abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218668524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:18 schreef geritz81 het volgende:

[..]
Ik herken dit ook idd, kijk dat er projecten niet volgens plan verlopen is onoverkomelijk en onderdeel van investeren maar als dat dan gebeurt dan is informatievoorziening ten minste hetgeen wat je moet verstrekken.
Niet telkens zelf hoeven mailen om vervolgens weken na dato een update te krijgen.
Daar zit naar mijn eerlijke mening echt een sterk verbeterpunt in.
Het is wel zo dat we altijd snel en zoveel mogelijk nieuws wil horen. Maar aan de andere kant is het ook zo dat het soms beter is om niet te veel nieuws te vertellen. Ongetwijfeld zal er achter de schermen gewerkt worden aan deze zaken.

--Maar ik ben het er wel mee eens dat het bij sommige projecten wel heel lang duurt voor dat we wat horen.
pi_218668604
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 20:06 schreef Horsemen het volgende:
Als ik het bovenstaande bericht van Dyna18 lees is het m.i. opgelost. De afspraak is dus dat KoM het zou afhandelen. Ik zal de notaris daar, als hij/zij daar nogmaals op terugkomt op wijzen en dan is het wat mij betreft klaar.
Vandaag eindelijk definitief antwoord van de notaris. Ook zij had graag een eenvoudigere oplossing gehad, maar helaas.

"Dag meneer Atlas,

De door u toegezonden volmacht is niet voldoende.

Ik heb inmiddels ook met Kapitaal op Maat contact gehad en de conclusie is dat u zelf de royementsvolmacht dient te ondertekenen."
pi_218668692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:47 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Zeker jammer. Betaalde netjes, geen enkele keer te laat. Ik deed altijd graag mee (wanneer het me qua beschikbare gelden uitkwam). Nu ze allemaal vervroegd afgelost worden kunnen we denk ik wel stellen dat we geen nieuwe projecten van deze keten zullen zien bij HCN.

Behalve de al genoemde projecten liepen volgens mij ook nog 678 (geborgd), 731 (geborgd, gelijk met 730), 830 en 831 (gewoon + geborgd) en 929 (geborgd, gelijk met 928). Iemand die in deze zit en die kan aangeven of deze ook afgelost worden?
830 is ook afgelost, deze zit dan nog gelukkig zonder de verzamelbetaling. Maar die van gisteren mag ik dus 2 weken op wachten.
pi_218668766
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 13:13 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Mocht in dit project uitwinning van de hypotheek aan de orde komen en een investeerder van de tweede lening die hierbij benadeeld wordt maakt hier een zaak van, dan hebben je bovenstaande argumenten denk ik weinig waarde.
En wat betreft gezond verstand: mijn eigen gezonde verstand zegt dat investeerders met hetzelfde hypotheekrecht een gelijke zekerheidspositie hebben, tenzij anders vermeld :)
Investeerders hebben geen hypotheekrecht. Dat heeft de Stichting. En die verdeelt het geld volgens haar eigen reglement.

Als er een foutje in de pitch staat dan moet dat aangepast worden.
Pecunia non olet
pi_218668777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 11:36 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Als je vervolgens niet meer bij je MCF wallet kunt komen om nog iets terug te boeken, dan heeft dat niet veel zin.
Ik kan mijn wallet gewoon bekijken, wat is het probleem?
pi_218668814
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:35 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Vandaag eindelijk definitief antwoord van de notaris. Ook zij had graag een eenvoudigere oplossing gehad, maar helaas.

"Dag meneer Atlas,

De door u toegezonden volmacht is niet voldoende.

Ik heb inmiddels ook met Kapitaal op Maat contact gehad en de conclusie is dat u zelf de royementsvolmacht dient te ondertekenen."
Gaat toch nooit lukken dat iedereen dit gaat doen?

Ben blij dat ik destijds niet ben ingestapt en dit nu stukken gemakkelijker geregeld kan worden met de Stichtingen zekerheid.
pi_218668880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:47 schreef Tjalala het volgende:

[..]
830 is ook afgelost, deze zit dan nog gelukkig zonder de verzamelbetaling. Maar die van gisteren mag ik dus 2 weken op wachten.
De 2 van vandaag zojuist op de betaalrekening ontvangen. Bij 730 1 cent minder dan betaalschema aangeeft, bij 928 heb ik juist meer ontvangen, lijkt alsof ze de fee niet ingehouden hebben, terwijl dat volgens het betaalschema wel ingehouden zou worden.

