Pardon? Dus jij vindt het prima om kinderen te laten creperen vanwege hun afkomst. Want 'neten worden luizen' om maar eens een beroemde zin van een of andere outlaw uit het wilde westen te citeren.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou je waffel eens met dat indirect medeusers uitmaken voor nazi omdat ze een andere mening hebben dan jij.
Vuillak
Nee, het gaat niet om het willen, maar om het waarom.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:54 schreef KareldeStoute het volgende:
Net zoals jouw betoog dat voor zieke kinderen willen zorgen intens slecht is…
Het laten creperen van kinderen uit bijvoorbeeld Sudan en Jemen waar de kindersterfte vele malen hoger is, is dan weer geen probleem voor links Nederland.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Pardon? Dus jij vindt het prima om kinderen te laten creperen vanwege hun afkomst. Want 'neten worden luizen' om maar eens een beroemde zin van een of andere outlaw uit het wilde westen te citeren.
Maar het is voor de directe of indirecte nazis makkelijker om deze kinderen alvast een terroristenpakje aan te trekken. Je reinste nazipraktijken dus. En niet, zoals jij beweert 'een andere mening'.
Zeer hoog down syndroom gehalte bij dat volk.quote:
Precies dit dus.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het laten creperen van kinderen uit bijvoorbeeld Sudan en Jemen waar de kindersterfte vele malen hoger is, is dan weer geen probleem voor links Nederland.
Heb eerder het gevoel dat zijn ouders al voor hun huwelijk familie waren. Dat is helaas een gewoonte in die contreien.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeer hoog down syndroom gehalte bij dat volk.
quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Halsema kan zich beter eens gaan bezighouden met de problemen waar zij verantwoordelijk voor is.
Bovendien... wat denk je dat dit gaat betekenen voor de Joodse medeburgers? Als die Palestijnen hier een keppeltje zien dan werkt dat natuurlijk als een rode lap op een stier. Linkse bestuurders zijn heel inclusief, behalve als het op Christenen en Joden aankomt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerst die koters
Dan hun ouders omdat die koters hier zijn
Dan de familie en aanhang
Dan een huis
Dan een verblijfsvergunning
Dan een uitkering
Dan niet meer terug.
Lekker man, nog meer druk op de maatschappij en het sociale stelsel. Alles omdat halsema persoonlijke politieke spelletjes speelt over de ruggen van kinderen uit oorlogsgebied.
Om te kotsen zo slecht.
En als je er wat van zegt ben je nog een nazi ook.
Wtf.
Je wilt me toch niet vertellen dat jij dit wel erg vindt? Dit komt namelijk op mij over als een goedkope afleidingsmanoeuvre.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het laten creperen van kinderen uit bijvoorbeeld Sudan en Jemen waar de kindersterfte vele malen hoger is, is dan weer geen probleem voor links Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil alleen de hypocrisie van de linkse kerk aantonen. De halve wereld is een puinzooi met oorlogen, stammenstrijden, etnische zuiveringen, honger, kindersterfte, ongelijkheid etc. Hoor je links niet of nauwelijks over. Maar wanneer het om de heilig verklaarde Palestijnen gaat dan worden alle registers opengetrokken. Waarom? Omdat de tegenpartij Joden zijn. En dat zien we binnen de linkse kerk wel vaker, Joden, Christenen en blanken zijn slecht en moslims moeten we maar hun gang laten gaan. Die zijn onderdrukt en zielig.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je wilt me toch niet vertellen dat jij dit wel erg vindt? Dit komt namelijk op mij over als een goedkope afleidingsmanoeuvre.
Steunen ook allemaal dezelfde types, in verleden Chez Guevara die mensen voor de lol martelde. Pol Pot (moet ik dat nog uitleggen?), en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik wil alleen de hypocrisie van de linkse kerk aantonen. De halve wereld is een puinzooi met oorlogen, stammenstrijden, etnische zuiveringen, honger, kindersterfte, ongelijkheid etc. Hoor je links niet of nauwelijks over. Maar wanneer het om de heilig verklaarde Palestijnen gaat dan worden alle registers opengetrokken. Waarom? Omdat de tegenpartij Joden zijn. En dat zien we binnen de linkse kerk wel vaker, Joden, Christenen en blanken zijn slecht en moslims moeten we maar hun gang laten gaan. Die zijn onderdrukt en zielig.
Ik heb nog nooit iemand heilig verklaard en zeker de Palestijnen niet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik wil alleen de hypocrisie van de linkse kerk aantonen. De halve wereld is een puinzooi met oorlogen, stammenstrijden, etnische zuiveringen, honger, kindersterfte, ongelijkheid etc. Hoor je links niet of nauwelijks over. Maar wanneer het om de heilig verklaarde Palestijnen gaat dan worden alle registers opengetrokken. Waarom? Omdat de tegenpartij Joden zijn. En dat zien we binnen de linkse kerk wel vaker, Joden, Christenen en blanken zijn slecht en moslims moeten we maar hun gang laten gaan. Die zijn onderdrukt en zielig.
Die nazi-langspeelplaat tirade waar linkse mensen graag mee strooien is inmiddels uit de mode en zo jaren '80. Gaap. Kom eens met wat anders zegquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand heilig verklaard en zeker de Palestijnen niet.
En jij bent degene die alle registers opentrekt met je opmerking dat de Palestijnse kinderen van vandaag de terroristen van morgen zijn. Eigenlijk zeg je dus dat deze kinderen gewoon mogen creperen wat jou betreft.
Nee, je stopt ze niet in vernietigingskampen of gaskamers, dat nog niet. Maar snap je mijn associatie met nazi's nu wat beter?
Zwakke reactie. Maar wel een die precies laat zien waar jij staat.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die nazi-langspeelplaat tirade waar linkse mensen graag mee strooien is inmiddels uit de mode en zo jaren '80. Gaap. Kom eens met wat anders zeg![]()
Als er een one-issue partij komt, tegen het vuil, dan krijgen ze mijn stem.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:44 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast lijkt het me helemaal niet de taak van de Gemeente Amsterdam om aan dit soort gekkigheid te doen, ik dacht dat er godverdomme genoeg zaken zijn die ze voor de Amsterdammers moeten oplossen, ik liep net weer langs de prullenbakken die zijn opengebroken en waarvan het stinkende vuil de straat opwaait.
Jij bent er mede debet aan dat de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog gebagatelliseerd worden en naar de achtergrond verdwijnen omdat je overal maar een nazi- en gaskamerstempel opplakt. Ik sta daar boven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zwakke reactie. Maar wel een die precies laat zien waar jij staat.
Waarschijnlijk zal Halsema ook de garantie geven dat Joodse artsen tijdelijk naar een ander ziekenhuis zullen worden overgeplaatst.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij bent er mede debet aan dat de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog gebagatelliseerd worden en naar de achtergrond verdwijnen omdat je overal maar een nazi- en gaskamerstempel opplakt. Ik sta daar boven.
Het is overigens aangetoond dat Palestijnen Hamas openlijk electoraal steunen en de kroosten al op jonge leeftijd worden vergiftigd met Jodenhaat (en dus ook haat naar het westen). Zeer onverstandig dus om deze groepen hier te gaan opvangen.
Je lult uit je nek. Ik heb de Holocaust nooit ontkend noch gebagatelliseerd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij bent er mede debet aan dat de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog gebagatelliseerd worden en naar de achtergrond verdwijnen omdat je overal maar een nazi- en gaskamerstempel opplakt. Ik sta daar boven.
Het is overigens aangetoond dat Palestijnen Hamas openlijk electoraal steunen en de kroosten al op jonge leeftijd worden vergiftigd met Jodenhaat (en dus ook haat naar het westen). Zeer onverstandig dus om deze groepen hier te gaan opvangen. Daar is echt geen uitleg voor nodig.
Terwijl omliggende landen die verzuipen in de oliedollars geen poot uitsteken.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:39 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Precies dit dus.
De rest boeit niemand iets, hoor je ze niet over, laat staan dat er hulp geboden wordt.
Maar in het terroristen gehucht Gaza moeten kinderen geëvacueerd worden richting NL.
Ik denk eerder de consequentie op medicijn tekort, wachtlijsten die ook in de zorg omhoog gaan.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan blijven ze hier op kosten van jou en mij.
Beter qatar daarmee opzadelen. Consequentie van de hamasleiding onderdak bieden.
En zijn die koters ook in hun eigen culturele omgeving.
Zaterdag, 13:05. Ik vermoed dat er al wel een flesje rood is geledigd..quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:05 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zwakke reactie. Maar wel een die precies laat zien waar jij staat.
Nog steeds niet doorhebben dat Halsema dit gebruikt voor haar politieke agenda, lees; stemmen voor PvdA/GL, en als afleiding voor de sores in haar stad....quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand heilig verklaard en zeker de Palestijnen niet.
En jij bent degene die alle registers opentrekt met je opmerking dat de Palestijnse kinderen van vandaag de terroristen van morgen zijn. Eigenlijk zeg je dus dat deze kinderen gewoon mogen creperen wat jou betreft.
Nee, je stopt ze niet in vernietigingskampen of gaskamers, dat nog niet. Maar snap je mijn associatie met nazi's nu wat beter?
Sterker nog, het gaat over zieke kinderen. Niet over een griepje, maar serieuze ziektes. Die blijven levenslang afhankelijk van Nederland en de ouders komen dan ook over, ook in de bijstand, want ze moeten voor hun zieke kind zorgen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nog steeds niet doorhebben dat Halsema dit gebruikt voor haar politieke agenda, lees; stemmen voor PvdA/GL, en als afleiding voor de sores in haar stad....
En jij gelooft dat die kinderen + complete aanhang, ooit weer terugkeren?
Deze krijgen een versnelde verblijfsvergunning. Wat denk je zelf?
Ik heb meer door dan jij denkt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:34 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nog steeds niet doorhebben dat Halsema dit gebruikt voor haar politieke agenda, lees; stemmen voor PvdA/GL, en als afleiding voor de sores in haar stad....
En jij gelooft dat die kinderen + complete aanhang, ooit weer terugkeren?
Deze krijgen een versnelde verblijfsvergunning. Wat denk je zelf?
Jaja, jij ziet overal nazi's....quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb meer door dan jij denkt.
Ik ben niet degene die kinderen voor terroristen aan ziet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jaja, jij ziet overal nazi's....
Maar begin zelf eens met denken, en dan rationeel...
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die kinderen voor terroristen aan ziet.
Verder nog iets?
quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die kinderen voor terroristen aan ziet.
Verder nog iets?
Kijk hoe naieef je bent, verbaast me niks dat ze je van alles wijs maken.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Deze kinderen zijn niet ziek.
[ afbeelding ]
Hier heb je totaal geen probleem mee.
Ah, nu haal je ook andere zaken erbij waar de A'dam zijn ogen voor sluit he?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En waar is hypocriet rechts Nederland dan? Hebben die ooit plannen gemaakt om kinderen in oorlogsgebieden medische hulp te bieden?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dat laatste is ook terecht...
Waarom is er de laatste jaren nooit het idee geopperd om zieke kinderen uit bijv Jemen, Sudan te halen?
En kom niet aan met moeilijk, moeilijk. Want uit gaza ontsnappen was toch volgens de MSM ook totaal onmogelijk?
No Jews, no news..
Dat er juist NU, met alle massa-demo's en protesten en weetikveelwat, dit idee geopperd wordt, ja dan is het logisch dat hier terecht wantrouwend naar gekeken wordt....
Ja nou en? Wiens schuld is dat? Van de politiek, van het bedrijfsleven, of toch maar de schuld in de schoenen van vluchtelingen, emigranten en asielzoekers schuiven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Aantal Nederlanders is sterk krimpende.
Is al gezakt tot onder de 13 miljoen.
Met name omdat vrouwen zo nodig moesten werken, niet dat ik vind dat dat niet moet kunnen, maar dat heeft wel als gevolg dat er minder kinderen geboren worden.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja nou en? Wiens schuld is dat? Van de politiek, van het bedrijfsleven, of toch maar de schuld in de schoenen van vluchtelingen, emigranten en asielzoekers schuiven.
Het geboortetekort begon al eind jaren 80 alarmerende vormen aan te nemen.
Toen al werd er gewaarschuwd voor toenemende vergrijzing.
Wat ik vooral triest vind dat tegenwoordig twee inkomens nodig zijn om het bezorgde gezinsleven te (laten) beleven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met name omdat vrouwen zo nodig moesten werken, niet dat ik vind dat dat niet moet kunnen, maar dat heeft wel als gevolg dat er minder kinderen geboren worden.
halsema is dik medeplichtig aan de dood van dat meisje.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Pure afleiding.
[ x ]
https://x.com/RoelofBouwman/status/1964253501422272626
Links wordt altijd beschermd op een of andere manier. Er is 0 ophef in de media over haar beleid en falen mbt asielzoekers wat zij gefaciliteerd heeft tegenover de wil van Den Haag en de meldingen.quote:
Een harde klap voor Halsema. Zal ze dit besluit van Den Haag accepteren of zullen de gewonde Gazanen stiekem met bootjes naar Amsterdam gesmokkeld gaan worden?quote:Geen steun in Kamer om gewonde kinderen uit Gaza naar Nederland te halen
In de Tweede Kamer is er geen meerderheid om ernstig gewonde of zieke kinderen uit Gaza voor wie in de regio geen goede zorg is, naar Nederlandse ziekenhuizen te halen. Een oproep hiervoor van de SP werd donderdag nipt verworpen. Er waren 71 stemmen voor en 72 tegen, bleek na een hoofdelijke stemming.
Onder andere de PVV, VVD, JA21, SGP, FVD en BBB stemden tegen. VVD-Kamerlid Eric van der Burg zei vlak voor de stemming dat zijn partij het helpen van de kinderen liever regionaal doet. "Dat is sneller en effectiever. In plaats van complex en bureaucratisch hier."
In Nederland riep de gemeente Amsterdam het kabinet vorige week op om zieke kinderen uit Gaza hiernaartoe te halen en in het Amsterdam UMC te laten behandelen.
https://www.nu.nl/politie(...)erland-te-halen.html
Kijk, als we van te voren wat strenger zouden zijn, dan zou er nu meer ruimte en welwillendheid zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een harde klap voor Halsema. Zal ze dit besluit van Den Haag accepteren of zullen de gewonde Gazanen stiekem met bootjes naar Amsterdam gesmokkeld gaan worden?
Je ziet niet de maatschappelijk en op termijn economische implicaties als die kinderen hierheen komen? Dan moeten de ouders ook mee, en dan komt er een ketting opgang.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als we kinderen hier beter kunnen helpen dan elders dan moeten we dat doen.
Het punt is niet die zorg, mijn bezwaar zit in het zo overduidelijke politieke opportunisme van Halsema cum suis, die van dat conflict een persoonlijke religie hebben gemaakt waar menselijk leed de katalysator is om ideologie te bedrijven.
Darfur en Jemen zijn daar niet geschikt voor.
Maakt het allemaal onsmakelijk en ordinair.
Prachtig bericht dit.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een harde klap voor Halsema. Zal ze dit besluit van Den Haag accepteren of zullen de gewonde Gazanen stiekem met bootjes naar Amsterdam gesmokkeld gaan worden?
Ik zie haar (college) nog wel in staat om via een sluiproute, kinderen vanuit andere landen als "toerist" hier uit te nodigen zodat ze linea reacte naar SEH kunnen worden overgebracht om vervolgens op staatskosten met de rest van hun entourage behandeld te worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent ook best raar aan het lullen these days... Vroeger vond ik je verstandiger.quote:
Klopt. Wat is er mis mee om via het rode huis medische hulp te bieden ter plaatse?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij bent ook best raar aan het lullen these days... Vroeger vond ik je verstandiger.
Het gaat om kinderen, opdat wij niet vergeten. Zij hebben geen schuld aan die puinzooi.
o f ze naar Qatar te brengen , daar zijn goede ziekenhuizenquote:Op donderdag 11 september 2025 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Wat is er mis mee om via het rode huis medische hulp te bieden ter plaatse?
Als dat ook gebeurt. Maar dat is twijfelachtig.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Wat is er mis mee om via het rode huis medische hulp te bieden ter plaatse?
quote:Steeds meer internationale hulporganisaties zoals de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), UNICEF, Artsen zonder grenzen en Save the Children vragen juist om hulp van onder andere Europese landen, omdat er in de regio volgens hen niet genoeg capaciteit is.
Wat wil je hier(mee) nu gaan flamen ?quote:Op donderdag 11 september 2025 20:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij bent ook best raar aan het lullen these days... Vroeger vond ik je verstandiger.
Het gaat om kinderen, opdat wij niet vergeten. Zij hebben geen schuld aan die puinzooi.
Dat je vroeger veel socialer was en bereid om mee te denken. Terwijl je nu enkel nog rechtse frames doet. Dat dus. Ik vind het een beetje jammer dat er weer iemand gevallen is voor de propaganda.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat wil je hier(mee) nu gaan flamen ?
Nee hoor. Haar beleid en visie vieren hoogtijdagen in de politiek.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Halsema’s laatste dagen zijn geslagen.
quote:Op donderdag 11 september 2025 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Halsema’s laatste dagen zijn geslagen.
Hoogmoed komt voor de val.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor. Haar beleid en visie vieren hoogtijdagen in de politiek.
'volgens hen'quote:Op donderdag 11 september 2025 20:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als dat ook gebeurt. Maar dat is twijfelachtig.
Ik vind het oprecht een afschuifsysteem en wegkijken zoals met bijna alles. Het is laf.
En ook dit:
[..]
Ja je kunt er ook gewoon voor kiezen om helemaal niks te geloven. Dat is makkelijk maar niet erg slim.quote:
Natuurlijk zeggen die organisaties dat, daar zijn ze zo'n beetje voor.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja je kunt er ook gewoon voor kiezen om helemaal niks te geloven. Dat is makkelijk maar niet erg slim.
Ik weet dat je accountants niet moet en Henry Keizer. Halsema is van een hele andere signatuur toch? Het valt me zo op dat het lijkt alsof ze eens iets vervelends tegen je gezegd heeft of zo...quote:Op donderdag 11 september 2025 21:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Halsema heeft er gewoon schijt aan en zet haar plannen door
Om dingen te zeggen die je niet bevallen of wat? Ik vind zoiets gewoon dom en slordig "denken".quote:Op donderdag 11 september 2025 21:10 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Natuurlijk zeggen die organisaties dat, daar zijn ze zo'n beetje voor.
Halsema heeft vooral gedaan wat haar gemeenteraad aan haar vroeg. Ook dat is gewoon democratie, net als deze keuze van het parlement.quote:Op donderdag 11 september 2025 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je bent optimistisch.quote:
Ja ik wil wel wedden dat haar situatie onhoudbaar is en haar val in het volgende jaar een feit is.quote:
Welke tekenen zie jij?quote:Op donderdag 11 september 2025 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ik wil wel wedden dat haar situatie onhoudbaar is en haar val in het volgende jaar een feit is.
Haar gedrag en de ontelbare onhoudbare situaties in Amsterdam de voorgaande periode en lopend ook.quote:
Nee, maar ik en velen met mij hebben nogal twijfels of er geen hulp in de buurt is in plaats van ze naar Europa te halen, mijlenver.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Om dingen te zeggen die je niet bevallen of wat? Ik vind zoiets gewoon dom en slordig "denken".
Kan het ook iets concreter? Voor een gemeenteraad het vertrouwen in een burgemeester opzegt zijn er vaak nogal wat signalen.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haar gedrag en de ontelbare onhoudbare situaties in Amsterdam de voorgaande periode en lopend ook.
Wij mogen niet voor onze beurt spreken maar het vermoeden bestaat dat men daar op hoopt.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:30 schreef KareldeStoute het volgende:
Of hoop je op tribunalen van een nieuwe landelijke radicaalrechtse droomcoalitie?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets is wat Halsema vooral heel erg graag zelf wil.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Halsema heeft vooral gedaan wat haar gemeenteraad aan haar vroeg. Ook dat is gewoon democratie, net als deze keuze van het parlement.
Sommigen zien haar als een sociaal mens met het hart op de goede plaats. Anderen dan weer als een extreem radicaal linkse Joodse teef die weg moet. Wat vind jij?quote:Op donderdag 11 september 2025 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets is wat Halsema vooral heel erg graag zelf wil.
Geen van beidequote:Op donderdag 11 september 2025 21:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Sommigen zien haar als een sociaal mens met het hart op de goede plaats. Anderen dan weer als een extreem radicaal linkse Joodse teef die weg moet. Wat vind jij?
Dat kan, waar baseer je dat precies op?quote:Op donderdag 11 september 2025 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het iets is wat Halsema vooral heel erg graag zelf wil.
Die hele gemeenteraad mag wel vervangen worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan het ook iets concreter? Voor een gemeenteraad het vertrouwen in een burgemeester opzegt zijn er vaak nogal wat signalen.
Of hoop je op tribunalen van een nieuwe landelijke radicaalrechtse droomcoalitie?
Erg concreet wordt je wappiegelul niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die hele gemeenteraad mag wel vervangen worden.
Nee geen gelul over tribunalen. Wappie gelul.
Ik denk dat de situatie in Amsterdam onhoudbaar is geworden en ze gewoon veel in en externe weerstand krijgt. Dat en een nieuwe crisis die niet daadkrachtig wordt opgepakt en dan raakt ze in verval.
Onthoud het nou maar.quote:Op donderdag 11 september 2025 21:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Erg concreet wordt je wappiegelul niet.
Je draagt wel kleding gemaakt door die kinderen in Azië.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nope. Geen idee hoe je hier bij komt, maar dat is verder ook niet mijn probleemquote:Op vrijdag 12 september 2025 08:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Je draagt wel kleding gemaakt door die kinderen in Azië.
Bijzonder dat je dit probeert te ontkennen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nope. Geen idee hoe je hier bij komt, maar dat is verder ook niet mijn probleem
Het is werkelijk bizar. Als buitenstaander kan je er alleen verbijsterd naar kijken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:52 schreef Solispolar het volgende:
Wauw. Ik woont gelukkig mijlenver van de shithole die Amsterdam heet; maar Halsema doet werkelijk álles behalve haar eigen stad besturen hé?
Als inwoner ook hoor. Maak je maar niet druk.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is werkelijk bizar. Als buitenstaander kan je er alleen verbijsterd naar kijken.
Als je tegen zoveel weerstand aanloopt dan moeten er toch ergens wat belletjes gaan rinkelen? Je zou bijna met meerdere mensen een vuist moeten maken en haar ter verantwoording roepen. Ze maakt alles kapot.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als inwoner ook hoor. Maak je maar niet druk.
Mevrouw Halsema moet eens de boeken ingaan en haar taakomschrijving opzoeken.
Het verschil is alleen dat de politici in Den Haag er wat over te zeggen hebben en Halsema niet. Halsema is gewoon de burgemeester van een gemeente. Weliswaar de grootste gemeente van Nederland maar ze heeft net zoveel te vertellen over de landelijk beleid als de burgemeester van Berkel en Rodenrijs.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:32 schreef LaDaDiDa het volgende:
Makkelijk om Halsema als zondebok aan te wijzen, maar de stemming in het kabinet was toch ook 71/72?
Veel te veel politici zijn nog te naïef.
Ze deed dan ook slechts een oproep namens haar gemeenteraad. En die raad is nu eenmaal iets meer begaan met zieke kinderen dan de Tweede Kamer. Dat kan gebeuren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat de politici in Den Haag er wat over te zeggen hebben en Halsema niet. Halsema is gewoon de burgemeester van een gemeente. Weliswaar de grootste gemeente van Nederland maar ze heeft net zoveel te vertellen over de landelijk beleid als de burgemeester van Berkel en Rodenrijs.
Ze doet enkel wat haar werkgever, de gemeenteraad, van haar vraagt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:52 schreef Solispolar het volgende:
Wauw. Ik woont gelukkig mijlenver van de shithole die Amsterdam heet; maar Halsema doet werkelijk álles behalve haar eigen stad besturen hé?
Een gemeenteraad moet zich bezighouden met zijn GEMEENTE!!quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze deed dan ook slechts een oproep namens haar gemeenteraad. En die raad is nu eenmaal iets meer begaan met zieke kinderen dan de Tweede Kamer. Dat kan gebeuren.
Precies het punt. De raad is meer begaan met de situatie in gaza dan met de situatie in Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze deed dan ook slechts een oproep namens haar gemeenteraad. En die raad is nu eenmaal iets meer begaan met zieke kinderen dan de Tweede Kamer. Dat kan gebeuren.
Dit is blijkbaar iets wat leeft in de Amsterdamse samenleving en raad.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:17 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Een gemeenteraad moet zich bezighouden met zijn GEMEENTE!!
Voordat je weer begint over whataboutism doe ik dat zelf wel;
Waarom zijn omliggende landen niet bereidt om ze op te vangen?
Aha, dit is het enige of voornaamste waar ze mee bezig zijn?quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies het punt. De raad is meer begaan met de situatie in gaza dan met de situatie in Amsterdam.
Als ze landelijk en buitenlands beleid willen voeren moeten ze niet in de Amsterdamse raad gaan zitten.
Nee niet het enige, ze houden zich met nog veel meer onzin bezig in Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, dit is het enige of voornaamste waar ze mee bezig zijn?
Of gewoon een apart dingetje wat aan de orde kwam?
Oh interessant. Dus de gemeenteraad van Amsterdam heeft haar gevraagd om de gaypride in Boedapest bij te wonen? Jeetje. Ruimdenkende gemeente hoor.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze doet enkel wat haar werkgever, de gemeenteraad, van haar vraagt.
Dat is dus gewoon onderdeel van haar taak in het stadsbestuur.
En heb jij überhaupt enig idee wat het wettelijk kader is van de taken van een gemeente?quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is blijkbaar iets wat leeft in de Amsterdamse samenleving en raad.
Dus houden ze zich daar gewoon mee bezig.
Heb je überhaupt enig idee hoe een gemeentebestuur werkt?
Wat ook leeft in de Amsterdamse samenleving is de enorme tyfusbende op straat en laat dat nu juist wel de taak zijn van het gemeentebestuur.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De term "gemeentebestuur" geeft het natuurlijk al een beetje weg. Die besturen de gemeente. En bij het besturen van een gemeente houden de taken doorgaans op bij de gemeentegrens. Een gay pride in Boedapest bezoeken of je bekommeren om gewonden in een oorlogsgebied 5000 km hier vandaan hoort per definitie niet bij "gemeentebestuur".quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb ik nog iets voor jequote:Op vrijdag 12 september 2025 08:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is werkelijk bizar. Als buitenstaander kan je er alleen verbijsterd naar kijken.
Nou, het lijkt mij niet de bedoeling dat een gemeenteraad zich bezig gaat houden met sores in de rest van de wereld, wel?quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat begrijpen mensen niet hieraan? Alsof je naar de fietsenmaker gaat voor een half volkoren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies het punt. De raad is meer begaan met de situatie in gaza dan met de situatie in Amsterdam.
Als ze landelijk en buitenlands beleid willen voeren moeten ze niet in de Amsterdamse raad gaan zitten.
Politieke verkiezing die natuurlijk niks met geleverde prestaties te maken heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2025 11:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heb ik nog iets voor je![]()
NWS / Femke Halsema genomineerd als beste bestuurder van 2024
En ja gewonnen
Dat zijn nog al wat insinuaties op grond van jouw wrange gedachtenquote:Op donderdag 11 september 2025 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat je vroeger veel socialer was en bereid om mee te denken. Terwijl je nu enkel nog rechtse frames doet. Dat dus. Ik vind het een beetje jammer dat er weer iemand gevallen is voor de propaganda.
Sterk betoog.quote:Op vrijdag 12 september 2025 13:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zijn nog al wat insinuaties op grond van jouw wrange gedachten
Waarbij mij aanvallen op persoon en vorm, dat beter per DM kan worden gedaan - zodat ik dat jouw repliek aan mijn reet kan vegen - dan hier een flame-war proberen te starten. Laat staan om iemand in een hokje proberen te duwen omdat het zo lekker poept om daarmee de ander - mij - weg te zetten en onheus te beschuldigen.
Beter de vraag stellen wat er (a)sociaal is om mensen van elders op kosten van anderen, hier te willen gaan (na)behandelen ? Of vragen wat hier(in) precies van wie welke propaganda zou zijn ?
Ik heb geen enkele moeite wanneer iemand zijn eigen geld uittrekt om zorg voor anderen, die verder niet onze verantwoording zijn, aan te kopen. Echter niet - en zelfs niet als die dat zou betalen - wanneer dat hier over de rug van een overbelast zorgsysteem gaat om daarmee de ijdele weldoener te gaan uitgangen.
Ga maar lekker met al je zorg naar die regio om daar de schijnheilige samaritaan uit te hangen.
Ik zal niet vervallen om te vragen wat jij doet voor en vindt dat moet met al die andere miljoenen getroffenen op onze kutwereld die niet het geluk hebben om hier (geboren) te zijn. Fijn om zorg in oog voor anderen te hebben maar niet op kosten in consequenties voor anderen, hier(mee) dan maar wat te willen gaan deugen.
Los daarvan moet Halsema zich eens met haar - o.a. ook getroffen - burgers bezighouden dan zich te gaan bemoeien met internationale/geopolitiek issues die way beyond haar taak zijn. Ik zal de dag prijzen dat dit mens met haar manifesterend hypocriet gedachtegoed, onze gemeente zal hebben verlaten.
Alleen heeft Halsema geen bevoegdheden en misbruikt haar ambt om er zelf beter van te worden in de beeldvormingquote:Op vrijdag 12 september 2025 15:25 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Het Europese asielbeleid tot nu toe houdt in dat we de eerste selectie overlaten aan de Middellandse Zee en vervolgens gaan klagen dat het vooral alleenstaande jonge mannen zijn die die overtocht aandurven cq overleven.
Dus er is best wat voor te zeggen om zélf te selecteren wie we hier kunnen en willen opvangen
Haar eigen zoon kan ze niet eens opvoeden. En haar echtgenoot is ook geen loepzuivere.quote:Op vrijdag 12 september 2025 17:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Alleen heeft Halsema geen bevoegdheden en misbruikt haar ambt om er zelf beter van te worden in de beeldvorming
Die kinderen geeft ze geen reet om
Was zij niet van hem gescheiden?quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:02 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Haar eigen zoon kan ze niet eens opvoeden. En haar echtgenoot is ook geen loepzuivere.
Was inderdaad.quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Was zij niet van hem gescheiden?
Daarom nu …quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:02 schreef Mubassie het volgende:
Haar eigen zoon kan ze niet eens opvoeden. En haar echtgenoot is ook geen loepzuivere.
Ja precies. Gewoon hele Hamas families hierheen halen want bij kinderen blijft het niet. Staatsgevaarlijke organisaties als AzG en vluchtelingenwerk zorgen er wel voor.quote:Op zaterdag 13 september 2025 17:24 schreef Telefoonvork het volgende:
Ja, en dan worden "toevallig" de kinderen van Hamas-leden geselecteerd. Oh, die Hamas-leden moeten dan natuurlijk een vrijgeleide krijgen naar Nederland en hier veilig hun aanslagen kunnen voorbereiden. Wanneer er dan "toevallig" een aanslag plaatsvindt op iets wat Joods is, dan speelt Halsema de vermoorde onschuld.
Oeps... zei ik toevallig de waarheid?
Idd..quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:49 schreef Gia het volgende:
Zag net een item bij Kassa over zwaar gehandicapte kinderen die niet de zorg krijgen die ze nodig hebben, want te duur. En dan gaan we kinderen uit Gaza hier in de watten leggen?!
Zorg eerst eens voor onze eigen mensen!
Te gek voor woorden inderdaad.quote:Op zaterdag 13 september 2025 20:49 schreef Gia het volgende:
Zag net een item bij Kassa over zwaar gehandicapte kinderen die niet de zorg krijgen die ze nodig hebben, want te duur. En dan gaan we kinderen uit Gaza hier in de watten leggen?!
Zorg eerst eens voor onze eigen mensen!
Beide is heel logisch en dat zal ik verklarenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |