https://www.ad.nl/politie(...)ag-peiling~a12a434f/quote:VVD zakt naar 15 zetels in nieuwe EenVandaag-peiling
De VVD zakt in de laatste peiling van EenVandaag van 23 naar 15 zetels. Dat is het laagste niveau voor de partij in jaren. De populariteit van lijsttrekker Dilan Yesilgöz is afgelopen maand sterk gedaald: Ruim de helft van de kiezers die in 2023 op de VVD stemden, denkt dat ze beter kan opstappen.
In de zetelpeiling van EenVandaag en onderzoeksbureau Verian zijn meer verschuivingen te zien. PVV en GroenLinks-PvdA gingen vorige maand nog samen op kop, maar de PVV neemt afstand en staat op 33 zetels. GroenLinks volgt op 26 en het CDA komt op 22 zetels uit.
Ook bij de kleinere partijen laat de peiling een verandering zien: BBB en Denk gaan van twee naar vier zetels en de ChristenUnie stijgt van 3 naar 5. Ook Ja21 komt in de peiling hoger uit en gaat van 7 naar 9
Rel Douwe Bob
Vooral de rel rond Douwe Bob lijkt voor VVD-kiezers een keerpunt te zijn. Hoewel Yesilgöz inmiddels excuses heeft aangeboden vinden veel afgehaakte VVD-stemmers dat ze daarmee te laat is, laten zij weten aan het opiniepanel.
De peiling van EenVandaag en Verian liep van 22 t/m 25 augustus en werd gehouden onder 1574 stemgerechtigde Nederlanders. Zoals bij alle peilingen wordt er rekening gehouden met een foutmarge: voor grote partijen bedraagt de maximale afwijking twee zetels en bij kleine partijen één zetel.
Dat lijkt me een heel gezonde instelling gezien het jarenlange afbraakbeleid waarvoor we ze verantwoordelijk kunnen houden en recentelijk het achterna kruipen van de PVV met hol populisme.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:20 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zo. Jij bent even anti VVD..
Ik neem aan dat je dan ook niet gaat stemmen op een van de andere partijen die in de VVD regering zaten/zitten?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me een heel gezonde instelling gezien het jarenlange afbraakbeleid waarvoor we ze verantwoordelijk kunnen houden en recentelijk het achterna kruipen van de PVV met hol populisme.
Wel makkelijk om alles bij 1 partij te leggen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat lijkt me een heel gezonde instelling gezien het jarenlange afbraakbeleid waarvoor we ze verantwoordelijk kunnen houden en recentelijk het achterna kruipen van de PVV met hol populisme.
Afbraakbeleid waar ook CDA, PvdA, D66 en de CU verantwoordelijk voor zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen de VVD heeft in zijn eentje geregeerd. En alles wat mis gegaan is, is dus volledig de schuld van de VVD.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:46 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Afbraakbeleid waar ook CDA, PvdA, D66 en de CU verantwoordelijk voor zijn.
Doe de PVV en BBB er ook maar bij. En JA21 en het FvD voor de goede orde. Zo goed?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:48 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen de VVD heeft in zijn eentje geregeerd. En alles wat mis gegaan is, is dus volledig de schuld van de VVD.
Logisch toch?
Dependance van Hamas? Really?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:11 schreef Chivaz het volgende:
Bontenbal gaat nog zetels verliezen als de debatten eraan komen. Muh fatsoen en het idee dat er nog makkelijk 70.000 asielzoekers erbij kunnen zorgen daar wel voor.
Het probleem van de VVD is dat ze met het wederom uitsluiten van de PVV de deur hebben opengezet voor Timmermans.
Veel mensen op rechts hebben geen zin om de dependance van Hamas aan de macht te hebben hier in Nederland. Een stem op de VVD of CDA is een stem voor stilstand en premier Timmermans. Het enige wat de VVD kan doen is PvdA/GL uitsluiten zodat de rechtse kiezer tenminste nog bedient kan worden want op links zijn de stemmen al naar CDA, D66 en GL/PvdA.
Eh, dat kan je op basis van dat filmpje nou niet bepaald stellen hè.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:22 schreef Mathijsco het volgende:
Frans Timmermans heult met de VVD:
https://wnl.tv/2025/06/13(...)an-hij-helemaal-niet
rechts is kansloos de volgende verkiezingenquote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:11 schreef Chivaz het volgende:
Bontenbal gaat nog zetels verliezen als de debatten eraan komen. Muh fatsoen en het idee dat er nog makkelijk 70.000 asielzoekers erbij kunnen zorgen daar wel voor.
Het probleem van de VVD is dat ze met het wederom uitsluiten van de PVV de deur hebben opengezet voor Timmermans.
Veel mensen op rechts hebben geen zin om de dependance van Hamas aan de macht te hebben hier in Nederland. Een stem op de VVD of CDA is een stem voor stilstand en premier Timmermans. Het enige wat de VVD kan doen is PvdA/GL uitsluiten zodat de rechtse kiezer tenminste nog bedient kan worden want op links zijn de stemmen al naar CDA, D66 en GL/PvdA.
Natuurlijk staat het er wel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, dat kan je op basis van dat filmpje nou niet bepaald stellen hè.
Er staat een citaat van iemand anders die zegt dat Timmermans de VVD niet kan uitsluiten.quote:
Goed, dat is dan van mij een beetje Telegraaf Stilo.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eh, dat kan je op basis van dat filmpje nou niet bepaald stellen hè.
Is het principe niet primair een degelijk landsbestuur te willen met zijn allen en dat dat betekent dat je soms moet samenwerken met partijen waar je wat verder van af staat, maar waar wel mee te regeren valt?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:21 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Goed, dat is dan van mij een beetje Telegraaf Stilo.
Als we naar de feiten kijken klopt het natuurlijk weldegelijk: Timmermams wil regeren en laat dat belang zwaarder wegen dan principes, heeft de VVD nodig voor het pluche, laat de deur op een kier en weigert de VVD uit te sluiten.
Wat Rob Oudkerk zegt, sluit daar in feite naadloos bij aan:
"Als het aan Oudkerk ligt herstelt het politieke midden zich bij de komende verkiezingen. "Laten we hopen dat we een paar middenpartijen krijgen die met elkaar willen regeren. Ik schat CDA, PvdA en VVD. En dan zijn we er weer."
Dat was ook een heel andere VVD.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:19 schreef vaarsuvius het volgende:
ik heb ooit een keer in mijn leven op de vvd gestemd, toen was ik nog jong en naïef, dat was nog met Bolkestein denk ik
Tot op zekere hoogte: ja.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is het principe niet primair een degelijk landsbestuur te willen met zijn allen en dat dat betekent dat je soms moet samenwerken met partijen waar je wat verder van af staat, maar waar wel mee te regeren valt?
Mensen en partijen hebben nou eenmaal verschillende opvattingen waar je in onze democratie (gelukkig) mee te dealen hebt.
Klopt nu laten ze kabinetten vallen om nareis op nareisquote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat was ook een heel andere VVD.
Nu willen ze het liever niet meer over immigratie hebben in de campagne.
Waar wil de VVD de bijstand afschaffen?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:01 schreef Mathijsco het volgende:
aan een club (de VVD) die sociale zekerheid wil afbreken en zelfs de bijstand wil afschaffen.
Ontkoppelen van het minimumloon en verder versoberen, zodat je er niet meer van kan leven?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar wil de VVD de bijstand afschaffen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |