abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218880464
Toch maar afscheid genomen van Intel. Was eigenlijk van plan het lang vast te houden, maar winstnemen is niet onverstandig. Wil instappen in Corbion, maar ik denk dat ik nog heel even wacht. Dit zou dan voor een kortere termijn zijn +- 1 jaar.
pi_218888394
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:31 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.fool.com/inve(...)k-skyrocketed-today/

Oklo blijft naar gaan he

Nuclear is booming
Inderdaad. NuScale Power Corporation is ook een dergelijke onderneming. Een leuke niche-markt om ook op te nemen in mijn portfolio.

quote:
NuScale Power Corp. provides proprietary and innovative advanced small modular reactor (SMR) nuclear technology, with a mission to help power the global energy transition by delivering safe, scalable, and reliable carbon-free energy. Its products include VOYGR SMR Plants and Energy Exploration (E2) Centers. The company was founded by José N. Reyes in 2007 and is headquartered in Corvallis, OR.
Bekijk deze YouTube-video
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_218898466
https://www.nrc.nl/nieuws(...)urs-gehaald-a4907804

quote:
Gameontwikkelaar Electronic Arts is voor 55 miljard dollar verkocht en wordt van de beurs gehaald. De nieuwe eigenaren zijn het staatsfonds van Saoedi-Arabië en twee Amerikaanse investeringsmaatschappijen: het grote op technologie gerichte Silver Lake en Affinity Partners van Trumps schoonzoon Jared Kushner.

The Wall Street Journal meldde een paar dagen geleden al dat de overname op handen was. Diverse media brengen nu dat de deal rond zou zijn.
Stel nou dat je belegd hebt in VanEck Video Gaming and eSports ETF waar 6.24 procent EA in zit. Wat gebeurt daarmee?
pi_218898516
quote:
5s.gif Op maandag 29 september 2025 14:54 schreef Farenji het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)urs-gehaald-a4907804
[..]
Stel nou dat je belegd hebt in VanEck Video Gaming and eSports ETF waar 6.24 procent EA in zit. Wat gebeurt daarmee?
De opbrengst wordt weer herverdeeld over de overige listed companies neem ik aan. It's all in the game.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218904482
Heeft iemand ervaring met Getquin I.c.m. DeGiro? Op internet lees ik wisselende verhalen hoe ze omgaan met je inloggegevens.
pi_218904620
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 15:19 schreef floris_b het volgende:
Getquin
Lekker Portfolio Dividend Tracker gebruiken
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_218919521
Dinsdag en vandaag 2/3 van mijn aandelen ASM International verkocht. Zijn in een half jaar 25% gestegen. Verkocht omdat ik al een tijdje meer richting indexfondsen wil gaan en bovendien met de beursstijgingen en onzekerheid door Trump wat minder in aandelen wil zitten.
pi_218922906
Ik ben 70% van mijn geld kwijt geraakt door bayer te kopen. Kutzooi. Wie heeft dit ook gekocht?
pi_218923766
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 01:14 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik ben 70% van mijn geld kwijt geraakt door bayer te kopen. Kutzooi. Wie heeft dit ook gekocht?
Oei, dat is niet leuk.
Geen Bayer, heb wel NewAmsterdam Pharma Company die heel goed gaat. Zijn een veelbelovend cholesterolmedicijn aan het ontwikkelen. En wat Amgen maar dat is weinig soeps.

Zijn er hier ook mensen die een Amerikaanse bankrekening hebben misschien? Of kan ik dan beter een nieuw topic openen? Ik wil er graag één openen.
pi_218924022
quote:
Ik zou dit bijna karma noemen. Bayer is een van de meest evil kutbedrijven die er bestaan. Geld stinkt natuurlijk niet maar er zijn grenzen.
pi_218929227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 07:34 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Oei, dat is niet leuk.
Geen Bayer, heb wel NewAmsterdam Pharma Company die heel goed gaat. Zijn een veelbelovend cholesterolmedicijn aan het ontwikkelen. En wat Amgen maar dat is weinig soeps.

Zijn er hier ook mensen die een Amerikaanse bankrekening hebben misschien? Of kan ik dan beter een nieuw topic openen? Ik wil er graag één openen.
Heb je een Amerikaans adres? Anders gaat het je iig niet lukken.
pi_218932350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:42 schreef Drass het volgende:

[..]
Heb je een Amerikaans adres? Anders gaat het je iig niet lukken.
Nee. Ik las het volgende maar moet me er nog verder in verdiepen:

Kun je als Nederlander een spaarrekening openen in Amerika?
Als Nederlander kun je een spaarrekening openen in Amerika. Je hoeft daarvoor geen Amerikaans staatsburger te zijn. Een social security number (SSN, het Amerikaanse burgerservicenummer) heb je niet nodig. Een individueel belastingidentificatienummer (ITIN) is wel noodzakelijk. Dit nummer wordt uitgegeven door de Amerikaanse belastingdienst (IRS, Internal Revenue Service) en kun je ook als niet-ingezetene aanvragen.

https://www.actuelerentes(...),burgerservicenummer)%20heb%20je%20niet%20nodig
pi_218950733
quote:
Nee daar blijf ik ver van weg. Maar wanneer heb je dan gekocht? Bayer is YTD bijna 50% gestegen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 6 oktober 2025 @ 15:02:11 #139
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218952243
AMD voorbeurs op +35% :D
  maandag 6 oktober 2025 @ 15:36:21 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218952444
Ooit eens 8 AMD aandelen gekocht voor de gein. Leuke verassing weer.

GAK is 76 euro.

Nu natuurlijk weer het gevoel van, had ik maar meer gekocht :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_218953301
Bayer _O_ Naziverleden, 100 miljard cash betalen voor Monsanto (fully leveraged), alle claims settelen dat je wist dat zou komen, mijn ESG grens ligt laag, maar dat is ook gewoon wanbeleid. Mijn Rennie-consumptie zal dat niet goedmaken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218953355
quote:
Ik zou ook niemand aanraden losse aandelen te kopen zonder kennis van zaken, als je niet als Buffett 's ochtends jaarrekeningen leest alsof het een Donald Duck is.

En dat geldt ook voor mezelf, heb die fout ook gemaakt (al is dat best goed afgelopen omdat er wel flink spreiding in zat).
pi_218953369
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:02 schreef Zwansen het volgende:
AMD voorbeurs op +35% :D
M'n "SPDR MSCI World Technology" is 0,44% omhoog vandaag dus daar zal niet veel AMD in zitten :P

edit: 1,2% blijkbaar
pi_218954008
Palantir blijft ook maar gaan :') (wel afgelopen vrijdag een goeie dip gehad)
  maandag 6 oktober 2025 @ 21:46:53 #145
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218955497
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:36 schreef Black-Death het volgende:
Palantir blijft ook maar gaan :') (wel afgelopen vrijdag een goeie dip gehad)
Zit ethisch wel op het niveau van Bayer imho :') .
pi_218957629
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Fair point, maar zo lang Shell het aandeel is dat ongeveer de meeste Nederlanders bezitten maak ik me daar niet echt heel druk om.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:13:43 #147
36431 bleiblei
pi_218958897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:51 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Fair point, maar zo lang Shell het aandeel is dat ongeveer de meeste Nederlanders bezitten maak ik me daar niet echt heel druk om.
Ik heb geen Shell en mee eens, dat is ook geen schoon bedrijf. Maar zo smerige aandelen als die van Palantir en Bayer zijn er niet veel. Daar komt Shell niet bij in de buurt. Of Rheinmetall. Om maar iets te noemen.
pi_218959036
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik heb geen Shell en mee eens, dat is ook geen schoon bedrijf. Maar zo smerige aandelen als die van Palantir en Bayer zijn er niet veel. Daar komt Shell niet bij in de buurt. Of Rheinmetall. Om maar iets te noemen.
De actieve rol van Shell in het verdoezelen en ontkennen van klimaatverandering eind vorige eeuw staat toch wel erg hoog op het lijstje "smerig" wat mij betreft.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:52:50 #149
36431 bleiblei
pi_218959217
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De actieve rol van Shell in het verdoezelen en ontkennen van klimaatverandering eind vorige eeuw staat toch wel erg hoog op het lijstje "smerig" wat mij betreft.
Oh, en dat is nog peanuts met wat ze echt aangericht hebben in minder bedeelde landen ;) .
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:37:25 #150
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218964058
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Want?

Ik vroeg het Chatgpt en waarmee hij kwam kan ik alleen samenvatten als ‘complotachtige theoriën’, niets concreets. Plus dan dat je het als negatief zou kunnen bestempelen vanwege (mogelijke) privacy problemen. Wat eigenlijk voor alle big tech in meer of mindere mate geldt. Dusja, daar kwam ik niet verder mee met achterhalen waar dat je bezwaren mee zou kunnen hebben :P Ik zie Palantir tot dusver als een mooi bedrijf die oa helpt om aanslagen te voorkomen en om andere criminaliteit de kiem te smoren.

[ Bericht 15% gewijzigd door embedguy op 07-10-2025 21:43:57 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')