abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220978557
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:45 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik had ooit een Fors Fiesta met 65pk ofzo. Invoegen was een hel, rijkswegen rijden überhaupt... Ding maakte een tering herrie. Alhoewel dat wss ook kwam doordat ik vlak na de aankoop tinnitus en hyperacusis kreeg....
Opzich is ruimte maken voor invoegers ook niet gek. Niet iedereen is idd even vlot op de 100.

Maarja wel kut op een tweebaans weg als ik net 130 aan kom en iemand gooit hem naar links. Dus elke oprit laat ik ook maar m'n gas los voor de zekerheid. Laatst had ik het in Duitsland. Zo'n Nederlander die ruimte maakte en gewoon blind naar de linkerbaan ging terwijl ik daar met 180 aan kwam. Gelukkig anticipeerde ik hier op.

En die ruimte makers blijven dan natuurlijk allemaal met 100 links rijden, omdat nu de invoegers in de weg zitten en ze eerst 8 auto's voorbij moeten met 5km snelheidsverschil.
  zondag 7 juni 2026 @ 15:32:02 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220979095
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 14:53 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Opzich is ruimte maken voor invoegers ook niet gek. Niet iedereen is idd even vlot op de 100.

Maarja wel kut op een tweebaans weg als ik net 130 aan kom en iemand gooit hem naar links. Dus elke oprit laat ik ook maar m'n gas los voor de zekerheid. Laatst had ik het in Duitsland. Zo'n Nederlander die ruimte maakte en gewoon blind naar de linkerbaan ging terwijl ik daar met 180 aan kwam. Gelukkig anticipeerde ik hier op.

En die ruimte makers blijven dan natuurlijk allemaal met 100 links rijden, omdat nu de invoegers in de weg zitten en ze eerst 8 auto's voorbij moeten met 5km snelheidsverschil.
En aangezien je maar 100 mag, is daar niks mis mee en heb jij helemaal geen passeerruimte nodig.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220981549
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 12:16 schreef Sapstengel het volgende:
Net weer meegemaakt, ook oprit gerelateerd:

Mensen die bij een oprit naar links gaan om ruimte te maken, maar dat dan met 100km/u of minder doen zonder in hun spiegels te kijken.
Dat is onhandig, maar tegelijk geldt ook dat als je het gaspedaal intrapt, je ook bereid moet zijn om je rempedaal in te trappen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_221004176
Mensen die het concept "gas loslaten" en "voldoende afstand houden" niet niet meer kennen, maar oftewel pal op hun voorganger rijden, ofwel continu op het rempedaal staan.

Op de A1 tref ik vaak medeweggebruikers die stug op de 3e rijstrook van rechts 95 km/u blijven rijden terwijl beide banen rechts vrij zijn. Dat soort mensen mogen ze wel eens goed beboeten.

Mensen die het concept van ritsen niet meer kennen. Wat is er moeilijk aan DOORRIJDEN tot het bord "vanaf hier ritsen", je snelheid aanpassen aan de rijstrook naast je, en dan invoegen zonder het rijdend verkeer te hinderen?
Tegenwoordig zie ik enkel mensen die ofwel 3 km van tevoren al gaan invoegen, ofwel mensen die tot op het verdrijvingsvlak met een noodsnelheid hun bak nog voor zoveel mogelijk ander auto's willen proppen, die hierdoor vol in de remmen moeten.
  woensdag 10 juni 2026 @ 20:43:20 #155
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221004196
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:40 schreef littlemindy het volgende:
Mensen die het concept "gas loslaten" en "voldoende afstand houden" niet niet meer kennen, maar oftewel pal op hun voorganger rijden, ofwel continu op het rempedaal staan.

Op de A1 tref ik vaak medeweggebruikers die stug op de 3e rijstrook van rechts 95 km/u blijven rijden terwijl beide banen rechts vrij zijn. Dat soort mensen mogen ze wel eens goed beboeten.

Mensen die het concept van ritsen niet meer kennen. Wat is er moeilijk aan DOORRIJDEN tot het bord "vanaf hier ritsen", je snelheid aanpassen aan de rijstrook naast je, en dan invoegen zonder het rijdend verkeer te hinderen?
Tegenwoordig zie ik enkel mensen die ofwel 3 km van tevoren al gaan invoegen, ofwel mensen die tot op het verdrijvingsvlak met een noodsnelheid hun bak nog voor zoveel mogelijk ander auto's willen proppen, die hierdoor vol in de remmen moeten.
Rijdend verkeer moet ook rekening houden met het ritsende verkeer. Daarom zie je vaak mensen van de 2e baan naar de 3e gaan als er geritst wordt en ik begeef me juist al tussen die banen, omdat ik het ritsende verkeer niet wil verstoren. Altijd gevaarlijke stukjes.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 10 juni 2026 @ 20:50:41 #156
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_221004245
Ondertussen bij mij in de buurt: https://www.dumpert.nl/zoek/dashcam?selectedId=100153826_23f6cadf

Ik heb het idee dat de gemiddelde reaguurder trouwens net zo veel gesnoven heeft als de bestuurder van de auto. :')
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:24:54 #157
483584 incel
they/them
pi_221018195
Mensen die bij kruispunten te binnenbocht nemen :')

Alsof er maar 1 auto tegelijk op een kruispunt mag of zo, gewoon rechts houden debielen!
  dinsdag 16 juni 2026 @ 13:21:30 #158
483584 incel
they/them
pi_221060491
Sowieso andere mensen voor me :') Ik vind rijden echt heerlijk maar het zijn altijd anderen waar het aan ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')