Ik vind het toch (wel vaker) een beetje een rommeltje met de vervroegde aflossingen. Bij 928 is in het betaalschema het afgeloste bedrag hoofdsom 2 cent meer dan het beginsaldo maar de 2% extra rente weer 3 cent te weinig. Bij de aflossing van gister was het afgeloste bedrag hoofdsom 1 cent minder dan het beginsaldo maar de 2% extra rente juist weer 2 cent te veel (en OPP gaf daarop nog 1 cent extra). Het is slechts centenwerk, maar waarom kunnen ze het niet goed kloppend maken? Nu moet ik mijn eigen administratie weer aan passen om het kloppend te maken met wat ik daadwerkelijk ontvangen heb.
  woensdag 3 september 2025 @ 15:49:39 #183
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_218669103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 14:58 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Nu is er dus geen probleem meer! :-) Maar omdat Slingervinger al dagen niet kon inloggen, heb ik dat zelf ook maar weer eens een keer geprobeerd. En toen lukte dat inderdaad niet. Mooi dat het nu wel weer werkt.
pi_218669292
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brand maar los ;)

Gelukkig zit ik er niet dik in maar heb er een hekel aan om zo voor het blok gezet te worden met iets wat m.i. bij aanvang financiering redelijk te voorspellen was geweest.
Pecunia non olet
pi_218669302
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 12:01 schreef obligataire het volgende:
Punt van zorg bij Collin is de informatievoorziening over projecten die stroef lopen. De verstrekte informatie komt veel minder regelmatig zoals we hier eerder al hadden geconstateerd.

Een paar weken geleden belde ik met een lijst aan probleemgevallen. Dat vonden ze aan de telefoon te ingewikkeld en daarom moest ik Beheer maar mailen. OK.

Mail gestuurd met mijn lijstje. Geen reactie.

Een week later nog een mail gestuurd met herinnering. Geen reactie.

Inmiddels druppelt er wat binnen via de website, maar niet in een hoger tempo denk ik dan wat anders zou hebben plaatsgevonden.

Kortom ze hebben sch*t aan mijn opvraag ~O> en daarbij ben ik toch niet de kleinste investeerder daar.
Iemand hier had toch een direct lijntje met de cfo? Daar eens aankaarten?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218669346
quote:

[..]
quote:

[..]
inloggen kan inderdaad weer, de afgelopen dagen tot een uur geleden lukte het mij echter niet
pi_218669641
Nul investeerders nog en he-le-maal vers van de pers.

Linkje: ’t H*fhoekje
Materiele hypotheek bij CCF.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
P.s. op de page staat 8,0 procent en in de tekst 8,5%
pi_218669773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:12 schreef Jaco078 het volgende:

SPOILER
Tweede hypotheek met een LTV van boven de 90%. Im heb de laatste tijd betere zekerheden gezien voor 8,5%
pi_218669940
quote:

SPOILER
Nu beide 8,5%

WOZ waarde is fors lager en ook huispedia voorspeld een lagere waarde.

Wacht wel op betere

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 03-09-2025 17:47:14 ]
pi_218669948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:25 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Tweede hypotheek met een LTV van boven de 90%. Im heb de laatste tijd betere zekerheden gezien voor 8,5%
Ik laat deze ook even voorbij gaan om die reden.
pi_218669951
quote:

SPOILER
Begrijp ik het goed dat ze de financiering nodig hebben voor de inventaris en de goodwill? Dan vind ik 265k nog al wat.
pi_218670308
Alfossing SIG Mozartstraat 110 Almelo / en weer een dankzij Hugo mooie schoenen de Jonge verkoop van een huurpandje. Ref ; juni 2023 ¤ 160k geleend bij SIG (100% financ LTV) , nu op funda verkocht met een vraagprijs van ¤ 215k. Uitgaande van een neutrale ¤-flow vwb huur<>lasten. Toch een ++.

NW SIG
https://www.funda.nl/deta(...)traat-24-b/89458714/
Als het hem lukt in die 9 mnd plust ie toch nog aardig wat ¤ voor die periode.
pi_218672032
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 17:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nu beide 8,5%

WOZ waarde is fors lager en ook huispedia voorspeld een lagere waarde.
Dat begrijp ik wel. _O-
https://www.google.nl/map(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Maar inmiddels schijnt er een grondige verbouwing te zijn geweest. Jammer genoeg geen recente foto om de huidige waarde enigszins te kunnen inschatten. Woont er iemand in de buurt?

De aan te kopen kiosk kan niet met hypotheek bezwaard worden, maar het ding zal toch wel enige waarde behouden, ook al zouden de plannen slecht aflopen?

Even hardop denkend. Stel dat het krothuis nu 400K waard is, reserveer 20K voor uitwinningskosten, houd je 380K over, verminderd met de 1e hypo ad 215K, overwaarde 165K. Dan hoeft de kiosk maar 100K op te brengen, los van evt. andere schuldeisers uiteraard. Het is nu blijkbaar ruim 200K waard.

Er wordt slechts beperkt afgelost dus het risico blijft nog wel een tijdje bestaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 03-09-2025 22:09:56 ]
Pecunia non olet
pi_218672516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 21:39 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat begrijp ik wel. _O-

Maar inmiddels schijnt er een grondige verbouwing te zijn geweest. Jammer genoeg geen recente foto om de huidige waarde enigszins te kunnen inschatten. Woont er iemand in de buurt?

Wanneer je via de zijkanten kijkt en vergelijkt met oudere foto's, is het huis aan één kant uitgebouwd met als ik het goed zie ook een dakterras. En ook is aan de achterkant een dakkapel gemaakt, mogelijk over bijna de hele breedte (zowel vanaf links als vanaf rechts zie je op de 2025 foto een dakkapel aan de achterkant). Dat zijn dus extra vierkante meters.
Blijkbaar was het ten tijde van de foto nog niet klaar, want er staat nog een pallet vol met bakstenen.

Aan de voorkant van het huis is een deur weggehaald en nieuwe (kunststof?) kozijnen geplaatst. Dat ziet er vooral op de plek waar de deur en een kleiner raam zijn geweest niet echt netjes uit. Ook aan de zijkant, half verscholen achter de klimop heg, lijkt een kozijn vervangen te zijn, geen glas in lood bovendeel en kleurverschil qua bakstenen. Misschien was het eerst nog enkel glas en is het nu vervangen door dubbel / triple glas waardoor het een beter energielabel heeft of nog gaat krijgen, kadaster geeft nu nog label G aan.
pi_218673515
Het is vooral de voorkant die me afstoot. Afschuwelijk. Daar moet toch wat aan te doen zijn zou je zeggen.
Ze wonen daar lekker rustig in hun dorpje, aan de dijk, hopelijk niet teveel voortrazend verkeer.
Pecunia non olet
pi_218673702
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:17 schreef obligataire het volgende:
Brand maar los

Gelukkig zit ik er niet dik in maar heb er een hekel aan om zo voor het blok gezet te worden met iets wat m.i. bij aanvang financiering redelijk te voorspellen was geweest.
Ik heb ja gestemd. Vond het eigenlijk best een net mailtje: de risico's nemen iets toe (maar valt mee) maar de rente ook. Hierbij had ik 'm ook als nieuw project wel meegenomen.
pi_218674136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 10:30 schreef Slingervinger het volgende:
website MAX crowdfund al een paar dagen niet bereikbaar, lijkt nu toch einde verhaal te zijn
Doet het gewoon hoor
pi_218674495
HCN doet er ook steeds langer over om eens met het betaalverzoek over de brug te komen hè. Het is dat ik het bijhoud, maar je vergeet het zo wel makkelijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218674975
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:23 schreef nostra het volgende:
HCN doet er ook steeds langer over om eens met het betaalverzoek over de brug te komen hè. Het is dat ik het bijhoud, maar je vergeet het zo wel makkelijk.
Dat wisselt sterk per project en dit had in het verleden vaak te maken met de ondernemer en de notaris.
pi_218675305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:23 schreef nostra het volgende:
Gelukkig hoef je het niet voor te schieten :)
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')