Als je wil dan zal ik je via DM begeleiden?quote:Op woensdag 10 december 2025 11:55 schreef GwaiLow het volgende:
Ah, fijn! Mijn aanvraag is in ieder geval goedgekeurd door een arts.
Injecteren is dus gewoon elke week op dezelfde dag in de buik? En zoals ik begreep elke keer op een andere plek in de buik, maar het maakt niet echt uit waar?
En de meeste mensen hier injecteren zichzelf? Op dit moment zie ik daar nog steeds tegenop. Ik heb nog nooit iemand, of mezelf, geïnjecteerd, dus is het wel even een dingetje. Maar goed, dit hele proces heb je volgens mij binnen enkele minuten gedaan, en het injecteren zelf duurt dus 6 seconden(?). Het stelt waarschijnlijk heel weinig voor, maar toch zal het de eerste en tweede keer wel eng blijven.
Heel graag. Dank je welquote:Op woensdag 10 december 2025 13:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je wil dan zal ik je via DM begeleiden?
Prima! Ik zie je DM wel verschijnen als je alles in huis hebtquote:
Ik heb nu 48 uur geleden mijn eerste dosis van 0,25 ingespoten. Moet zeggen dat ik er niet zo gek veel van merk. Geen bijwerkingen, en eetlust is misschien ietsje verminderd. Een maaltijd krijg ik nog steeds wel makkelijk weg, en ik zou daarna ook nog wel wat meer lusten, maar doe ik niet omdat dat zonde is. Het is gelukkig wel iets minder dan het was, en ik zal ongetwijfeld gewicht kwijtraken, maar toch zou ik blij zijn als de dosis naar 0,50 en 1,0 gaat. Voor mij lijkt 0,25 toch wat te weinig te zijn. Maar goed, zo laat je je lichaam langzaam wennen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik ben nu 4 weken bezig. Met 0,25 Ozempic gestart.
Afvallen is 3 kilo in deze 4 weken geweest. Dat is een fijn begin.![]()
Maar ik heb wel last van de bijverschijnselen: rare maag/darmen, misselijk en veel boeren. Dat lijkt nu minder te worden. Al gaat vanaf deze week de dosis verhoogd worden.
Wat ik heel erg fijn vind, is dat ik gewoon helemaal niet meer zo vaak aan eten denk. Het is ook een soort mentale reset. Heb ook niet meer de neiging om door te eten of om perse mijn bord leeg te eten. Vol is vol.
En dat is nogal snel met Ozempic.
Ja. Zit nu 2 maanden op 1,0.quote:Op zaterdag 13 december 2025 22:34 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik heb nu 48 uur geleden mijn eerste dosis van 0,25 ingespoten. Moet zeggen dat ik er niet zo gek veel van merk. Geen bijwerkingen, en eetlust is misschien ietsje verminderd. Een maaltijd krijg ik nog steeds wel makkelijk weg, en ik zou daarna ook nog wel wat meer lusten, maar doe ik niet omdat dat zonde is. Het is gelukkig wel iets minder dan het was, en ik zal ongetwijfeld gewicht kwijtraken, maar toch zou ik blij zijn als de dosis naar 0,50 en 1,0 gaat. Voor mij lijkt 0,25 toch wat te weinig te zijn. Maar goed, zo laat je je lichaam langzaam wennen.
Jij zit inmiddels al even op 1,0, toch? Merk je veel verschil?
Geweldig hoor! En je bent met 0.25 begonnen in oktober? Hoeveel kg in totaal afgevallen?quote:Op zondag 14 december 2025 11:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. Zit nu 2 maanden op 1,0.
De werkzaamheid lijkt minder te worden, omdat ik er aan gewend ben. Inmiddels al een paar weken op hetzelfde gewicht.
Maar ik hoef ook niet zoveel meer af te vallen om op streefgewicht te komen. En dat is een normaal BMI.
Ja gewoj met 0,25 begonnen net als jij.quote:Op zondag 14 december 2025 12:30 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Geweldig hoor! En je bent met 0.25 begonnen in oktober? Hoeveel kg in totaal afgevallen?
Mooi resultaat, en ook prima dat het nu stagneert. Ben je van plan om nog een tijdje door te gaan met spuiten? En af wellicht af te bouwen?
Lijkt mij best fijn om na een halve portie eten echt genoeg te hebben. Verwacht dat ik dat pas ga voelen bij de 1.0
Hier nu eindelijk stabiel op 0,50 mg. Ik merk dat ik wat eerder knaag krijg en kan ook iets meer eten en toch niet afvallen of aankomen. Dat is wel fijn want soms kon ik mijn fruit niet eens meer op en zo liet ik ook de goede dingen staan. Doe wel bewust 8 weken met 1 pen nu. Dat brengt de kosten aanzienlijk omlaag. Zo lang de vloeistof helder is zou dat moeten kunnen.quote:Op zondag 14 december 2025 12:37 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja gewoj met 0,25 begonnen net als jij.
Inmiddels bijna 10 kilo er af.
Ik weet nog niet hoe ik het afbouwen aan ga vliegen. Denk gewoon rustig afbouwen? Eerst de decembermaand maar eens door.![]()
En dan januari zal wel goed gaan. En daarna eens kijken.
Geen haast om heel snel af te bouwen. Merk dat met minder gewicht aan mijn lijf dat ik ook weer actiever wordt. Geeft gewoon meer energie en minder knieklachten.
Ik betaal 250 euro per maand.quote:Op maandag 15 december 2025 08:02 schreef JoehoeHallo het volgende:
ik denk er aan om in januari ook te starten (met aanvragen iig). Misschien dat het al eens eerder gevraagd is - maar wat zijn jullie maandelijkse kosten en merken jullie dat sporten lastiger kan zijn doordat je minder eet?
https://www.getwellis.com/blog/afvallen-met-ozempicquote:Op dinsdag 16 december 2025 14:59 schreef Ferdii het volgende:
`welke websites gebruiken jullie om de spuiten te kopen? ik zie door de bomen het bos niet meer
2,5 kilo in 1 week?quote:Op donderdag 18 december 2025 10:40 schreef GwaiLow het volgende:
Toch wel -2.5 kg na de eerste eerste week 0,25mg Ozempic. Het doet dus toch wel goed z'n werk, ondanks dat ik (nog) niet zo snel vol zit als veel andere mensen.
Ja, het gaat best snel! En dan heb ik eigenlijk nog wat meer gegeten dan ik had gepland. Interessant traject. Kijken hoe het verder gaat. Zometeen ga ik voor de tweede 0,25 dosisquote:Op donderdag 18 december 2025 10:42 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
2,5 kilo in 1 week?
Dat vind ik wel veel hoor.
Pak mij eens bij het handje, alsjeblieftquote:Op dinsdag 16 december 2025 17:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
https://www.getwellis.com/blog/afvallen-met-ozempic
Deze heb ik. Maar kijk gewoon goed naar de reviews.
Het blijft, ongeacht de dosering 249,- per maand inderdaad.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:24 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Pak mij eens bij het handje, alsjeblieft
Op die site kost het 249,- per maand. Daarvoor krijg je dan 1 pen met 1mg? Want je begint met 4x 0,25 mg? En als je ophoogt, krijg je dan 2, 3, 4 pennen per maand voor hetzelfde bedrag?
Ozempic:quote:Op donderdag 18 december 2025 11:24 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Pak mij eens bij het handje, alsjeblieft
Op die site kost het 249,- per maand. Daarvoor krijg je dan 1 pen met 1mg? Want je begint met 4x 0,25 mg? En als je ophoogt, krijg je dan 2, 3, 4 pennen per maand voor hetzelfde bedrag?
Maar als er maar 1mg in de pen zit, heb je er toch 4 nodig?quote:Op donderdag 18 december 2025 12:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ozempic:
Je blijft 1 pen per maand krijgen.
Maar de dosis/inhoud wordt langzaam opgehoogd naar 1 mg.
Eerst 0,25 per injectie. Maand later 0,5. En dan 1 mg.
En het maandelijkse bedrag blijft hetzelfde.
Dan zit er meer in de pen.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:31 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Maar als er maar 1mg in de pen zit, heb je er toch 4 nodig?
Waaat?! Ik zag online alleen pennen van 1 of 2 mgquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |