Six heeft ook nog ruimte voor een meningquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 07:30 schreef Seven. het volgende:
Misschien wel belangrijk om te vermelden: de regenpijpen zelf wil ik graag wit.
Regenpijpen heb je ook in gespoten aluminium tegenwoordigquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:31 schreef Boris_Boef het volgende:
Ik zou regenpijpen nooit van kunstof maken.
Dat blijft niet mooi.
Dus wit valt dan af.
Ter overweging: De kunststof regenpijpen ofwel hemelwaterafvoer waren hoogglans groen geschilderd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 07:30 schreef Seven. het volgende:
Misschien wel belangrijk om te vermelden: de regenpijpen zelf wil ik graag wit.
Wat schattig, hoe naiefquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Six heeft ook nog ruimte voor een mening
In dat geval iets wits, want bijpassend en in lijn met dat boeideel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Boeideel is wit!
[ link | afbeelding ]
Het wordt sowieso een bakgoot en we gaan voor aluminium.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:07 schreef Leandra het volgende:
Zink of een bakgoot...
Maar dat zit niet in het keuzemenu, dus ik kies niet
Bedoeling is ook aluminiumquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:31 schreef Boris_Boef het volgende:
Ik zou regenpijpen nooit van kunstof maken.
Dat blijft niet mooi.
Dus wit valt dan af.
Ik weet niet of hij een hele sterke voorkeur heeft eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Six heeft ook nog ruimte voor een mening
Wat bedoel jij eigenlijk met een bakgoot? Zo'n hele ombouw of een dakgoot met een platte bodem?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:07 schreef Leandra het volgende:
Zink of een bakgoot...
Maar dat zit niet in het keuzemenu, dus ik kies niet
Ik denk dat de witte rand gelijk aan het platte dak niet kan, daarvoor is het platte dak te hoog. Of zie jij opties?quote:Op zondag 19 oktober 2025 10:57 schreef Puala het volgende:
Wat mij betreft is het enige juiste antwoord een bakgoot met witte rand gelijk aan het platte dak. Maar gaat het door het verspringen van goot en boeideel sowieso een minder prettig effect hebben.
Op dit punt in de verbouwing niet meerquote:Op zondag 19 oktober 2025 11:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat de witte rand gelijk aan het platte dak niet kan, daarvoor is het platte dak te hoog. Of zie jij opties?
Als je hem een keer tegen komt toevallig zou je het hem kunnen vragenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 17:49 schreef Seven. het volgende:
Ik weet niet of hij een hele sterke voorkeur heeft eigenlijk.
Ik weet niet of dat het beter maakt hoor. Een bruine dakgoot is in mijn ogen enorm 70's. Heb je net alle bruine kozijnen vervangen, hang je een bruine goot aan je huis.quote:Op zondag 19 oktober 2025 11:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Op dit punt in de verbouwing niet meerDus dan zou de optie bruin gelijk aan de dakpannen zijn. Omdat je anders met wit het accent op de verkeerde plek gaat leggen.
Ja, ik denk niet dat dat nog kanquote:Op zondag 19 oktober 2025 12:30 schreef bleiblei het volgende:
Dit bedoel ik met verholen goot:
[ afbeelding ]
Al is het daar denk ik ook te laat voor.
Knoop doorgehakt: pvc kost 350 euro, aluminium 700 euro. We gaan voor wit aluminium, want dat is het makkelijkst om dan over een paar jaar alsnog een zelfdragende ombouw er omheen te klussen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het beter maakt hoor. Een bruine dakgoot is in mijn ogen enorm 70's. Heb je net alle bruine kozijnen vervangen, hang je een bruine goot aan je huis.
En zo een verspringing hoeft niet storend te zijn. Mits het juiste materiaalgebruik. Maar goed, ik ben zelf dermate klassiek dat ik of voor een verholen goot zou gaan (niet langs een dakkapel, maar dat de goot horinzontaal in het dakvlak zit. Wel gigantisch gevoelig voor verstopping), of een bakgoot in een overstek of een zinken zelfdragende mastgoot.
Andere oplossingen zien er in mijn ogen uit als budgetoplossingen. Nadeel is dat ik denk dat een zelfdragende aluminium bakgoot nog steeds erg duur is. En dan heb je een dure goot die er als budgetoplossing uit ziet. Kan je beter grijs PVC ophangen en inplannen dat je het binnen 2 jaar netjes maakt als er weer geld is.
Jaaaaa, zo'n zin in!!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:33 schreef flipsen het volgende:
Het begint ergens op te lijkenHet wachten is uiteraard op kussentjes.
Mooi, metaal > kunststofquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 22:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Knoop doorgehakt: pvc kost 350 euro, aluminium 700 euro. We gaan voor wit aluminium, want dat is het makkelijkst om dan over een paar jaar alsnog een zelfdragende ombouw er omheen te klussen.
Op de plek waar de draadjes uit het plafond stekenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:04 schreef monsterd. het volgende:
Ziet er goed uit! De punt is er mooi uitgekomen ook. Waar komt het lichtpunt straks?
Ja, ben in ook helemaal mee in m'n nopjesquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:04 schreef monsterd. het volgende:
Ziet er goed uit! De punt is er mooi uitgekomen ook. Waar komt het lichtpunt straks?
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:21 schreef Seven. het volgende:
De stukadoor stuct lekker door:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En de profielen voor de kissing edges to be zijn ook gezet.
[ link | afbeelding ]
Hehe, gelukkig niet!quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 15:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Op de plek waar de draadjes uit het plafond steken![]()
![]()
Oeps er is iemand wat vergeten
Het is een Ikea keukenquote:Op zondag 2 november 2025 21:48 schreef Molo het volgende:
Even niet bijgehouden of terug kunnen vinden waar de keukenkasten(frontjes) van zijn maar dit ziet er een partij netjes uit zeg!!
Heel erg mooi geworden, en prachtig idee van dat valse deurtje, maakt het mooi af!
Yes! Maar voor de Utrusta voorraadkast moeten we wel terug, zo'n ophanghaakje is afgebrokenquote:
Gooi maar op mijn enorme berg met credits.quote:Op zondag 2 november 2025 23:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is een Ikea keuken. Valse deurtje credits zijn voor Six.
Ah, wat tof dat je uit lurkstand komt! Dankjewelquote:Op donderdag 6 november 2025 16:00 schreef Catelootje het volgende:
Ik ben een stille, maar hele trouwe volger hier en ik wil je even zeggen dat ik zo onder de indruk ben van alles wat jullie neerzetten. Van ontwerp tot uitvoering en afwerking. Heus niet altijd helemaal mijn smaak maar dat is niet belangrijk. Petje af!!
Het is officieel. We zijn viral gegaanquote:Op donderdag 6 november 2025 16:56 schreef Offtrack het volgende:
Eens met bovenstaande. Sowieso neusje voor trends: https://en.wikipedia.org/wiki/6-7_(meme)
Wtfquote:Op donderdag 6 november 2025 19:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is officieel. We zijn viral gegaan.
Netjes gedaan met die punt. De rest ook weer natuurlijk maar ik had niet anders verwacht.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:48 schreef Seven. het volgende:
De gevelpunt in de garage is nu ook afgewerkt. Op de gevelpunten van het huis gaan we het ook zo aanpakken (kleibruine planken, witte boeidelen). We hadden nog een kleibruine plaat over dus hier gekozen voor het opgebruiken van de plaat, in plaats van de planken.
[ link | afbeelding ]
Ik leef nog! Maar ik ben nogal monomaan bezig met werk. Omdat wat ik op mijn werk doe nauwelijks een gespreksonderwerp is op het forum, log ik niet echt meer in.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:17 schreef Smallish het volgende:
Ik misbruik jouw topic even voor een vraag. Heeft iemand Claudia_x de laatste tijd gezien? Ik zie haar helemaal niet meer…..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb laatst de kamer van m'n dochter geschilderd, we hebben een nieuwe bank uitgezocht en de Quookerkraan ging kapot. Zo blijf ik een beetje bezig met het huis. Maar als ik dan zo'n verbouwing zie, begint het toch weer wat te kriebelen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op zondag 9 november 2025 08:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam hier speciaal kijken voor de verbouwing. En óh wat word ik gelukkig van de keuken en doorkijk. Waanzinnig! Over de ronde muur en het drukke behang heb ik het maar even niet.![]()
Het gaat allemaal lekker vlot en lijkt jullie straks flink veel extra woongenot op te leveren! De planken aan de buitenkant zijn ook nog vermeldenswaardig. Wat passen die goed bij het huis. Samen met het wit ziet het geheel er fris en modern uit, maar zonder dat het kil en zakelijk wordt (wat zo vaak bij eigentijdse woningen het geval is).
Hoe is de rest van de planning?
[..]
Ik leef nog! Maar ik ben nogal monomaan bezig met werk. Omdat wat ik op mijn werk doe nauwelijks een gespreksonderwerp is op het forum, log ik niet echt meer in.Leuk om van je te horen! Inclusief je kenmerkende rake beschrijvingen, als architect altijd leuk om te lezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb laatst de kamer van m'n dochter geschilderd, we hebben een nieuwe bank uitgezocht en de Quookerkraan ging kapot. Zo blijf ik een beetje bezig met het huis. Maar als ik dan zo'n verbouwing zie, begint het toch weer wat te kriebelen.
quote:Op zondag 9 november 2025 08:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam hier speciaal kijken voor de verbouwing. En óh wat word ik gelukkig van de keuken en doorkijk. Waanzinnig! Over de ronde muur en het drukke behang heb ik het maar even niet.![]()
Het gaat allemaal lekker vlot en lijkt jullie straks flink veel extra woongenot op te leveren! De planken aan de buitenkant zijn ook nog vermeldenswaardig. Wat passen die goed bij het huis. Samen met het wit ziet het geheel er fris en modern uit, maar zonder dat het kil en zakelijk wordt (wat zo vaak bij eigentijdse woningen het geval is).
Hoe is de rest van de planning?
[..]
Ik leef nog! Maar ik ben nogal monomaan bezig met werk. Omdat wat ik op mijn werk doe nauwelijks een gespreksonderwerp is op het forum, log ik niet echt meer in.Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat! Dat is het belangrijkste.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb laatst de kamer van m'n dochter geschilderd, we hebben een nieuwe bank uitgezocht en de Quookerkraan ging kapot. Zo blijf ik een beetje bezig met het huis. Maar als ik dan zo'n verbouwing zie, begint het toch weer wat te kriebelen.![]()
Leuk dat je dit fijne topic ook graag volgt.
Is dat zo?
Ik vind het tempo best laag deze keerquote:Op zondag 9 november 2025 10:15 schreef Molo het volgende:
@:claudia_x weer in the house![]()
Sterkte met alle drukke en super relevante bezigheden!
En wat is het mooi zeg, geen architectenbril hier en ik volg het slechts. Vind het knap hoe jullie dit aanpakken en ook ontzettend snel man!
Goed! Maar Six. is wel klaar met al het geklus, hij gaat nog steeds door maar het ontbreekt hem wel aan een stuk motivatie. En dat hoort er ook gewoon bij natuurlijk. Wat niet helpt is verergering van zijn klachten eigenlijk zit hij boven zijn grens... Dus dat is een beetje schipperen.quote:
Nog even doorbijten.. maar komt goed!quote:Op donderdag 27 november 2025 17:38 schreef flipsen het volgende:
@:Six. moet gewoon even een siesta houden tussen alle kussentjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |