abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218610180
Mogguh!

Nog even een :* voor Blues. Fijn dat je zo toch wat op al tijd onverantwoorde vragen antwoorden kunt krijgen.

Bijzonder matige streek van je wg verder richting collega. :{

Ik heb een beetje half bijgelezen. Afgelopen 1,5 week één werkdag gehad dat ik op de normale tijd naar huis kon (rest 19/20 uur) dus ik ben een beetje gaar. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218610199
Leuk dat de pizza-gatherings zo’n succes zijn Lee! Klinkt ook wel iets lekkers/gezelligs en laagdrempelig.

En ik zag een emoe *O*

Ik moest nog aan ‘jullie’ bever denken @sigme . Laatst is er eentje in Groningen afgeschoten wegens ‘overlast’. Dus ik denk dat jij en manlief jullie bever goed beschermen door hem af en toe te euh ‘helpen’ . :Y
  Moderator donderdag 28 augustus 2025 @ 07:52:01 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218610335
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:05 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Nog even een :* voor Blues. Fijn dat je zo toch wat op al tijd onverantwoorde vragen antwoorden kunt krijgen.

Bijzonder matige streek van je wg verder richting collega. :{

Ik heb een beetje half bijgelezen. Afgelopen 1,5 week één werkdag gehad dat ik op de normale tijd naar huis kon (rest 19/20 uur) dus ik ben een beetje gaar. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt het, voet bij stuk houden en gewoon lekker pauze nemen want daar heb je recht op.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218610516
Goedemorgen!

Het is Bommen Berend, dus ik ben vrij *O*

quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:10 schreef Candaasje het volgende:

Ik moest nog aan ‘jullie’ bever denken @:sigme . Laatst is er eentje in Groningen afgeschoten wegens ‘overlast’. Dus ik denk dat jij en manlief jullie bever goed beschermen door hem af en toe te euh ‘helpen’ . :Y
Nee, zo zit het niet. Mijn bevers worden niet bedreigd met afschieten, er wordt alleen maar hun dam weggehaald als het waterpeil te veel stijgt. Het waterschap is gebonden aan wettelijk peilbesluit en mag dan zo'n dam weghalen.

Een flink deel van Groningen (waaronder het grootse deel van Stad) ligt onder zeeniveau en is daarom aangewezen als "Bever groot risico"-gebied. Verboden voor bevers dus. Als de bever illegaal opduikt in dat gebied wordt 'ie bij voorkeur gevangen en verplaatst, maar als het nodig is: afgeschoten.

Waar mijn bevers wonen geldt "Bevers welkom" (mocht u denken dat ik dit verzin; zie de kaart hieronder).

bron: https://www.provinciegron(...)renthe_2021-2025.pdf
SPOILER: beleidstekst
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218610540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 00:14 schreef Queller het volgende:

[..]
Mijn ex hééft een sauna :o

Lotgenotencontactgroepje maken?
:o
Mijn ex óók! :o
:Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218610549
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 07:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je kunt het, voet bij stuk houden en gewoon lekker pauze nemen want daar heb je recht op.
@Candaasje : dit ^. Doe het. Oefen. Is goed voor je.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218610633
@Candaasje
SPOILER
pi_218611033
Goedemorgen, ik werd wakker doordat de kat over mij heen kotste :')
pi_218611052
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:47 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen, ik werd wakker doordat de kat over mij heen kotste :')
Blergh!

Ik snapte uit bed op een uitgekauwde dooie muis, mij geoffreerd door Mooitje.
pi_218611318
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218611426
Uitgeput :')

Volgens mij waren er wel zestig mensen. Twee rondes applaus, meerdere bedank appjes. Een pizza of dertig gebakken, maar alle side dishes en dips waren op.

Salades
* tomaat pesto courgette
* rode ui, little gem, appel, nootjes

Pizza
* Faba
* Salchichón
* Aubergine
* Courgette feta
* Twee kazen en walnoot

Focaccia
* Courgette - parmezaan - zwarte peper - citroen
* Aubergine
* Courgette, ui, parmezaan

Stokbrood met
- aubergine dip
- tomatendip
- pulled chicken salade

Vriendin B heeft de hele avond geholpen met deegvormen en kan dat ook serieus :o 'ik bak graag en werk graag met deeg' ja chica ik zie het, maar een bolletje deeg met hoge hydratatie opbollen en strak opspannen is een serieuze next level skill.

Nu vind ik haar wederom nóg leuker :')
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218611431
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:42 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Het is Bommen Berend, dus ik ben vrij *O*
[..]
Nee, zo zit het niet. Mijn bevers worden niet bedreigd met afschieten, er wordt alleen maar hun dam weggehaald als het waterpeil te veel stijgt. Het waterschap is gebonden aan wettelijk peilbesluit en mag dan zo'n dam weghalen.

Een flink deel van Groningen (waaronder het grootse deel van Stad) ligt onder zeeniveau en is daarom aangewezen als "Bever groot risico"-gebied. Verboden voor bevers dus. Als de bever illegaal opduikt in dat gebied wordt 'ie bij voorkeur gevangen en verplaatst, maar als het nodig is: afgeschoten.

Waar mijn bevers wonen geldt "Bevers welkom" (mocht u denken dat ik dit verzin; zie de kaart hieronder).
[ afbeelding ]

bron: https://www.provinciegron(...)renthe_2021-2025.pdf
SPOILER: beleidstekst
Wel sneu voor de bevers zonder aandacht ;(
pi_218611454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 03:10 schreef flipsen het volgende:
Ik heb dus echt geen idee waar jullie het over hebben :D
Wordle is Lingo zonder ballen. Connections is 16 woorden die op 4 onderwerpen bij elkaar horen. Strands is kruiswoord.
pi_218611763
Bommen Berend :D

Hier wordt as we speak/typ/koffiedrink een runderstoofpotje gemaakt door chef g en het ruikt zo zaaaaaaaaalig :9~ :9~
  donderdag 28 augustus 2025 @ 11:59:13 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218611901
quote:
88s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:39 schreef Blues het volgende:
Bommen Berend :D

Hier wordt as we speak/typ/koffiedrink een runderstoofpotje gemaakt door chef g en het ruikt zo zaaaaaaaaalig :9~ :9~
Ook wel Groning(en)s Ontzet. Viering van de bevrijding van de bezetting door de Duitse Bisschop van Münster, Bernhard von Galen, a.k.a. Bommen Berend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_218611916
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ook wel Groning(en)s Ontzet. Viering van de bevrijding van de bezetting door de Duitse Bisschop van Münster, Bernhard von Galen, a.k.a. Bommen Berend.
Ja had ook al gezocht wikilien ;)
pi_218611958
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het onvergeeflijk lelijk om het Groningens Ontzet te noemen.
Gronings Ontzet of Bommen Berend.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 12:07:40 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218611988
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:03 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik vind het onvergeeflijk lelijk om het Groningens Ontzet te noemen.
Gronings Ontzet of Bommen Berend.
Inderdaad! Vandaar mijn haakjes.

Wie zegt nou Groningens Ontzet?!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 12:11:33 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218612011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja had ook al gezocht wikilien ;)
Ja, maar dit is geen willekeurige Wiki. Ik woon hier, hè. Op een steenworp afstand van de noordelijke stadswallen die stand hielden tegen de bisschop.

En ik kon vanochtend dus ook weer meegenieten van het traditionele klokgelui om 9.15 van de Martinitoren.
pi_218612406
:W thuis van een druk en uitlopend spreekuur, vervelende mensen, wanhopige mensen, berustende mensen maar gelukkig ook leuke mensen waar we lol mee hadden. Maar we doen het iets te goed. Vandaag de tweede deze week die eigen naar “maatschappelijk” (bv lucky_strike) zou moeten maar toch naar ons komt :D gelukkig kon ik helpen.

Toen ik vanochtend naar de boten fietste werd ik ingehaald door twee heren die vertelden dat mijn achterband heel leeg was, normaal let ik daar wel op maar al een tijd niet gedaan. Dus net langs de fietsenmaker en die was het ermee eens. Ik ook op de terugweg, dat ging een stuk sneller en m’n ingewanden rammelden _O-

Wat een lekkere dingen allemaal @LeeHarveyOswald

Duimt voor @Candaasje dat ze echt oo tijd weg kan en ook gaat

Ik zie nu bij @sigme in de omgeving bordjes met ABC Weg ermee (asielbeverscentrum niet gewenst)

En iew voor de wekkers van @Sarabi en @sigme Elin doet dat op of naast de mat voor de kattenbak
We have far more in common than that which devides us..
pi_218612705
Bij 'ontzet' moet ik toch denken aan allemaal mensen die een uitdrukking op hun gezicht hebben alsof het allemaal vreselijk is, maar vervolgens geen aktie ondernemen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218612707
Ik heb al precies 40 dagen geen kattenkots meer opgeruimd ;(
Spoilers!
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:47:08 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218612746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:40 schreef fietsie het volgende:
Bij 'ontzet' moet ik toch denken aan allemaal mensen die een uitdrukking op hun gezicht hebben alsof het allemaal vreselijk is, maar vervolgens geen aktie ondernemen...
In de context van Leidens Ontzet ook?
pi_218612748
Het is natuurlijjk nooit leuk wanneer je afscheid moet nemen van een dier, maar het ruimen van kots, hield ook in dat er een dier zich heel naar heeft gevoeld vooraf. Iig bij -dat- soort kotsen.
pi_218612749
quote:
11s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
In de context van Leidens Ontzet ook?
Is dat niet gestoeld op het enige wat Leiden goed kan, dronken studenten veroorzaken ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')