abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220444900
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ze hebben ook Pelmeni, Russische dumplings, zeer aan te raden.
Zal er eens naar vragen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:11:17 #252
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220444918
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nogmaals, dat is voor iedereen anders. Mij lijkt het heerlijk om in die omstandigheden te wonen. Idem met NIEMAND om me heen. Geef mij maar kilometers bos en natuur in plaats van mensen. Dat ik dan een half uur of langer moet rijden naar de dichtstbijzijnde supermarkt, /care.

Dat de meerderheid niet van kou en zeer dunbevolkte regio's houdt betekend niet dat we daar allemaal niet van houden.
Het bekent met name dat je waarschijnlijk vrij goedkoop een dergelijke droom kunt realiseren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:13:38 #253
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220444935
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Komt ook wel voor een groot gedeelte omdat ze daarnaast ook totaal niet intergreren. Ze blijven een aantal jaar, en dan verkassen ze weer naar een ander goedkoop land. Ik durf zelfs te beweren dat bijna de helft geeneens belasting betaald. Maar ondertussen wel the high life leven. Dus ik kan het me ook wel voorstellen.
Digital Nomads zijn altijd een soort van parasieten op de lokale cultuur. Drijven de prijzen enorm op (Mexico Stad ook een goed voorbeeld), integreren slecht en maken maximaal gebruik van alle voorzieningen, wat die voorzieningen duurder maakt en zorgt dat het zijn charme ook enigszins verliest.

En inderdaad, betalen vaak behalve hun consumptie, wat bij een select gezelschap belandt, geen belasting. Hebben ook geen enkele loyaliteit aan de plek.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:17:13 #254
56749 BlaZ
pi_220444962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap je helemaal maar er gaat een tijd komen dat ze daar beperkingen op gaan leggen vermoed ik.
Ze zijn nu al bezig met een migratietax.
Ook aan de andere kant komen er steeds meer beperkingen.

quote:
Residente Permanente Visa

Applicants must demonstrate a monthly income of USD 3,243. by providing bank statements for the last six months.
Applicants proving solvency with a savings account are required to provide 12 months of bank statements showing a minimum of USD 130,000.
*The financial requirements may vary with each consulate.
Dit zijn bijvoorbeeld de minimumeisen in Mexico.

quote:
De immigratiecategorie 'Verblijf voor thuiswerkers en dienstverleners' kan worden aangevraagd door een buitenlander die op afstand betaalde diensten verleent, al dan niet in ondergeschikte positie, met behulp van een computer, telecommunicatie of soortgelijke middelen, ten gunste van een natuurlijke of rechtspersoon in het buitenland, waarvoor hij een betaling of vergoeding ontvangt vanuit het buitenland van minimaal drieduizend Amerikaanse dollar per maand ($3000,00). In het geval van een aanvraag voor een legaal verblijf voor zijn gezinsleden, bedraagt ​​de betaling of vergoeding vanuit het buitenland minimaal vierduizend Amerikaanse dollar per maand ($4000,00), volgens de officiële verkoopkoers vastgesteld door de Centrale Bank van Costa Rica.
Costa Rica
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:22:56 #255
56749 BlaZ
pi_220444990
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 14:59 schreef LXIV het volgende:
Ik betaal ongeveer 80K belasting per jaar in Nederland. Als dadelijk die Box-3 belasting komt wordt dat nog veel meer. Verder trekt zelfvoorzienendheid mij wel aan en zou een klimaat waar ik net wat beter tomaten, paprika's etc kon telen voor mij ideaal zijn. Een huisje met wat grond in een vruchtbaar gebied in Portugal is precies wat ik nodig zou hebben. Dat ik met wat hout in december en januari de ergste koude kan wegstoken, dat ik bijna het hele jaar uit mijn eigen tuin kan eten en dat ik met zonnepanelen en een accu off-grid kan gaan.

Dat is voor mij heel eenvoudig te realiseren. Maar dan? Dan zit ik daar zonder dat ik iemand ken. Zo goed Portugees leren dat ik echte inhoudelijke gesprekken kan voeren is niet meer haalbaar. Ik denk dat het sowieso heel lastig wordt om nog vrienden daar te maken ,die mensen hebben elkaar nog. Dus wordt ik gelukkig daar? Denk het niet. Dan kan ik toch beter hier maar flink betalen en weinig ontvangen als daar gaan kniezen denk ik.
Zijn er daar geen pensionadosteden? Middelgrote steden met een 10-30.000 pensionados zodat er altijd wat te doen is?

Portugees is overigens niet zo moeilijk als het lijkt. Het is net Spaans met een andere uitspraak.
pi_220445048
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zijn er daar geen pensionadosteden? Middelgrote steden met een 10-30.000 pensionados zodat er altijd wat te doen is?

Portugees is overigens niet zo moeilijk als het lijkt. Het is net Spaans met een andere uitspraak.
Dat noemen ze de Algarve :). Een Portugese kennis van ons was zeer beledigd dat de menukaart in een restaurant aldaar alleen maar in het Engels beschikbaar was.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:40:02 #257
56749 BlaZ
pi_220445147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Kosten voor verwarming zullen daar sowieso geen probleem zijn (goedkoop).
Maar sure, klimaat is een goede reden om weg te willen uit Nederland.
Helemaal mee eens.

Mijn punt is vooral dat mensen heel erg kortzichtig zijn.
Ze horen wat gedoe op het nieuws en zijn direct bang en vinden het allemaal zo ontzettend slecht.
Buiten dat de meeste problemen in NL zeer opgeblazen worden en geen echte problemen zijn.

Emigreren is heel leuk om te roepen, Nederland is zo zo slecht en dus wil ik weg.
Ondertussen is emigreren een hele grote stap. Er komt veel bij kijken. En dan heb je dus ook het nieuwe land nog waar je zou moeten integreren.

Zelf ben ik natuurlijk ook geemigreerd. Alleen financieel en qua voorzieningen en sowieso de algehele levensstandaard in Nederland ga je het echt niet beter krijgen.
In tropische landen heb je überhaupt geen verwarming nodig en gaat het enkel om airconditioning, dat kan wel degelijk duur zijn afhankelijk van het type tropisch klimaat. Op hoogte regent het vaak minder lang en heb je minder bewolking waardoor je met zonnepanelen je volledige verbruik makkelijk kunt afvangen.

Veel problemen in Nederland zijn wel degelijk echte problemen, met name het woningtekort is bijzonder schrijnend en een mensenrechtenovertreding.
Ik moet zeggen dat ik de armoede in Nederland ook wel zie toenemen op bepaalde vlakken doordat de overheid structureel de koopkracht uitholt.
De meeste mensen kunnen bijvoorbeeld amper een nieuwe auto veroorloven.

Je moet overigens ook niet kijken naar de algehele levensstandaard, je moet afgaan op je eigen levensstandaard.
Heb je 6000 euro per maand dan kun je leuk wonen in Nederland, maar in Mexico kun je leuker wonen met een schoonmaakster 3x in de week, elke dag uit eten en een zwembad in de tuin.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:41:50 #258
396550 Richestorags
pi_220445164
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:45 schreef Ann-Lynn het volgende:
Iedereen die remote, afgelegen in de natuur zonder mensen wil gaan wonen op zijn oude dag moet wel even een paar dingen beseffen:

- je bent ouder: hoe snel kom je bij het dichtsbijzijnde zkh en hoe snel is de ambulance bij jou?
- zijn de wegen wel begaanbaar tijdens extreem weer? of zit je straks zonder brood, koffie e.d., omdat je auto vastzit en 3 uur lopen voor wat boodschappen door de sneeuw doe je denk ik ook niet zo gauw.
- met wie ga je daar zo afgelegen wonen? Indien alleen, hoe lang duurt het voordat je dode lichaam wordt gevonden aangezien je eigenlijk geen buren hebt?

Ik heb op best veel plekken gewoond, hoewel het soms tijdelijk was wegens studie of vakantiebaan. Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Canada. Dat zijn toplanden. Denemarken waarschijnlijk ook, maar die taal is vreselijk. Polen is de toekomst vermoed ik.
Dat zijn voor mij allemaal vrij triviale issues.

-Dood gaan we allemaal een keer. In principe was dit tot de jaren '80 (toen reanimatie echt een lift kreeg) gewoon de standaard.
-Je kan een ouderwetse voorraadkast aanleggen met een voedselvoorraad voor ten minste 2 weken.
-Is ook niet echt een probleem aangezien je dood bent.

Maar goed, ik kan niet voor anderen bepalen dat dat geen probleem voor hen is :)
  vrijdag 27 maart 2026 @ 18:42:45 #259
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_220446430
Als ik jonger was en geld genoeg had was ik nu ook vertrokken. Nederland is verhard en minder verdraagzaam. Daarbij zijn er ook een groot aantal immigranten die vooir overlast veroorzaken. Ik werk in het OV en zie het elke dag weer.

Waarheen? Ik denk Noord-Zweden of Finland of zo. Ver weg van de drukte.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_220446512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Veel problemen in Nederland zijn wel degelijk echte problemen, met name het woningtekort is bijzonder schrijnend en een mensenrechtenovertreding.
Ik moet zeggen dat ik de armoede in Nederland ook wel zie toenemen op bepaalde vlakken doordat de overheid structureel de koopkracht uitholt.
De meeste mensen kunnen bijvoorbeeld amper een nieuwe auto veroorloven.
Mensenrechtenovertreding nog wel lol.
Alsof zoiets nou zo'n probleem is.

Ja, leuk als elk jaar wilt verhuizen. Prima. Maar dat doe je toch niet.

En de koopkracht wordt helemaal niet uitgehold. Die is de afgelopen jaren juist gestegen.

Je weet dat een auto een luxe goed is hè?

quote:
Je moet overigens ook niet kijken naar de algehele levensstandaard, je moet afgaan op je eigen levensstandaard.
Heb je 6000 euro per maand dan kun je leuk wonen in Nederland, maar in Mexico kun je leuker wonen met een schoonmaakster 3x in de week, elke dag uit eten en een zwembad in de tuin.
Natuurlijk moet je wel naar de algehele levensstandaard kijken.
Heel leuk als je NL gaat vergelijken met veel armere landen, 99% van de wereld, maar dat is nutteloos.

De welvaart in NL is zeer zeer hoog.
Verhouding tussen inkomsten en uitgaven is ook gunstig.

Ja, leuk als je met pensioen bent en daarvan naar een arm land gaat. Ja, dan ben je de koning.
Maar vergelijk je 1 op 1 het leven in bv Costa Rica en NL dan kom je er in NL veel beter van af.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 19:03:19 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220446526
De meeste mensen kunnen amper een auto veroorloven in een land waar tweeverdieners met twee auto’s voor de deur steeds meer de standaard is geworden

Waanzinnig gelachen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220446604
Volgens mij staat er "nieuwe" auto.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 19:44:26 #263
56749 BlaZ
pi_220446782
[quote]0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Mensenrechtenovertreding nog wel lol.
Alsof zoiets nou zo'n probleem is.

[quote]

quote:
Het recht op wonen is een fundamenteel mensenrecht dat inhoudt dat iedereen recht heeft op een betaalbare, veilige en passende woning.
quote:
Ja, leuk als elk jaar wilt verhuizen. Prima. Maar dat doe je toch niet.

En de koopkracht wordt helemaal niet uitgehold. Die is de afgelopen jaren juist gestegen.

Je weet dat een auto een luxe goed is hè?

Op papier wellicht, in de praktijk zie je de welvaart achteruit hollen.
Een auto is een absolute noodzaak, geen luxe goed. Heel veel mensen wonen op plekken zonder amper openbaar vervoer.

quote:
Natuurlijk moet je wel naar de algehele levensstandaard kijken.
Heel leuk als je NL gaat vergelijken met veel armere landen, 99% van de wereld, maar dat is nutteloos.
De algehele levensstandaard is niet relevant voor het individu. Het gaat erom wat voor jezelf als individu de beste keuze is.
Met hetzelfde salaris als in NL ben je in Estland ook veel beter af

quote:
De welvaart in NL is zeer zeer hoog.
Verhouding tussen inkomsten en uitgaven is ook gunstig.

Ja, leuk als je met pensioen bent en daarvan naar een arm land gaat. Ja, dan ben je de koning.
Maar vergelijk je 1 op 1 het leven in bv Costa Rica en NL dan kom je er in NL veel beter van af.
Je bent niet beter af in Nederland, je bent beter af in Nederland tijdens je werkzame bestaan, dat is heel iets anders.
Als pensionado ben je veel beter af in Costa Rica.
pi_220447003
Emigreren omdat ik het ergens anders heel mooi vind? Misschien.

Emigreren omdat het hier zo kut is? Nee. Ik ga me verdomme niet uit mijn eigen land weg laten jagen. Ik zou niet eens van de nieuwe plek kunnen genieten in de wetenschap dat ik gevlucht ben.

Daarnaast, mijn hele leven is hier. Al mijn herinneringen. Basisschool. Middelbare school. Met eerste dinnetje op de brommer naar de disco O+ Alle mooie (en minder mooie) momenten zijn aan Nederland gebonden.

Echt, het moet ergens anders echt zowat een paradijs zijn wil ik Nederland verlaten.

Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:14:21 #265
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220449245
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:16 schreef Koortsdroom het volgende:
Emigreren omdat ik het ergens anders heel mooi vind? Misschien.

Emigreren omdat het hier zo kut is? Nee. Ik ga me verdomme niet uit mijn eigen land weg laten jagen. Ik zou niet eens van de nieuwe plek kunnen genieten in de wetenschap dat ik gevlucht ben.

Ik denk dat een groter deel v/d mensen die emigreren uit onvrede, uiteindelijk, wanneer ze na de eerste jaren hun nieuwe land goed hebben leren kennen, daar weer nieuwe onvrede opbouwen waarbij ze uiteindelijk gedesillusioneerd weer terugkeren.

Dat terwijl een groter deel v/d mensen die emigreren vanwege het avontuur en andere positieve zaken, vaak makkelijker zullen kunnen settelen elders vanwege hun ander type persoonlijkheid.

Bovenstaande zijn overigens pure aannamens, geen feiten.
Krekker is de bom!
pi_220449284
quote:
Voor de jongere generaties is het inmiddels te laat om nog te emigreren naar vruchtbaardere en prettigere oorden. De mogelijkheid om ergens anders een beter leven op te bouwen is hen ontnomen, doordat alles heeft moeten wijken voor de lawaaiige auto's en motoren. De groei van het verkeer en de dominantie van gemotoriseerde voertuigen hebben het landschap en de leefomgeving ingrijpend veranderd, waardoor kansen voor een vrediger bestaan nu verkeken zijn.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:26:01 #267
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220449290
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Voor de jongere generaties is het inmiddels te laat om nog te emigreren naar vruchtbaardere en prettigere oorden. De mogelijkheid om ergens anders een beter leven op te bouwen is hen ontnomen, doordat alles heeft moeten wijken voor de lawaaiige auto's en motoren. De groei van het verkeer en de dominantie van gemotoriseerde voertuigen hebben het landschap en de leefomgeving ingrijpend veranderd, waardoor kansen voor een vrediger bestaan nu verkeken zijn.
Koekoek troll 🤪
"Hoka Hey!"
pi_220450203
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik denk dat een groter deel v/d mensen die emigreren uit onvrede, uiteindelijk, wanneer ze na de eerste jaren hun nieuwe land goed hebben leren kennen, daar weer nieuwe onvrede opbouwen waarbij ze uiteindelijk gedesillusioneerd weer terugkeren.

Dat terwijl een groter deel v/d mensen die emigreren vanwege het avontuur en andere positieve zaken, vaak makkelijker zullen kunnen settelen elders vanwege hun ander type persoonlijkheid.

Bovenstaande zijn overigens pure aannamens, geen feiten.
Precies, wij wilden iets anders en meer ruimte (had ook in Nederland gekund, maar hier in Portugal hebben we meer ruimte voor minder geld).
pi_220450599
quote:
Nee. Ik ga me verdomme niet uit mijn eigen land weg laten jagen. Ik zou niet eens van de nieuwe plek kunnen genieten in de wetenschap dat ik gevlucht ben.
Ik ga niet 'vluchten'. Ik ga de totale rust en stilte opzoeken, zonder last van mensen. En dat is in Nederland onmogelijk.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:07:32 #270
396550 Richestorags
pi_220450631
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:02 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik ga niet 'vluchten'. Ik ga de totale rust en stilte opzoeken, zonder last van mensen. En dat is in Nederland onmogelijk.
Waar zit jij aan te denken?
pi_220450683
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar zit jij aan te denken?
Canada, noordelijk Scandinavië. Misschien Patagonië. Ver van de steden :)
pi_220450700
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:13 schreef Richestorags het volgende:
......... zijn altijd een soort van parasieten op de lokale cultuur. Drijven de prijzen enorm op (Mexico Stad ook een goed voorbeeld), integreren slecht en maken maximaal gebruik van alle voorzieningen, wat die voorzieningen duurder maakt en zorgt dat het zijn charme ook enigszins verliest.

En inderdaad, betalen vaak behalve hun consumptie, wat bij een select gezelschap belandt, geen belasting. Hebben ook geen enkele loyaliteit aan de plek.
Hier creëren we er 96000 opvangplekken voor .... meer dan het aantal huizen dat we bouwen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220450946
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:19 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Canada, noordelijk Scandinavië. Misschien Patagonië. Ver van de steden :)
Tasmanië
pi_220451144
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:26 schreef matspontius het volgende:

[..]
Koekoek troll 🤪
Inhoudelijk reageren is zeker te moeilijk voor jou? Jij kunt dus beter niet op forums kijken waar het nieuws mag worden besproken, want jij kan andermans bijdragen toch niet waarderen.
pi_220451186
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Tasmanië
Kan ook interessant zijn inderdaad, of het zuidereiland van Nieuw Zeeland. Klimaat is in Tasmanië ook beter voor mij geschikt, de hitte in mainland Australië zou ik niet vol houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')