abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218667695
quote:
Grote steden willen fatbikes en elektrische steps kunnen verbieden

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Eindhoven willen de mogelijkheid krijgen fatbikes en elektrische steps te verbieden. Ook willen ze vrachtbakfietsen naar de rijbaan kunnen verplaatsen. Ze hopen dat het aantal verkeersslachtoffers zo omlaaggaat.
Fatbikes, elektrische steps en grote bakfietsen zijn de gemeenten al langer een doorn in het oog. Ze hebben het kabinet meerdere keren om maatregelen gevraagd, maar tot nu toe bleven die grotendeels uit.

Donderdag debatteert een commissie van de Tweede Kamer over verkeersveiligheid met de demissionaire ministers Robert Tieman (Infrastructuur) en David van Weel (Veiligheid). Dat was voor de vijf grote steden aanleiding om een brief te sturen naar de commissie waarin ze opnieuw pleiten voor maatregelen.

Door de komst van fatbikes, e-steps en elektrische fietsen nemen de snelheidsverschillen op het fietspad toe, constateren de steden. Dat leidt tot veel ongelukken. Daar kunnen ze op dit moment niet zoveel aan doen.

Daarom willen ze dat het mogelijk wordt om bijvoorbeeld grote bakfietsen naar de rijbaan te verplaatsen of fatbikes en e-steps op bepaalde plaatsen te verbieden. Niet alle elektrische fietsen passen volgens de steden op het fietspad. "Het fietspad moet een veilige plek blijven voor alle fietsers. Niet alleen voor de grootste, sterkste en snelste fietsers."

Laat niet zomaar alle elektrische voertuigen toe
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven roepen ook op om niet zomaar allerlei elektrische voertuigen op de openbare weg toe te laten. Daarnaast pleiten ze voor het grootschalig invoeren van een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur in de bebouwde kom. Dat kan volgens de steden jaarlijks dertien doden en zeshonderd ernstig gewonden schelen.

In aanloop naar het debat van donderdag kondigde minister Tieman aan een helmplicht te willen invoeren voor iedereen onder de achttien op een fatbike en elektrische fiets. Het aantal slachtoffers van twaalf tot achttien jaar dat door een ongeluk met een elektrische fiets op de spoedeisende hulp terechtkwam, is tussen 2020 en 2024 verzesvoudigd. Tieman hoopt met de helmplicht dat het aantal verkeersslachtoffers omlaaggaat.

https://www.nu.nl/binnenl(...)unnen-verbieden.html
Telegraaf:
quote:
Bakfiets naar rijbaan, fatbike helemaal niet welkom: deze grote gemeenten gaan strijd aan met elektrische voertuigen
https://www.telegraaf.nl/(...)tuigen/87553500.html

Dus bakfietsen met kinderen erin op de rijbaan tussen de autos. En verders iedere stad of gemeente andere regels wat wel en niet toegestaan is op het fietspad.

Lekker gewerkt!

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 03-09-2025 14:09:08 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 september 2025 @ 12:39:27 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218667707
Ik vermoed zomaar dat hierdoor het aantal verkeersslachtoffers alleen maar gaat toenemen ipv afnemen, maar ze zullen het vast goed hebben onderzocht.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218667735
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:37 schreef capricia het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)unnen-verbieden.html


Dus bakfietsen met kinderen erin op de rijbaan tussen de autos. En verders iedere stad of gemeente andere regels wat wel en niet toegestaan is op het fietspad.

Lekker gewerkt!
Misschien je eigen OP even goed lezen:

quote:
Ook willen ze vrachtbakfietsen naar de rijbaan kunnen verplaatsen.
Dat dat te moeilijk is voor de nu.nl stagiair, en die er dus maar 'grote bakfiets' van maakt, verbaast me niks.
pi_218667771
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vermoed zomaar dat hierdoor het aantal verkeersslachtoffers alleen maar gaat toenemen ipv afnemen, maar ze zullen het vast goed hebben onderzocht.
Nee joh, dan maken we maximale snelheid toch gewoon 25 per uur. :+
En dan in iedere stad, op iedere plek, weer andere regels.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 september 2025 @ 12:49:27 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218667788
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee joh, dan maken we maximale snelheid toch gewoon 25 per uur. :+
En dan in iedere stad, op iedere plek, weer andere regels.
Overal gewoon een woonerf van maken, dat scheelt ook weer 3 doden en 5 gewonden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218667807
Bakfietsen mogen al lang op de rijbaan, fietsen die inclusief lading breder zijn dan 1,30 meter mogen op de rijbaan rijden.
speak only if it improves the silence.
pi_218667845
GroenLinks heeft weer iets gevonden om de automobilist te pesten.
pi_218667851
Grote steden zouden geen eigen verkeersregels moeten kunnen en willen verzinnen.
pi_218667854
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
GroenLinks heeft weer iets gevonden om de automobilist te pesten.
Och slachtoffertje toch.
  woensdag 3 september 2025 @ 13:01:37 #10
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218667892
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Grote steden zouden geen eigen verkeersregels moeten kunnen en willen verzinnen.
Dat zou ook niet hoeven als de landelijke overheid met de wetgeving en regels bijblijft bij de actualiteit.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_218667897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Grote steden zouden geen eigen verkeersregels moeten kunnen en willen verzinnen.
Een aparte Wegenverkeerswet per gemeente? Terug naar oude tijden.
  woensdag 3 september 2025 @ 13:12:53 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218668048
quote:
... of fatbikes en e-steps op bepaalde plaatsen te verbieden.
quote:
..., fatbike helemaal niet welkom:
Ze blijven regels voor fatbikes bedenken. Laat ze eerst eens met een juridisch sluitende definitie van een fatbike komen die de fabrikanten niet binnen een week kunnen omzeilen.

Begin nou eerst eens met handhaven, en niet alleen voor fatbikes. Ik was maandag een rondje op de racefiets, en werd voorbij geblazen door een middlebare dame op een e-bike. Geen helm, geen kentekenplaatje, maar ze zat wel boven de 40 km/u.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218668066
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:37 schreef capricia het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)unnen-verbieden.html
Telegraaf:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tuigen/87553500.html

Dus bakfietsen met kinderen erin op de rijbaan tussen de autos. En verders iedere stad of gemeente andere regels wat wel en niet toegestaan is op het fietspad.

Lekker gewerkt!
Dit lijkt een beetje op de stadstatencultuur die er nu ook is met een pletora aan milieuzones.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218668070
Laat die bakfietsen ook even Max 15km/h gaan of zo. En om eerlijk te zijn proberen ze altijd in al die drukte iedereen in te halen en dat veroorzaakt ook veel ongevallen.
  woensdag 3 september 2025 @ 13:16:59 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218668077
zie het probleem niet, scooters moesten ook van het fietspad naar de weg, dat vond ook iedereen gevaarlijk vanwege het snelheids verschil.

Nu dezelfde discussies over electrische fietsen :')
Als straks overal 30km/h binnen de bebouwde kom is vastgesteld gaat dat prima toch?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_218668102
Is dit een vrachtbakfiets?


Bekijk deze YouTube-video
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218668128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:21 schreef tesssssssss het volgende:
Is dit een vrachtbakfiets?


Bekijk deze YouTube-video

Dat willen ze zelf kunnen bepalen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218668138
Gezeik om niks .

En bakfietsen waar kinderen in zitten op de weg ?
Ze zijn gestoord.

Weet je wat het is .
Het zijn de mensen met geld en macht die ergens last van hebben die klagen.
pi_218668174
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:21 schreef tesssssssss het volgende:
Is dit een vrachtbakfiets?


Bekijk deze YouTube-video

pi_218668231
Grote bakfietsen op de rijbaan.



pi_218668308
Godmiljaar, wat kan er mis gaan met die huishoudmoeder en jengelende kinderen tussen de auto's.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218668325
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:51 schreef nostra het volgende:
Godmiljaar, wat kan er mis gaan met die huishoudmoeder en jengelende kinderen tussen de auto's.
En rotjochies op fatbikes met maling aan alle mogelijk verkeersregels tussen de auto's.

Edit: hoewel, begrijp ik nou goed dat bepaalde types elektrische fietsen en steps worden verboden, en weer andere niet worden verboden maar wel op de rijbaan moeten? En dan per gemeente verschillend? Wat een warboel.
pi_218668332
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:51 schreef nostra het volgende:
Godmiljaar, wat kan er mis gaan met die huishoudmoeder en jengelende kinderen tussen de auto's.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En rotjochies op fatbikes met maling aan alle mogelijk verkeersregels tussen de auto's.
Begrijpend lezen is toch wel een belangrijke competentie, die bij veel mensen ontbreekt blijkbaar :')
pi_218668348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Edit: hoewel, begrijp ik nou goed dat bepaalde types elektrische fietsen en steps worden verboden, en weer andere niet worden verboden maar wel op de rijbaan moeten? En dan per gemeente verschillend? Wat een warboel.
Schijnt dus ook dat je met zo'n invalidenparkeerpas je je per gemeente moet registreren met allerlei verschillende voorwaarden. Offtopic verder, maar daar is wel een efficiencyslagje te maken lijkt me.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218668353
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:55 schreef Piles het volgende:
Begrijpend lezen is toch wel een belangrijke competentie, die bij veel mensen ontbreekt blijkbaar
Enlighten me.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218668358
Roekeloos rijgedrag is al strafbaar. Het gaat om handhaven.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218668359
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:55 schreef Piles het volgende:

[..]
[..]
Begrijpend lezen is toch wel een belangrijke competentie, die bij veel mensen ontbreekt blijkbaar :')
quote:
Daarom willen ze dat het mogelijk wordt om bijvoorbeeld grote bakfietsen naar de rijbaan te verplaatsen of fatbikes en e-steps op bepaalde plaatsen te verbieden.
'Bijvoorbeeld' is hier een belangrijk woord.
Alle genoemde voertuigen zijn maar voorbeelden. Alles geheel afhankelijk naar de inzichten van de desbetreffende gemeenteraad of deelraad of whatever.
En dat ook nog variabel naar 'bepaalde plaatsen'.
pi_218668363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Roekeloos rijgedrag is al strafbaar. Het gaat om handhaven.
Die is het hè.
Gewoon handhaven. Hoe moeilijk kan het zijn.
pi_218668377
quote:
6s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Enlighten me.
Post #3
pi_218668397
Fatbikes :') :r
pi_218668400
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:37 schreef capricia het volgende:

Dus bakfietsen met kinderen erin op de rijbaan tussen de autos. En verders iedere stad of gemeente andere regels wat wel en niet toegestaan is op het fietspad.

Lekker gewerkt!
Inderdaad, totaal gebrek aan regie over alle technische ontwikkelingen van de laatste 15 jaar. VVD laissez faire niet uit ideologie maar uit luiheid en gebrek aan inzicht. Van een totaal onnodig gebrekkige Stint tot fagbike jeugd, zogenaamde milieuzones en brommobielen, het is constant reageren op reeds plaatsgevonden verkeerde ontwikkelingen terwijl de gewone fietser en de gewone fietser van de toekomst in het gedrang komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218668573
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Een aparte Wegenverkeerswet per gemeente? Terug naar oude tijden.
In de middeleeuwen en ook nog daarna had iedere grote stad een eigen stelsel van maten en gewichten. Dat gaan ze nu dus even over doen, maar dan met de verkeersregels.
pi_218668609
Oké, leuk voor ze, maar laat ze nu eerst eens proberen om één maatregel door te voeren ipv overal zo’n mislukte warboel van te maken
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_218668624
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vermoed zomaar dat hierdoor het aantal verkeersslachtoffers alleen maar gaat toenemen ipv afnemen, maar ze zullen het vast goed hebben onderzocht.
Vanuit een andere onderzoeksvraag:
'hoe kunnen we het voor auto's nog kutter maken dan dat het al is?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218668627
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Grote steden zouden geen eigen verkeersregels moeten kunnen en willen verzinnen.
Dit.
100%
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218668643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
fagbike
Mooi, stil O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218668694
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
GroenLinks heeft weer iets gevonden om de automobilist te pesten.
De meeste automobilisten lachen iedereen uit die langzamer rijdt; een koekje van eigen deeg is dan ook op zijn plaats.
pi_218668739
Ik ben echt iemand die het verst weg staat van de milieuhippie, maar van mij mag de hele Amsterdamse binnenstad autovrij worden. Al gaan ze dan failliet want wat is het, 6/7 euro per uur is toch wel lekker cashen O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218668791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:53 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben echt iemand die het verst weg staat van de milieuhippie, maar van mij mag de hele Amsterdamse binnenstad autovrij worden. Al gaan ze dan failliet want wat is het, 6/7 euro per uur is toch wel lekker cashen O+.
Het is niet alleen Amsterdam helaas.

Het gaat om Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven.
Allemaal eigen regeltjes bedenken en eigen interpretaties van wat wel of niet op het fietspad en de rijbaan moet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218668806
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is niet alleen Amsterdam helaas.

Het gaat om Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven.
Allemaal eigen regeltjes bedenken en eigen interpretaties van wat wel of niet op het fietspad en de rijbaan moet.
True, het was ook meer een losse opmerking tussendoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218668832
Die e-stepjes, die zijn toch nog maar net een maand of twee toegestaan?

Minister Madlener een paar maanden geleden: "We zien dat er nieuwe manieren ontstaan om jezelf te verplaatsen. Ik wil daar de ruimte voor geven."

Gemeenten: Verbieden!!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218670225
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 15:08 schreef capricia het volgende:
Die e-stepjes, die zijn toch nog maar net een maand of twee toegestaan?

Minister Madlener een paar maanden geleden: "We zien dat er nieuwe manieren ontstaan om jezelf te verplaatsen. Ik wil daar de ruimte voor geven."

Gemeenten: Verbieden!!
Als gemeenten er kennelijk geen heil in zien om dingen toe te laten die ongetwijfeld gebruikt gaan worden zoals het niet bedoeld is en dus irritatie en gevaar voor de rest van de stad gaan opleveren dan kan je ook afvragen of de minister wel heeft nagedacht.

Het concept van e-step spreek me wel aan maar aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten om door een puber met 30 kmh of sneller van de sokken te worden gereden. De veiligheid van de gebruikers zelf lijkt me ook nog wel een dingetje trouwens.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218673075
[quote]0s.gif Op woensdag 3 september 2025 18:18 schreef 215 het volgende:

[..]
Als gemeenten er kennelijk geen heil in zien om dingen toe te laten die ongetwijfeld gebruikt gaan worden zoals het niet bedoeld is en dus irritatie en gevaar voor de rest van de stad gaan opleveren dan kan je ook afvragen of de minister wel heeft nagedacht.
quote:
Het concept van e-step spreek me wel aan maar aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten om door een puber met 30 kmh of sneller van de sokken te worden gereden. De veiligheid van de gebruikers zelf lijkt me ook nog wel een dingetje trouwens.
Je bent kennelijk slecht op de hoogte. Een legale e-step mag vanaf 16 jaar met een max. toegestane snelheid van 25 km/u en kenteken. En hoezo maak jij je druk over de veiligheid van de gebuikers? Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid die op een legale e-step wil rijden.
Leipe shit ouwe
pi_218673132
Dit heeft allemaal geen enkele zin, er is helemaal geen capaciteit om te controleren, pak het bij de haard aan, en dat is bij die vage importeurs die die klote fatbikes uit China importeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218673229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vanuit een andere onderzoeksvraag:
'hoe kunnen we het voor auto's nog kutter maken dan dat het al is?'
daar is niks mis mee
pi_218673251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Die is het hè.
Gewoon handhaven. Hoe moeilijk kan het zijn.
Ik daag je uit om hier zelf over na te denken. Hint: het heeft iets met capaciteit te maken.
pi_218673306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Een aparte Wegenverkeerswet per gemeente? Terug naar oude tijden.
Tja. Privatisering en arme of klimaatbewuste mensen die geen auto kunnen of willen betalen. Gewoon een pushberichtje op je telefoon met de verkeersregels zodra je de gemeente binnen rijd.
pi_218673313
quote:
10s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:51 schreef nostra het volgende:
Godmiljaar, wat kan er mis gaan met die huishoudmoeder en jengelende kinderen tussen de auto's.
Daarom de maximale snelheid in de stad verlagen naar 25 km/u. Met speciale binnenstadse ringwegen waar je alleen met de auto op kan, waar je dan 80 mag ter compensatie.
pi_218673317
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Die is het hè.
Gewoon handhaven. Hoe moeilijk kan het zijn.
Na, de VVD heeft in de afgelopen 40 jaar de politie wegbezuinigd wegens te duur. Handhaving is tegenwoordig alleen nog mogelijk als de AI dat kan via camera's. Dan krijg je natuurlijk wel weer dat van de mensen die beboet worden, minstens 10% niet terecht is en dat de meeste overtredingen niet gezien worden.
pi_218673754
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 06:55 schreef mschol het volgende:

[..]
daar is niks mis mee
Steden moeten ook bevoorraad worden en de auto is nog steeds een prima vervoersmiddel. Infra zijn de bloedvaten van de stad.

Dus nee. Daar is alles mis mee
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 september 2025 @ 09:17:22 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218673793
Wat wil men nu? Ov is ontoereikend en zal dat blijven. Auto verkeer zorgt voor vervuiling en meer verkeersintensiteit. Elektrisch aangedreven (trap) vervoer is prima, ja je zal ook dan slachtoffers houden. Dat is nu eenmaal zo.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218673816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Steden moeten ook bevoorraad worden en de auto is nog steeds een prima vervoersmiddel. Infra zijn de bloedvaten van de stad.

Dus nee. Daar is alles mis mee
infra is idd een soort bloedvat, die kan je volstoppen en alles vastzetten met autos of gewoon doorgaand houden met fietsers en voetgangers en een incidentele bevoorradingstruck

autogebruik moet teruggedrongen worden, al die mensen denken dat ze de weg alleen voor zich hebben
  donderdag 4 september 2025 @ 09:19:43 #53
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218673818
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 05:24 schreef raptorix het volgende:
Dit heeft allemaal geen enkele zin, er is helemaal geen capaciteit om te controleren, pak het bij de haard aan, en dat is bij die vage importeurs die die klote fatbikes uit China importeren.
Je kan niet naar eigen willekeur maar dingen verbieden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218673849
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:19 schreef mschol het volgende:

[..]
infra is idd een soort bloedvat, die kan je volstoppen en alles vastzetten met autos of gewoon doorgaand houden met fietsers en voetgangers en een incidentele bevoorradingstruck

autogebruik moet teruggedrongen worden, al die mensen denken dat ze de weg alleen voor zich hebben
Aaaah, dat is het dus. Je hebt een hekel aan auto's en hun gebruikers.

Niet een persoonlijke mening verwarren met 'hoe het moet'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 september 2025 @ 09:49:02 #55
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218674080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Aaaah, dat is het dus. Je hebt een hekel aan auto's en hun gebruikers.

Niet een persoonlijke mening verwarren met 'hoe het moet'.
Hap hap hap.
Niet in gaan op trollen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218674178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Steden moeten ook bevoorraad worden en de auto is nog steeds een prima vervoersmiddel. Infra zijn de bloedvaten van de stad.

Dus nee. Daar is alles mis mee
Ben jij weer het populairste jongetje van de klas aan het uit hangen? Zodat je meer medestanders krijgt dan de kritische mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')