abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218642703
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:02 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Daar ga je al weer. Ik wilde niet belerend zijn. Gewoon even los zijn van de discussie ter overdenking.
Die geldt net zo goed voor mij :)
Ik vind het een vreemde motivatie om zonder onderbouwing iets stellig te kunnen beweren.
Dat is niet conform de afspraken op dit forum onderdeel.
Daarvoor is plek in BNW.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218642907
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het een vreemde motivatie om zonder onderbouwing iets stellig te kunnen beweren.
Dat is niet conform de afspraken op dit forum onderdeel.
Daarvoor is plek in BNW.
Onderbouwingen en cijfers in deze tijden kunnen redelijk corrupt zijn.
Maar dat is complot-huiswerk dat buiten de toegestane en geridiculiseerde lijnen beweegt.
En complotten bestaan natuurlijk helemaal niet in deze perfecte wereld. En de massa en mogelijk directe omgeving die duld je niet. Dat voelt erg oncomfortabel. Dus wat zou je daar nou te zoeken hebben? Veilig meedeinen binnen die voorgeschreven lijnen is aan de andere kant wel weer heerlijk comfortabel.

quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 15:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Helemaal in Trump zijn post truth politiek.
Trump moest nog geboren worden, en misschien al wel zelfs reeds zo'n 2000 + jaar voor het principe over geld, macht en het absolute gelijk te claimen reeds bestond.
pi_218642926
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 14:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als het zo overduidelijk is, dan was je wel met onderbouwing gekomen.
Als je wist hoe het zat hoefde je niet met zulke belachelijke vragen te komen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:29:02 #104
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218642992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 21:20 schreef Jigzoz het volgende:
Het VK heeft reële problemen (met name productiviteit, investeringen en woningbouw), maar “instorten” en “burgeroorlog” zijn YouTube-algoritme-praatjes. Feitelijk: de schuldquote zit rond 96% bbp (geen “100% groei”), 2024 groeide de economie met 1,1%. Dat is trage groei, maar geen krimp. Het bbp per hoofd is 2025 weer aan het aantrekken, jeugdwerkloosheid is ongeveer 14%. De NHS scoort een historisch lage tevredenheid, maar wachtlijsten dalen inmiddels en het aantal medische behandelingen staat op recordniveau. Vrijheid van meningsuiting? De Online Safety Act is omstreden, maar het VK blijft door Freedom House als vrij beoordeeld. En de claim “Polen rijker dan de UK in 2030” is geen IMF-consensus: Polen haalt het VK mogelijk in, maar “zeker voorbij het VK” is speculatie. De traagheid van de UK komt vooral door structurele productiviteitsproblemen, niet enkel door Brexit of migratie; migratie levert óók arbeid en belastingopbrengsten. Dus: doemverhalen zijn onnodig, verder hervormingswerk is dat niet.
Daarom zeg ik ook dat youtube mij de filmpjes aanbiedt met vaak een apocalyptische ondertoon. Of het echt zo ernstig is weet ik niet. Maar dat er sprake is van stagnatie achteruitgang is mij wel duidelijk.

Als ik kijk naar de inkomensontwikkeling dan zijn ze eigenlijk de crisis van 2007/2008 nog niet voorbij. Als je de inkomens corrigeert voor inflatie dan is mijn conclusie - ik sta open voor andere visie - dat je besteedbare inkomen behoorlijk is gedaald.
https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.CD?locations=GB

Arbeidsmigratie zal zeker ook positieve kanten kennen, zal het nooit ontkennen. Maar het betreft veelal laag betaalde arbeid én veel migranten maken gebruik van de social security i.p.v. dat ze werken. Al met al lijkt mij niet dat dat in UK's voordeel werkt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:30:49 #105
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218643020
Ik wil snappen waarom die migratie maar door gaat daar en waarom dat niet gestopt kan worden worden. Ik ben niet geïnteresseerd in de discussie of het de schuld van labour of de torries is. Beiden maken er een potje van en beiden geven geen reet om hun eigen onder- en middenklasse.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_218643077
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je wist hoe het zat hoefde je niet met zulke belachelijke vragen te komen.
Ik accepteer je verlies.
pi_218643178
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil snappen waarom die migratie maar door gaat daar en waarom dat niet gestopt kan worden worden. Ik ben niet geïnteresseerd in de discussie of het de schuld van labour of de torries is. Beiden maken er een potje van en beiden geven geen reet om hun eigen onder- en middenklasse.
Ordo, Ab, Chao, is een mogelijkheid. Men wil niet dat het stopt. Het mag geheel escaleren.
Alles moet ergens heen gebogen worden. En ik weet niet of iedereen daar op zit te wachten.
De burgers in het V.K. in ieder geval niet. Zo lijkt het.
pi_218643242
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik accepteer je verlies.
Je roept jezelf uit als winnaar? Van wat dan? :)
Ach, ook dat past kennelijk bij deze idiote tijd waardin we leven.
Er zijn alleen maar verliezers.
pi_218643254
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
Migratie is niet een specifiek VK probleem.
Het gros van de westerse wereld heeft ermee te maken.

De migrant is echter een gemakkelijke prooi om onvrede op te richten.
Daarom wordt het sterk uitvergroot.
Ook hier in Nederland.
pi_218643282
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:38 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Je roept jezelf uit als winnaar? Van wat dan? :)
Ach, ook dat past kennelijk bij deze idiote tijd waardin we leven.
Er zijn alleen maar verliezers.
Als iemand de discussie ombuigt naar een ad hominem, dan heeft die zijn punt verloren.
Anders had hij zijn energie wel gestoken in het onderbouwen van dat punt, ipv de vraag aan te vallen.
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:42:18 #111
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218643299
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ook hier in Nederland.
Oh dat idee heb ik helemaal niet, zowel de media als de politie roepen daar het liefst niets over tenzij ze echt moeten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218643355
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als iemand de discussie ombuigt naar een ad hominem, dan heeft die zijn punt verloren.
Anders had hij zijn energie wel gestoken in het onderbouwen van dat punt, ipv de vraag aan te vallen.
Misschien is het jouw (1) onvermogen, of de hang naar (2) persoonlijk vermaak waardoor jij een mogelijk vanzelfsprekende onderbouwing überhaupt nodig hebt, maar die je zelf eigenlijk gemakkelijk zou kunnen concluderen of onderzoeken in het grote plaatje. Ik hoop het tweede. Dat is zoveel makkelijker te accepteren.
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:48:04 #113
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218643374
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ook hier in Nederland.
In heel Europa is het een probleem. Maar in VK lijkt het nu echt tot een boilingpoint te komen. Ik was vorig jaar april of mei in Londen. In de city centre alles pais en vree. Maar daarbuiten dan schrik je je echt rot: goedkope penny shops tot aan kebab tentjes, in de verzakte straatjes rijden veelal oude fordjes van 15 of 20 jaar geleden. Een onderklasse die je kan herkennen aan het gebit: er ontbreken tanden.

Anyway. Het verval komt door verschillende oorzaken. Maar hoe migratie nu positief bijdraagt aan de economie en sociale cohesie in VK is mij echt een raadsel. Maar ik wil het wel begrijpen waarom mensen er toch anders tegenaan kijken.
  zondag 31 augustus 2025 @ 16:49:38 #114
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218643400
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:35 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ordo, Ab, Chao, is een mogelijkheid. Men wil niet dat het stopt. Het mag geheel escaleren.
Alles moet ergens heen gebogen worden. En ik weet niet of iedereen daar op zit te wachten.
De burgers in het V.K. in ieder geval niet. Zo lijkt het.
Ik ben het met jou eens hoor wat betreft dat men het niet wil stoppen. Maar men is niet bewust uit op escalatie of burgeroorlog. Je ziet de eerste bewegingen al om dat de kop in te drukken: censuur op social media.
pi_218643598
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ga gewoon niet mee in dat gezuig van je, vooral niet omdat je pertinent weigert je eigen interpretatie van wat er is gebeurt in Epping uiteen te zetten. Iets wat je ook niet kan want je hebt totaal geen idee wat daar is gebeurt en waarom de verhoudingen zo liggen.
pi_218643655
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2025 16:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben het met jou eens hoor wat betreft dat men het niet wil stoppen. Maar men is niet bewust uit op escalatie of burgeroorlog. Je ziet de eerste bewegingen al om dat de kop in te drukken: censuur op social media.
Dat weet ik niet. We gaan het zien. Maar de benodigde zeer ingrijpende veiligheidsmaatregelen om dit zomaar 'uit het niets ontstane probleem' definitief op te lossen om de bevolking te beschermen, zullen uiteindelijk worden gebruikt de burgerbevolking, digitaal en analoog op te sluiten om hun eigen bestwil, hun welzijn, om hun vrede te kunnen bewaren uiteraard. Hulp is in die zin natuurlijk onderweg. Maar het moet nog even duren.
pi_218643740
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ga gewoon niet mee in dat gezuig van je, vooral niet omdat je pertinent weigert je eigen interpretatie van wat er is gebeurt in Epping uiteen te zetten. Iets wat je ook niet kan want je hebt totaal geen idee wat daar is gebeurt en waarom de verhoudingen zo liggen.
Jij beweert heel droog dat Trump zonder noemenswaardige veranderingen in de wetgeving er wèl in slaagt om migranten aan te pakken.

Nou, dat vraagt om een onderbouwing.

En die komt er niet. In plaats daarvan een hoop kabaal.

Dat geeft bij mij te denken.

En dan ga ik niet mee in het punt dat je probeert te maken.
pi_218643778
Oké, dus we krijgen eerst censuur en dan een soort lockdown in het VK waarbij de bevolking ook afgesloten wordt van het internet en uiteindelijk een heuse burgeroorlog tussen de verschillende etnische groepen.

Misschien nog even een verwacht tijdspad noemen? Of wordt het dan allemaal te controleerbaar?
pi_218643862
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij beweert heel droog dat Trump zonder noemenswaardige veranderingen in de wetgeving er wèl in slaagt om migranten aan te pakken.

Nou, dat vraagt om een onderbouwing.
Welke wettelijke veranderingen waren daar dan voor nodig geweest? Het huidige beleid word grotendeels gevoerd op bestaande wetten.
quote:
En die komt er niet. In plaats daarvan een hoop kabaal.

Dat geeft bij mij te denken.
Als je een keer zou nadenken dan word het misschien wel eens wat. Overigens zitten we in het topic dat gaat over de problemen in het VK. Het zou je sieren om vooral in te gaan op de problemen in het VK en in het bijzonder Epping waar je mij van beschuldigd de zaak te verdraaien zonder dat je zelf ook maar iets inbrengt.
pi_218643866
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:20 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, dus we krijgen eerst censuur en dan een soort lockdown in het VK waarbij de bevolking ook afgesloten wordt van het internet en uiteindelijk een heuse burgeroorlog tussen de verschillende etnische groepen.

Misschien nog even een verwacht tijdspad noemen? Of wordt het dan allemaal te controleerbaar?
Tja, er schijnt een gewelddadige correctie vanuit de bevolking nodig te zijn, want dat gebeurt altijd in een democratie....

Of zo ...
pi_218643878
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Welke wettelijke veranderingen waren daar dan voor nodig geweest? Het huidige beleid word grotendeels gevoerd op bestaande wetten.
[..]
Als je een keer zou nadenken dan word het misschien wel eens wat. Overigens zitten we in het topic dat gaat over de problemen in het VK. Het zou je sieren om vooral in te gaan op de problemen in het VK en in het bijzonder Epping waar je mij van beschuldigd de zaak te verdraaien zonder dat je zelf ook maar iets inbrengt.
Tja, jij begint over het succes van Trump, en je kunt ondertussen geen enkele onderbouwing geven.

Als je die niet hebt moet je zelf niet beginnen over Trump in het VK onderwerp.

Dus ik verwacht dat het bij deze is afgesloten.
pi_218643892
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, jij begint over het succes van Trump, en je kunt ondertussen geen enkele onderbouwing geven.

Als je die niet hebt moet je zelf niet beginnen over Trump in het VK onderwerp.

Dus ik verwacht dat het bij deze is afgesloten.
Ik trok een directe vergelijking dat immigratie stoppen wel degelijk heel simpel is zolang de politieke wil er maar is. Trump heeft dat bewezen door simpelweg de bestaande wetten toe te passen. Daar zal in het VK wel wat meer voor nodig zijn, maar zoals we van Europese politici die vooral pro immigranten zijn gewend zijn doen ze net alsof het een zeer ingewikkeld iets is.
pi_218643898
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:08 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. We gaan het zien. Maar de benodigde zeer ingrijpende veiligheidsmaatregelen om dit zomaar 'uit het niets ontstane probleem' definitief op te lossen om de bevolking te beschermen, zullen uiteindelijk worden gebruikt de burgerbevolking, digitaal en analoog op te sluiten om hun eigen bestwil, hun welzijn, om hun vrede te kunnen bewaren uiteraard. Hulp is in die zin natuurlijk onderweg. Maar het moet nog even duren.
Daar is het nu echt te laat voor, de geest is uit de fles. In september staat er een gigantische protest gepland in London. Dit probleem gaat niet weg doormiddel van censuur etc.
pi_218644013
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar is het nu echt te laat voor, de geest is uit de fles. In september staat er een gigantische protest gepland in London. Dit probleem gaat niet weg doormiddel van censuur etc.
Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat komen maar de bedoeling is simpelweg de totale controle over de burger.
Dat zeg ik niet. Dat is openlijk bekend. Alleen Wantie zal het waarschijnlijk allemaal niet hebben opgepikt gok ik zo.
Met een druk op de knop geen beschikking tot jouw eigen geld bij vooraf vastgelegd bij wet ingekaderde ongehoorzaamheid, of een flinke automatische boete incasso is er maar slechts 1 van.
pi_218644073
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 17:52 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat komen maar de bedoeling is simpelweg de totale controle over de burger.
Dat zeg ik niet. Dat is openlijk bekend. Alleen Wantie zal het waarschijnlijk allemaal niet hebben opgepikt gok ik zo.
Met een druk op de knop geen beschikking tot jouw eigen geld bij vooraf vastgelegd bij wet ingekaderde ongehoorzaamheid, of een flinke automatische boete incasso is er maar slechts 1 van.
We hebben het voorproefje inderdaad kunnen zien in Canada waar de overheid bankrekeningen blokkeerden van mensen die daar vreedzaam aan het protesteren waren.
Ik heb ook beelden gezien waar mensen door de politie in het VK op de hoogte werden gesteld dat ze wisten dat er geprotesteerd zou worden en dat het protest goed in de gaten zou worden gehouden. De agent die daar aan de deur stond schaamde zich gewoon om die boodschap over te brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')