Inderdaad. NuScale Power Corporation is ook een dergelijke onderneming. Een leuke niche-markt om ook op te nemen in mijn portfolio.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.fool.com/inve(...)k-skyrocketed-today/
Oklo blijft naar gaan he
Nuclear is booming
Bekijk deze YouTube-videoquote:NuScale Power Corp. provides proprietary and innovative advanced small modular reactor (SMR) nuclear technology, with a mission to help power the global energy transition by delivering safe, scalable, and reliable carbon-free energy. Its products include VOYGR SMR Plants and Energy Exploration (E2) Centers. The company was founded by José N. Reyes in 2007 and is headquartered in Corvallis, OR.
Stel nou dat je belegd hebt in VanEck Video Gaming and eSports ETF waar 6.24 procent EA in zit. Wat gebeurt daarmee?quote:Gameontwikkelaar Electronic Arts is voor 55 miljard dollar verkocht en wordt van de beurs gehaald. De nieuwe eigenaren zijn het staatsfonds van Saoedi-Arabië en twee Amerikaanse investeringsmaatschappijen: het grote op technologie gerichte Silver Lake en Affinity Partners van Trumps schoonzoon Jared Kushner.
The Wall Street Journal meldde een paar dagen geleden al dat de overname op handen was. Diverse media brengen nu dat de deal rond zou zijn.
De opbrengst wordt weer herverdeeld over de overige listed companies neem ik aan. It's all in the game.quote:Op maandag 29 september 2025 14:54 schreef Farenji het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)urs-gehaald-a4907804
[..]
Stel nou dat je belegd hebt in VanEck Video Gaming and eSports ETF waar 6.24 procent EA in zit. Wat gebeurt daarmee?
Lekker Portfolio Dividend Tracker gebruikenquote:
Oei, dat is niet leuk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 01:14 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik ben 70% van mijn geld kwijt geraakt door bayer te kopen. Kutzooi. Wie heeft dit ook gekocht?
Ik zou dit bijna karma noemen. Bayer is een van de meest evil kutbedrijven die er bestaan. Geld stinkt natuurlijk niet maar er zijn grenzen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 01:14 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik ben 70% van mijn geld kwijt geraakt door bayer te kopen. Kutzooi. Wie heeft dit ook gekocht?
Heb je een Amerikaans adres? Anders gaat het je iig niet lukken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:34 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Oei, dat is niet leuk.
Geen Bayer, heb wel NewAmsterdam Pharma Company die heel goed gaat. Zijn een veelbelovend cholesterolmedicijn aan het ontwikkelen. En wat Amgen maar dat is weinig soeps.
Zijn er hier ook mensen die een Amerikaanse bankrekening hebben misschien? Of kan ik dan beter een nieuw topic openen? Ik wil er graag één openen.
Nee. Ik las het volgende maar moet me er nog verder in verdiepen:quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:42 schreef Drass het volgende:
[..]
Heb je een Amerikaans adres? Anders gaat het je iig niet lukken.
Nee daar blijf ik ver van weg. Maar wanneer heb je dan gekocht? Bayer is YTD bijna 50% gestegen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 01:14 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik zou ook niemand aanraden losse aandelen te kopen zonder kennis van zaken, als je niet als Buffett 's ochtends jaarrekeningen leest alsof het een Donald Duck is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 01:14 schreef Vvdjemoeder het volgende:
M'n "SPDR MSCI World Technology" is 0,44% omhoog vandaag dus daar zal niet veel AMD in zittenquote:
Zit ethisch wel op het niveau van Bayer imhoquote:Op maandag 6 oktober 2025 19:36 schreef Black-Death het volgende:
Palantir blijft ook maar gaan(wel afgelopen vrijdag een goeie dip gehad)
Fair point, maar zo lang Shell het aandeel is dat ongeveer de meeste Nederlanders bezitten maak ik me daar niet echt heel druk om.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zit ethisch wel op het niveau van Bayer imho.
Ik heb geen Shell en mee eens, dat is ook geen schoon bedrijf. Maar zo smerige aandelen als die van Palantir en Bayer zijn er niet veel. Daar komt Shell niet bij in de buurt. Of Rheinmetall. Om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:51 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Fair point, maar zo lang Shell het aandeel is dat ongeveer de meeste Nederlanders bezitten maak ik me daar niet echt heel druk om.
De actieve rol van Shell in het verdoezelen en ontkennen van klimaatverandering eind vorige eeuw staat toch wel erg hoog op het lijstje "smerig" wat mij betreft.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb geen Shell en mee eens, dat is ook geen schoon bedrijf. Maar zo smerige aandelen als die van Palantir en Bayer zijn er niet veel. Daar komt Shell niet bij in de buurt. Of Rheinmetall. Om maar iets te noemen.
Oh, en dat is nog peanuts met wat ze echt aangericht hebben in minder bedeelde landenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De actieve rol van Shell in het verdoezelen en ontkennen van klimaatverandering eind vorige eeuw staat toch wel erg hoog op het lijstje "smerig" wat mij betreft.
Want?quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zit ethisch wel op het niveau van Bayer imho.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |