SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar JuliOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had deze TTIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3![]()
Rosie is on a vacation far away.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Sowiesoquote:Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Ik had nooit gedacht dat een liedje van nick en simon nou zo autobiografisch van toepassing kon zijn.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Nee verschrikkelijk elke keer weer een ander en mij doet het pijn.They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Zellufquote:Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:35 schreef MizzezAmy het volgende:
Want jouw liefde waarmee jij mij soms verblijdt![]()
![]()
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:36 schreef MizzezAmy het volgende:
Wil ik liever liever liever voor altijd![]()
![]()
Boodschappen gedaan in Duitsland, dat was een gezellige drukte, alle Nederlanders de grens over
I feel like I wanna sing when you do your thing 🎶![]()
Files bij de grens hoorde ik op de radio i.v.m. grenscontroles.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:37 schreef MizzezAmy het volgende:
Boodschappen gedaan in Duitsland, dat was een gezellige drukte, alle Nederlanders de grens over![]()
Haha nee was vreselijk, maar ja, je moet er maar het beste van makenquote:
Ja zo is het ook weerquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:40 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Haha nee was vreselijk, maar ja, je moet er maar het beste van makenMaar de cola is binnen dus?
![]()
![]()
Oh er stond wel een politieauto, dacht dat ze snelheid controleerdenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:38 schreef Shii het volgende:
[..]
Files bij de grens hoorde ik op de radio i.v.m. grenscontroles.
Maar ik rijd gewoon over een klein weggetje, geen autobahnI feel like I wanna sing when you do your thing 🎶![]()
Ja, 3 soortenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:40 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ja zo is het ook weerMaar de cola is binnen dus?
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:07 schreef Dotteke het volgende:
Ik ga ooit rijk worden![]()
Ik heb afstand gedaan van het pensioen van mijn Ex, ik wil als ik niet met een man meer samen woon geen geld. Geen partneralimentatie, ook geen pensioen en ook geen weduwe geld.
Heb overal afstand van gedaan toen.
Krijg net een mail dat ik toch wat krijgwat en kul gedoe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van eten, maar eten ook van mij.![]()
Wie deze post bolkt is gekIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Ik ben gek![]()
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Wie deze post bolkt is lief
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Wie deze post bolkt houdt van harige mannenkontjesIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:07 schreef Dotteke het volgende:
Ik ga ooit rijk worden![]()
Ik heb afstand gedaan van het pensioen van mijn Ex, ik wil als ik niet met een man meer samen woon geen geld. Geen partneralimentatie, ook geen pensioen en ook geen weduwe geld.
Heb overal afstand van gedaan toen.
Krijg net een mail dat ik toch wat krijgwat en kul gedoe
Als ik afzie van partnerpensioen voor mijn partner, dan ik 2 of 3 jaar eerder stoppen met werkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja tis dat ik zo ver mogelijk woon als wat kan, maar als ik meer in de buurt zou wonen dan zou ik ook in duitsland boodschappen gaan doenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:37 schreef MizzezAmy het volgende:
Boodschappen gedaan in Duitsland, dat was een gezellige drukte, alle Nederlanders de grens over
Do what you love, love what you do!![]()
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:53 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Als ik afzie van partnerpensioen voor mijn partner, dan ik 2 of 3 jaar eerder stoppen met werken![]()
![]()
![]()
Jij werkt maar gewoon 3 jaar langer doorquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:53 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Als ik afzie van partnerpensioen voor mijn partner, dan ik 2 of 3 jaar eerder stoppen met werken
Sowquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:54 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Jij werkt maar gewoon 3 jaar langer door![]()
Of misschien kan ik ook wel afstand doen van partnerpensioen.
Mja eerst maar afwachten hoe de regels over 30 jaar zijn
Hoeren neuken, nooit meer werkenquote:Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Daarom!
Ken de regels nu ook niet, want is toch nog niet aan de orde
Ditquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:57 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Hoeren neuken, nooit meer werken![]()
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:54 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Jij werkt maar gewoon 3 jaar langer door
zoveel mogelijk op maken zolang je kunt. Ken die verhalen en hoor ze echt niet voor de eerste keer.quote:
Jaren lang sparen en doe ik als ik met pensioen ben.
En dan zijn ze binnen een jaar dood en gaat de helft naar de belasting.
Ik denk er toch ff anders over onderhand.Do what you love, love what you do!![]()
btw de VVD (bv). vind dit prachtig he? gewoon je hele leven uit de naad werken. en zodra je pensioen krijgt zsm willen ze je dood hebben (bij wijze van)
Van je partner mag je 8 ton erven zonder erfbelasting, en daarboven max 20% maar goedquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:59 schreef kree het volgende:
[..]
zoveel mogelijk op maken zolang je kunt. Ken die verhalen en hoor ze echt niet voor de eerste keer.
Jaren lang sparen en doe ik als ik met pensioen ben.
En dan zijn ze binnen een jaar dood en gaat de helft naar de belasting.
Ik denk er toch ff anders over onderhand.
Altijd gezellig. Ik ga zo ijsje eten in Duitsland, zal vast ook wel weer volzitten met Nederlanders...quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:37 schreef MizzezAmy het volgende:
Boodschappen gedaan in Duitsland, dat was een gezellige drukte, alle Nederlanders de grens overMaakt de lekkerste wraps :9![]()
zeg niet letterlijk dat ze je dood willen. Maar zou wel goed in hun partij programma passen.quote:
Want meer geld over voor de staat
Alle Duitsers zitten in NLquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Altijd gezellig. Ik ga zo ijsje eten in Duitsland, zal vast ook wel weer volzitten met Nederlanders...Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Gewoon ff doorrijden naar Polenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Altijd gezellig. Ik ga zo ijsje eten in Duitsland, zal vast ook wel weer volzitten met Nederlanders...![]()
VVD wil juist minder belasting voor de staat, dat is hun hele dingquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:03 schreef kree het volgende:
[..]
zeg niet letterlijk dat ze je dood willen. Maar zou wel goed in hun partij programma passen.
Want meer geld over voor de staatIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
wacht even denken, al dat geld wat je in je leven verdient heb.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Van je partner mag je 8 ton erven zonder erfbelasting, en daarboven max 20% maar goed
Daar heb je al belasting over betaald vanuit werk? correct?
Dan geef je het ergens uit, betaal je er nog een keer belasting over? correct?
Dan ga je dood en het geld waar dus al belasting over betaald is, betaal je nog een keer belasting over? correct?Do what you love, love what you do!![]()
Ergens gaat het dan mis qua grootte van de 2 landenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:04 schreef Shii het volgende:
[..]
En de Nederlanders in Duitsland. Opgelost.![]()
![]()
nouja welke partij dan ook, het gaat me niet om een partij bashen, maar over het algemeen gaat het nu wel zo.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:03 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
VVD wil juist minder belasting voor de staat, dat is hun hele dingDo what you love, love what you do!![]()
En nog steeds geen 50%quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:04 schreef kree het volgende:
[..]
wacht even denken, al dat geld wat je in je leven verdient heb.
Daar heb je al belasting over betaald vanuit werk? correct?
Dan geef je het ergens uit, betaal je er nog een keer belasting over? correct?
Dan ga je dood en het geld waar dus al belasting over betaald is, betaal je nog een keer belasting over? correct?
Juist als je het uitgeeft, betaal je meer belasting, want BTW is hoger dan erfbelasting
Maar je noemt specifiek de VVDquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:05 schreef kree het volgende:
[..]
nouja welke partij dan ook, het gaat me niet om een partij bashen, maar over het algemeen gaat het nu wel zo.![]()
Kuilen graven op het strand, opgelost.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:05 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ergens gaat het dan mis qua grootte van de 2 landen![]()
![]()
Wil niet naar Polen. Ik wil naar de Mola in Bunde want die hebben lekker ijsquote:
Maakt de lekkerste wraps :9![]()
hmmmms en successierechten dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:05 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
En nog steeds geen 50%
Juist als je het uitgeeft, betaal je meer belasting, want BTW is hoger dan erfbelastingDo what you love, love what you do!![]()
Kan jij toch niet van afzien, alleen de partner die ontvangt kan er van af zien.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:53 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Als ik afzie van partnerpensioen voor mijn partner, dan ik 2 of 3 jaar eerder stoppen met werken
Ik denk maar zo, niet meer leven. dan hoef ik ook niet meer van ontvangen.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Tsja, moet je maar VVD stemmenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:05 schreef kree het volgende:
[..]
nouja welke partij dan ook, het gaat me niet om een partij bashen, maar over het algemeen gaat het nu wel zo.
Dat doen ze alquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Shii het volgende:
[..]
Kuilen graven op het strand, opgelost.![]()
![]()
Shag halen 4 life.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:37 schreef MizzezAmy het volgende:
Boodschappen gedaan in Duitsland, dat was een gezellige drukte, alle Nederlanders de grens overThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
nouja kwam als eerste in me opquote:. hahaha mss is dat kortzichtig van mij.
Nee hoor, daar mag ik zelf voor kiezenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kan jij toch niet van afzien, alleen de partner die ontvangt kan er van af zien.
Ik denk maar zo, niet meer leven. dan hoef ik ook niet meer van ontvangen.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Vroeger, ging dat vanzelf, tegenwoordig moet je het geloof ik aangeven dat je het wil ontvangenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:57 schreef MizzezAmy het volgende:
Daarom!
Ken de regels nu ook niet, want is toch nog niet aan de ordeWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Shii het volgende:
[..]
Kuilen graven op het strand, opgelost.
die meid spreekt me niet aan die nu de partijleider is, wolf in schaapskleren.quote:Do what you love, love what you do!![]()
ik zat ff stukje van dat debat te kijken van de week. over hoe nu verder.
En dam'n zeg zie je die boerin weer zitten en etc, volgens mij is die hele regering nu al incompetent.Do what you love, love what you do!![]()
Was het alquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:08 schreef kree het volgende:
En dam'n zeg zie je die boerin weer zitten en etc, volgens mij is die hele regering nu al incompetent.![]()
Ze mag voor mij halen.quote:They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
al een paar jaar eigenlijk, maargoed ze lijken nog steeds niet te snappen dat er eerst eens wat daar moet veranderen en dat de bevolking alle mooie beloften niet meer zo geloofd.quote:
Wilders gaat weer meer stemmen krijgen denk ik.Do what you love, love what you do!![]()
Kan je nagaan hoe het straks is als Gl/PvdA erin zitquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:08 schreef kree het volgende:
En dam'n zeg zie je die boerin weer zitten en etc, volgens mij is die hele regering nu al incompetent.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
ik kan me nog geen goed scenario bedenken eerlijk gezegd.....quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:09 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe het straks is als Gzl/PvdA erin zitDo what you love, love what you do!![]()
Ik ga dit jaar puur voor mijn portemonnee stemmen
Gewoon bij leven af en toe wat aan de kinderen schenkenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:00 schreef kree het volgende:
btw de VVD (bv). vind dit prachtig he? gewoon je hele leven uit de naad werken. en zodra je pensioen krijgt zsm willen ze je dood hebben (bij wijze van)Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
hmmms en welke partij komt er dan volgens jou als beste uit?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:10 schreef MooieTop6 het volgende:
Ik ga dit jaar puur voor mijn portemonnee stemmenDo what you love, love what you do!![]()
Dank u, ABP! Ik vraag me af of ik tegen die tijd nog AOW ga krijgen.quote:U ontvangt aan ouderdomspensioen
vanaf 67 jaar en 3 maanden
¤ 150 netto per maand
Gelukkig heb ik hier een veel beter pensioen![]()
![]()
Iedere partij die tegen afschaffing HRA is maakt kans op mijn stemquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:10 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms en welke partij komt er dan volgens jou als beste uit?Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Wilders loopt alleen maar weg. Valt niet mee te regeren. Wil geen partij ook, dus heeft weinig zin.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:09 schreef kree het volgende:
[..]
al een paar jaar eigenlijk, maargoed ze lijken nog steeds niet te snappen dat er eerst eens wat daar moet veranderen en dat de bevolking alle mooie beloften niet meer zo geloofd.
Wilders gaat weer meer stemmen krijgen denk ik.![]()
Ik denk dat je ook niet zo heel veel ingelegd hebtquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Dank u, ABP! Ik vraag me af of ik tegen die tijd nog AOW ga krijgen.
Gelukkig heb ik hier een veel beter pensioen
ja maar al met al is dat ook niet zo makkelijk als het lijkt...quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gewoon bij leven af en toe wat aan de kinderen schenken
als het geld in een huis zit bv.
we hebben hier allerlei constructies bedacht. nl mijn ma huis verkopen aan eentje van de kinderen en dan mijn ma als huurder.
Dat voorgelegd aan experts, maar kwam uit nog steeds niet rendabel.
het geld zit vast in stenen. en als ze komt te overlijden.
dan ben je de lul dus en kun je van 6. ton wss een heel groot deel afdragen.Do what you love, love what you do!![]()
O echt, dacht dat dat wettelijk geregeld was.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Nee hoor, daar mag ik zelf voor kiezenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Dat is correct. Ik woon al 20.5 jaar in de USA.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:12 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook niet zo heel veel ingelegd hebt![]()
Nee je ontvangt het. Als je het niet wilt ontvangen moet je dat binnen 2 jaar na scheiding aanvragenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vroeger, ging dat vanzelf, tegenwoordig moet je het geloof ik aangeven dat je het wil ontvangen
Ik kan mijn partnerpensioen uitruilen voor een hoger pensioen of eerder stoppen. Mijn partner moet wel goedkeuring gevenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O echt, dacht dat dat wettelijk geregeld was.
hmmms ik weet niet ik als huurder zag wel wat in dat plan om af te schaffen eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:11 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Iedere partij die tegen afschaffing HRA is maakt kans op mijn stemDo what you love, love what you do!![]()
Hoezo ben je de lul als je een huis hebt van 6 ton in de erfenis? Dat levert jou sowieso geld op ook al moet je afdragen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:12 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar al met al is dat ook niet zo makkelijk als het lijkt...
als het geld in een huis zit bv.
we hebben hier allerlei constructies bedacht. nl mijn ma huis verkopen aan eentje van de kinderen en dan mijn ma als huurder.
Dat voorgelegd aan experts, maar kwam uit nog steeds niet rendabel.
het geld zit vast in stenen. en als ze komt te overlijden.
dan ben je de lul dus en kun je van 6. ton wss een heel groot deel afdragen.![]()
Ja, omdat je scheefhuurder bent.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:13 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms ik weet niet ik als huurder zag wel wat in dat plan om af te schaffen eigenlijk?Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
O geen idee is bij mij al zolang geleden. Vandaar dat ik verbaasd was met dit bericht. 1 euro bruto per maandquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:13 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Nee je ontvangt het. Als je het niet wilt ontvangen moet je dat binnen 2 jaar na scheiding aanvragenkrijg ik toch
tuurlijk levert het geld op..... maar bedenk wel dat huis is betaald van geld waar belasting al over is afgedragen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:14 schreef Shii het volgende:
[..]
Hoezo ben je de lul als je een huis hebt van 6 ton in de erfenis? Dat levert jou sowieso geld op ook al moet je afdragen.
En oke dan komt ie in erfenis en komt de belastingdienst nog even langs over successie rechten.
Dat vind ik al een oneerlijke regel.Do what you love, love what you do!![]()
O, waarom doe je dat niet. Neem aan dat jou partner zelf ook een pensioen heeft opgebouwdquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:13 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Ik kan mijn partnerpensioen uitruilen voor een hoger pensioen of eerder stoppen. Mijn partner moet wel goedkeuring gevenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
6 ton / 3 kinderen = 2 ton = 24.507,60 euro erfbelastingquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:14 schreef Shii het volgende:
[..]
Hoezo ben je de lul als je een huis hebt van 6 ton in de erfenis? Dat levert jou sowieso geld op ook al moet je afdragen.
Peanuts dus op zo'n bedragIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Ga ik ook doenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O, waarom doe je dat niet. Neem aan dat jou partner zelf ook een pensioen heeft opgebouwd
Ja dat is gewoon zo en niets aan te doen. Dan moet je zorgen dat je alles bij leven al aan je kinderen hebt kunnen schenken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:15 schreef kree het volgende:
[..]
tuurlijk levert het geld op..... maar bedenk wel dat huis is betaald van geld waar belasting al over is afgedragen.
En oke dan komt ie in erfenis en komt de belastingdienst nog even langs over successie rechten.
Dat vind ik al een oneerlijke regel.![]()
ja ik dacht vanmiddag nog de pepernoten zijn er nu wel maar nog geen letter gezienquote:Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
quote:![]()
Ja groot gelijk, niet meer samen dan ook niet profiterenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Dan zie je toch af van de erfenis? Hoef je ook geen belasting te betalenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:15 schreef kree het volgende:
[..]
tuurlijk levert het geld op..... maar bedenk wel dat huis is betaald van geld waar belasting al over is afgedragen.
Dat vind ik al een oneerlijke regel.
ook niet uit keus eigenlijk..... maar ik kan geen huis kopen en particulier huren... zou kunnen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:14 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Ja, omdat je scheefhuurder bent.
maar geef me 1 goede reden om dat te gaan doen.
Dikke lul, tis nou eenmaal zo geregeld en verder betaal ik alles netjes, maar ga hier niet weg tenzij ik kan kopen.Do what you love, love what you do!![]()
Beter houd je het bij bolken vanaf het bolkanquote:![]()
Van de leer der Enzo, Dino en de Heilige Ferrari heb je na al die jaren nog steeds niks begrepen
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Maar hij heeft wel gelijk, vind het zo raar. In nederland blijf je belasting over je eigen geld betalenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:17 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Dan zie je toch af van de erfenis? Hoef je ook geen belasting te betalenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
of je huis onder een stiching zetten waar je kind eigenaar van isquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:16 schreef Shii het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon zo en niets aan te doen. Dan moet je zorgen dat je alles bij leven al aan je kinderen hebt kunnen schenken.Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
nee daar gaat het niet om. benefitinianair enzo ken het.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:17 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Dan zie je toch af van de erfenis? Hoef je ook geen belasting te betalen
Het gaat erom wij als kinderen en mijn ma, zoeken de manier zo min mogelijk af te moeten dragen aan de staat.Do what you love, love what you do!![]()
Omdat je dus wel wilt profiteren van belastinggeld maar zodra je wat moet betalen dan wil je dat niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:18 schreef kree het volgende:
[..]
ook niet uit keus eigenlijk..... maar ik kan geen huis kopen en particulier huren... zou kunnen.
maar geef me 1 goede reden om dat te gaan doen.
Dikke lul, tis nou eenmaal zo geregeld en verder betaal ik alles netjes, maar ga hier niet weg tenzij ik kan kopen.
Met jouw salaris kan je makkelijk wat kopen.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
En in Nederland hebben we dan ook 1 van de beste sociale stelsels ter wereld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk, vind het zo raar. In nederland blijf je belasting over je eigen geld betalenIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
deze man weetquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:19 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Omdat je dus wel wilt profiteren van belastinggeld maar zodra je wat moet betalen dan wil je dat niet.
Met jouw salaris kan je makkelijk wat kopen.Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
hmmms vergeet niet dat ik nog 15k lening heb staan en mijn spaargeld en zal er ff eerlijk over zijn is 40.000 ongeveer nu.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:19 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Omdat je dus wel wilt profiteren van belastinggeld maar zodra je wat moet betalen dan wil je dat niet.
Met jouw salaris kan je makkelijk wat kopen.
Oke mss kun je dan wat kopen, maar in theorie namelijk, want meer willen dat. sowieso koophuis vinden is al niet zo makkelijk omdat ze er niet zijn. en als ze er zijn. ver overboden.Do what you love, love what you do!![]()
ik denk niemand in zijn right mind. zou mij adviseren om dit nu op te zeggen. dan betaal ik maar die jaarlijkse verhoging.Do what you love, love what you do!![]()
Die lening doe je toch zelf? Ik heb het eventjes snel berekend, en jij kan makkelijk een huis van 3 ton kopen, zat appartementjes in de randstad voor dit geld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:21 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms vergeet niet dat ik nog 15k lening heb staan en mijn spaargeld en zal er ff eerlijk over zijn is 40.000 ongeveer nu.
Oke mss kun je dan wat kopen, maar in theorie namelijk, want meer willen dat. sowieso koophuis vinden is al niet zo makkelijk omdat ze er niet zijn. en als ze er zijn. ver overboden.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
lol vind huis van 3 ton ergens hier?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:22 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Die lening doe je toch zelf? Ik heb het eventjes snel berekend, en jij kan makkelijk een huis van 3 ton kopen, zat appartementjes in de randstad voor dit geld.Do what you love, love what you do!![]()
Dan ook niet meer klagen over erfbelasting.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:22 schreef kree het volgende:
ik denk niemand in zijn right mind. zou mij adviseren om dit nu op te zeggen. dan betaal ik maar die jaarlijkse verhoging.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
mss als je ergens in een uithoek van Groningen woont ofzo of ergens zuid Zeeland.....
begin hier maar ton of 4,5 als je mazzel hebt.
en heb je appartement.Do what you love, love what you do!![]()
10 seconden zoeken:quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:23 schreef kree het volgende:
[..]
lol vind huis van 3 ton ergens hier?
https://www.funda.nl/deta(...)inneweg-34/89484821/Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
lezen jongen lezenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:23 schreef kree het volgende:
[..]
appartementje zegt ieHey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
https://www.funda.nl/deta(...)neslaan-20/43029516/quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:23 schreef kree het volgende:
mss als je ergens in een uithoek van Groningen woont ofzo of ergens zuid Zeeland.....
begin hier maar ton of 4,5 als je mazzel hebt.
en heb je appartement.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
ik ben het niet eens met die belasting alleen al uit principe. want het is belasting op al betaalde belasting pakken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:23 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Dan ook niet meer klagen over erfbelasting.
wmb zouden ze dat ook af moeten schaffen.Do what you love, love what you do!![]()
instapklaar zelfsquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:24 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
10 seconden zoeken:
https://www.funda.nl/deta(...)inneweg-34/89484821/
Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
Zou wonen, ziet er cozy uitquote:
Gaaaaaf!!!quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:24 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
10 seconden zoeken:
https://www.funda.nl/deta(...)inneweg-34/89484821/
Met al dat hout.
Wel jammer dat je meteen aan de straat zit ....![]()
Appartement is kut. Betaal je soms wel.300 vvequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:24 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
lezen jongen lezen
appartementje zegt iedie je echt keihard naaien
En ik ben het niet eens dat mensen die 1,5x modaal verdienen in een sociaal huurhuis kunnen zitten, yet here we arequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:24 schreef kree het volgende:
[..]
ik ben het niet eens met die belasting alleen al uit principe. want het is belasting op al betaalde belasting pakken.
wmb zouden ze dat ook af moeten schaffen.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Ik betaal 90 euro en verder geen onderhoudquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:26 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Appartement is kut. Betaal je soms wel.300 vvedie je echt keihard naaien
![]()
Overigens ben je zelf lid van die VvE, dus dan zou je jezelf naaien?Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Ik heb een gezinswoning van net boven het half miljoen (plus nog goede halve ton extra voor verbouwingen) kunnen kopen. Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat wij anderhalf salaris hebben plus ik had redelijk wat eigen vermogen wat als onderpand is aangebracht bij de bank.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:23 schreef kree het volgende:
[..]
Maar voor 3 ton moet je in de randstad echt wel een appartementje kunnen vinden. Zeker als je zelf beetje technisch bent en het een en ander zelf kan verbouwen.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
heb ik nog wel een opslagunitje nodig voor mijn overige zooiquote:
Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
Kun je misschien meteen de bezemkast onderverhuren aan kree tegen een huur van 120% van de maandelijkse hypotheek kostenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:27 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
heb ik nog wel een opslagunitje nodig voor mijn overige zooi
er is een reden waarom die goedkoop is. Nouja goedkoop. lol relatief gezien.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:25 schreef maily het volgende:
[..]
Gaaaaaf!!!
Met al dat hout.
Wel jammer dat je meteen aan de straat zit ....
en gaat nog voor halve ton meer wss.Do what you love, love what you do!![]()
Met een jaarlijkse 4,5% verhogingquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:29 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Kun je misschien meteen de bezemkast onderverhuren aan kree tegen een huur van 120% van de maandelijkse hypotheek kosten
Het is klein, maar wel erg schattig en op een mooie locatie (als je van katwijk houdt). Ik zou daar ook wel willen wonenquote:![]()
ik in principe ook niet. maargoed neem het mij maar kwalijk dan dat ik toch scheef huur?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:27 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Ik betaal 90 euro en verder geen onderhoud![]()
Overigens ben je zelf lid van die VvE, dus dan zou je jezelf naaien?
ik zie geen voordeel in om te kopen op dit moment iggDo what you love, love what you do!![]()
Dan is lilak over een paar jaar ook een rijke tata en huisjesmelkerquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:30 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Met een jaarlijkse 4,5% verhoging
Mijn hypotheek gaat jaarlijks flink naar beneden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:31 schreef kree het volgende:
[..]
ik in principe ook niet. maargoed neem het mij maar kwalijk dan dat ik toch scheef huur?
ik zie geen voordeel in om te kopen op dit moment igg
Jouw huur gaat jaarlijks flink omhoog.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Mijn broertje was ook lid. Toen gingen ze alle kozijnen vervangen... of ze nog even 20.000 euro bij wilde leggenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:27 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Ik betaal 90 euro en verder geen onderhoud![]()
Overigens ben je zelf lid van die VvE, dus dan zou je jezelf naaien?
Zou huren van Lilakquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:31 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan is lilak over een paar jaar ook een rijke tata en huisjesmelker
En dit dus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:32 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Mijn hypotheek gaat jaarlijks flink naar beneden.
Jouw huur gaat jaarlijks flink omhoog.
Al kan de huizenmarkt qua prijzen wel fluctueren, in verhouding met huur ben je na verloop van tijd financieël een stuk beter uit als je het kunt betalen.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
En? Ook in normale huizen moeten nieuwe kozijnen in af en toe. Dan had ie naar de vergadering moeten gaan en met zijn mede-VvE-leden moeten vergaderen hierover.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:32 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Mijn broertje was ook lid. Toen gingen ze alle kozijnen vervangen... of ze nof even 20.000 euro bij wilde leggenIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
En dan de huur maandelijks in nature afrekenen zekerquote:
In bolkpunten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:34 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
En dan de huur maandelijks in nature afrekenen zekerAutocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.![]()
wat is die reden dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:30 schreef kree het volgende:
[..]
er is een reden waarom die goedkoop is. Nouja goedkoop. lol relatief gezien.
en gaat nog voor halve ton meer wss.![]()
Hier wilde een paar uit de VvE gaan verduurzaamheden a 100 euro per maand extra, hebben we gewoon tegen gehouden.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
klopt maar zover ik bereken heb is dit nog steeds meer voordeliger.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:32 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Mijn hypotheek gaat jaarlijks flink naar beneden.
Jouw huur gaat jaarlijks flink omhoog.
en wat moet ik het dan opgeven zodat de regering gesubsidieerd er een asiel zoeker inzet. ??
denk niet he.
geloof me ik kwam ook vanaf in rood staan. en dat het mss beetje goed uitpakt met werk en salaris enzo dat er mss andere opties zijn..
toen niet he 3 jaar terug. en dit was beste wat ik kon vinden en volkomen legaal.Do what you love, love what you do!![]()
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:34 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
En dan de huur maandelijks in nature afrekenen zeker
ik heb een huis?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:31 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan is lilak over een paar jaar ook een rijke tata en huisjesmelkerHey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
als jij iets koopt maakt het toch geen reet uit wie er in jouw oude huis komt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:34 schreef kree het volgende:
[..]
klopt maar zover ik bereken heb is dit nog steeds meer voordeliger.
en wat moet ik het dan opgeven zodat de regering gesubsidieerd er een asiel zoeker inzet. ??
denk niet he.
geloof me ik kwam ook vanaf in rood staan. en dat het mss beetje goed uitpakt met werk en salaris enzo dat er mss andere opties zijn..
toen niet he 3 jaar terug. en dit was beste wat ik kon vinden en volkomen legaal.![]()
Misschien is het nu nog voordeliger. Over 5 jaar betaal je 22,5% meer huur. Is het dan nog steeds voordeliger?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:34 schreef kree het volgende:
[..]
klopt maar zover ik bereken heb is dit nog steeds meer voordeliger.
denk niet he.
toen niet he 3 jaar terug. en dit was beste wat ik kon vinden en volkomen legaal.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Echt hoorquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:35 schreef maily het volgende:
[..]
als jij iets koopt maakt het toch geen reet uit wie er in jouw oude huis komt?Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
dat niet. of nouja mss beetje wel. maar ik was al blij dat ik eindelijk eigen plekje had enzo.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:35 schreef maily het volgende:
[..]
als jij iets koopt maakt het toch geen reet uit wie er in jouw oude huis komt?
en zonder regelingen.Do what you love, love what you do!![]()
Het was maar een ideeetje hé.quote:
Dat jij dat huis koopt om spullen in op te slaan en dan de kleinste ruimte verhuren aan kree voor zo'n huur dat de hypotheek iedere maand ervan betaald word en je nog wat extra over houdt voor onderhoud.
Heb je na een paar jaar wel extra zakcentje als je die toko weer verkoopt
Prins Bernhard Junior hier hoorquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:37 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Het was maar een ideeetje hé.
Dat jij dat huis koopt om spullen in op te slaan en dan de kleinste ruimte verhuren aan kree voor zo'n huur dat de hypotheek iedere maand ervan betaald word en je nog wat extra over houdt voor onderhoud.
Heb je na een paar jaar wel extra zakcentje als je die toko weer verkoopt
Ligt het aan mij of leeft @kree echt in zijn eigen wereld en is fundamenteel tegen ieder idee wat word geoppert
privaat huren is geen optie. alleen al omdat ze veeeeeeels te veel vragen. en huisjesmelkers. die moeten ze aanpakken.Do what you love, love what you do!![]()
Bernhardje heeft het van mij geleerdquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:38 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Prins Bernhard Junior hier hoor
hebben ze gedaan, is nu puntensysteem, en vele melkers verkopen hun huizen omdat het niet verdiendquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:38 schreef kree het volgende:
privaat huren is geen optie. alleen al omdat ze veeeeeeels te veel vragen. en huisjesmelkers. die moeten ze aanpakken.Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
Scheefwonen moeten ze keihard aanpakkenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:38 schreef kree het volgende:
privaat huren is geen optie. alleen al omdat ze veeeeeeels te veel vragen. en huisjesmelkers. die moeten ze aanpakken.
En terecht wel natuurlijkquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:38 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
hebben ze gedaan, is nu puntensysteem, en vele melkers verkopen hun huizen omdat het niet verdiendIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Over 5 jaar is de gemeente katwijk failliet en is de onroerendezaakbelasting met 50% gestegenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:36 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Misschien is het nu nog voordeliger. Over 5 jaar betaal je 22,5% meer huur. Is het dan nog steeds voordeliger?![]()
ik ben er kritisch over en ook uit ervaring en wat ik denk handig is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:38 schreef DerRabbit het volgende:
Ligt het aan mij of leeft @:kree echt in zijn eigen wereld en is fundamenteel tegen ieder idee wat word geoppert
Nouja zie geen reden om mijn sociale huur op te zeggen, hoewel uit principes zou je dat mss moeten doen. maargoed dat is me die extra kosten per maand niet waard.
Iedereen hier in NL kan net zo goed als ik zijn best doen en werk vinden en genoeg verdienen.....
dus want denk ik komt over alsof ik profiteur ben van systeem.Do what you love, love what you do!![]()
is iig stap 1 jaquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:38 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
hebben ze gedaan, is nu puntensysteem, en vele melkers verkopen hun huizen omdat het niet verdiend
Hoeveel huur betaal jij?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:22 schreef kree het volgende:
ik denk niemand in zijn right mind. zou mij adviseren om dit nu op te zeggen. dan betaal ik maar die jaarlijkse verhoging.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Laat je niets wijsmaken! Je hebt nu een tuintje waar je wiet kunt kweken en dat gaat lastig in een koopappartement.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:39 schreef kree het volgende:
[..]
ik ben er kritisch over en ook uit ervaring en wat ik denk handig is.
Nouja zie geen reden om mijn sociale huur op te zeggen, hoewel uit principes zou je dat mss moeten doen. maargoed dat is me die extra kosten per maand niet waard.
Iedereen hier in NL kan net zo goed als ik zijn best doen en werk vinden en genoeg verdienen.....
dus want denk ik komt over alsof ik profiteur ben van systeem.
Alleen even zorgen dat je geen onkruid in je tuin hebt![]()
Op mij kom je wel beetje hypocriet over tbh.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:39 schreef kree het volgende:
[..]
ik ben er kritisch over en ook uit ervaring en wat ik denk handig is.
dus want denk ik komt over alsof ik profiteur ben van systeem.
