abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218601563

[ Bericht 60% gewijzigd door Blues op 27-08-2025 12:41:53 ]
pi_218601637
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 20:23 schreef Blues het volgende:[KNIP] mooi verhaal
O+
Wat ontzettend fijn!
pi_218601935
Awoooooooooeeee

Dit was een wolfje
pi_218601949
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 23:52 schreef Blues het volgende:
Jullie zijn lief O+ :* Fijn om verhaal hier te kunnen delen.

En over een lekke band gesproken... hier in t dorp wilden ze mijn Stella ebike niet meer repareren toen ik met 2 lekke banden aankwam :(
Bij gotsgrazie deden ze het nog 111111 keer... maar moet iets anders verzinnen next time.
Heb nu een link via een gereanimeerd Stella filiaal om dit thuis of op locatie te laten doen *O*
Waarom wilden ze dat niet?
pi_218601958
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 20:45 schreef Blues het volgende:
Ik realiseer me met mijn absurdistische brein dat de plaatjes en de verhalen niet heel gelukkig in 1 post terecht kwamen :X ;)
Ik vind het wel mooi, eignlijk. Denk dat het laat zien dat J net zo onderdeel is van jouw leven als BBQ'en, zeg maar. "Gewoon" de normaalste zaak van de wereld. Misschien dus zelfs wel een stukje acceptatie erover. Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen zo op de vroege ochtend.

Wel heel fijn dat ze het dossier gevonden hebben zeg, en dat je nu weet wat er gebeurd is.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_218601968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 07:16 schreef Tele6 het volgende:

Risico met motortje of iets gaat kapot met repareren van banden :? en omdat Stella failliet is/was kunnen er dan geen onderdelen worden gekocht. Zo'n soort verhaal.
Hij zag dat het een Stella was (2e hands gekocht bij fietshokje in Haarlem, prima ebike verder) en begon meteen te pruttelen dat ze eigenlijk geen Stella's meer 'doen'.
pi_218601971
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 07:17 schreef Lonaa het volgende:

Ik vind het wel mooi, eignlijk. Denk dat het laat zien dat J net zo onderdeel is van jouw leven als BBQ'en, zeg maar. "Gewoon" de normaalste zaak van de wereld. Misschien dus zelfs wel een stukje acceptatie erover. Ik kan het niet zo goed onder woorden brengen zo op de vroege ochtend.

Wel heel fijn dat ze het dossier gevonden hebben zeg, en dat je nu weet wat er gebeurd is.
Ik vind van wel :) Ja dat is wel wat het is.
pi_218601979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 07:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind van wel :) Ja dat is wel wat het is.
Ah, das fijn. Was bang dat het als een botte hork opmerking over zou komen, of dat het je verdriet zou ondermijnen en zo bedoel ik het natuurlijk niet.

Verlies is ook duidelijk onderdeel van het/jouw leven en ik vind het juist krachtig dat dat niet "apart" gehouden hoeft te worden.
pi_218601983
Wij hebben een "vrije" dag. Wat natuurlijk betekend dat ik om 6:45 wakker werd. Vandaag voelt alweer ietsje beter dan gisteren so that's nice. :7

Denk vandaag wat prutsklusjes in en om huis, misschien nog even op pad om bramen te plukken en/of een kringloopje te bezoeken.

Ook langzaam maar eens nadenken over de vakantie, maandag. *O*
pi_218602337
Ik ben op weg naar zee
Werewolf
pi_218602603
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 07:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Stella heeft bij de fabricage van hun fietsen, om een beoogde verkoopprijs te behalen, gebruik gemaakt van componenten met niet gestandaardiseerde maten; partijen die specifiek voor hen in bulk geproduceerd zijn, en waar dus geen andere markt voor onderdelen en vervanging is dan de Stella organisatie zelf.
En die ging onderuit.

Aangezien een beetje fietsenmaker de verantwoording neemt om een fiets gerepareerd te retourneren, komen die in de problemen als er (bijvoorbeeld door en stressfractuurtje in een onderdeel wat dan breekt bij demontage) iets stuk gaat tijdens het herstellen.

