproep namens haar gemeenteraad. En die raad is nu eenmaal iets meer begaan met zieke kinderen dan de Tweede Kamer. Dat kan gebeuren.
  vrijdag 12 september 2025 @ 10:11:24 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218747978
Halsema :')
Amsterdam :')
pi_218747992
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:52 schreef Solispolar het volgende:
Ze doet enkel wat haar werkgever, de gemeenteraad, van haar vraagt.
Dat is dus gewoon onderdeel van haar taak in het stadsbestuur.
pi_218748009
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze deed dan ook slechts een oproep namens haar gemeenteraad. En die raad is nu eenmaal iets meer begaan met zieke kinderen dan de Tweede Kamer. Dat kan gebeuren.
Een gemeenteraad moet zich bezighouden met zijn GEMEENTE!!

Voordat je weer begint over whataboutism doe ik dat zelf wel;
Waarom zijn omliggende landen niet bereidt om ze op te vangen?
pi_218748062
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Precies het punt. De raad is meer begaan met de situatie in gaza dan met de situatie in Amsterdam.

Als ze landelijk en buitenlands beleid willen voeren moeten ze niet in de Amsterdamse raad gaan zitten.
pi_218748088
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Een gemeenteraad moet zich bezighouden met zijn GEMEENTE!!

Voordat je weer begint over whataboutism doe ik dat zelf wel;
Waarom zijn omliggende landen niet bereidt om ze op te vangen?
Dit is blijkbaar iets wat leeft in de Amsterdamse samenleving en raad.
Dus houden ze zich daar gewoon mee bezig.

Heb je überhaupt enig idee hoe een gemeentebestuur werkt?
pi_218748098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Precies het punt. De raad is meer begaan met de situatie in gaza dan met de situatie in Amsterdam.

Als ze landelijk en buitenlands beleid willen voeren moeten ze niet in de Amsterdamse raad gaan zitten.
Aha, dit is het enige of voornaamste waar ze mee bezig zijn?
Of gewoon een apart dingetje wat aan de orde kwam?
pi_218748177
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, dit is het enige of voornaamste waar ze mee bezig zijn?
Of gewoon een apart dingetje wat aan de orde kwam?
Nee niet het enige, ze houden zich met nog veel meer onzin bezig in Amsterdam.

Wat dacht je van het briljante plan tegen het openbreken van vuilnisbakken door statiegeld zoekers? Doorzichtige vuilniszakken en stickers met "hier zit geen statiegeld in".

De Amsterdamse gemeenteraad is cabaret. Totaal onzinnige luchtfietserij over uiteenlopende onderwerpen maar zelden iets dat er echt toe doet.
pi_218748203
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze doet enkel wat haar werkgever, de gemeenteraad, van haar vraagt.
Dat is dus gewoon onderdeel van haar taak in het stadsbestuur.
Oh interessant. Dus de gemeenteraad van Amsterdam heeft haar gevraagd om de gaypride in Boedapest bij te wonen? Jeetje. Ruimdenkende gemeente hoor.
pi_218748251
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En heb jij überhaupt enig idee wat het wettelijk kader is van de taken van een gemeente?

Een gemeente voert alleen taken uit die direct van belang zijn voor haar inwoners. Bijvoorbeeld het huisvuil ophalen en bestemmingsplannen maken.

Op de site van de rijksoverheid staat e.e.a. duidelijk omschreven.
Buitenlandse zaken en internationale politiek staan niet in het lijstje,

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/taken-gemeente
-
pi_218748339
quote:

[..]

Wat ook leeft in de Amsterdamse samenleving is de enorme tyfusbende op straat en laat dat nu juist wel de taak zijn van het gemeentebestuur.
pi_218748431
quote:

[..]

De term "gemeentebestuur" geeft het natuurlijk al een beetje weg. Die besturen de gemeente. En bij het besturen van een gemeente houden de taken doorgaans op bij de gemeentegrens. Een gay pride in Boedapest bezoeken of je bekommeren om gewonden in een oorlogsgebied 5000 km hier vandaan hoort per definitie niet bij "gemeentebestuur".

Gemeentebestuur gaat over het afgeven van vergunningen, het ophalen van vuilnis, het aanleggen van een bushalte of speelpleintje. Niet over buitenlands beleid, daar hebben we een minister voor.
  vrijdag 12 september 2025 @ 11:32:13 #259
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218748606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Heb ik nog iets voor je ;)

NWS / Femke Halsema genomineerd als beste bestuurder van 2024

En ja gewonnen 8)7
pi_218748659
quote:

[..]

Nou, het lijkt mij niet de bedoeling dat een gemeenteraad zich bezig gaat houden met sores in de rest van de wereld, wel?
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:31:01 #261
182233 thedeedster
pi_218749151
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat begrijpen mensen niet hieraan? Alsof je naar de fietsenmaker gaat voor een half volkoren.
pi_218749330
quote:
Politieke verkiezing die natuurlijk niks met geleverde prestaties te maken heeft.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:17:17 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218749652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat je vroeger veel socialer was en bereid om mee te denken. Terwijl je nu enkel nog rechtse frames doet. Dat dus. Ik vind het een beetje jammer dat er weer iemand gevallen is voor de propaganda.
Dat zijn nog al wat insinuaties op grond van jouw wrange gedachten
Waarbij mij aanvallen op persoon en vorm, dat beter per DM kan worden gedaan - zodat ik dat jouw repliek aan mijn reet kan vegen - dan hier een flame-war proberen te starten. Laat staan om iemand in een hokje proberen te duwen omdat het zo lekker poept om daarmee de ander - mij - weg te zetten en onheus te beschuldigen.

Beter de vraag stellen wat er (a)sociaal is om mensen van elders op kosten van anderen, hier te willen gaan (na)behandelen ? Of vragen wat hier(in) precies van wie welke propaganda zou zijn ?

Ik heb geen enkele moeite wanneer iemand zijn eigen geld uittrekt om zorg voor anderen, die verder niet onze verantwoording zijn, aan te kopen. Echter niet - en zelfs niet als die dat zou betalen - wanneer dat hier over de rug van een overbelast zorgsysteem gaat om daarmee de ijdele weldoener te gaan uitgangen.
Ga maar lekker met al je zorg naar die regio om daar de schijnheilige samaritaan uit te hangen.

Ik zal niet vervallen om te vragen wat jij doet voor en vindt dat moet met al die andere miljoenen getroffenen op onze kutwereld die niet het geluk hebben om hier (geboren) te zijn. Fijn om zorg in oog voor anderen te hebben maar niet op kosten in consequenties voor anderen, hier(mee) dan maar wat te willen gaan deugen.
Los daarvan moet Halsema zich eens met haar - o.a. ook getroffen - burgers bezighouden dan zich te gaan bemoeien met internationale/geopolitiek issues die way beyond haar taak zijn. Ik zal de dag prijzen dat dit mens met haar manifesterend hypocriet gedachtegoed, onze gemeente zal hebben verlaten.
pi_218750517
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat zijn nog al wat insinuaties op grond van jouw wrange gedachten
Waarbij mij aanvallen op persoon en vorm, dat beter per DM kan worden gedaan - zodat ik dat jouw repliek aan mijn reet kan vegen - dan hier een flame-war proberen te starten. Laat staan om iemand in een hokje proberen te duwen omdat het zo lekker poept om daarmee de ander - mij - weg te zetten en onheus te beschuldigen.

Beter de vraag stellen wat er (a)sociaal is om mensen van elders op kosten van anderen, hier te willen gaan (na)behandelen ? Of vragen wat hier(in) precies van wie welke propaganda zou zijn ?

Ik heb geen enkele moeite wanneer iemand zijn eigen geld uittrekt om zorg voor anderen, die verder niet onze verantwoording zijn, aan te kopen. Echter niet - en zelfs niet als die dat zou betalen - wanneer dat hier over de rug van een overbelast zorgsysteem gaat om daarmee de ijdele weldoener te gaan uitgangen.
Ga maar lekker met al je zorg naar die regio om daar de schijnheilige samaritaan uit te hangen.

Ik zal niet vervallen om te vragen wat jij doet voor en vindt dat moet met al die andere miljoenen getroffenen op onze kutwereld die niet het geluk hebben om hier (geboren) te zijn. Fijn om zorg in oog voor anderen te hebben maar niet op kosten in consequenties voor anderen, hier(mee) dan maar wat te willen gaan deugen.
Los daarvan moet Halsema zich eens met haar - o.a. ook getroffen - burgers bezighouden dan zich te gaan bemoeien met internationale/geopolitiek issues die way beyond haar taak zijn. Ik zal de dag prijzen dat dit mens met haar manifesterend hypocriet gedachtegoed, onze gemeente zal hebben verlaten.
Sterk betoog.
Ook gezien je geen weerwoord kreeg roep ik je uit tot winnaar der moddergooien
Vakman pur sang
  vrijdag 12 september 2025 @ 15:25:51 #265
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_218750712
Het Europese asielbeleid tot nu toe houdt in dat we de eerste selectie overlaten aan de Middellandse Zee en vervolgens gaan klagen dat het vooral alleenstaande jonge mannen zijn die die overtocht aandurven cq overleven.

Dus er is best wat voor te zeggen om zélf te selecteren wie we hier kunnen en willen opvangen :s)
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:35:04 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218751929
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:25 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Het Europese asielbeleid tot nu toe houdt in dat we de eerste selectie overlaten aan de Middellandse Zee en vervolgens gaan klagen dat het vooral alleenstaande jonge mannen zijn die die overtocht aandurven cq overleven.

Dus er is best wat voor te zeggen om zélf te selecteren wie we hier kunnen en willen opvangen :s)
Alleen heeft Halsema geen bevoegdheden en misbruikt haar ambt om er zelf beter van te worden in de beeldvorming :r
Die kinderen geeft ze geen reet om :(
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:02:37 #267
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218752225
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Alleen heeft Halsema geen bevoegdheden en misbruikt haar ambt om er zelf beter van te worden in de beeldvorming :r
Die kinderen geeft ze geen reet om :(
Haar eigen zoon kan ze niet eens opvoeden. En haar echtgenoot is ook geen loepzuivere.
pi_218752236
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:02 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Haar eigen zoon kan ze niet eens opvoeden. En haar echtgenoot is ook geen loepzuivere.
Was zij niet van hem gescheiden?
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:06:38 #269
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218752264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Was zij niet van hem gescheiden?
Was inderdaad.
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:23:40 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218752424
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:02 schreef Mubassie het volgende:
Daarom nu …

Vanaf vrijdag 12 september veiligheidsrisicogebied in Burgwallen Oudezijde-Noord

Onder het gebied valt het Damrak, de Prins Hendrikkade, Geldersekade, Kloveniersburgwal, Damstraat, Dam (monumentzijde) en Nieuwmarkt inclusief ondergrondse metrostations. Het veiligheidsrisicogebied geldt 6 weken, tot en met vrijdag 24 oktober.

Controles

De politie kan fouilleren op onder meer wapens. Het gaat daarbij ook om zogeheten 100-procentcontroles van alle personen en voertuigen in het afgezette gebied.

Veiligheid

Veiligheidsrisicogebieden worden ingesteld om confrontaties en incidenten te voorkomen en voor de veiligheid van aanwezigen en omwonenden.

https://www.amsterdam.nl/(...)cogebied-burgwallen/

Speciaal voor haar kinderen |:) _O- _O-
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:32:46 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218752497
twitter
pi_218762156
Ja, en dan worden "toevallig" de kinderen van Hamas-leden geselecteerd. Oh, die Hamas-leden moeten dan natuurlijk een vrijgeleide krijgen naar Nederland en hier veilig hun aanslagen kunnen voorbereiden. Wanneer er dan "toevallig" een aanslag plaatsvindt op iets wat Joods is, dan speelt Halsema de vermoorde onschuld.

Oeps... zei ik toevallig de waarheid?
pi_218762199
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:24 schreef Telefoonvork het volgende:
Ja, en dan worden "toevallig" de kinderen van Hamas-leden geselecteerd. Oh, die Hamas-leden moeten dan natuurlijk een vrijgeleide krijgen naar Nederland en hier veilig hun aanslagen kunnen voorbereiden. Wanneer er dan "toevallig" een aanslag plaatsvindt op iets wat Joods is, dan speelt Halsema de vermoorde onschuld.

Oeps... zei ik toevallig de waarheid?
Ja precies. Gewoon hele Hamas families hierheen halen want bij kinderen blijft het niet. Staatsgevaarlijke organisaties als AzG en vluchtelingenwerk zorgen er wel voor.
pi_218762826
Een aanslag voorbereiden is natuurlijk veel beter dan gamen op zolder :')
Nu leren ze nog iets en worden beroemd :|W
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:49:19 #275
3542 Gia
User under construction
pi_218764197
Zag net een item bij Kassa over zwaar gehandicapte kinderen die niet de zorg krijgen die ze nodig hebben, want te duur. En dan gaan we kinderen uit Gaza hier in de watten leggen?!

Zorg eerst eens voor onze eigen mensen!
pi_218764244
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:49 schreef Gia het volgende:
Zag net een item bij Kassa over zwaar gehandicapte kinderen die niet de zorg krijgen die ze nodig hebben, want te duur. En dan gaan we kinderen uit Gaza hier in de watten leggen?!

Idd..
En niemand die ook maar de vraag stelt waarom omliggende landen die kinderen niet opvangen...

Het bekt zo lekker om pro-pali te zijn nu, zeker met de aankomende verkiezingen...

De naïeviteit bij die mensen..
  zaterdag 13 september 2025 @ 21:00:53 #277
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218764306
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 20:49 schreef Gia het volgende:

Te gek voor woorden inderdaad.
pi_218764482
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:00 schreef Mubassie het volgende:
Te gek voor woorden inderdaad.
Beide is heel logisch en dat zal ik verklaren

Niemand is geïnteresseerd in die kinderen, worden alleen misbruikt voor de beeldvorming
En de kinderen hier krijgen geen zorg want dat kost geld en dat gaat naar managers met stropdas en dikke BMW

En Halsema is 247 bezig met zichzelf en niemand anders en gaat over lijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')