abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220177605
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 16:36 schreef derLudolf het volgende:
Ja de dop die er in gaat is 22mm

https://www.hornbach.nl/p(...)aad-x-50-mm/7884969/
Deze wil ik er uit draaien
Deze?

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220177617
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 16:36 schreef derLudolf het volgende:
Ja de dop die er in gaat is 22mm

https://www.hornbach.nl/p(...)aad-x-50-mm/7884969/
Deze wil ik er uit draaien
Een radiatorsleutel gebruiken
  Moderator zondag 22 februari 2026 @ 17:07:49 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220177638
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 17:04 schreef blomke het volgende:

[..]
Deze?

[ afbeelding ]

Jup, en ik dacht "ha, die heb ik - eindelijk komt die weer eens van pas" maar dat was dus "M14" - dat is voor 1/2 duims
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 22 februari 2026 @ 17:09:50 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220177653
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 17:05 schreef bbtb77 het volgende:

[..]
Een radiatorsleutel gebruiken
Deze bedoel je? Verlenging tot in een knie gedraaid, dus weet niet zeker of die er in wil tot de juiste maat, zal een van de laatste zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220178270
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 17:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Deze bedoel je? Verlenging tot in een knie gedraaid, dus weet niet zeker of die er in wil tot de juiste maat, zal een van de laatste zijn.
Ik heb wel eens het laatste stuk er vanaf geslepen..
pi_220178587
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 16:36 schreef derLudolf het volgende:
Ja de dop die er in gaat is 22mm

https://www.hornbach.nl/p(...)aad-x-50-mm/7884969/
Deze wil ik er uit draaien
Doe al jaren cv werk en sanitair, (niet voor werk maar vanuit werk en hobby) en nog nooit een inbusachtige sleutel voor nodig gehad.
Zit die dan in de muur ofzo want normaal zet je gewoon een waterpomptang op.

Ook een gewone radiator staart sleutel past, die is dan wel 6 kantig maar die past in een sleufjes van de 12kant. Zeker als je hem met de hamer eens “inhouwt”

[ Bericht 9% gewijzigd door Lospedrosa op 22-02-2026 19:52:59 ]
Vakman pur sang
pi_220194146
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
niet voor werk

[...]

gewoon een waterpomptang

[...]

Zeker als je hem met de hamer eens “inhouwt”
Blij dat je het niet voor werk doet. ;)
pi_220194311
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 18:11 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Blij dat je het niet voor werk doet. ;)
Dat ding moet eruit en je draait een nieuwe erin

You little weasel
Vakman pur sang
  woensdag 25 februari 2026 @ 10:57:55 #109
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_220197994
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 16:36 schreef derLudolf het volgende:
Ja de dop die er in gaat is 22mm

https://www.hornbach.nl/p(...)aad-x-50-mm/7884969/
Deze wil ik er uit draaien
Ik had dat probleem met de verbouw van m'n badkamer ook. Ik ben toen even naar Kronemeyer in Uelsen gereden en heb even zo'n sleutel/dop geleend. Schulz zit bij jou in de buurt toch?
  Moderator woensdag 25 februari 2026 @ 12:31:30 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220198674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 10:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ik had dat probleem met de verbouw van m'n badkamer ook. Ik ben toen even naar Kronemeyer in Uelsen gereden en heb even zo'n sleutel/dop geleend. Schulz zit bij jou in de buurt toch?
Die naam zegt je niets, maar kan wel even vragen bij Evers in Veldhausen vragen.
Kun je schijnbaar ook knelkoppelingen kopen, vroeg laatst bij Terwey er Warmteservice/Wildkamp achtige zaken waren. Toen stuurden verwezen ze me ook naar Evers.

Toom is goedkoper dan Warmteservice met dat spul, maar helaas maar beperkte keuze.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 februari 2026 @ 15:28:09 #111
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_220199618
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2026 12:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die naam zegt je niets, maar kan wel even vragen bij Evers in Veldhausen vragen.
Kun je schijnbaar ook knelkoppelingen kopen, vroeg laatst bij Terwey er Warmteservice/Wildkamp achtige zaken waren. Toen stuurden verwezen ze me ook naar Evers.

Toom is goedkoper dan Warmteservice met dat spul, maar helaas maar beperkte keuze.
Evers doet bij ons de verwarming, dus die ken ik zeker wel :9
pi_220199812
Trouwens is beaplumber op YouTube een vermakelijk kanaal hiervoor
Vakman pur sang
  zondag 26 april 2026 @ 20:37:50 #113
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220660451
Hoi, wij wonen in een huis met een houten verdiepingsvloer. Die vloer KRAAKT. Nu zijn we bezig 1 van de kamers op te knappen vanwege gezinsuitbreiding en zien we kans meteen de vloer aan te pakken. Laminaat lag op groene onderplaten en in dezelfde richting als de houten planken. Als ik het goed heb, is het sowieso raadzaam haaks te leggen? Maar heeft het ook zin om met grotere houten platen, bijvoorbeeld triplex of spaanplaat, nog een extra laag te maken? En als we niet teveel hoogte willen hebben, waar moet je dan minimaal aan denken om kans op kraak te beperken :D?

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator zondag 26 april 2026 @ 20:42:17 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220660500
18mm underlayment of OSB met veer/groef en veel schroeven er in jassen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 27 april 2026 @ 08:10:37 #115
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220662140
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 20:42 schreef derLudolf het volgende:
18mm underlayment of OSB met veer/groef en veel schroeven er in jassen
Hmm ja, dan komen we dus in de knoei met de hoogte 😅
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Vis een optie? maandag 27 april 2026 @ 09:02:30 #116
70532 loveli
N
pi_220662351
Eerst een paar extra spijkers in de planken, kijken of dat helpt tegen kraken.

Volgens internet helpst grafietpoeder.
crap in = crap out
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 12:37:46 #117
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_220664403
quote:
17s.gif Op maandag 27 april 2026 08:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hmm ja, dan komen we dus in de knoei met de hoogte 😅
In de zin dat je dan bij deuren niet meer uitkomt? Je kunt natuurlijk ook 12mm gebruiken oid. zolang het maar een star en stijf geheel word.
  maandag 27 april 2026 @ 14:10:35 #118
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220665338
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 12:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
In de zin dat je dan bij deuren niet meer uitkomt? Je kunt natuurlijk ook 12mm gebruiken oid. zolang het maar een star en stijf geheel word.
Klopt, en boven de dorpels uit enzo.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 14:37:45 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220665466
Heb je massieve deuren of 'karton'? In geval van massief kun je natuurlijk makkelijk inkorten. Dorpel je los halen als deze vast zit met hightack en opnieuw plakken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 27 april 2026 @ 21:20:30 #120
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220668062
En als je die rigide ondervloer hebt, maakt dan de legrichting van je laminaat nog uit? Elke keer haaks aan houden, dus dan is het balk / plank / osb / laminaat in de volgorde | - | - of mag laminaat ook | - | |
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 28 april 2026 @ 07:44:42 #121
36431 bleiblei
Afgehaakt.
pi_220669255
quote:
17s.gif Op maandag 27 april 2026 21:20 schreef Debsterr het volgende:
En als je die rigide ondervloer hebt, maakt dan de legrichting van je laminaat nog uit? Elke keer haaks aan houden, dus dan is het balk / plank / osb / laminaat in de volgorde | - | - of mag laminaat ook | - | |
Alles mag ;) . Maar ik zou het er haaks op leggen. Sowieso bij planken, maar bij OSB kan je op de overgang ook net wat verschil hebben. Overigens helpt tegen kraken om de planken vast te schroeven met voldraad schroeven.
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:15:44 #122
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220671137
Thanks allen! Gaan we voor 12 mm OSB, huidige vloerplanken flink vastschroeven en alles elke keer haaks.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:27:44 #123
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220671197
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:15 schreef Debsterr het volgende:
Thanks allen! Gaan we voor 12 mm OSB, huidige vloerplanken flink vastschroeven en alles elke keer haaks.
In de VS verlijmen ze ook vaak de boel tegen het kraken/piepen. Nadeel is natuurlijk mocht je er ooit weer bij moeten je grof geweld moet gebruiken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Vis een optie? dinsdag 28 april 2026 @ 18:15:06 #124
70532 loveli
N
pi_220672862
quote:
17s.gif Op maandag 27 april 2026 21:20 schreef Debsterr het volgende:
En als je die rigide ondervloer hebt, maakt dan de legrichting van je laminaat nog uit? Elke keer haaks aan houden, dus dan is het balk / plank / osb / laminaat in de volgorde | - | - of mag laminaat ook | - | |
Vaak leggen ze in de lengete van de kamer, haaksnop het raam. Ivm lichtinval toont dat het mooist.
crap in = crap out
pi_220898179
Waar koop je fatsoenlijk laminaat? Het hoeft geen topkwaliteit te zijn maar moet wel een poosje meegaan. Eerder was ik tevreden met Ikea, maar die verkopen het niet meer.
  Moderator woensdag 27 mei 2026 @ 22:02:53 #126
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_220901791
Ik zag laatst bij de Karwei hier in de buurt nog laminaat liggen, alleen ik heb geen idee van de kwaliteit..
  woensdag 27 mei 2026 @ 22:37:21 #127
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_220902069
Hornbach
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator donderdag 28 mei 2026 @ 06:59:34 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220902881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:25 schreef Hupje het volgende:
Waar koop je fatsoenlijk laminaat? Het hoeft geen topkwaliteit te zijn maar moet wel een poosje meegaan. Eerder was ik tevreden met Ikea, maar die verkopen het niet meer.
Woon je vlak bij de grens met Duitsland?
Ik heb deze gelegd boven.
Prijs is niet verkeerd. Het is "made in Germany" en er staat premium op de verpakking. Nu zijn beide absoluut geen beschermde termen maar complete rotzooi zal het niet zijn :+
https://toom.de/p/laminat(...)n-braun-8-mm/7742406
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 28 mei 2026 @ 11:37:04 #129
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220904595
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 14:25 schreef Hupje het volgende:
Waar koop je fatsoenlijk laminaat? Het hoeft geen topkwaliteit te zijn maar moet wel een poosje meegaan. Eerder was ik tevreden met Ikea, maar die verkopen het niet meer.
Wij hebben net deze gelegd en alvast in huis gehaald voor de overige kamers boven als die ook aan de “anti-kraak” behandeling toekomen

Gamma
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_220910165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zag laatst bij de Karwei hier in de buurt nog laminaat liggen, alleen ik heb geen idee van de kwaliteit..
Zoals deze van Karwei; Laminaat Extra Breed Grand Oak naturel eiken

Die is regelmatig in de aanbieding en soortgelijk heeft 12 jaar bij ons in huis gelegen met een lompe hond. Daarna gingen we verhuizen, maar de vloer zag er nog netjes uit
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_220921592
Hoi, de badkamerwasbak zat verstopt en heb vandaag alle leidingen eronder los geschroeft en schoon gemaakt. Er zat veel haar in en dat weg gehaald.
Nadat ik alles in elkaar had geschroeft en na constatering van lekkage weer uit elkaar en in elkaar x20 loopt de boel nu zonder lekkage.

Ik kwam veel oude kapotte kit tegen bij de muur aansluiting en direct bij het eerste afvoerputje zeg maar op de wasbak geschroeft, doe ik er nog goed aan om opnieuw dat te kitten of is het goed zo?

Hij lekt nu niet iig.
Twiddel
pi_220926913
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:04 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, de badkamerwasbak zat verstopt en heb vandaag alle leidingen eronder los geschroeft en schoon gemaakt. Er zat veel haar in en dat weg gehaald.
Nadat ik alles in elkaar had geschroeft en na constatering van lekkage weer uit elkaar en in elkaar x20 loopt de boel nu zonder lekkage.

Ik kwam veel oude kapotte kit tegen bij de muur aansluiting en direct bij het eerste afvoerputje zeg maar op de wasbak geschroeft, doe ik er nog goed aan om opnieuw dat te kitten of is het goed zo?

Hij lekt nu niet iig.
In principe moet een afvoer/sifon zonder kit werken, alleen op ringen (rubber- en teflonring).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')