Nederland heeft behoefte aan veel meer natuur en recreatie ruimte, aangezien we nu meer in eigen land met vakantie gaan dan vroegerquote:
Nederland heeft inderdaad veel meer behoefte aan natuur maar echt niet aan meer recreatie, heel ons land wordt al gebruikt voor recreatie, dat kan best wat minderquote:Op zaterdag 6 september 2025 13:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland heeft behoefte aan veel meer natuur en recreatie ruimte, aangezien we nu meer in eigen land met vakantie gaan dan vroeger
[ afbeelding ]
natuur en recreatie gaan hand in hand , dat geeft onze nationale parken bestaansrechtquote:Op zaterdag 6 september 2025 14:02 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Nederland heeft inderdaad veel meer behoefte aan natuur maar echt niet aan meer recreatie, heel ons land wordt al gebruikt voor recreatie, dat kan best wat minder
De wolf is puur natuur, dus mocht dat met recreatie hand in hand gaan dan zie ik het probleem nietquote:Op zaterdag 6 september 2025 14:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
natuur en recreatie gaan hand in hand , dat geeft onze nationale parken bestaansrecht
https://nationaleparken.nl/nl/de-parken
Ratten ookquote:Op zaterdag 6 september 2025 14:51 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
De wolf is puur natuur, dus mocht dat met recreatie hand in hand gaan dan zie ik het probleem niet
En maar janken over polarisatie en populisme, kotsvolk.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:22 schreef AchJa het volgende:
Het meest bizarre uit dat artikel vind ik nog wel het volgende:
[..]
Als je kritisch bent komen de activistische linkse natuurhippies je weer opzoeken...
quote:Beelden: wolf bezoekt drukbezochte ijssalon: 'Het was eng'
In Hoenderloo weten de ijsverkopers Mark en Gerrit Dros dit weekend niet wat ze zien.
Tussen het bomvolle terras vol met klanten loopt plotseling een wolf.
Dat begint hier nu het natuurlijke gedrag van de zogenaamd erg mensenschuwe wolf te worden. Gelukkig had dit beest geen honger.quote:Op maandag 8 september 2025 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
Wolf gaat ijsje kopen
het is de schuld van de veehouders moeten die hun ijssalons maar beter beschermen met prikkeldraad
https://www.telegraaf.nl/(...)as-eng/88932500.html
Wat is er natuurlijker dan een wolf die een ijsje komt halen bij een drukbezochte ijssalon
Als je die beesten gewoon frikandellen en burgers te vreten geeft, dan is het toch ook prima, dat scheelt weer wat opengetrokken buikjes van lammetjes en kindjes
Dat beest heeft net een paar geitjes of scharrelkippen de buik opengetrokken en dan heeft ie nu wel zin in een lekker toetje
Leuk he? die echte wildernis in Nederland, met de ecologische hoofdstructuur , we moesten nog een paar tijgers, graffen, en krokodillen erbij of een paar Poolse konikpaarden
Maar pas op voor de stikstof hoor , dan krijg je bramen van, gevaarlijke bramen
[..]
De wolf begint een soort grote brutale rat te wordenquote:Op maandag 8 september 2025 19:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat begint hier nu het natuurlijke gedrag van de zogenaamd erg mensenschuwe wolf te worden. Gelukkig had dit beest geen honger.
Ik zat de afgelopen dagen op een camping in Hoenderloo, ik heb dat beest zien lopen.quote:Op maandag 8 september 2025 19:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat begint hier nu het natuurlijke gedrag van de zogenaamd erg mensenschuwe wolf te worden. Gelukkig had dit beest geen honger.
Noem eens een Europees geval waar een wolf een mens heeft doodgebeten?quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:07 schreef deedeetee het volgende:
Stel dat een wolf een mens daadwerkelijk doodmaakt. Wat denken jullie dat er dan zal gebeuren ?
Ik zelf denk heel veel lawaai in de pers en de politiek er verder net zo weinig als nu.
Indien bekend welke wolf of wolven de dader is/zijn mag na gedoe bij de rechtbank worden afgeschoten en vervolgens laat dat heel lang op zich wachten want de regels voor afschieten maken het veel te moeilijk.
Je weet best dat daar niks over bekend is. Maar ik verwacht wel dat het ooit gaat gebeuren als men de wolf hier zo gemakkelijk zijn gang laat gaan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 05:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Noem eens een Europees geval waar een wolf een mens heeft doodgebeten?
Ik heb liever dat men eens druk maakt om Tokkie honden.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je weet best dat daar niks over bekend is. Maar ik verwacht wel dat het ooit gaat gebeuren als men de wolf hier zo gemakkelijk zijn gang laat gaan.
op die campings is ook zat te vreten voor hemquote:Op dinsdag 9 september 2025 00:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zat de afgelopen dagen op een camping in Hoenderloo, ik heb dat beest zien lopen.
De hele familie verklaarde me voor gek.
Mooi filmpje.
Dat beest kan gewoon alle campings, parken en Landal Miggelenberg op.
We kunnen ons beter druk maken om de baasjes van deze honden want die zijn de echte oorzaak van dat probleem.quote:Op dinsdag 9 september 2025 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb liever dat men eens druk maakt om Tokkie honden.
Zijn hier ook beelden vanquote:Op dinsdag 9 september 2025 08:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op die campings is ook zat te vreten voor hem
vuilnisbakken , restjes en hondjes
Ja laten we die Labradoodles gevenquote:Op dinsdag 9 september 2025 09:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We kunnen ons beter druk maken om de baasjes van deze honden want die zijn de echt oorzaak van dat probleem.
Dat een wolf een frikandel ging kopen ?quote:
quote:Inwoners Epe doodsbang voor wolven: 'Ik loop met een mes rond'
Na een reeks aanvallen door wolven op honden, slaan hondenbezitters de handen ineen voor een protest bij het gemeentehuis van Epe.
De zorgen zijn groot en de onrust neemt toe. Burgemeester Tom Horn probeert de gemoederen tot bedaren te brengen.
Gek genoeg hoor ik je niet over die miljoenen lammetjes die lastig gevallen worden voor consumptiequote:Op woensdag 10 september 2025 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-rond/89517599.html
O nu er een paar hondjes geconsumeerd worden is er angst
100 lammetjes met opengetrokken buikjes dat is niet erg , maar als kleine sjimmie opgevreten wordt dan is er opeens paniek
[..]
klopt, die miljoenen dode lammetjes vormen verder ook geen gevaar voor de mens hequote:Op woensdag 10 september 2025 19:57 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Gek genoeg hoor ik je niet over die miljoenen lammetjes die lastig gevallen worden voor consumptie
quote:AI-overzicht
Als je bedorven lamsvlees hebt gegeten, kun je last krijgen van voedselvergiftiging met symptomen als misselijkheid, braken, diarree, buikpijn en koorts.
Wacht tot de giftige stoffen je lichaam verlaten en drink veel water of gebruik ORS bij braken of diarree om uitdroging te voorkomen.
Raadpleeg een arts als je uitdrogingsverschijnselen hebt, zoals veel dorst, sufheid of weinig plassen, vooral als je tot een risicogroep behoort (jong, oud, zwanger of ziek).
Hoe ruikt bedorven lamsvlees?
Een geur die je direct doet fronsen. -
Vers lamsvlees heeft een kenmerkende geur, maar als het niet meer goed is, wordt die geur intens en zuur
quote:AI-overzicht
Lamsvlees is een voedzaam vlees dat rijk is aan eiwitten, B-vitaminen, zink en ijzer, en het is bekend om zijn malse structuur en karakteristieke smaak.
Je kunt het op diverse manieren bereiden, zoals grillen, braden, stoven of barbecueën.
Lamsvlees is ook ideaal voor een veelzijdige maaltijd, van een snelle maaltijd tot een feestelijk diner.
Voedingswaarde
Eiwitten:
Lamsvlees is een goede bron van hoogwaardige eiwitten, essentieel voor spieropbouw en -herstel.
Vitaminen:
Het bevat belangrijke B-vitaminen, met name B3 en B12, die bijdragen aan de energiestofwisseling en een gezonde werking van de hersenen.
Mineralen:
Lamsvlees is rijk aan zink, wat het immuunsysteem versterkt, en ijzer, wat een belangrijke rol speelt bij het transport van zuurstof in het bloed.
Q-koorts heeft meer slachtoffers gemaakt dan de wolf ooit gaat doen. Misschien moet je daar ook eens een AI-overzicht van opvragen.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, die miljoenen dode lammetjes vormen verder ook geen gevaar voor de mens he
tenzij het bedorven lamsvlees is en je moet spugen
[..]
[..]
o dan kun we wel stuk of wat kindjes lijen hequote:Op woensdag 10 september 2025 20:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Q-koorts heeft meer slachtoffers gemaakt dan de wolf ooit gaat doen.
Ja op zich.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o dan kun we wel stuk of wat kindjes lijen he
Oh excuus ik dacht dat je het over een bepaalde hypocrisie had.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, die miljoenen dode lammetjes vormen verder ook geen gevaar voor de mens he
[..]
[..]
Ik zie ze dan toch liever op die scootmobiel rondrijdenquote:Op woensdag 10 september 2025 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o dan kun we wel stuk of wat kindjes lijen he
Zie ze liever op boomers op de eerdergenoemde scootmobiel jagen. Dat zou een hoop problemen in dit land oplossen. Ik vrees alleen dat de aderverkalking de smaak een beetje voor ze verpest.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:36 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Ik zie ze dan toch liever op die scootmobiel rondrijden
Maar dode hondjes zijn wel een gevaar voor de mens?quote:Op woensdag 10 september 2025 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
[..]
nou ik bemerk een vreemde denkstoornis in deze discussiequote:Op donderdag 11 september 2025 11:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar dode hondjes zijn wel een gevaar voor de mens?
En kap eens met die AI-poep, gebruik gewoon je eigen woorden en gedachten.
Een stukje stemmingmakerij in de Televaag = heel Nederland.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
Maar als er van een vrouw haar hondje wordt opgevreten dan schreeuwt heel Nederland ach en wee en wil maatregelen
er zijn nu opeens hele grote protestenquote:Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een stukje stemmingmakerij in de Televaag = heel Nederland.
Ja, precies. Volgens mij zit de denkstoornis die je meent te bemerken ergens tussen jouw voor- en achterhoofd.
Ik moet er niet aan denken dat mijn cockertje door een wolf zou worden gegrepen. Ik moet er ook niet aan denken dat er een wolf hier door de straat zou kunnen lopen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar dode hondjes zijn wel een gevaar voor de mens?
Hoe groot is de kans dat jouw cockertje gegrepen wordt?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat mijn cockertje door een wolf zou worden gegrepen. Ik moet er ook niet aan denken dat er een wolf hier door de straat zou kunnen lopen.
Dat mensen hun huisdieren waar ze erg aan gehecht zijn verliezen door toedoen van een wolf lijk jij niet belangrijk genoeg te vinden ? Dat moet blijkbaar maar kunnen want de aanwezigheid van wolven in Nederland is veel belangrijker ?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij moeite hebt om het verschil tussen (grote) roofdieren in Afrika en roofdieren in Nederland te zien.
mijn cockertje daar blijven ze vanaf die wolvenquote:Op donderdag 11 september 2025 15:08 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat jouw cockertje gegrepen wordt?
Die valt niemand opquote:Op donderdag 11 september 2025 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn cockertje daar blijven ze vanaf die wolven
Ik zie die scheiding niet zo. Het zijn grotendeels dezelfde mensen die in beide gevallen roepen dat de wolven weg moeten, en dezelfde mensen die in beide gevallen roepen dat mensen hun eigen dieren beter moeten beschermen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik bemerk een vreemde denkstoornis in deze discussie
als een particulier 6 dierbare schapen, lammetjes of pony (landbouwhuisdieren) kwijt raakt doordat de buik opengetrokken is door een wolf, dan roept iedereen eigen schuld en je krijgt toch een vergoeding , zet maar een hoog hek stommerd
Maar als er van een vrouw haar hondje wordt opgevreten dan schreeuwt heel Nederland ach en wee en wil maatregelen
raar is dat
kennelijk is iemand die schapen heeft toch al rijk en dus eigen schuld , en een particulier met een dood hondje spreekt meer tot het hart van mensen
ja er zijn ook hondjes die van het balkon af donderen, dan gaan we ook niet alle balkons slopenquote:Op donderdag 11 september 2025 21:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik zie die scheiding niet zo. Het zijn grotendeels dezelfde mensen die in beide gevallen roepen dat de wolven weg moeten, en dezelfde mensen die in beide gevallen roepen dat mensen hun eigen dieren beter moeten beschermen.
Hoorde laatst een verhaal van een maat van me over iemand wiens chihuahua pup opgegeten was door een meeuw, moeten we dan ook maar alle meeuwen afmaken? Of had diegene misschien zijn chihuahua pup niet los op het strand moeten laten lopen?
Daar heb ik geen moeite mee hoor, maar je miste mijn punt.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat mijn cockertje door een wolf zou worden gegrepen. Ik moet er ook niet aan denken dat er een wolf hier door de straat zou kunnen lopen.
Dat mensen hun huisdieren waar ze erg aan gehecht zijn verliezen door toedoen van een wolf lijk jij niet belangrijk genoeg te vinden ? Dat moet blijkbaar maar kunnen want de aanwezigheid van wolven in Nederland is veel belangrijker ?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij moeite hebt om het verschil tussen (grote) roofdieren in Afrika en roofdieren in Nederland te zien.
ik geef de wolf nog twee jaar en dan gaat er vanuit de overheid op gejaagd worden , net als op andere dieren die niet gewenst zijn als wilde zwijnenquote:Op donderdag 11 september 2025 21:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dan was de huidige escalatie voorkomen. Nu moet hij afgeschoten worden, dat vind ik jammer, maar ik begrijp het wel. Dat had voorkomen kunnen worden, maar daar hebben die animal rights groepen een stokje voor gestoken.
Dat is de trieste uitkomst voor deze wolf. Maar wat erger is is dat houding van de bevolking in Nederland tov de wolf door deze incidenten (die dus te voorkomen waren geweest) verhard is, wat uiteindelijk tot de dood van nog meer wolven zal leiden.
Jij geeft? Jij hebt niks te zeggen in dezequote:Op donderdag 11 september 2025 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik geef de wolf nog twee jaar en dan gaat er vanuit de overheid op gejaagd worden , net als op andere dieren die niet gewenst zijn als wilde zwijnen
ook al vind de Partij van de dieren het vreselijk , dart er een dier dood gaat , als er teveel gevaarlijke zijn dan moeten ze weg
heeft niet zoveel met natuur te makenquote:Op vrijdag 12 september 2025 12:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jij geeft? Jij hebt niks te zeggen in deze![]()
Europese wetgeving zal eerst verruimd moeten worden, vervolgens getoetst moeten worden, Nederlandse wetgeving zal aangepast moeten worden. De animal rights groepen zullen dat weer aanvechten. Echt regelmatig gereguleerde jacht om de populatie in toom te houden is nog wel wat verder weg.
Wel zullen er vaker individuele afschotvergunningen worden afgegeven.
Maar er ligt, Europees gezien, nog iets veel moeilijkers. Recent is er een uitspraak gedaan in een zaak in Estland, waar de environmental agency twee bosbouwbedrijven aanklaagde voor het kappen van bomen, op basis van de Europese vogelrichtlijn, waarin staat dat het moedwillig doden van beschermde vogels niet mag. De ruling is dusdanig dat 'moedwillig' uitgelegd is dat het kappen van bomen tot de dood van vogels leidt, en dus niet mag. En dat het niet alleen beschermde vogels betreft, maar alle vogels. Juristen trekken de conclusies dat hetzelfde geldt voor katten. Je kat het huis uitlaten staat gelijk aan het moedwillig doden van vogels, en zou dus niet mogen. Juristen waarschuwen hier al jaren voor trouwens.
Zo'n uitspraak helpt de natuur niet imo, het zal een boel projecten in de weg staan, en de algemene opinie over natuur verslechteren.
Met uitspraken komen over zaken die zich louter in jouw fantasie afspelen - zoals kinderen waarvan de buik opengetrokken is - en het dan durven hebben over doelpalen:quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heeft niet zoveel met natuur te maken
als de wolf zo dicht bij de mens komt dat ie niet alleen in ijssalons gezien wordt, maar ook in tuinen van mensen en er ook wel eens een kindje in een tuin de buik opengetrokken , dan zijn de doelpalen dusdanig anders komen te staan dat er geen discussie meer is
De wolf is nog steeds een wild dier die onder de natuurbeschermingswetten valt. Het maakt het niet uit of hij op de hei of voor een ijssalon staat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heeft niet zoveel met natuur te maken
als de wolf zo dicht bij de mens komt dat ie niet alleen in ijssalons gezien wordt, maar ook in tuinen van mensen en er ook wel eens een kindje in een tuin de buik opengetrokken , dan zijn de doelpalen dusdanig anders komen te staan dat er geen discussie meer is
ja en de konikpaarden zorgen voor een nieuwe wildernis,quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De wolf is nog steeds een wild dier die onder de natuurbeschermingswetten valt. Het maakt het niet uit of hij op de hei of voor een ijssalon staat.
Wetten werden gemaakt op basis van onze waarden en idealen. Maar weer net zo hard aan de kant geschoven als blijkt dat het toch lastig is.quote:Op vrijdag 12 september 2025 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en de konikpaarden zorgen voor een nieuwe wildernis,
hat is tijd dat we stoppen met fantasieën over wilde beesten in Nederland en met zinvolle zaken bezig gaan als woningbouw
er is geld en tijd teveel dat is het probleem
waarden en idealen die verschuiven met de tijd, vroeger was voldoende lampolie tot de volgende week en voldoende kolen in het kolenhok om de winter door te komen belangrijkquote:Op vrijdag 12 september 2025 13:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wetten werden gemaakt op basis van onze waarden en idealen. Maar weer net zo hard aan de kant geschoven als blijkt dat het toch lastig is.
En maar zeuren dat het zo slecht gaat met het land en de samenleving.
Niet zo gek toch als telkens waarden en idealen opzij worden geschoven voor gewin op korte termijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |