abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218656209
Hier weer door
pi_218656226
Poes in doos: Nee joh, ik zoek geen andere sport voor hem. Hij vindt Freerunnen echt heel leuk. Maar diep in zijn hart zou hij liever op voetbal zitten en dat vind ik best lastig. Hij voetbalt thuis en in de speeltuin heel veel.

En verder is het gewoon een mopperende puber die op momenten alles stom vindt.
pi_218656529
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ze bellen toch altijd eerst mij op. Vind ik toch typisch, ik geef dat niet voor niks op :{
Bijzonder. Ik bel altijd nummer 1 eerst, tenzij ik bijv weet dat het die ene dag in de week is dat de andere ouder thuis is.

Kind heeft intussen de leeftijd dat hij prima kan zeggen wie ze moeten bellen als er iets is op school, ook wel handig.
pi_218656698
Ik ben ook ouder nummer 2, maar school belt mij meestal eerst. BSO belt wel man eerst. Maar ik ben veel op school en heb met een aantal leerkrachten daardoor directe lijntjes, dus dat is niet heel raar, dat scheelt ze een nummer opzoeken. De huidige juf van mijn zoon kende ik ook al voor ze op school kwam werken.

Ik zou honkbal overigens juist niet aanraden bij hypermobiliteit. Daar heb ik echt wel flinke botsingen en blessures meegemaakt en je moet flink kunnen sprinten maar dan ook weer abrupt kunnen stoppen. Ik zou dan eerder iets als zaalvoetbal aanraden, dat is de light variant van voetbal, met vaak ook een ander slag mensen. Maar mijn zoon is ook niet het type voor voetbal, maar vind het wel geweldig. Enige nadeel is dat hij dus niet echt een klik met de andere jongens heeft, maar hij valt er ook niet buiten. Op scouting zie je dat hij die klik wel heeft met meerdere kinderen.

Ik ga mijn dochters opgeven voor een proeftraining beeball en handbal, hopelijk vinden ze een van die twee leuk. En anders kunnen we nog waterpolo proberen. Dansen zijn ze mee gestopt. Volleybal zit helaas alleen aan de andere kant van de stad, anders was dat ook nog een optie geweest. Maar voorlopig zwemmen ze nog, en gaan ze over een week of drie met scouting starten.
pi_218657211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 00:16 schreef FlyingFish het volgende:

Ik zou honkbal overigens juist niet aanraden bij hypermobiliteit. Daar heb ik echt wel flinke botsingen en blessures meegemaakt en je moet flink kunnen sprinten maar dan ook weer abrupt kunnen stoppen.
Oh daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.. de mijne is rechtsvelder en staat vooral naar de vogeltjes te kijken :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218657317
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 22:21 schreef hilliebillie het volgende:
Hier gaf de (toen vrij nieuwe/jonge) leerkracht daarna ook toe dat ze verkeerd gehandeld had hoor door haar op te laten halen. Zij had aan haar collega gevraagd of ze nu de ouders moest bellen waarop haar collega ja zei. Haar collega dacht dat ze het vroeg om te bellen om in te lichten, terwijl zij het vroeg of ze moest bellen om op te halen. Dus daar zat de fout.

En als ik zelf gebeld was (of had op kunnen nemen want dat lukt meestal niet als ik aan het werk ben) dan had ik op dat moment al wel doorgevraagd. Maar oma is haar meteen gaan halen, al vond ze het ook wel apart.

Maar om kinderen nu zo in hokjes te gaan plaatsen, letterlijk dus dat vind ik wel heel kwalijk. Die kinderen snappen er niks van, al helemaal niet op die leeftijd.

(Hier hadden ze het trouwens in groep 8 en groep 6 voor het eerst. De jongste iets later nog een keer (waarschijnlijk ergens iets gemist tegen het eind van de behandeling??)

Over dat bellen naar de ouders trouwens, omdat ik op het werk m’n telefoon niet bij de hand heb, hebben we man als ‘ouder 1’ opgegeven op school. Waar bij vermeld stond dat ze altijd eerst ouder 1 proberen te bellen. (Man kan over het algemeen 95% van de tijd z’n telefoon oppakken tijdens het werk, en die weet dan wel weer of ik thuis ben of dat we oma ergens voor moeten bellen of het directe nummer van mn afdeling op mn werk (die ik op school niet heb opgegeven omdat ik zeer onregelmatig werk en der dus kans is dat ze me daar bellen als ik er niet zou zijn)). Ze bellen toch altijd eerst mij op. Vind ik toch typisch, ik geef dat niet voor niks op :{
Ik was er niet bij gister, zoon was mee hem ophalen. Er zaten dus 5 kindjes apart, waaronder kleinzoon die in een hoekje was gaan zitten. En er idd niks van begrepen.
De kraamverzorgster adviseerde trouwens tea tree olie ter voorkoming van luizen. Ik ken wel XT luis, had ik toen voor zoon.
Dochter liep ze op, op het VO. Was op een avond, winkels dicht. Toen heb ik een fles terpentine of spiritus over dr hoofd gekwakt en ben een luizenkam bij de buurvrouw gaan halen. Was een paniek reactie maar het hielp wél :+

Iemand ervaring met tea tree olie?

School heeft niet eens het nummer van zoons vader, geloof ik. Maar ik ben toch altijd bereikbaar. Had ik toen ze naar Canterbury gingen wel het nummer van zn oom doorgegeven, voor de zekerheid.

En Hillie, je tt O+ :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 02-09-2025 08:03:15 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 2 september 2025 @ 07:48:28 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218657322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 06:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan.. de mijne is rechtsvelder en staat vooral naar de vogeltjes te kijken :D
:D
Maar idd, met een goeie sliding op 2 of 3 krijgen knieën en enkels flinke klappen te verduren.

Hier ben ik ook nr2 om te bellen maar dat gaat er echt slecht in. Alsof ze denken dat wij het per ongeluk verkeerd ingevuld hebben ofzo, het staat er toch echt.

Gelukkig komt het niet veel meer voor. Vaak als we vergeten zijn hem af te melden voor huiswerkbegeleiding ofzo. ;)
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:27:49 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_218657482
Tea Tree Olie heb ik wel vaker gehoord, maar geen idee of het echt werkt hoor. Na al die jaren luizenmoeder is mijn ervaring dat een flinke dot gel ook helpt want dat vinden ze niet lekker ofzo. Hoe minder troep er in het haar zit, hoe beter voor die beestjes.

Hier wel een keer luizen aangetroffen bij kinderen en die hoopten naar huis te mogen, maar hadden pech :D Tja, groep 8, dan krijg je dat. Wat ik wel heerlijk vond was dat er dus helemaal niet panisch over gedaan werd of iemand raar aangekeken werd vanwege die luizen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218657494
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 06:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Bang om een vogeltje te raken?
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_218657503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:30 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Bang om een vogeltje te raken?
Haha die kijken wel uit ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218657566
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:27 schreef Troel het volgende:
Tea Tree Olie heb ik wel vaker gehoord, maar geen idee of het echt werkt hoor. Na al die jaren luizenmoeder is mijn ervaring dat een flinke dot gel ook helpt want dat vinden ze niet lekker ofzo. Hoe minder troep er in het haar zit, hoe beter voor die beestjes.

Hier wel een keer luizen aangetroffen bij kinderen en die hoopten naar huis te mogen, maar hadden pech :D Tja, groep 8, dan krijg je dat. Wat ik wel heerlijk vond was dat er dus helemaal niet panisch over gedaan werd of iemand raar aangekeken werd vanwege die luizen.
Ah, vandaar dat zoon nooit luizen heeft gehad, gel :D Mehn, dat kind staat langer voor de spiegel dan ik :')
Tea tree werkt dus niet? Weet ook niet of dat XT luis echt werkt. Had het voor zoon maar vanwege de gel, was dat erdoor spuiten niet echt een optie. Één keer gedaan bij een luizen epidemie en daarna laten staan want, gel.
If they say
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:49:30 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218657575
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 20:02 schreef Ynske het volgende:

[..]
Volgens mij is musical t zelfde als toneel alleen met zingen erbij.
En dans. Musical is de combinatie van drie disciplines: toneelspel, dans en zang. En daarmee echt anders dan enkel toneel. Het hangt een beetje af van de musical hoe veel er gedanst wordt wel... Ik ben dit jaar gestart bij een musicalgezelschap dat vorig jaar Kinky boots speelde. Dat is heel veel dans en retestrakke choreo. Dit jaar spelen we bad girls en da's vooral sfeer, beweging, een karakter neerzetten. Minder strak dus.

Oh en we moesten dus auditie doen als je een hoofdrol of bijrol wil... maar ik ben nieuw en had nergens op gerekend. 35 deelnemers, een stuk of 8 substantiële rollen. En ik heb er eentje :D Ik ben een zwaar christelijke kleptomaan en mag 'freedom road' helemaal alleen zingen. Supervet en doodeng. Gelukkig hebben we nog een week of 40 aan repetities te gaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218657692
Gaaf @Tink89

Qua luizen, geen idee. Wij hebben tot nog toe de dans ontsprongen.
De pubers vallen meer in de smaak bij muggen geloof ik.

Toen ik luizenmoeder was, ging er een berichtje naar de ouders en een algemeen berichtje door de klas.
Er was 1 kind was heel regelmatig luizen had. Of ze dan niet goed behandelden of dat het gewoon domme pech was, geen idee.
Fake it till you make it...
pi_218657699
Ooohja, zo'n kindje hadden wij ook. Wisten de moeders al dus die werd extra in de gaten gehouden. Best sneu wel.

Gefeliciteerd met je rol, Tink! Succes en veel plezier :)
If they say
pi_218657700
Ik voelde me net (en nog steeds) een faalmoeder. B zit in groep 8 en al vanaf begin groep 7 wil hij mij en zijn andere moeder niet in de klas hebben. Prima!

Vroeg ik hem vanochtend waar zijn gymtas staat, zodat ik die even op kon halen nadat ik Juul in haar klas heb gebracht. Vroeg hij of ik dan ook even in de klas kwam. Ik dacht dat het een verkapte 'waag het niet!' was maar hij wilde echt graag dat ik even kwam kijken. Dus mijnheer fietst vanochtend weg en roept nog naar me 'tot zo he mam!'

Deze moeder is het dus straal vergeten. Ik voel me er toch rot over. Vast enorm overdreven maar bluh.
pi_218657729
Naaah, exode, dat kan gebeuren toch? Zeker als hij normaliter niet wil dat je de klas in komt. Vind dit echt niet raar. Snap ik wel hoe je je voelt. Morgen in de herkansing?
If they say
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:34:28 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_218657886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En dans. Musical is de combinatie van drie disciplines: toneelspel, dans en zang. En daarmee echt anders dan enkel toneel. Het hangt een beetje af van de musical hoe veel er gedanst wordt wel... Ik ben dit jaar gestart bij een musicalgezelschap dat vorig jaar Kinky boots speelde. Dat is heel veel dans en retestrakke choreo. Dit jaar spelen we bad girls en da's vooral sfeer, beweging, een karakter neerzetten. Minder strak dus.

Oh en we moesten dus auditie doen als je een hoofdrol of bijrol wil... maar ik ben nieuw en had nergens op gerekend. 35 deelnemers, een stuk of 8 substantiële rollen. En ik heb er eentje :D Ik ben een zwaar christelijke kleptomaan en mag 'freedom road' helemaal alleen zingen. Supervet en doodeng. Gelukkig hebben we nog een week of 40 aan repetities te gaan.
Maar die kleine van Ynske is nog niet zo heel oud, dus gok dat het vooral spelenderwijs dat soort dingen leren is ;) Toch? Ik bedoel, dit kan je nog niet van die leeftijd verwachten toch :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218657992
Tea three meuk deed ik hier door de conditioner en in het haar deed ik haarlak.
Je houdt die vieze beesten toch niet tegen, maar proberen kan geen kwaad 😜
S. 2014
J. 2016
pi_218658135
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Tea three meuk deed ik hier door de conditioner en in het haar deed ik haarlak.
Je houdt die vieze beesten toch niet tegen, maar proberen kan geen kwaad 😜
True :D
Gelukkig heeft kleinzoon fijn en kort haar, is redelijk makkelijk in de gaten te houden.
If they say
pi_218658190
B heeft gel in en Juul spuit altijd war haarlak in haar kapsel. Nooit luizen. Vinden ze vies die beesten, dat plakspul.