Wel afgeven op de private huur sector en dat het allemaal kut is, maar zelf scheef blijven huren.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
hahahaquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Laat je niets wijsmaken! Je hebt nu een tuintje waar je wiet kunt kweken en dat gaat lastig in een koopappartement.
Alleen even zorgen dat je geen onkruid in je tuin hebt
0,0963% over 300.000 is 290 euro, die 145 overleeft ie ook wel weerquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Over 5 jaar is de gemeente katwijk failliet en is de onroerendezaakbelasting met 50% gestegen
Heeft hij gedaan, ze wonnen het niet. Zat te weinig geld in de pot.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:33 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
En? Ook in normale huizen moeten nieuwe kozijnen in af en toe. Dan had ie naar de vergadering moeten gaan en met zijn mede-VvE-leden moeten vergaderen hierover.Ik hou van eten, maar eten ook van mij.![]()
nou je kunt mij niet vertellen dat de private huur sector oke is he?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:41 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Op mij kom je wel beetje hypocriet over tbh.
Wel afgeven op de private huur sector en dat het allemaal kut is, maar zelf scheef blijven huren.
als je alles gaat kijken en lezen, wordt er zwaar over betaald ook door de huurcommissie dus gezegd.Do what you love, love what you do!![]()
Zo rollen we in DTS.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:41 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Op mij kom je wel beetje hypocriet over tbh.
Wel afgeven op de private huur sector en dat het allemaal kut is, maar zelf scheef blijven huren.![]()
![]()
Je gaat iets te serieus op mijn trollen inquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:42 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
0,0963% over 300.000 is 290 euro, die 145 overleeft ie ook wel weer![]()
![]()
en erger nog, studenten kamers. door huisjes melkers.
dat al helemaal is niet oke. damn. maar ze profiteren ervan dat die dus meestal geen andere optie hebben.
Keihard zouden ze dat moeten aanpakken.Do what you love, love what you do!![]()
Volgend jaar 700quote:
Jaar 2 732
Jaar 3 764
Jaar 4 798
Jaar 5 834Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Kree heeft het over zelf kopen. Hij geeft aan dat je in Nederland belasting over belasting moet betalenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:38 schreef DerRabbit het volgende:
Ligt het aan mij of leeft @:kree echt in zijn eigen wereld en is fundamenteel tegen ieder idee wat word geoppertWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:43 schreef devzero het volgende:
[..]
Je gaat iets te serieus op mijn trollen in
Ik heb zelfs de belastingen van Katwijk opgezocht
#metooquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:42 schreef devzero het volgende:
[..]
Het bewijs dat huren goedkoper is dan kopen. Ik betaal 2x zoveel aan mijn hypotheekOnce you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
plus minus. nog steeds niet de optie om iets te kopen hier.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:45 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Volgend jaar 700
Jaar 2 732
Jaar 3 764
Jaar 4 798
Jaar 5 834Do what you love, love what you do!![]()
Maar goed, de huizenmarkt in Nederland is echt problematisch. Jongeren die geen schijn van kans maken om een huis te kopen. Bijna een ton moeten overbieden om kans te maken.![]()
👍quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Je hebt dus WEL de optie tot kopen daarquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:45 schreef kree het volgende:
[..]
plus minus. nog steeds niet de optie om iets te kopen hier.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
oke aangezien je erin thuis bent blijkbaar, bereken mijn maandkosten eens als ik wat koop?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:45 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Volgend jaar 700
Jaar 2 732
Jaar 3 764
Jaar 4 798
Jaar 5 834Do what you love, love what you do!![]()
Niks aan de hand dus toch? De Vve functioneert goed danquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:42 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Heeft hij gedaan, ze wonnen het niet. Zat te weinig geld in de pot.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Als je de hypotheek constructie beetje goed aanpakt beperk je dat ook tot een minimum.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kree heeft het over zelf kopen. Hij geeft aan dat je in Nederland belasting over belasting moet betalenOnce you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
NU zal je hoger zitten, over een paar jaar lager, en over nog meer jaar veeeeeel lagerquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:46 schreef kree het volgende:
[..]
oke aangezien je erin thuis bent blijkbaar, bereken mijn maandkosten eens als ik wat koop?Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Dat is krom (maar noodzakelijk willen we Nederland sociaal houden), net zoals met 1,5x modaal sociaal huren krom isquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kree heeft het over zelf kopen. Hij geeft aan dat je in Nederland belasting over belasting moet betalenIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
hmms. nou reken het eens uit?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:48 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
NU zal je hoger zitten, over een paar jaar lager, en over nog meer jaar veeeeeel lager
En hoeveel het wss beter is om nog meer spaargeld op te bouwen nu met deze huurprijzen ?Do what you love, love what you do!![]()
Ja want ik weet de exacte rente, de vorm die je kiest, de looptijd en het bedragquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:49 schreef kree het volgende:
[..]
hmms. nou reken het eens uit?
En hoeveel het wss beter is om nog meer spaargeld op te bouwen nu met deze huurprijzen ?
Spaargeld met 1,4% rente en een inflafie van 2,5%?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:49 schreef kree het volgende:
[..]
hmms. nou reken het eens uit?
En hoeveel het wss beter is om nog meer spaargeld op te bouwen nu met deze huurprijzen ?
Je verliest er 1,1% op per jaar.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
ik zeg ook niet dat ik het eens ben he met de regels? Maarja ik doe ook gewoon wat het beste is voor mij. en zullen jullie vast snappen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:48 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Dat is krom (maar noodzakelijk willen we Nederland sociaal houden), net zoals met 1,5x modaal sociaal huren krom is
die hier wat aan moet doen is de regering, oja. die ... zucht.Do what you love, love what you do!![]()
ik betwijfel dat je het geen doet wat het beste is voor jouquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:50 schreef kree het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat ik het eens ben he met de regels? Maarja ik doe ook gewoon wat het beste is voor mij. en zullen jullie vast snappen.
die hier wat aan moet doen is de regering, oja. die ... zucht.Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
aandelenfonds deed 20% winst afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:49 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Spaargeld met 1,4% rente en een inflafie van 2,5%?
Je verliest er 1,1% op per jaar.Do what you love, love what you do!![]()
Maar als hij nu voor 3 ton zou kopen, dan is zijn hypotheek wel hoger dan zijn huidige (lage) huur. Voordat zijn huur gelijk is, zijn we een hoop jaar verder.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:46 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Je hebt dus WEL de optie tot kopen daar
Tegen die tijd is zijn appartement waarschijnlijk 6 ton waard, maar daar moet dan weer extra belasting over betaald worden![]()
![]()
Dat is geen sparen, peercoquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:51 schreef kree het volgende:
[..]
aandelenfonds deed 20% winst afgelopen jaar.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Hoe jij nu zit heb je misschien ook wel te danken aan de regering destijds. Je bent goed terecht gekomen uiteindelijk, maar dat huis waar je nu in woont heb je ook dankzij de regering en regeltjes van toen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:50 schreef kree het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat ik het eens ben he met de regels? Maarja ik doe ook gewoon wat het beste is voor mij. en zullen jullie vast snappen.
die hier wat aan moet doen is de regering, oja. die ... zucht.![]()
nou weet ik niet, zover ik zie nu wel?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:50 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
ik betwijfel dat je het geen doet wat het beste is voor jou
mss kan ik beter iets kopen en met een oke hypotheek rente.
maar al met al is dit wel een failsafe optie die ik nu heb. geef me eens goede reden om die nu te stoppen en te gaan kopen?Do what you love, love what you do!![]()
Nu kan ie het betalen, over een paar jaar heeft ie minder inkomen en een veel hogere huur en dan zit ie hier dagelijks te brullen dan zijn AOW veel te weinig is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Maar als hij nu voor 3 ton zou kopen, dan is zijn hypotheek wel hoger dan zijn huidige (lage) huur. Voordat zijn huur gelijk is, zijn we een hoop jaar verder.
Tegen die tijd is zijn appartement waarschijnlijk 6 ton waard, maar daar moet dan weer extra belasting over betaald wordenIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Deze vrouw hequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:52 schreef Shii het volgende:
[..]
Hoe jij nu zit heb je misschien ook wel te danken aan de regering destijds. Je bent goed terecht gekomen uiteindelijk, maar dat huis waar je nu in woont heb je ook dankzij de regering en regeltjes van toen.
eens zeker hoor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:52 schreef Shii het volgende:
[..]
Hoe jij nu zit heb je misschien ook wel te danken aan de regering destijds. Je bent goed terecht gekomen uiteindelijk, maar dat huis waar je nu in woont heb je ook dankzij de regering en regeltjes van toen.Do what you love, love what you do!![]()
Die reden is al meerdere keren gegeven, maar er wordt tegen de welbekende Kree-muur aangelopen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:52 schreef kree het volgende:
[..]
nou weet ik niet, zover ik zie nu wel?
mss kan ik beter iets kopen en met een oke hypotheek rente.
maar al met al is dit wel een failsafe optie die ik nu heb. geef me eens goede reden om die nu te stoppen en te gaan kopen?Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
begrijp ook wel, dat ik dat huis niet kreeg omdat ik in ellende zat? ik heb nergens voorrang op gekregen of wat dan ook.
Tis dat dit kon omdat ik echt onwijze moeite heb gedaan om mijn leven op orde te krijgen. daarom kreeg ik het. en met net zo zelfde regels (behalve aseielzoekers) met prik dus. want die gingen altijd voor.
Dus ja snap dat voor mij op het moment dat het mshandiger is om dat huis vrij te krijgen wss voor anderen die nodig hebben.
Maar de woningmarkt is niet zo dat dat handig is.Do what you love, love what you do!![]()
Nee je betaald maandelijks 300 euro zodat deze hoge kosten niet nodig zijn en opeens geen geld in de pot.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:47 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Niks aan de hand dus toch? De Vve functioneert goed dan
Ze zijn gewoon genaaid. Broertje wel rechtsbijstand ingeschakeld en uiteindelijk maar de helft betaaldIk hou van eten, maar eten ook van mij.![]()
Stond je al op een wachtlijst dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:56 schreef kree het volgende:
begrijp ook wel, dat ik dat huis niet kreeg omdat ik in ellende zat? ik heb nergens voorrang op gekregen of wat dan ook.
Tis dat dit kon omdat ik echt onwijze moeite heb gedaan om mijn leven op orde te krijgen. daarom kreeg ik het. en met net zo zelfde regels (behalve aseielzoekers) met prik dus. want die gingen altijd voor.
Dus ja snap dat voor mij op het moment dat het mshandiger is om dat huis vrij te krijgen wss voor anderen die nodig hebben.
Maar de woningmarkt is niet zo dat dat handig is.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
ja 15 jaarquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:56 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Stond je al op een wachtlijst dan?Do what you love, love what you do!![]()
De jaarlijkse begroting en jaarrekening worden gewoon besproken en goedgekeurd tijdens een jaarvergadering.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:56 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Nee je betaald maandelijks 300 euro zodat deze hoge kosten niet nodig zijn en opeens geen geld in de pot.
Ze zijn gewoon genaaid. Broertje wel rechtsbijstand ingeschakeld en uiteindelijk maar de helft betaald
Als er naderhand blijkt dat dat niet klopt, dan zit er gewoon een foute bestuurder tussen, die hoofdelijk aansprakelijk is daarvoor
begrijp he. meerendeel hier via woningbouw en is lokale jeugd straat ingeschreven minimaal 10 jaar voor je al eens in top 50 kans komt.
Assielzoekers gaan voor. en dat steekt en snap ik best wel.
Oke ik 15 jaar dus. en was ik btw nog kandidaat 8 die op de lijst stond voor wat ik nu woon.
allemaal afgezegd.
snap dus even mijn kant. ik was niet om ervan te profiteren. maar heb wel gepakt wat ik kon toen dus.,Do what you love, love what you do!![]()
Maar nu profiteer je er wel vanquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:59 schreef kree het volgende:
begrijp he. meerendeel hier via woningbouw en is lokale jeugd straat ingeschreven minimaal 10 jaar voor je al eens in top 50 kans komt.
Assielzoekers gaan voor. en dat steekt en snap ik best wel.
Oke ik 15 jaar dus. en was ik btw nog kandidaat 8 die op de lijst stond voor wat ik nu woon.
allemaal afgezegd.
snap dus even mijn kant. ik was niet om ervan te profiteren. maar heb wel gepakt wat ik kon toen dus.,Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
En die 1 euro partnertoeslag kan hij ook wel vergetenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:52 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Nu kan ie het betalen, over een paar jaar heeft ie minder inkomen en een veel hogere huur en dan zit ie hier dagelijks te brullen dan zijn AOW veel te weinig is.![]()
![]()
Het is niet dat je dat destijds niet verdiend hebt he want dat heb je zeker wel. Fijn voor jou ook dat je zo goed terecht bent gekomen. Maar daarom is het altijd maar trappen tegen alle regeltjes en de regering ook wat raar als je toch ook wel heel goed terecht bent gekomen misschien ook wel mede door sommige instanties.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:56 schreef kree het volgende:
Maar de woningmarkt is niet zo dat dat handig is.
Ik ben ook niet altijd blij met hoe alles gaat hier in Nederland, maar het is niet altijd alleen maar negatief.![]()
En jij bent niet de enige hoor, zijn er zoveel die teveel verdienen voor een sociale huurwoning. Helaas kan niemand daar iets aan doen. Ze mogen je er niet uit zettenquote:
Er zijn er die het bewust doen, alleen met een laag inkomen een huis huren en dan een paar weken later iemand er bij in. Dan hebben ze een riant inkomen. En geen woning coöperatie die er wat aan kan doenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Maar daar durft GL/PvdA niet achteraan te gaan, nee, alles moet komen van huiseigenaren, want die zijn allemaal steenstinkendrijkquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En jij bent niet de enige hoor, zijn er zoveel die teveel verdienen voor een sociale huurwoning. Helaas kan niemand daar iets aan doen. Ze mogen je er niet uit zetten
Er zijn er die het bewust doen, alleen met een laag inkomen een huis huren en dan een paar weken later iemand er bij in. Dan hebben ze een riant inkomen. En geen woning coöperatie die er wat aan kan doen
het is niet dat we niet ergens anders heen willen maar van wat je in je eentje kunt huren sociaal kun je niet vergelijkbare m2 kopenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En jij bent niet de enige hoor, zijn er zoveel die teveel verdienen voor een sociale huurwoning. Helaas kan niemand daar iets aan doen. Ze mogen je er niet uit zetten
Er zijn er die het bewust doen, alleen met een laag inkomen een huis huren en dan een paar weken later iemand er bij in. Dan hebben ze een riant inkomen. En geen woning coöperatie die er wat aan kan doenHey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
Volg GL/PVDA niet dus geen idee wat die willen doen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:02 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Maar daar durft GL/PvdA niet achteraan te gaan, nee, alles moet komen van huiseigenaren, want die zijn allemaal steenstinkendrijkWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
die willen de hypotheekrenteaftrek afschaffenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Volg GL/PVDA niet dus geen idee wat die willen doen.Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
ik zou dus volgens jou het moeten opzeggen en veel duurder prive moeten gaan huren of kopen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:00 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Maar nu profiteer je er wel van
omdat ik dan kans geef aan anderen?Do what you love, love what you do!![]()
En daarom krijgen ze mijn stem.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:04 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
die willen de hypotheekrenteaftrek afschaffen![]()
is het ook niet? en denk als je de wil hebt om aan jezelf te werken dat je kansen krijgt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:00 schreef Shii het volgende:
[..]
Het is niet dat je dat destijds niet verdiend hebt he want dat heb je zeker wel. Fijn voor jou ook dat je zo goed terecht bent gekomen. Maar daarom is het altijd maar trappen tegen alle regeltjes en de regering ook wat raar als je toch ook wel heel goed terecht bent gekomen misschien ook wel mede door sommige instanties.
Ik ben ook niet altijd blij met hoe alles gaat hier in Nederland, maar het is niet altijd alleen maar negatief.
ben beetje tegen om te geven aan mensen die zeg maar niet de moeite ervoor willen doen.Do what you love, love what you do!![]()
Ik heb het over mensen die alleen in een huis komen en er in een mum van tijd met een heel gezin in zitten. Zeggen gescheiden te zijn, alleen te komen en dan na een paar weken trekken man en kinderen er bij in. Of ze komen alleen met kinderen en de man komt later.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:02 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
het is niet dat we niet ergens anders heen willen maar van wat je in je eentje kunt huren sociaal kun je niet vergelijkbare m2 kopen
Heb het hier voor zien gebeuren. Spiksplinternieuwe sociale huurwoningen. Mensen kwamen er in, man kwam er bij en hoppa gingen nieuwe keukens in, mooie grote serre met glazen schuifpuien erin.
Het erge is dat men er niets aan kan doenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Omdat je nu in een sociaal huurhuis zit waar je veel te veel voor verdient, waardoor iemand die het ECHT nodig heeft geen woning kan krijgen, omdat jij liever wat geld wil besparen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:05 schreef kree het volgende:
[..]
ik zou dus volgens jou het moeten opzeggen en veel duurder prive moeten gaan huren of kopen?
omdat ik dan kans geef aan anderen?Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
ik zou dit opgeven als ik wist dat er iemand wat aan heeft. en ook echt diegene die er moeite voor willen doen en hujn leven opmaken net als ik deed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er zijn er die het bewust doen, alleen met een laag inkomen een huis huren en dan een paar weken later iemand er bij in. Dan hebben ze een riant inkomen. En geen woning coöperatie die er wat aan kan doen
maargoed het is nog steeds financieel plaatje uiteindelijk.Do what you love, love what you do!![]()
als de hypotheekrenteaftrek verdwijnt dan is het gegarandeerd dat ik volgend jaar geen huisje kan kopen
dus dan moet ik wel scheef blijven huren
dus dan komt er niets vrij voor andere die het nodig hebben
en stagneert alles nog meerHey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
You sent some Lubricant to therealdevzero.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Dat ben ik met je eens. Moeite ergens voor doen mag beloond worden. En je mag trots op jezelf zijn ook met waar je nu staat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:06 schreef kree het volgende:
[..]
is het ook niet? en denk als je de wil hebt om aan jezelf te werken dat je kansen krijgt.
ben beetje tegen om te geven aan mensen die zeg maar niet de moeite ervoor willen doen.![]()
![]()
In een keer afschaffen is natuurlijk onzin, maar uiteindelijk zorgt een "subsidie" op je hypotheek ervoor dat mensen meer kunnen lenen en dat daardoor de prijzen kunstmatig te hoog zijn.quote:![]()
dat klopt maar dat zorgt er niet voor dat de prijzen omlaag zullen gaan, hooguit stagnerenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:09 schreef devzero het volgende:
[..]
In een keer afschaffen is natuurlijk onzin, maar uiteindelijk zorgt een "subsidie" op je hypotheek ervoor dat mensen meer kunnen lenen en dat daardoor de prijzen kunstmatig te hoog zijn.Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
definieer "wie het echt nodig heeft"?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:07 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Omdat je nu in een sociaal huurhuis zit waar je veel te veel voor verdient, waardoor iemand die het ECHT nodig heeft geen woning kan krijgen, omdat jij liever wat geld wil besparen.
is dat lokale jeugd die geen huizen kan vinden of huizen gratis geven op voorrang aan asiel zoekende?Do what you love, love what you do!![]()
Als de hypotheekrenteaftrek verdwijnt dan zullen prijzen ook wat naar beneden gaanquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:08 schreef loveislikeakiss het volgende:
als de hypotheekrenteaftrek verdwijnt dan is het gegarandeerd dat ik volgend jaar geen huisje kan kopen
dus dan moet ik wel scheef blijven huren
dus dan komt er niets vrij voor andere die het nodig hebben
en stagneert alles nog meer![]()
Maar goed, heb een dochter die nu reteduur zit te huren en hopelijk een huisje kan kopen met haar partner, maar als er al een ton overboden wordt, dat is niet meer normaal en maar afwachten of kopen een optie is.![]()
Eens natuurlijk, net zoals dat met huursubsidie/huurprijzen gebeurd, maar dat is een discussie die men niet bereidt is om te voeren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:09 schreef devzero het volgende:
[..]
In een keer afschaffen is natuurlijk onzin, maar uiteindelijk zorgt een "subsidie" op je hypotheek ervoor dat mensen meer kunnen lenen en dat daardoor de prijzen kunstmatig te hoog zijn.
Overigens is de HRA al gigantisch afgebouwd de afgelopen 10 jaar, maar daar hoor ik ook niemand meer over.
Zet er een inkomensgrens/ limiet op huizenprijs op de HRA en je bent van veel discussie af.
Mensen met een laag / normaal inkomen gaan zo gigantisch hard genaaid worden door wat ze nu willen
mensen houden hard vast aan hun huisje als het potentieel met verlies verkocht moet wordenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Als de hypotheekrenteaftrek verdwijnt dan zullen prijzen ook wat naar beneden gaanHey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*![]()
Als mensen minder kunnen lenen, dan zal dat wel een impact hebben op prijzen. Hoeveel durf ik niet te zeggen. En in 1x afschaffen is ook niet zo slim omdat je dan een hoop mensen hebt die hun (top) hypotheek niet meer kunnen betalen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:10 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
dat klopt maar dat zorgt er niet voor dat de prijzen omlaag zullen gaan, hooguit stagneren![]()
Een gescheiden man met kinderen, bijvoorbeeld. Iemand die zijn huis niet meer kan betalen na het sterven van een partner/ouders, bijvoorbeeld. Iemand die ziek geworden is en daardoor niet meer kan werken, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:11 schreef kree het volgende:
[..]
definieer "wie het echt nodig heeft"?
is dat lokale jeugd die geen huizen kan vinden of huizen gratis geven op voorrang aan asiel zoekende?Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Dat is natuurlijk bizar.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:12 schreef Shii het volgende:
Maar goed, heb een dochter die nu reteduur zit te huren en hopelijk een huisje kan kopen met haar partner, maar als er al een ton overboden wordt, dat is niet meer normaal en maar afwachten of kopen een optie is.![]()
Minimaal, omdat er nog steeds effectief veel te weinig huizen zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:11 schreef devzero het volgende:
[..]
Als de hypotheekrenteaftrek verdwijnt dan zullen prijzen ook wat naar beneden gaanIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
En ditquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:12 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
mensen houden hard vast aan hun huisje als het potentieel met verlies verkocht moet wordenIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
dit dus? enne dat is omdat er te weinig huizen zijn, afgezien nog van sociale woningbouw.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:12 schreef Shii het volgende:
Maar goed, heb een dochter die nu reteduur zit te huren en hopelijk een huisje kan kopen met haar partner, maar als er al een ton overboden wordt, dat is niet meer normaal en maar afwachten of kopen een optie is.
ik zou gek zijn dit nu op te zeggen namelijk financieel.Do what you love, love what you do!![]()
Niet mis met een middenweg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:12 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Eens natuurlijk, net zoals dat met huursubsidie/huurprijzen gebeurd, maar dat is een discussie die men niet bereidt is om te voeren.
Overigens is de HRA al gigantisch afgebouwd de afgelopen 10 jaar, maar daar hoor ik ook niemand meer over.
Zet er een inkomensgrens/ limiet op huizenprijs op de HRA en je bent van veel discussie af.
Mensen met een laag / normaal inkomen gaan zo gigantisch hard genaaid worden door wat ze nu willen![]()
Er worden steeds meer sociale huurwoningen gebouwd, ze willen een soort van treinbeweging in gang gaan zetten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:11 schreef kree het volgende:
[..]
definieer "wie het echt nodig heeft"?
is dat lokale jeugd die geen huizen kan vinden of huizen gratis geven op voorrang aan asiel zoekende?
BV ik ga na een appartement, komt er een grote eengezinswoning vrij, daar komt een stel in met kinderen die in een te kleine huurwoning woont, die woning is dan weer voor een stel wat net begint en die beide in een klein appartementje zitten, die komt dan weer vrij voor de jonge starter.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
als je echt in het rood komt en met goede redenen dan kom je op voorrang ook bij woningbouw.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:13 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Een gescheiden man met kinderen, bijvoorbeeld. Iemand die zijn huis niet meer kan betalen na het sterven van een partner/ouders, bijvoorbeeld. Iemand die ziek geworden is en daardoor niet meer kan werken, bijvoorbeeld.Do what you love, love what you do!![]()
Daar zal ook iets aan gedaan moeten worden. Kloptquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:13 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Minimaal, omdat er nog steeds effectief veel te weinig huizen zijn.![]()
Randstad dan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:12 schreef Shii het volgende:
Maar goed, heb een dochter die nu reteduur zit te huren en hopelijk een huisje kan kopen met haar partner, maar als er al een ton overboden wordt, dat is niet meer normaal en maar afwachten of kopen een optie is.
Hier maar 15.000 erboven geboden.
Bij buren 25.000 maar hun huis stond voor 10.000 minderIk hou van eten, maar eten ook van mij.![]()
En wat veel mensen niet weten is dat de hypotheekverstrekker het negatieve verschil tussen woningwaarde en genomen hypotheek per direct mag opeisen. Kan je dat niet betalen, dan mag je gewoon je huis verplicht verkopen![]()
Dalende huizenprijzen is echt niet het walhalla wat door veel mensen gedacht wordt.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Oh ja het afschaffen van verzorgings/verpleeghuizen was ook een heel goed plan. Lekker lang iemand mantelzorgen in eigen huis.![]()
Mensen die in een dure huurwoning zaten en leven van de minima hebben allemaal een huurverlaging gehad naar 575 euro 2 jaar geleden En kunnen ze nog steeds aanvragen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:13 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Een gescheiden man met kinderen, bijvoorbeeld. Iemand die zijn huis niet meer kan betalen na het sterven van een partner/ouders, bijvoorbeeld. Iemand die ziek geworden is en daardoor niet meer kan werken, bijvoorbeeld.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
lekker ite!quote:
Eetse!Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
nou binnen sociale woningbouw? ik zou daar voor open staan. want opzich heb ik niet nodig wat ik nu heb.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er worden steeds meer sociale huurwoningen gebouwd, ze willen een soort van treinbeweging in gang gaan zetten.
BV ik ga na een appartement, komt er een grote eengezinswoning vrij, daar komt een stel in met kinderen die in een te kleine huurwoning woont, die woning is dan weer voor een stel wat net begint en die beide in een klein appartementje zitten, die komt dan weer vrij voor de jonge starter.
maar dat is aan hun dan om voor te stellen he?
ik zou oke appartement oke mee zijn. laat ze het maar noemen.Do what you love, love what you do!![]()
Maar als je je hypotheek niet meer kunt betalen...quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mensen die in een dure huurwoning zaten en leven van de minima hebben allemaal een huurverlaging gehad naar 575 euro 2 jaar geleden En kunnen ze nog steeds aanvragen.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Nee niet alleen randstad.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:15 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Randstad dan?
Hier maar 15.000 erboven geboden.
Bij buren 25.000 maar hun huis stond voor 10.000 minder![]()
Gewoon 20% eigen bijdrage bij een nieuwe hypotheek. Heb je daar ook (niet snel) last vanquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:15 schreef MooieTop6 het volgende:
En wat veel mensen niet weten is dat de hypotheekverstrekker het negatieve verschil tussen woningwaarde en genomen hypotheek per direct mag opeisen. Kan je dat niet betalen, dan mag je gewoon je huis verplicht verkopen![]()
Dalende huizenprijzen is echt niet het walhalla wat door veel mensen gedacht wordt.![]()
Het is hier geen Amerika hèquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Gewoon 20% eigen bijdrage bij een nieuwe hypotheek. Heb je daar ook (niet snel) last vanIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
dat was mss de meest grote fout ooit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:15 schreef Shii het volgende:
Oh ja het afschaffen van verzorgings/verpleeghuizen was ook een heel goed plan. Lekker lang iemand mantelzorgen in eigen huis.Do what you love, love what you do!![]()
Dan ga je een stuk duurder huren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:16 schreef kree het volgende:
[..]
nou binnen sociale woningbouw? ik zou daar voor open staan. want opzich heb ik niet nodig wat ik nu heb.
maar dat is aan hun dan om voor te stellen he?
ik zou oke appartement oke mee zijn. laat ze het maar noemen.
Stel je komt nog een vrouw tegen en jullie krijgen kinderen dan heb je die woning die je nu hebt wel nodig.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Daar ben ik niet in thuis hoe dat gaat. Ik wet wel dat mensen urgentie aan kunnen vragen. Maar die wordt niet snel meer gegevenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:16 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Maar als je je hypotheek niet meer kunt betalen...Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
ja haha nu schat ik die kans toch even klein in. voor het moment hoor zou ik best open staan voor wat anders?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan ga je een stuk duurder huren.
Stel je komt nog een vrouw tegen en jullie krijgen kinderen dan heb je die woning die je nu hebt wel nodig.
of wat kleiner enzo ipv rijtjeshuiswoning. maar ga het niet opgeven zonder alternatief. en zonder dat het duurder gaat worden.Do what you love, love what you do!![]()
Maar ook met urgentie heb je niet direct een huis, mede dankzij stugge scheefhuurdersquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:19 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Daar ben ik niet in thuis hoe dat gaat. Ik wet wel dat mensen urgentie aan kunnen vragen. Maar die wordt niet snel meer gegevenIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
euhm die is er wel, niet gelijk kans, maar met urgentie gaan ze allemaal voor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:20 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Maar ook met urgentie heb je niet direct een huis, mede dankzij stugge scheefhuurdersDo what you love, love what you do!![]()
Dat heeft meerdere oorzaken, er zijn geen huizen, dus ook geen duurdere huizen waar een scheefhuurder in kanquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:20 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Maar ook met urgentie heb je niet direct een huis, mede dankzij stugge scheefhuurdersWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Wat mij het meeste steekt met dat hele gelul over HRA is dat ik al voor een godsvermogen aan belasting betaald hebt, via salaris en overdachtsbelasting (wat toen gewoon nog 6% was) en het jaarlijks terugkerende forfait.
Maar nee, ik ben blijkbaar een schatrijke profiteur die aan de geeuwhonger moet
dat zegt niemand?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:22 schreef MooieTop6 het volgende:
Wat mij het meeste steekt met dat hele gelul over HRA is dat ik al voor een godsvermogen aan belasting betaald hebt, via salaris en overdachtsbelasting (wat toen gewoon nog 6% was) en het jaarlijks terugkerende forfait.
Maar nee, ik ben blijkbaar een schatrijke profiteur die aan de geeuwhonger moetDo what you love, love what you do!![]()
Spreek je nu voor iedereen?quote:![]()
Dat is wel het huidige beeld in de politiek.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Ik vind het nemen van een tophypotheek gewoon niet verstandig. Als mensen zonder skin in the game een huis kunnen kopen, dan krijg je dat soort idiote toestanden dat mensen een ton boven de vraagprijs gaan bieden. Dat er een huizen tekort is, helpt natuurlijk niet. Maar dat is niet de enige reden waarom prijzen zo hoog zijn.quote:
Ik zie Amerikaanse toestanden uit 2007 niet zo snel in Nederland gebeuren, maar het lijkt wel een beetje een bubbel.![]()
spreek voor mezelf. en denk de politiek is een grote zooi nu op het moment en was het al ervoor ook.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:23 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Spreek je nu voor iedereen?![]()
Dat is wel het huidige beeld in de politiek.Do what you love, love what you do!![]()
Als je een ton overbiedt, dan kan je voor die ton geen hypotheek nemen, he. Je mag maximaal 100% van de WOZ/Taxatie waarde lenen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:23 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik vind het nemen van een tophypotheek gewoon niet verstandig. Als mensen zonder skin in the game een huis kunnen kopen, dan krijg je dat soort idiote toestanden dat mensen een ton boven de vraagprijs gaan bieden. Dat er een huizen tekort is, helpt natuurlijk niet. Maar dat is niet de enige reden waarom prijzen zo hoog zijn.
Ik zie Amerikaanse toestanden uit 2007 niet zo snel in Nederland gebeuren, maar het lijkt wel een beetje een bubbel.
Overbieden is vrijwel altijd met spaargeld of geld van familie. Of het huis staat te laag in de markt omdat ze er snel vanaf moeten.
De HRA-aftrek gaat hier geen verschil in maken.Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
![]()
De enige echte zekerheid in het leven is dat men gebolkt wordtquote:Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Had je dit al gelezen kree ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:25 schreef kree het volgende:
[..]
spreek voor mezelf. en denk de politiek is een grote zooi nu op het moment en was het al ervoor ook.
https://www.bd.nl/tilburg(...)%2Fwww.google.com%2F“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
En ook dat telt niet voor iedereen, alleen zij die met de Bolk geconfronteerd zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:30 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
De enige echte zekerheid in het leven is dat men gebolkt wordtWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Dot houdt van lekker vlot :P
Forum Opties Forumhop: Hop naar: