abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218748062
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze deed dan ook slechts een oproep namens haar gemeenteraad. En die raad is nu eenmaal iets meer begaan met zieke kinderen dan de Tweede Kamer. Dat kan gebeuren.
Precies het punt. De raad is meer begaan met de situatie in gaza dan met de situatie in Amsterdam.

Als ze landelijk en buitenlands beleid willen voeren moeten ze niet in de Amsterdamse raad gaan zitten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218748088
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Een gemeenteraad moet zich bezighouden met zijn GEMEENTE!!
:')

Voordat je weer begint over whataboutism doe ik dat zelf wel;
Waarom zijn omliggende landen niet bereidt om ze op te vangen?
Dit is blijkbaar iets wat leeft in de Amsterdamse samenleving en raad.
Dus houden ze zich daar gewoon mee bezig.

Heb je überhaupt enig idee hoe een gemeentebestuur werkt?
pi_218748098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Precies het punt. De raad is meer begaan met de situatie in gaza dan met de situatie in Amsterdam.

Als ze landelijk en buitenlands beleid willen voeren moeten ze niet in de Amsterdamse raad gaan zitten.
Aha, dit is het enige of voornaamste waar ze mee bezig zijn?
Of gewoon een apart dingetje wat aan de orde kwam?
pi_218748177
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, dit is het enige of voornaamste waar ze mee bezig zijn?
Of gewoon een apart dingetje wat aan de orde kwam?
Nee niet het enige, ze houden zich met nog veel meer onzin bezig in Amsterdam.

Wat dacht je van het briljante plan tegen het openbreken van vuilnisbakken door statiegeld zoekers? Doorzichtige vuilniszakken en stickers met "hier zit geen statiegeld in".

De Amsterdamse gemeenteraad is cabaret. Totaal onzinnige luchtfietserij over uiteenlopende onderwerpen maar zelden iets dat er echt toe doet.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218748203
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze doet enkel wat haar werkgever, de gemeenteraad, van haar vraagt.
Dat is dus gewoon onderdeel van haar taak in het stadsbestuur.
Oh interessant. Dus de gemeenteraad van Amsterdam heeft haar gevraagd om de gaypride in Boedapest bij te wonen? Jeetje. Ruimdenkende gemeente hoor.
pi_218748251
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En heb jij überhaupt enig idee wat het wettelijk kader is van de taken van een gemeente?

Een gemeente voert alleen taken uit die direct van belang zijn voor haar inwoners. Bijvoorbeeld het huisvuil ophalen en bestemmingsplannen maken.

Op de site van de rijksoverheid staat e.e.a. duidelijk omschreven.
Buitenlandse zaken en internationale politiek staan niet in het lijstje,

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/taken-gemeente
-
pi_218748339
quote:

[..]

Wat ook leeft in de Amsterdamse samenleving is de enorme tyfusbende op straat en laat dat nu juist wel de taak zijn van het gemeentebestuur.
pi_218748431
quote:

[..]

De term "gemeentebestuur" geeft het natuurlijk al een beetje weg. Die besturen de gemeente. En bij het besturen van een gemeente houden de taken doorgaans op bij de gemeentegrens. Een gay pride in Boedapest bezoeken of je bekommeren om gewonden in een oorlogsgebied 5000 km hier vandaan hoort per definitie niet bij "gemeentebestuur".

Gemeentebestuur gaat over het afgeven van vergunningen, het ophalen van vuilnis, het aanleggen van een bushalte of speelpleintje. Niet over buitenlands beleid, daar hebben we een minister voor.
  vrijdag 12 september 2025 @ 11:32:13 #259
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218748606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is werkelijk bizar. Als buitenstaander kan je er alleen verbijsterd naar kijken.
Heb ik nog iets voor je ;)

NWS / Femke Halsema genomineerd als beste bestuurder van 2024

En ja gewonnen 8)7
pi_218748659
quote:

[..]

Nou, het lijkt mij niet de bedoeling dat een gemeenteraad zich bezig gaat houden met sores in de rest van de wereld, wel?
  vrijdag 12 september 2025 @ 12:31:01 #261
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218749151
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat begrijpen mensen niet hieraan? Alsof je naar de fietsenmaker gaat voor een half volkoren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218749330
quote:
Politieke verkiezing die natuurlijk niks met geleverde prestaties te maken heeft.
  vrijdag 12 september 2025 @ 13:17:17 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218749652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 20:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat je vroeger veel socialer was en bereid om mee te denken. Terwijl je nu enkel nog rechtse frames doet. Dat dus. Ik vind het een beetje jammer dat er weer iemand gevallen is voor de propaganda.
Dat zijn nog al wat insinuaties op grond van jouw wrange gedachten
Waarbij mij aanvallen op persoon en vorm, dat beter per DM kan worden gedaan - zodat ik dat jouw repliek aan mijn reet kan vegen - dan hier een flame-war proberen te starten. Laat staan om iemand in een hokje proberen te duwen omdat het zo lekker poept om daarmee de ander - mij - weg te zetten en onheus te beschuldigen.

Beter de vraag stellen wat er (a)sociaal is om mensen van elders op kosten van anderen, hier te willen gaan (na)behandelen ? Of vragen wat hier(in) precies van wie welke propaganda zou zijn ?

Ik heb geen enkele moeite wanneer iemand zijn eigen geld uittrekt om zorg voor anderen, die verder niet onze verantwoording zijn, aan te kopen. Echter niet - en zelfs niet als die dat zou betalen - wanneer dat hier over de rug van een overbelast zorgsysteem gaat om daarmee de ijdele weldoener te gaan uitgangen.
Ga maar lekker met al je zorg naar die regio om daar de schijnheilige samaritaan uit te hangen.

Ik zal niet vervallen om te vragen wat jij doet voor en vindt dat moet met al die andere miljoenen getroffenen op onze kutwereld die niet het geluk hebben om hier (geboren) te zijn. Fijn om zorg in oog voor anderen te hebben maar niet op kosten in consequenties voor anderen, hier(mee) dan maar wat te willen gaan deugen.
Los daarvan moet Halsema zich eens met haar - o.a. ook getroffen - burgers bezighouden dan zich te gaan bemoeien met internationale/geopolitiek issues die way beyond haar taak zijn. Ik zal de dag prijzen dat dit mens met haar manifesterend hypocriet gedachtegoed, onze gemeente zal hebben verlaten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218750517
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 september 2025 13:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat zijn nog al wat insinuaties op grond van jouw wrange gedachten
Waarbij mij aanvallen op persoon en vorm, dat beter per DM kan worden gedaan - zodat ik dat jouw repliek aan mijn reet kan vegen - dan hier een flame-war proberen te starten. Laat staan om iemand in een hokje proberen te duwen omdat het zo lekker poept om daarmee de ander - mij - weg te zetten en onheus te beschuldigen.

Beter de vraag stellen wat er (a)sociaal is om mensen van elders op kosten van anderen, hier te willen gaan (na)behandelen ? Of vragen wat hier(in) precies van wie welke propaganda zou zijn ?

Ik heb geen enkele moeite wanneer iemand zijn eigen geld uittrekt om zorg voor anderen, die verder niet onze verantwoording zijn, aan te kopen. Echter niet - en zelfs niet als die dat zou betalen - wanneer dat hier over de rug van een overbelast zorgsysteem gaat om daarmee de ijdele weldoener te gaan uitgangen.
Ga maar lekker met al je zorg naar die regio om daar de schijnheilige samaritaan uit te hangen.

Ik zal niet vervallen om te vragen wat jij doet voor en vindt dat moet met al die andere miljoenen getroffenen op onze kutwereld die niet het geluk hebben om hier (geboren) te zijn. Fijn om zorg in oog voor anderen te hebben maar niet op kosten in consequenties voor anderen, hier(mee) dan maar wat te willen gaan deugen.
Los daarvan moet Halsema zich eens met haar - o.a. ook getroffen - burgers bezighouden dan zich te gaan bemoeien met internationale/geopolitiek issues die way beyond haar taak zijn. Ik zal de dag prijzen dat dit mens met haar manifesterend hypocriet gedachtegoed, onze gemeente zal hebben verlaten.
Sterk betoog.
Ook gezien je geen weerwoord kreeg roep ik je uit tot winnaar der moddergooien
Vakman pur sang
  vrijdag 12 september 2025 @ 15:25:51 #265
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_218750712
Het Europese asielbeleid tot nu toe houdt in dat we de eerste selectie overlaten aan de Middellandse Zee en vervolgens gaan klagen dat het vooral alleenstaande jonge mannen zijn die die overtocht aandurven cq overleven.

Dus er is best wat voor te zeggen om zélf te selecteren wie we hier kunnen en willen opvangen :s)
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:35:04 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218751929
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 15:25 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Het Europese asielbeleid tot nu toe houdt in dat we de eerste selectie overlaten aan de Middellandse Zee en vervolgens gaan klagen dat het vooral alleenstaande jonge mannen zijn die die overtocht aandurven cq overleven.

Dus er is best wat voor te zeggen om zélf te selecteren wie we hier kunnen en willen opvangen :s)
Alleen heeft Halsema geen bevoegdheden en misbruikt haar ambt om er zelf beter van te worden in de beeldvorming :r
Die kinderen geeft ze geen reet om :(
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:02:37 #267
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218752225
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Alleen heeft Halsema geen bevoegdheden en misbruikt haar ambt om er zelf beter van te worden in de beeldvorming :r
Die kinderen geeft ze geen reet om :(
Haar eigen zoon kan ze niet eens opvoeden. En haar echtgenoot is ook geen loepzuivere.
pi_218752236
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:02 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Haar eigen zoon kan ze niet eens opvoeden. En haar echtgenoot is ook geen loepzuivere.
Was zij niet van hem gescheiden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:06:38 #269
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218752264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Was zij niet van hem gescheiden?
Was inderdaad.
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:23:40 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218752424
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:02 schreef Mubassie het volgende:
Daarom nu …

Vanaf vrijdag 12 september veiligheidsrisicogebied in Burgwallen Oudezijde-Noord

Onder het gebied valt het Damrak, de Prins Hendrikkade, Geldersekade, Kloveniersburgwal, Damstraat, Dam (monumentzijde) en Nieuwmarkt inclusief ondergrondse metrostations. Het veiligheidsrisicogebied geldt 6 weken, tot en met vrijdag 24 oktober.

Controles

De politie kan fouilleren op onder meer wapens. Het gaat daarbij ook om zogeheten 100-procentcontroles van alle personen en voertuigen in het afgezette gebied.

Veiligheid

Veiligheidsrisicogebieden worden ingesteld om confrontaties en incidenten te voorkomen en voor de veiligheid van aanwezigen en omwonenden.

https://www.amsterdam.nl/(...)cogebied-burgwallen/

Speciaal voor haar kinderen |:) _O- _O-
  vrijdag 12 september 2025 @ 18:32:46 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218752497
twitter
pi_218762156
Ja, en dan worden "toevallig" de kinderen van Hamas-leden geselecteerd. Oh, die Hamas-leden moeten dan natuurlijk een vrijgeleide krijgen naar Nederland en hier veilig hun aanslagen kunnen voorbereiden. Wanneer er dan "toevallig" een aanslag plaatsvindt op iets wat Joods is, dan speelt Halsema de vermoorde onschuld.

Oeps... zei ik toevallig de waarheid?
pi_218762199
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 17:24 schreef Telefoonvork het volgende:
Ja, en dan worden "toevallig" de kinderen van Hamas-leden geselecteerd. Oh, die Hamas-leden moeten dan natuurlijk een vrijgeleide krijgen naar Nederland en hier veilig hun aanslagen kunnen voorbereiden. Wanneer er dan "toevallig" een aanslag plaatsvindt op iets wat Joods is, dan speelt Halsema de vermoorde onschuld.

Oeps... zei ik toevallig de waarheid?
Ja precies. Gewoon hele Hamas families hierheen halen want bij kinderen blijft het niet. Staatsgevaarlijke organisaties als AzG en vluchtelingenwerk zorgen er wel voor.
pi_218762826
Een aanslag voorbereiden is natuurlijk veel beter dan gamen op zolder :')
Nu leren ze nog iets en worden beroemd :|W
  zaterdag 13 september 2025 @ 20:49:19 #275
3542 Gia
User under construction
pi_218764197
Zag net een item bij Kassa over zwaar gehandicapte kinderen die niet de zorg krijgen die ze nodig hebben, want te duur. En dan gaan we kinderen uit Gaza hier in de watten leggen?!

Zorg eerst eens voor onze eigen mensen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')