En aangezien de wielen demonteren de meest efficiente aanpak is bij het vervangen van banden, kom je al snel op het losdraaien van elementen die mogelijkheden in zich hebben om een verborgen breuk oid te hebben.

Een familielid van mij is fietsenmaker bij een fietsenreus in het westen van het land, en daar komen ze dit soort issues inmiddels al veel te vaak tegen; ook de kinderbrommers, tasjesroofdikwielers en drugsbezorgersebikes zijn notoir op dit vlak.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218602897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 09:31 schreef fietsie het volgende:

[..]
Stella heeft bij de fabricage van hun fietsen, om een beoogde verkoopprijs te behalen, gebruik gemaakt van componenten met niet gestandaardiseerde maten; partijen die specifiek voor hen in bulk geproduceerd zijn, en waar dus geen andere markt voor onderdelen en vervanging is dan de Stella organisatie zelf.
En die ging onderuit.

Aangezien een beetje fietsenmaker de verantwoording neemt om een fiets gerepareerd te retourneren, komen die in de problemen als er (bijvoorbeeld door en stressfractuurtje in een onderdeel wat dan breekt bij demontage) iets stuk gaat tijdens het herstellen.

En aangezien de wielen demonteren de meest efficiente aanpak is bij het vervangen van banden, kom je al snel op het losdraaien van elementen die mogelijkheden in zich hebben om een verborgen breuk oid te hebben.

Een familielid van mij is fietsenmaker bij een fietsenreus in het westen van het land, en daar komen ze dit soort issues inmiddels al veel te vaak tegen; ook de kinderbrommers, tasjesroofdikwielers en drugsbezorgersebikes zijn notoir op dit vlak.
Ah jij legt het duidelijker uit dan de fietsenmakert ^O^
  Moderator woensdag 27 augustus 2025 @ 10:00:40 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218602934
Ik heb iemand die als verkoper heeft gewerkt bij Stella. De praktijken en verkoop technieken daar, dat voelde niet goed voor hem en hij was daarvoor nota bene autoverkoper :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 27 augustus 2025 @ 10:08:00 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218603018
Er staan nieuwe foto's in m'n topic trouwens *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 27 augustus 2025 @ 10:12:30 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218603070
Iets voor iemand van hier?

Boerenfamilie zit met 100.000 kilo bonen en vraagt hulp: ‘Kom plukken, want weggooien is zonde’ | Altena | AD.nl https://share.google/2VxAR92ghGH53V4XH
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218603108
Mogge!

Mijn vorige fietsenmaker (en dat is hij volgens mij al meer dan 30 jaar) zei een keer “de stella fietsen neem ik niet in reparatie, ik kan er niets mee en zeker niet garanderen dat ik ze goed kan repareren”.

Zo maar even strijken en dan de computer opstarten om wat werk af te maken. Straks (hopelijk) ijs maken en de keukenplanken wat anders inrichten
We have far more in common than that which devides us..
pi_218603518
De vorige keer hadden we zo'n 20 aanmeldingen een dag voor onze pizzaavond, een stuk of 30 op de dag zelf en er kwamen 36 mensen.

Gisteren stond de teller in de 30 in de ochtend, op 45 in de avond, er zijn er zojuist 7 bijgekomen.

We hebben het verplaatst van het centro social naar onze werkplaats wegens regen en ruimte. Nu eens kijken hoe we zoveel pizza gaan bakken :')
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218603543
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 11:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De vorige keer hadden we zo'n 20 aanmeldingen een dag voor onze pizzaavond, een stuk of 30 op de dag zelf en er kwamen 36 mensen.

Gisteren stond de teller in de 30 in de ochtend, op 45 in de avond, er zijn er zojuist 7 bijgekomen.

We hebben het verplaatst van het centro social naar onze werkplaats wegens regen en ruimte. Nu eens kijken hoe we zoveel pizza gaan bakken :')
Zal een drukke dag worden
pi_218603661
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 10:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Iets voor iemand van hier?

Boerenfamilie zit met 100.000 kilo bonen en vraagt hulp: ‘Kom plukken, want weggooien is zonde’ | Altena | AD.nl https://share.google/2VxAR92ghGH53V4XH
Aah lekker. Hollandse sperzieboontjes i.p.v. de rare smakeloze dunne sprieten uit Marokko.
Hopelijk gaat dat goed.

quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 11:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Is het nu een maandelijks gebeuren? Dit wordt de tweede keer toch?
Gaat goed zo, pizza bakker 👍🏼
  woensdag 27 augustus 2025 @ 11:56:31 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218603705
voor de OP?
pi_218603751
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 11:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Aah lekker. Hollandse sperzieboontjes i.p.v. de rare smakeloze dunne sprieten uit Marokko.
Hopelijk gaat dat goed.
[..]
Is het nu een maandelijks gebeuren? Dit wordt de tweede keer toch?
Gaat goed zo, pizza bakker 👍🏼
We willen in de winter zoiets eens per maand in het weekend doen. In de zomer zijn er hier meerdere grote feesten per weekend. Maar als ik zie hoe groot de opkomst op zo'n doordeweekse dag is :')

Eerder deze week was jouw username het wordle woord :D
pi_218603755
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 11:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zal een drukke dag worden
Ja, gelukkig was de rest van de week al zo rustig :') :D
pi_218605685
Sjonge…dat was hard werken om de Bieb op orde te krijgen. Honderden boeken 2 x moeten verplaatsen, omdat de kasten van bieb en de tafels van ll en het bureau voor leerkracht een ruime plek nodig hebben in hetzelfde lokaal. Pfffft. De schooldirecteur was al tevreden over het creatieve resultaat ( stapelen van kasten 😉) van onze inspanningen.

Er gaat nog veel veranderen. Voorlopig hebben de boeken weer een plek en kan er gestart worden.
pi_218605696
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 12:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We willen in de winter zoiets eens per maand in het weekend doen. In de zomer zijn er hier meerdere grote feesten per weekend. Maar als ik zie hoe groot de opkomst op zo'n doordeweekse dag is :')

Eerder deze week was jouw username het wordle woord :D
‘s Winters is het mogelijk ook een mooie sociale happening om de deur uit te gaan en elkaar te ontmoeten.
Wordle heb ik al jaren niet meer gespeeld. Jij raadde het direct toch!? Ja hè 😎
pi_218606429
Nog meer mensen aan het werk?

@LHO waár speel jij Wordle? Net op VK één woord. Nu wil ik meer…🙃
https://www.volkskrant.nl/puzzels/apps/woordle~g21918715

En weer eens een bbq. Even socializen met de bemanning.
Zaterdag as. ook al. Met popkoor.

#groeit dicht.
pi_218606649
Ik was druk bezig met werk en daarna Ikea dingen uitgepakt en daar neergezet waar ze moesten en daarna kwam de ijsmachine binnen. Die net uitgepakt, zo even de spullen afwassen en dan ga ik 'm morgen uitproberen.
pi_218606775
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:47 schreef AnneX het volgende:

@:LHO waár speel jij Wordle? Net op VK één woord. Nu wil ik meer…🙃

#groeit dicht.
Nytimes app. Nyt games. Zitten meer puzzles in ook. De meeste gewoon gratis.
pi_218607438
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nytimes app. Nyt games. Zitten meer puzzles in ook. De meeste gewoon gratis.
We spelen hier Connections & Strands :D Connections op werk, concurreren met de collega's wie ze het eerste heeft oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_218608024
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 17:47 schreef AnneX het volgende:

@:LHO waár speel jij Wordle? Net op VK één woord. Nu wil ik meer…🙃

#groeit dicht.
Oh wat leuk dat wordle :D

Was aan het werk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218608485
Jeetje @Blues
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woordle/wordle is heel leuk al speel ik het niet meer iedere dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')