abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218690599
Nou, ik haal liever SGP dan Hamas in huis.
De SGP kun je na een tijdje weer wegstemmen zonder aanslagen en verkrachtingen enzo.
  vrijdag 5 september 2025 @ 22:12:08 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218690644
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 22:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De SGP kun je na een tijdje weer wegstemmen zonder aanslagen en verkrachtingen enzo.
allebei liever niet
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 5 september 2025 @ 22:20:36 #78
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218690679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 22:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Tja SGP houdt verkrachtingen gewoonlijk inderdaad binnen de familie. Dat is wel beter inderdaad
pi_218690772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 22:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja SGP houdt verkrachtingen gewoonlijk inderdaad binnen de familie. Dat is wel beter inderdaad
Nou, Hamas lijkt me echt een grote vooruitgang.
Hoe gek kun je het krijgen hier. 🤡
pi_218691133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 20:36 schreef VoMy het volgende:
Zin in de duiders die bij 5 talkshows per avond de komende maanden het minderheidsplan van Wilders als optie gaan noemen.
Ik begrijp die talkshows echt nooit dat ze zich altijd zo voor Wilders’ karretje laten spannen. Ze vragen hem maar hij wil niet komen. Prima, is zijn goed recht.
Maar dan is het ook het goed recht van de talkshows om te zeggen joh die hele PVV gaan we het gewoon niet meer over hebben. Geen debat fragment, geen interview, geen quote gewoon niks. Volledig negeren.

Kijken hoe lang het dan duurt eer hij toch ergens aanschuift.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218691160
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 20:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dilan is weg op 30 oktober :Y
Ik hoop van harte dat de VVD aan een heel klein beetje zelfreflectie doet.
  vrijdag 5 september 2025 @ 23:48:05 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218691187
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik hoop van harte dat de VVD aan een heel klein beetje zelfreflectie doet.
Niet dat ze permanent <15 zetels blijven?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 6 september 2025 @ 02:38:43 #83
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_218691412
Het zal eens een keer tijd worden, dat de VVD leeg wordt getrokken zodat er een centrum-links kabinet kan komen. Liefst met: CDA+Pvda-GL+D66+CU+Volt maar als dat niet lukt dan lukt het nu al in de peilingen om met SP+PvDD erbij te regeren. Denk hoeft niet te regeren.
Dus, laat Dylan bij de VVD maar zitten zodat de partij naar 8? zetels gaat. PVV/JA21/BBB/FVD stemmers kan je toch niet bereiken maar als er maar een gedeelte van de VVD stemmers naar CDA of D66 gaat dan is er eindelijk eens een normale stabiele regering mogelijk die tenminste durft boeren gedwongen uit te kopen, het energie netwerk te verbeteren zodat Nederland weer eens op de rails kan worden gezet.

Als dat niet gebeurt... ja, weinig vertrouwen in de Nederlandse bevolking heb ik al.
  zaterdag 6 september 2025 @ 03:02:52 #84
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218691424
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 02:38 schreef Hawk234 het volgende:
Als dat niet gebeurt... ja, weinig vertrouwen in de Nederlandse bevolking heb ik al.
Dat zal aan beide (extreme) kanten het gevoel zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 6 september 2025 @ 03:13:04 #85
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_218691431
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 03:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat zal aan beide (extreme) kanten het gevoel zijn.
Dat is dan waarschijnlijk de belangrijkste reden waarom mensen nog naar de stembus gaan, met een vertrouwen in de politiek van 4%. Voor mij zelfs.. want ja, ik ben geëmigreerd, maar ik ga sowieso stemmen.
Om te laten zien aan o.a. de PVV stemmers, kijk.. ik heb woningruimte vrijgemaakt in Nederland en ik heb ervoor gezorgd dat jullie er niks aan hebben dat ik niet in Nederland woon.
pi_218691520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik begrijp die talkshows echt nooit dat ze zich altijd zo voor Wilders’ karretje laten spannen. Ze vragen hem maar hij wil niet komen. Prima, is zijn goed recht.
Maar dan is het ook het goed recht van de talkshows om te zeggen joh die hele PVV gaan we het gewoon niet meer over hebben. Geen debat fragment, geen interview, geen quote gewoon niks. Volledig negeren.

Kijken hoe lang het dan duurt eer hij toch ergens aanschuift.
SBS vult die stilte wel op.
pi_218691559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 06:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]
SBS vult die stilte wel op.
Op het dieptepunt had, volgens de peilingen, bijna een derde van de stemgerechtigde bevolking op de PVV willen stemmen. Als Wilders niet wil komen, staan er dus nog miljoenen Jack van Gelders klaar om ondraaglijk domme teksten te verkondigen op de nationale tv. Wilders heeft dan weliswaar geen echte partij, maar die achterban, of zuil, zo je wilt, die is een realiteit.

Dat is trouwens wel ironisch. De ene rechtsradicale club wil het helemaal officieel doen: ledenwerving, infiltreren in de instituties, partijfilosofen die boeken schrijven, een jongerenafdeling, alles erop en eraan en faalt daarin jammerlijk. De ander houdt het bij domweg kankeren op moslims en woke en wordt een instituut op zich. Vorm volgt functie, kennelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jigzoz op 06-09-2025 09:53:39 ]
pi_218691604
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet dat ze permanent <15 zetels blijven?
Als dat betekent dat die zetels naar uiterst rechts gaan lijkt me dat ook niet echt een vooruitgang.
Maar ik weet ook wel dat ze nooit meer liberaal zullen worden.
pi_218691832
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 03:13 schreef Hawk234 het volgende:

[..]
Dat is dan waarschijnlijk de belangrijkste reden waarom mensen nog naar de stembus gaan, met een vertrouwen in de politiek van 4%. Voor mij zelfs.. want ja, ik ben geëmigreerd, maar ik ga sowieso stemmen.
Om te laten zien aan o.a. de PVV stemmers, kijk.. ik heb woningruimte vrijgemaakt in Nederland en ik heb ervoor gezorgd dat jullie er niks aan hebben dat ik niet in Nederland woon.
Waarom zou je willen stemmen in een land waar je niet eens woont, ga lekker stemmen waar je woont.

(Ja ik weet dat het je recht is, ik vind t gewoon vreemd. Vanuit een ander land nog even invloed willen uitoefenen, ga gewoon weg)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218692321
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:57 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Waarom zou je willen stemmen in een land waar je niet eens woont, ga lekker stemmen waar je woont.

(Ja ik weet dat het je recht is, ik vind t gewoon vreemd. Vanuit een ander land nog even invloed willen uitoefenen, ga gewoon weg)
Zo simpel is dat niet altijd. Veel Hongaren zijn bijvoorbeeld vanwege Orbán geëmigreerd en zouden op gegeven moment best wel weer terug willen. Maar dan moet de boel wel weer enigszins op orde zijn. En dus staan ze uren in de rij in Den Haag om toch hun stem uit te kunnen brengen bij Hongaarse verkiezingen.
pi_218692381
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Zo simpel is dat niet altijd. Veel Hongaren zijn bijvoorbeeld vanwege Orbán geëmigreerd en zouden op gegeven moment best wel weer terug willen. Maar dan moet de boel wel weer enigszins op orde zijn. En dus staan ze uren in de rij in Den Haag om toch hun stem uit te kunnen brengen bij Hongaarse verkiezingen.
Dus bemoeien ze zich met mensen die duizenden kilometers verderop wonen. Dan ben je inwoner van Budapest en is je stem net zo veel waard als iemand die in Zutphen woont…..het klopt ergens niet.
Ik vind hetzelfde overigens voor mensen die hier in de rij staan om in Turkije te kunnen stemmen.
pi_218692549
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dus bemoeien ze zich met mensen die duizenden kilometers verderop wonen. Dan ben je inwoner van Budapest en is je stem net zo veel waard als iemand die in Zutphen woont…..het klopt ergens niet.
Ik vind hetzelfde overigens voor mensen die hier in de rij staan om in Turkije te kunnen stemmen.
Ja, ik begrijp je punt, maar ik stel dat het wat minder plat dan dat is. Mensen blijven kennelijk toch een sterke band voelen met hun land van herkomst. Niet alleen emotioneel, maar ook praktisch.

Verder heb ik ook wel sympathie voor een beperking van stemrecht hoor, maar dan zou ik die zelf wel wat breder willen trekken. Wat bijvoorbeeld te denken van mensen die wel gebruik maken van hun stemrecht, maar het vertikken om zich ook maar enigszins in het geheel te verdiepen?
pi_218692641
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ja, ik begrijp je punt, maar ik stel dat het wat minder plat dan dat is. Mensen blijven kennelijk toch een sterke band voelen met hun land van herkomst. Niet alleen emotioneel, maar ook praktisch.

Verder heb ik ook wel sympathie voor een beperking van stemrecht hoor, maar dan zou ik die zelf wel wat breder willen trekken. Wat bijvoorbeeld te denken van mensen die wel gebruik maken van hun stemrecht, maar het vertikken om zich ook maar enigszins in het geheel te verdiepen?
Heb ik minder moeite mee, omdat ze hetzelfde behandeld worden als ieder ander.

Vind het argument wat je wel eens leest dat mensen als ze te dom zijn/gevonden worden niet zouden mogen stemmen: prima, dan hoeven ze ook nergens meer aan mee te betalen of bij te dragen.
Iedere stem is evenveel waard.
pi_218692655
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:30 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Heb ik minder moeite mee, omdat ze hetzelfde behandeld worden als ieder ander.

Vind het argument wat je wel eens leest dat mensen als ze te dom zijn/gevonden worden niet zouden mogen stemmen: prima, dan hoeven ze ook nergens meer aan mee te betalen of bij te dragen.
Iedere stem is evenveel waard.
Dat is op zich een valide standpunt, maar die inperking op basis van woonplaats is dan wel weer erg willekeurig.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:02:58 #95
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_218692800
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 22:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Debiel 1, tevens presentator of tafelhoofd (waarschijnlijk Thomas van Groningen): Wat zijn nou de opties voor na de verkiezingen?

Debiel 2, tevens duider of opiniemaker (kan iedereen zijn, bijvoorbeeld Joost Vullings) Nou, je hoort mensen praten over een middenkabinet. Dat zou dan met de stabiele Bontenbal zijn, PvdA-GL, D66, VVD.

Thomas van Groningen: Maar de VVD ziet dat niet zitten he?

Marleen de Rooy: Nee, zeker niet. Die gaan liever over centrumrechts, dus met JA21 en de SGP. Of wellicht toch de PVV.

Thomas van Groningen: Ja, want de PVV-stem kan toch moeiljk genegeerd worden. Geert Wilders gaf al aan dat hij premier wil worden van een minderheidskabinet. Dat zal dan met de VVD moeten. Interessant idee, of niet?

Joost Vullings: Ja, heel interessant. Niet vaak voorgekomen in de geschiedenis maar wel de manier voor Wilders om uit te stralen: een stem op mij, is een stem op de volgende premier van Nederland.
Inderdaad, de komende 6 weken samengevat. Her en der nog een debatje met een volkse gedupeerde die éindelijk eens van zich laat horen, en het rondje kiezersdressuur zit er weer op voor de komende 2 jaar.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_218692802
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Dat is op zich een valide standpunt, maar die inperking op basis van woonplaats is dan wel weer erg willekeurig.
Juist niet. Iedereen met de NL nationaliteit én zich bevindt op NL grondgebied mag stemmen voor het NL parlement.

Daarbinnen maakt het niet uit of je in Zwijndrecht of Zutphen woont natuurlijk, maar de situatie is wel anders als je in Zurich woont.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:12:38 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218692849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de duidelijkheid: een Nederlander die emigreert naar een ander land en zich een halve of hele Nederlander blijft voelen is geen enkel probleem. Maar iemand die uit een ander land naar Nederland komt en nog ergens een vlag van zijn thuisland heeft hangen is slecht geïntegreerd en moet per direct worden uitgezet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218692879
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Juist niet. Iedereen met de NL nationaliteit én zich bevindt op NL grondgebied mag stemmen voor het NL parlement.

Daarbinnen maakt het niet uit of je in Zwijndrecht of Zutphen woont natuurlijk, maar de situatie is wel anders als je in Zurich woont.
Vind ik wel. Ik ben best wel te porren voor een discussie over stemrecht, maar ik zou die dan echt breder willen trekken. Want moet de leeftijdsgrens op 18 blijven? En moet je de Nederlandse nationaliteit hebben, of is in Nederland wonen en belasting betalen ook voldoende? En als je maar een deel in van het jaar Nederland woont, mag je dan tóch stemmen? En als we Nederlanders die in het buitenland wonen gaan uitsluiten omdat ze niet direct te maken hebben met de gevolgen van de verkiezingen, waarom sluiten we dan geen mensen uit die zich helemaal niet verdiepen in de politiek? En verdien je stemrecht als je helemaal geen belasting betaalt? En als je in de gevangenis zit? En als je verstandelijk beperkt bent? En we hebben een leeftijdsgrens omdat we denken dat iemand dan voldoende verantwoordelijkheidsgevoel heeft om te stemmen, maar zijn er geen eisen denkbaar die dat beter aantonen? En we hebben nu een parlementaire democratie met een heel lage kiesdrempel. Moet die niet hoger komen te liggen om versplintering tegen te gaan, of moeten we het aantal Kamerleden verhogen om zo de kiesdrempel juist te verlagen en preciezere representatie mogelijk te maken? Moeten we op partijen in plaats van personen gaan stemmen?Enzovoort.

De lijst met mogelijke discussiepunten is vrij lang. Nu zeggen we: je moet 18 jaar of ouder zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben en je stemt op één persoon die jou het best vertegenwoordigt. Als we dat gaan beperken of anderszins gaan veranderen: prima, maar dan ligt wat mij betreft wel alles open en niet alleen maar één punt dat toevallig even de aandacht heeft.
pi_218692888
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:12 schreef Janneke141 het volgende:
Maar iemand die uit een ander land naar Nederland komt en nog ergens een vlag van zijn thuisland heeft hangen is slecht geïntegreerd en moet per direct worden uitgezet.
Is dit een karikatuur van een PVV'er of je daadwerkelijke opvatting?
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:22:42 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218692906
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Is dit een karikatuur van een PVV'er of je daadwerkelijke opvatting?
Ik dacht dat het sarcasme er wel duidelijk genoeg vanaf droop. Maar kennelijk was het alsnog een twijfelgeval.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')