Net Juul aangemeld voor een proefles bij de kunstlessen hier in het dorp. Ze is gek op knutselen, schilderen en tekenen. Ben benieuwd. Ze wilde van dansen af omdat ze niemand nodig had die haar leerde dansen. Dat kon ze namelijk allang. Dus nou ja....misschien denkt ze na die proefles hetzelfde.
pi_218658602
Mijn dochter heeft van dat lange, dikke haar, bijna tot haar billen (ze is 1.25m :+ ), dan is luizen eruit kammen een DRAMA. :') }:|
pi_218658787
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 07:48 schreef BE het volgende:

[..]
:D
Maar idd, met een goeie sliding op 2 of 3 krijgen knieën en enkels flinke klappen te verduren.

Hier ben ik ook nr2 om te bellen maar dat gaat er echt slecht in. Alsof ze denken dat wij het per ongeluk verkeerd ingevuld hebben ofzo, het staat er toch echt.

Gelukkig komt het niet veel meer voor. Vaak als we vergeten zijn hem af te melden voor huiswerkbegeleiding ofzo. ;)
Hier kwam het ook niet vaak voor hoor.

Op de middelbare school hebben ze het wel gesnapt. Toen de jongste gepest werd op het schoolfeest door haar ‘vriendinnen’ van de basisschool en ze naar huis wilde, hebben ze eerst man gebeld (die net in de douche stond, dus daarna belden ze mij).

Ik denk trouwens dat ik bij de oudste wel als ouder 1 sta, daar krijg ik in ieder geval altijd de link voor inschrijving van de ouderavond.

Ik krijg overigens spontaan jeuk op mn hoofd van het luizenonderwerp ;)

Tink wat gaaf dat je meteen bij start al zo’n mooie rol toebedeeld gekregen hebt na de audities!

Vroeger was het m’n droom om te acteren (en heb op de middelbare school nog een paar jaar toneel gedaan). Lijkt me nu nog wel eens leuk, maar ergens ben ik ook te bleu! (Zingen en dans is overigens niet aan mij besteed, dus musical zou hem niet worden).
pi_218658986
Mijn droom was archeoloog worden. Das door mijn moeder om zeep geholpen toen ik een jaar of 10 was. Ze zei: het is niet alleen opgraven he, maar ook veel schrijven. Dus in gedachte zag ik mezelf met blauwe vingers van de inkt, we schreven op school met vulpen :') bladzij na bladzij volschrijven. Niet dat ik ook maar aan een typmachien dacht, nee tuurlijk niet :')
Das het lot van een beelddenker, iets wat ik pas sinds een paar jaar weet nadat een vriendin me daarop attendeerde. Maar toch. Baal er nog steeds best wel van :@
If they say
pi_218659061
Tegenwoordig is archeoloog vooral heel veel achter de computer zitten om al je vondsten in GIS te verwerken :P
's Ochtends vroeg opstaan om voor de ergste hitte te gaan graven, tot 12 uur graven in de alsnog vreselijke hitte, de hele middag GISsen en daarna zuipen. Eén keer een opgravingscampagne gedaan en toen wist ik weer waarom ik historica ben geworden ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 2 september 2025 @ 11:37:37 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218659151
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar die kleine van Ynske is nog niet zo heel oud, dus gok dat het vooral spelenderwijs dat soort dingen leren is ;) Toch? Ik bedoel, dit kan je nog niet van die leeftijd verwachten toch :P
Bij ons werken ze vanaf de mini's (en die zijn 4 en 5 geloof ik) wel echt toe naar een voorstelling. Geen audities enzo, maar wel de drie disciplines. Dus zangles, dansles en toneelles en dan de voorstelling spelen in het echte theater.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')