wat fijn dat er dingen nu toch duidelijker voor je zijn over wat er precies gebeurd is, kan me indenken dat dat heel waardevol is.quote:Op donderdag 4 september 2025 11:42 schreef Blues het volgende:
Laatste dagen/weken sjouw ik wat 'zware tegels' met me mee, die van 40 jaar geledenZie OUD topic mocht je geïnteresseerd zijn en inderdaad ook minder energie voor werk en de verhalen van de patiënten.
Alleen vrijdag nog werken, het is nu wel een soort 'zware' eindstreep door alles waar ik mee bezig ben (geweest) afgelopen paar weken.
Tegelijkertijd (en weet niet of jij dat ook zo ervaart @:Vlindertje89) levert het me ook afleiding.
Ik heb vorig jaar oktober aan de huisarts inslapertjes gevraagd omdat ik al jarenlang op en af periodes niet kan slapen, met hartkloppingen in bed lag en 2 uurtjes sliep. Vooral vóór een werkdag.
Veel angst, allerlei (onverwerkte?) zaken, al mijn volle bordjes die ik hoog houpasseren dan de nachtelijke revue.
Ik heb zolpidem gekregen, eerste keer nam ik een hele en was de hele nacht en dag zo slaperigNu heeeeeeeeeel af en toe neem ik een kwartje en dat werkt perfect. Van de 10 tabletjes in oktober vorig jaar heb ik nu nog 1 hele, dus gebruik ze echt zelden maar weet je wat het 'gekke' is?
Het geeft al 'rust' dat ik ze in huis heb. Dus ik slaap beter vanaf het moment dat ik ze heb.
Wow! Ik heb een hele verzameling gehad. Fobieen that is. Niet kikkers en paddenquote:Op woensdag 3 september 2025 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een fobie voor kikkers en padden gehad.
Geplust voor Elinquote:Op donderdag 4 september 2025 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Vrij rustig spreekuur vanochtend. Veel dezelfde vragen weer, ben benieuwd hoe dat gaat wanneer wij er tussenuit worden gehaald, grote puinhoop waarschijnlijk.
Daarna even wat extra lekker voer en snoepjes voor Elin gehaald, ze eet momenteel als een bootwerkeren is ook een stuk tieriger.
Toen thuis wat eten en vervolgens naar de POH voor de jaarlijkse checkup. Bloed en urine waren prima, gewicht niet (vertel mij wat) en bloeddrukmeting gruwelijk pijnlijk ( arm blauwt al een beetje) ook al gebruikte ze niet de automaat.
Same!quote:
Welkom vlindernichtjequote:Op donderdag 4 september 2025 16:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Same!
Mijn nichtje is ervanochtend rond 11u bericht van broertje dat alles goed gegaan is en wat foto's. Uiteindelijk geen stad of film gedaan vanmiddag, want was een meeting om 13:30 vergeten, maar nu wel bij fysio om nek weer even lekker los te laten maken. En dan straks op terugweg nog even naar winkelcentrum voor kraamkadootje shoppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 september 2025 17:54 schreef Blues het volgende:
Nieuw haakproject begonnen![]()
RaRa wat wordt het...Omeletje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 4 september 2025 16:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Same!
Mijn nichtje is ervanochtend rond 11u bericht van broertje dat alles goed gegaan is en wat foto's. Uiteindelijk geen stad of film gedaan vanmiddag, want was een meeting om 13:30 vergeten, maar nu wel bij fysio om nek weer even lekker los te laten maken. En dan straks op terugweg nog even naar winkelcentrum voor kraamkadootje shoppen
Hey, hoe is het gegaan? En hoe is het met jou?quote:
quote:Op donderdag 4 september 2025 17:54 schreef Blues het volgende:
Nieuw haakproject begonnen![]()
RaRa wat wordt het...Mijn fantasie is niet zo goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat gaat het worden en voor wie?
Ik heb net nieuwe onderzetters gehaakt![]()
Leuk die onderzettersquote:Op donderdag 4 september 2025 19:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn fantasie is niet zo goedwat gaat het worden en voor wie?
Ik heb net nieuwe onderzetters gehaakt
[ link | afbeelding ]
Ik ookquote:Op donderdag 4 september 2025 19:26 schreef borisz het volgende:
Feli Vlindertje
Lange dag 7u - 17.30. Maar goed nog één dag en dan vakantie.
Dakannie.😂quote:Op donderdag 4 september 2025 20:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk die onderzetters
Het wordt een tennisbal voor mijn zusIk ga er nog een paar haken denk ik, voor aan sleutelhangers
Ze wordt 80 en tennist al honder jaar
quote:Op donderdag 4 september 2025 20:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk die onderzetters
Het wordt een tennisbal voor mijn zusIk ga er nog een paar haken denk ik, voor aan sleutelhangers
Leuk kadoquote:Op donderdag 4 september 2025 20:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk die onderzetters
Waar speel jij 'm? Ik doe op ad.nl, daar hebben ze het woord, het woord 5 ster en het woord 6 (regulier, 5 letterwoord extra moeilijk en 6 letterwoord).quote:Op donderdag 4 september 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
In 3 beurten het woord van de dag geraden![]()
Lukt mij niet. Moet er weer even inkomen. Denk ik.quote:Op donderdag 4 september 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
Uitvaart is nu zaterdag en het gaat best goed met mequote:Op donderdag 4 september 2025 18:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Hey, hoe is het gegaan? En hoe is het met jou?
Echt maf inderdaad. Fascinerend ook.quote:Op donderdag 4 september 2025 13:01 schreef Queller het volgende:
[..]
Wow! Ik heb een hele verzameling gehad. Fobieen that is. Niet kikkers en padden![]()
Bizar hoe hersenpannen los van elkaar achterlijke irreële angsten kunnen ontwikkelen. Kikkers en padden; ik zou er nooit opgekomen zijn. Het heeft natuurlijk niets met kikkers en padden te maken, maar is de uitkomst van een verbindingsfoutje, bij jou toevallig met kikkers en padden. Fijn dat je nu naast een sloot kan wonen!
En g?quote:Op donderdag 4 september 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
Badum tss.quote:
Over volgende project gesproken, ik zag van de week een haak adventskalender van Pica Pau (dezelfde knuffelbeestjes als waar ik nu een varken van aan het maken ben) en was maar goed dat die al uitverkocht was, anders had ik 'm meteen gekochtquote:Op donderdag 4 september 2025 20:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk kadoal plannen voor het volgende project?
Volkskrantquote:Op donderdag 4 september 2025 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Waar speel jij 'm? Ik doe op ad.nl, daar hebben ze het woord, het woord 5 ster en het woord 6 (regulier, 5 letterwoord extra moeilijk en 6 letterwoord).
Dat is zo leuk idd!quote:Op donderdag 4 september 2025 21:27 schreef Morgane89 het volgende:
We doen op kantoor altijd Heardle in de lunchpauze, liedjes raden. Aanraderzo leuk om te zien hoe iedereen weer een eigen specialiteit heeft. Ik ben bar slecht in alles van voor de jaren 90
Nee nog niet!quote:Op donderdag 4 september 2025 20:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leuk kadoal plannen voor het volgende project?
Laat het @Cat-astrophe maar niet horenquote:Op donderdag 4 september 2025 21:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Foutje gemaakt bij picnic. Had al kaas op het lijstje staan, en heb ook nog eens een aanbieding gekocht. Nu heb ik dus 3 flinke stukken kaas![]()
Woordle doe ik meestal via AD/Gelderlander maar ook via Woordle
Wat voor steek was het? Een halve vaste?quote:Op donderdag 4 september 2025 22:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee nog niet!
Overigens wat een k*tsteek was deze om die 2 stukken aan elkaar te naaien
Een slipsteek of zo. Vrouw op t filmpje spreekt iets dat ik niet versta en t wordt in t slecht NL en Engelsquote:Op donderdag 4 september 2025 22:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat voor steek was het? Een halve vaste?
Ik heb met halve vasten altijd het idee dat de hoek/richting van m'n haaknaald ten opzichte van de lusjes niet klopt of zo, waardoor ik altijd aan het pielen ben om de naald goed door de lus heen te trekken. Gelukkig heb je die steek niet zo vaak nodig, ik hoefde er alleen een randje mee om de snuit van varken heen te maken.
Ja, in het Engels heet het slip stitch en in het Nederlands een halve vaste. Het is eigenlijk ook een vaste met een lus minder.quote:Op donderdag 4 september 2025 22:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Een slipsteek of zo. Vrouw op t filmpje spreekt iets dat ik niet versta en t wordt in t slecht NL en Engels
Oh ja fijn voor de labuitslagen wilde ik nog ff zeggenquote:Op donderdag 4 september 2025 21:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Foutje gemaakt bij picnic. Had al kaas op het lijstje staan, en heb ook nog eens een aanbieding gekocht. Nu heb ik dus 3 flinke stukken kaas![]()
Woordle doe ik meestal via AD/Gelderlander maar ook via Woordle
Ik zou haar dat nooit voorschotelen (vind het zelf veel te lekker)quote:Op donderdag 4 september 2025 22:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Laat het @:Cat-astrophe maar niet horen
Ja, extra grote band. Ze schrok al van mijn arm vooraf, zit weer in de fase “kijk naar mij en ik heb een blauwe plek”. Alleen al op mijn linkerarm tel ik (kan de achterkant niet zien) 8 blauwe plekkenquote:Op donderdag 4 september 2025 22:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh ja fijn voor de labuitslagen wilde ik nog ff zeggen
Gaat t wel met je arm?
Hadden ze geen grotere band?
quote:Op donderdag 4 september 2025 22:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, extra grote band. Ze schrok al van mijn arm vooraf, zit weer in de fase “kijk naar mij en ik heb een blauwe plek”. Alleen al op mijn linkerarm tel ik (kan de achterkant niet zien) 8 blauwe plekken
Niet mentionen helptquote:Op donderdag 4 september 2025 22:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Laat het @:Cat-astrophe maar niet horen
Komende woensdag, als we "echt" gaan verhuizen ga ik het zienquote:Op donderdag 4 september 2025 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Badum tss.
Houden jullie het nog een beetje vol in de drukte? Heb je je huis nou eindelijk al eens gezien?
Temperatuurverschillen, rijen (bijv voor de kassa), claustrofobie, pleinvrees, hoge gebouwen, tunnels, bruggen, files, enzovoorts. Het begon 30 jaar geleden en ik heb van alles ondernomen. Therapieën, medicatie, boeken, eindeloze exposure, etc. Was iets klaar, dan in het volgende kwartaal iets anders. Net zolang tot het zo goed als over was. Heeft al met al een jaar of 12 geduurd.quote:Op donderdag 4 september 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Echt maf inderdaad. Fascinerend ook.
Wat waren/zijn jouw fobieën? En hoe ben je er van af gekomen? Rustiger nu?
Wat een waslijstquote:Op donderdag 4 september 2025 23:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Temperatuurverschillen, rijen (bijv voor de kassa), claustrofobie, pleinvrees, hoge gebouwen, tunnels, bruggen, files, enzovoorts. Het begon 30 jaar geleden en ik heb van alles ondernomen. Therapieën, medicatie, boeken, eindeloze exposure, etc. Was iets klaar, dan in het volgende kwartaal iets anders. Net zolang tot het zo goed als over was. Heeft al met al een jaar of 12 geduurd.
quote:Op donderdag 4 september 2025 23:49 schreef Queller het volgende:
[..]
Temperatuurverschillen, rijen (bijv voor de kassa), claustrofobie, pleinvrees, hoge gebouwen, tunnels, bruggen, files, enzovoorts. Het begon 30 jaar geleden en ik heb van alles ondernomen. Therapieën, medicatie, boeken, eindeloze exposure, etc. Was iets klaar, dan in het volgende kwartaal iets anders. Net zolang tot het zo goed als over was. Heeft al met al een jaar of 12 geduurd.
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 5 september 2025 00:54 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat een waslijstWel geweldig dat je er vanaf bent zeg
Awwwquote:Op vrijdag 5 september 2025 07:58 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag wordt Schatje weer opgehaald. Hebben wij daarna Mooitje vijf dagen voor onszelf en dan gaan we een dag of tien naar Spanje. Mooitje gaat niet mee. Vinden we nu al zielig voor ons.
[..]
De tering zeg. Wat een lijst meid. Wat zal je opgelucht zijn dat je die beperkingen niet meer mee hoeft te zeulen.quote:Op donderdag 4 september 2025 23:49 schreef Queller het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik droomde dat @:AnneX aan het proberen was om me te bespioneren
Ik kreeg een trui van haar cadeau en daar bleek allemaal afluisterapparatuur in te zitten! En ze had ook al mijn computer gehackt!
Dat is ook wel heel zielig. Waarom mag ze niet mee? Gaan jullie vliegen aangezien het maar 10 dagen is?quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:58 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag wordt Schatje weer opgehaald. Hebben wij daarna Mooitje vijf dagen voor onszelf en dan gaan we een dag of tien naar Spanje. Mooitje gaat niet mee. Vinden we nu al zielig voor ons.
Dat was ik niet 😂quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik droomde dat @:AnneX aan het proberen was om me te bespioneren
Ik kreeg een trui van haar cadeau en daar bleek allemaal afluisterapparatuur in te zitten! En ze had ook al mijn computer gehackt!
Dit nadat ik tot 2:00 wakker had gelegen van te warm / te koud / te warm / te koud, en een verstopte neus. Misschien ben ik toch nog grieperig.
Oeh, dat lijkt me extreem smerig, rucoladrankjequote:Op vrijdag 5 september 2025 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik de manager was van de afdeling met poezieplaatjes bij de Action. En dat iemand een rucoladrankje bestelde.
Klinkt wel als een leuke adventkalender!quote:Op donderdag 4 september 2025 22:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Over volgende project gesproken, ik zag van de week een haak adventskalender van Pica Pau (dezelfde knuffelbeestjes als waar ik nu een varken van aan het maken ben) en was maar goed dat die al uitverkocht was, anders had ik 'm meteen gekocht
Eerst varkentje nog maar afmaken, en dan heb ik nog een staartloze pauw liggen, en daarna wil ik de schildpad uit boek 2 van Pica Pau maken.
Haak jij eigenlijk nog wel eens? Ik meen me te herinneren dat jij dat ook veel deed?
Edit: dat krijg je als je van onder naar boven terugleestleuke onderzetters!
quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:51 schreef Blues het volgende:
Ja mensen, dit is dan mijn laatste werkdag voor vakantieeeeeeeeeEn dan pas weer 24 september werken
Die tennisballen gaan ook mbv een filmpje, nu heb ik de volgende tactiek: eerst steeds stil zetten, lezen, kijken en opschrijven. En dan pas haken.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt wel als een leuke adventkalender!
Ik haak sinds de zomer weer wat meer. Ik ben bezig met een echt moeilijke CAL deken, daar moet ik echt de filmpjes bij kijken. Dus dat schiet niet heel erg op. Dus deze simpele onderzetters waren een leuk tussendoortje.
Zijn jullie niet in Boxmeer?quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:16 schreef Sarabi het volgende:
Over adventkalenders gesproken, zometeen in de lunchpauze weer 10 dozen bier bezorgen. Waarvan de helft in adventkalenders gaan
[..]![]()
![]()
Zo kom je er ookquote:Op vrijdag 5 september 2025 10:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Die tennisballen gaan ook mbv een filmpje, nu heb ik de volgende tactiek: eerst steeds stil zetten, lezen, kijken en opschrijven. En dan pas haken.
Als ik het niet snap *slipsteek terugspoelen x tig keeren ook wel paar keer uithalen
/verder werken
Neequote:
Ik weet het ook niet precies. Ik was op een gegeven moment zo ongeveer een vleesgeworden fobie. Het enige dat ik echt niet had was geloof ik smetvrees.quote:Op vrijdag 5 september 2025 06:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe zag die fobie eruit (als je dat wil zeggen)?
Ow, zo bedoelde ik 'm niet; ik was juist serieel shit aan het oplossen. Toen ik daar weer enigszins toe ik staat was, heb ik me voorgenomen: ik blijf zoeken naar manieren en oplossingen. Net zo lang tot ik er voldoende vanaf ben. Sommige dingen deden niets, andere dingen hielpen een beetje. Alles bij elkaar hielp voldoende.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:29 schreef Vanyel het volgende:
Wat wonderlijk dat je serieel nieuwe shit blijft ontwikkelen.
Het hield dus niet ineens op, maar stukje bij beetje werden dingen makkelijker. Het hield nooit helemaal op en ligt nog steeds constant op de loer.quote:Onderliggend probleem dat pas aan t eind van die 12 jaar werd aangepakt of echt geen idee waarom het opeens ophield?
Dat kan heel goed hoor. In combinatie met. Die schildklier is ook gewoon een fucker. Dat ding brengt zoveel in disbalans dat het best eens zo kan zijn. Niet dé oorzaak, maar helpen deed het niet.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Had het mogelijk iets met je schildklier te maken?
quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:29 schreef AnneX het volgende:
Wat een jarenlange strijd ook voor Queller. En zo stond ze mooi op de laatste meet aanwezig te zijn.👍🏼
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over 25 jaar zien we Vlindertje ook op een meet
Of juist nooit meer, omdat ze áltijd maar op reis is met een klein rugzakje en without a care in the worldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan met auto (en kar). Beide helemaal volgestampt, want de inhoud van de pied-a-terre verhuist naar Spanje.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is ook wel heel zielig. Waarom mag ze niet mee? Gaan jullie vliegen aangezien het maar 10 dagen is?
Logisch om haar thuis te laten inderdaad. Wel jammer maar het is voor het goede doel.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:45 schreef sigme het volgende:
[..]
We gaan met auto (en kar). Beide helemaal volgestampt, want de inhoud van de pied-a-terre verhuist naar Spanje.
Daar willen we het erf bij het nieuwe huis eerst van honddichter hebben; Mooitje is niet erg sjouwerig maar het is we een echte weg met echt verkeer. En haar 2x24u in de auto laten zitten voor een verblijf van geen 10 dagen vinden we ook wat cru. En het zou goed zijn als ze ook graag bij de buren is.
Dat zou nog beter zijnquote:Op vrijdag 5 september 2025 11:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Of juist nooit meer, omdat ze áltijd maar op reis is met een klein rugzakje en without a care in the world
Makes sensequote:Op vrijdag 5 september 2025 11:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet precies. Ik was op een gegeven moment zo ongeveer een vleesgeworden fobie. Het enige dat ik echt niet had was geloof ik smetvrees.
Ik had een huis met alleen een gaskachel in de woonkamer, dus alle andere ruimtes waren een stuk kouder. Dat met die temperatuurverschillen had denk ik te maken met veranderingen in mijn lijf. Die zijn heel natuurlijk (ga je van warm naar koud, dan voel je dat; niets bijzonders aan), maar zorgden voor gierende paniek. Net als plassen buiten de deur. Deed ik ook niet meer op een gegeven moment.
Dat hele gedoe van angsten en fobieën is een grote mental fuck up. Het slaat gewoon totaal nergens op.
[..]
Ow, zo bedoelde ik 'm niet; ik was juist serieel shit aan het oplossen. Toen ik daar weer enigszins toe ik staat was, heb ik me voorgenomen: ik blijf zoeken naar manieren en oplossingen. Net zo lang tot ik er voldoende vanaf ben. Sommige dingen deden niets, andere dingen hielpen een beetje. Alles bij elkaar hielp voldoende.
[..]
Het hield dus niet ineens op, maar stukje bij beetje werden dingen makkelijker. Het hield nooit helemaal op en ligt nog steeds constant op de loer.
Ik geloof dat ik ondertussen ook wel een idee heb bij het ontstaan. Een opstapeling van incidenten in combinatie met (of ontstaan door) een algeheel gevoel van onveiligheid. Gebrek aan controle, het idee dat het allemaal niet lukt, terwijl je toch zo vreselijk je best doet. Er was iets mis, maar daar kon ik verder helemaal niets aan doen. Het lag niet aan mij, maar sommige breinen vinden blijkbaar dat dat niet acceptabel is. Of zo.
Do I make any sense?
[..]
Wazdaquote:
Dus niet verplicht naar schuurfeesten in Drenthe gegaan en dan wachten tot er een jongen zei "Ga je met noar buut´n brommers kiek´n"?quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:07 schreef Tele6 het volgende:
Toen ik diep in m'n burnout/depressie/autisme/whatever-doet-mijn-hoofd zat, was ik ineens weer panisch voor brommers. Als er eentje aankwam dan dook ik zó de berm in.
Had mijn hele burnout/ellende/moeite iets van doen met brommers? Nee echt niet.
Toch was ik ineens panisch van brommers.
Het is overgegaan toen m'n lijf en brein in z'n geheel wat meer tot rust gekomen waren. Ik heb niks hoeven doen met brommers specifiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |