Geen idee. Ik ben pas laat in de middag die doxxing-post (naam, adres, <specifiek misdrijf>, rechtbankverslagen uit de krant) van dat nichtje tegengekomen op FB. M is (praktisch blind en) niet zo actief op FB, partner heeft haar nog niet te pakken gekregen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hoe is M. uberhaupt onder de situatie?
Sorry. Ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch, dat zij de moeder van je partner is?
Meerdere incidenten, ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:58 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar zullen dus wel meer bewezen slachtoffers zijn, anders krijg je niet zo'n lange straf.
Ik bedoel: M weet toch wel dat hij de bak in gaat en zij dus geen mantelzorger meer heeft? Mijn vraag is hoe ze daar onder is. Maar dat weet je niet? Ben je dan niet wat voorbarig met al je frustraties rondom het vervangen van de mantelzorg?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:03 schreef User16909 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben pas laat in de middag die doxxing-post (naam, adres, <specifiek misdrijf>, rechtbankverslagen uit de krant) van dat nichtje tegengekomen op FB. M is (praktisch blind en) niet zo actief op FB, partner heeft haar nog niet te pakken gekregen.
Geen idee hoe zo'n gesprek moet lopen, ook. Ik wil partner graag helpen met oplossingen.. of tips over wat je in zo'n telefoongesprek zegt. Geen idee.
"Sorry dat het allemaal kut is, ik kan niet langskomen want mijn paspoort is verlopen* en trouwens wist jij hier iets vanaf?" - hmm, niet bepaald tactisch.
Bovendien is de kans dat als je de landline van M's huis belt, A de telefoon aanneemt. What the F zeg je tegen hem, nu?
"Sorry, don't wanna talk to you, pass the phone along?"
Excuses zijn niet nodig hoor. Dit soort topics zijn juist waarom we op Fok! zitten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:07 schreef User16909 het volgende:
Weet je, ik trigger hier mogelijk veel teveel mensen mee. Excuses.
Gooi maar dicht, want zelfs mijn eigen PTSS begint hier moeite mee te hebben.
Nogmaals excuses aan iedereen.
Als A in de bak zit, willen die hulpverleners dan niet wel weer in het huis komen om M te helpen, of heeft M ook wat op haar kerfstok?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:10 schreef User16909 het volgende:
[..]
A is 100% verantwoordelijk voor het huishouden daar. Boodschappen, basic schoonmaaktaken etc. Sinds de geruchtenstroom is begonnen (twee jaar geleden dus), zijn alle hulpverleners die aan huis kwamen (thuiskapper, schoonmaakhulp etc) gestopt omdat ze 'niet bij een <specifiek soort crimineel> in huis wilden komen'. Dus M is de sigaar als A uit beeld is.
Kunnen wij als 'naasten' iemand (M) dwingen om een verzorgingstehuis in te gaan? Ofzo?
Het hele zaakje stinkt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 01:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als A in de bak zit, willen die hulpverleners dan niet wel weer in het huis komen om M te helpen, of heeft M ook wat op haar kerfstok?
En waarom zou precies jouw partner daar naartoe moeten, kan een ander familielid dit niet?
Er gaat vandaag weer een poging 'M proberen te spreken' ondernomen worden. Partner heeft ook besloten dat er een brief met excuses richting nichtje gaat. Want, heks of niet, ze had gelijk en wij waren er niet voor haar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:43 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik bedoel: M weet toch wel dat hij de bak in gaat en zij dus geen mantelzorger meer heeft? Mijn vraag is hoe ze daar onder is. Maar dat weet je niet? Ben je dan niet wat voorbarig met al je frustraties rondom het vervangen van de mantelzorg?
Misschien heeft ze al iets bedacht. Of heeft A zelf een alternatief. Of mensen die nu via via betrokken zijn geraakt.
Stap 1 inderdaad want daar lijkt me alles van afhankelijk. En kom zelf even tot bedaren want ik begrijp wel dat het heftig is wat A. gedaan heeft maar je emoties rondom "wat nu met M." spatten van het scherm af en ik vind het een beetje buitenproprtioneel overkomen (je woont niet in de buurt, het is niet jouw moeder, je weet helemaal nog niet wat A en M zelf voor plannen hebben gemaakt, je weet niet hoe M. er zelf in staat etc)quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:17 schreef User16909 het volgende:
[..]
Er gaat vandaag weer een poging 'M proberen te spreken' ondernomen worden. Partner heeft ook besloten dat er een brief met excuses richting nichtje gaat. Want, heks of niet, ze had gelijk en wij waren er niet voor haar.
Of ze die brief ook gaat lézen is dan volledig haar eigen keuze.
Wat een t*fuszooi.
Partner heeft (na een nachtje gamen/reflectie) besloten dat A 100% 'the bad guy' is in deze. Of 'ie lief is tegen M is bijzaak.
M moet daar weg, want er worden serieuze dreigementen gepost op FB.
Stap 1: M spreken. Uitvinden wat haar plan is.
Stap 2: ?
Stap 3: ?
Zoiets?
Zo lees ik het ook inderdaad.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Stap 1 inderdaad want daar lijkt me alles van afhankelijk. En kom zelf even tot bedaren want ik begrijp wel dat het heftig is wat A. gedaan heeft maar je emoties rondom "wat nu met M." spatten van het scherm af en ik vind het een beetje buitenproprtioneel overkomen (je woont niet in de buurt, het is niet jouw moeder, je weet helemaal nog niet wat A en M zelf voor plannen hebben gemaakt, je weet niet hoe M. er zelf in staat etc)
Als je echt wat wil doen, kun je de plaatselijke politie op de hoogte brengen van de doxing en de bedreigingen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:39 schreef User16909 het volgende:
M is niet bereikbaar. Dan kunnen wij verder ook niets, even.
Politie wordt in deze posts getagd. Denk dat we eerst moeten achterhalen wat er gaande is, voordat we politie überhaupt moeten/kunnen bellen? Beetje raar om hen te bellen met "hoi, ik woon in buitenland en ik weet niet óf er iets gebeurt.." - die FB-groep met namen en adressen van <specifieke misdadigers> is niet bepaald geheim.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je echt wat wil doen, kun je de plaatselijke politie op de hoogte brengen van de doxing en de bedreigingen.
Maar je maakt je óók zorgen om de bedreigingen, toch?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:24 schreef User16909 het volgende:
[..]
Politie wordt in deze posts getagd. Denk dat we eerst moeten achterhalen wat er gaande is, voordat we politie überhaupt moeten/kunnen bellen? Beetje raar om hen te bellen met "hoi, ik woon in buitenland en ik weet niet óf er iets gebeurt.." - die FB-groep met namen en adressen van <specifieke misdadigers> is niet bepaald geheim.
Het is vooral dat we ons zorgen maken om M, maar als die onbereikbaar is kunnen we ook niets.
Houd er rekening mee dat M erg afhankelijk is van A. Ik wil niks goedpraten, maar bedenk je dat ze misschien al jaren door A. wordt gemanipuleerd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:39 schreef User16909 het volgende:
Gekke hersenkronkel:
Als M op één of andere manier wist wat er echt gebeurde (hoe de F kom je daar objectief achter?), is het gewoonweg einde verhaal. Dan wordt het telefoonnummer geblokt en zoeken ze het maar uit.
Als M niets heeft meegekregen van de strafbare feiten (God, hier wil ik ook niet aan denken.. hoe f-ing ignorant ben je als je in een huis van 45 m² zoiets niet merkt? Yikes..), is 'het juiste' om haar kant te kiezen, toch? Dan moet er gezorgd worden dat zij zsm zo veilig mogelijk is. Door ons, door hulpverlening, door wie dan ook..
Als M ervoor kiest om (reden maakt niet uit, denk ik) aan A's zijde te blijven, denk ik dat we terug moeten naar eerste alinea.
Ik heb geen idee.
Goed punt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat M erg afhankelijk is van A. Ik wil niks goedpraten, maar bedenk je dat ze misschien al jaren door A. wordt gemanipuleerd.
Buiten dat, heb ik het idee dat je nu naar redenen zoekt om je handen ervan af te trekken. En dat kan, hè. Dat jullie de keuze maken om hier geen rol in te spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:12 schreef User16909 het volgende:
Trial date is 13 september. Dus eigenlijk weten we niks zeker, tot over twee weken. Toch?
Als 'ie de bak indraait is dat (sorry) de beste uitkomst voor iedereen. Rust voor omgeving, mogelijk rust voor M. Dan moet er zorg worden ingezet als vervanging voor de mantelzorg.
Als 'ie vrijuit gaat is dat de slechtste uitkomst. Dan heeft M een mantelzorger, maar geen rust.
Als M medeplichtig wordt bevonden, is dat de allerslechtste uitkomst. Dan wordt zorg voor M vinden praktisch onmogelijk.Je zou ook de plaatselijke politie bij jou in de buurt (Den Bosch dus) kunnen inlichten over je probleem en vragen of zij de politie in Glasgow willen bellen om info over je schoonmoeder te krijgen. Dan zal de Schotse politie daar even langsgaan om te kijken hoe en wat. Gewoon even wat telefoontjes tussen Europese agenten, lijkt mij geen probleem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of je zou rechtstreeks naar je schoonouders kunnen bellen en mocht je A. dan aan de lijn krijgen, vraag hem gewoon of hij iets geregeld heeft voor M.
Ik vind dat je het juist heel netjes verwoord hebt, heel discreet en toch voldoende duidelijk voor mij in ieder geval om te kunnen snappen waarover het gaat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 22:07 schreef User16909 het volgende:
Weet je, ik trigger hier mogelijk veel teveel mensen mee. Excuses.
Hoe kan M medeplichtig zijn? Ben ik wel benieuwd waar dit over gaat...quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:13 schreef User16909 het volgende:
[..]
Hopelijk niet. Oh fuck. Daar heb ik niet eens over nagedacht. Als ze beiden schuldig worden bevonden is de t*fuszooi wel compleet, ja.
Mensen zijn heel goed in informatie verdringen die hun niet goed uitkomt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:39 schreef User16909 het volgende:
Gekke hersenkronkel:
Als M op één of andere manier wist wat er echt gebeurde (hoe de F kom je daar objectief achter?), is het gewoonweg einde verhaal. Dan wordt het telefoonnummer geblokt en zoeken ze het maar uit.
Als M niets heeft meegekregen van de strafbare feiten (God, hier wil ik ook niet aan denken.. hoe f-ing ignorant ben je als je in een huis van 45 m² zoiets niet merkt? Yikes..), is 'het juiste' om haar kant te kiezen, toch? Dan moet er gezorgd worden dat zij zsm zo veilig mogelijk is. Door ons, door hulpverlening, door wie dan ook..
Als M ervoor kiest om (reden maakt niet uit, denk ik) aan A's zijde te blijven, denk ik dat we terug moeten naar eerste alinea.
Ik heb geen idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |