abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218599025
Heb het berichtje nog even terug gezocht:

'Ik vraag mijn man wil je voor vanavond misschien even mayo/frietsauce meenemen. We hebben altijd dezelfde light variant. Neemt die lul niet zaanse mayo mee 😅

Dussss op naar de winkel want ik ga absoluut niet 700 kcal per 100 gr eten' 😂
pi_218599085
Aangebrande chips met te weinig kaas bij de Geertsen vanavond. Mjam.
pi_218599106
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:22 schreef opwegnaar het volgende:
Heb het berichtje nog even terug gezocht:

'Ik vraag mijn man wil je voor vanavond misschien even mayo/frietsauce meenemen. We hebben altijd dezelfde light variant. Neemt die lul niet zaanse mayo mee 😅

Dussss op naar de winkel want ik ga absoluut niet 700 kcal per 100 gr eten' 😂
Kennelijk wel met de aardappelsalade 🙈
Tot dusver haar calorie te kort waar ze ALTIJD in zit
pi_218599130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:30 schreef Harper het volgende:
Had ze nog minder kaas erop kunnen doen? Toch niet te eten zo die vebrande chips?
pi_218599167
Brb even 5 taarten eten komende weken en manifesteren dat ik niet aankom #Ellen
pi_218599206
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:39 schreef WildeTuinen het volgende:

[..]
Het is weer een voorbereiding van lik me vesje.....
Gisteren zit ze nog heel stoer te verkondigen dat ze rekening houdt met een crash van 2 dagen, maar ondertussen gaat Bob in vieze kleding naar school, kunnen er geen nieuwe schoenen gekocht worden etc...
Zat nog na te denken over wat ze gisteren schreef over dat ze 2 dagen in bed heeft gelegen na die excursie die ze met Bob had gedaan. Ik vind het nogal wat. Is zo'n excursie dat echt waard, dat je de 2 dagen erna alleen maar in bed ligt en dus amper beschikbaar bent voor je kind?
Dat laatste vraag ik mij dus a. In hoeverre is het leuk voor een kind als zijn moeder crasht na een activiteit samen?

Ik snap heel goed dat je af en toe bewust over je grenzen gaat overigens.
pi_218599297
De buurman heeft eten gebracht bij Judith, superlief van die man. Anders had ze weer kroketten moeten bakken. Ze had ook wat gezondere kant-en-klaar maaltijden kunnen halen voor in de magnetron. Of zou ze ook nog geen boodschappen gehaald hebben? Ik snap echt dat ze wil genieten en leuke dingen wil doen met Bob, maar er zou toch ook wel wat prioriteit gegeven kunnen worden aan de basisbehoeften zoals eten en schone kleding. Vraag me af of ze het reisschema van de afgelopen vakantie achteraf nog steeds een goed plan vindt.
pi_218599319
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Dat laatste vraag ik mij dus a. In hoeverre is het leuk voor een kind als zijn moeder crasht na een activiteit samen?

Ik snap heel goed dat je af en toe bewust over je grenzen gaat overigens.
Ik zie net dat de buurman eten kwam brengen omdat het nodig was. Heel lief natuurlijk maar als haar crash een gevolg is van bewust over haar grenzen gaan vind ik daar iets van. Dan had eten brengen niet nodig hoeven zijn en zeg ik nogmaals dat ze egoïstisch is. Ze heeft namelijk een kind. Ze is niet alleen.
pi_218599377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:53 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik zie net dat de buurman eten kwam brengen omdat het nodig was. Heel lief natuurlijk maar als haar crash een gevolg is van bewust over haar grenzen gaan vind ik daar iets van. Dan had eten brengen niet nodig hoeven zijn en zeg ik nogmaals dat ze egoïstisch is. Ze heeft namelijk een kind. Ze is niet alleen.
Ik snap ook niet dat ze niet wat maaltijden ingevroren heeft...
Prima om natuurlijk op je netwerk terug te vallen wanneer nodig, maar tegelijk rijmt het niet met haar enorme drang naar zelfstandigheid en autonomie.
En ik vraag mij af hoe gezond dat steeds crashen is.
pi_218599382
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:50 schreef Maremare het volgende:
De buurman heeft eten gebracht bij Judith, superlief van die man. Anders had ze weer kroketten moeten bakken. Ze had ook wat gezondere kant-en-klaar maaltijden kunnen halen voor in de magnetron. Of zou ze ook nog geen boodschappen gehaald hebben? Ik snap echt dat ze wil genieten en leuke dingen wil doen met Bob, maar er zou toch ook wel wat prioriteit gegeven kunnen worden aan de basisbehoeften zoals eten en schone kleding. Vraag me af of ze het reisschema van de afgelopen vakantie achteraf nog steeds een goed plan vindt.
Op weg terug van B naar school brengen, of mag die dit jaar zelf rennend naar school?
En ik vraag me af hoe dat gaat met de buurman. Houdt hij in de gaten of ze het huis uit komt? Appt hij iedere dag even hoe het gaat en of ze nog wat nodig heeft?
Appt ze hem zelf met het verzoek wat te eten te brengen?

Wel ontzettend lief dat hij dat (hoe dan ook) doet. Fijn, zo’n buurman.
pi_218599430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:02 schreef Jetteleah2401 het volgende:

[..]
Ik denk ergens dat ze wel weet dat ze niet goed bezig is, vandaar ook de bloemetjes over de gezichten en de nicknames. Maar social media brengt haar blijkbaar veel (in de vorm van likes, reacties, steun, zich gehoord voelen, etc.) dat ze er niet mee wil stoppen. En hoe extremer haar verhalen, hoe meer reactie ze krijgt, denk bijvoorbeeld aan het 100-delig zwangerschaps- en bevalverhaal van haar op Treads. Dit krijgt ze denk ik niet (of te weinig) in het "echte" leven van bijvoorbeeld haar man, vrienden, familie, collega's of een professional.

Sanne(ke) en Elyse vind ik hetzelfde soort type, best sneu eigenlijk...
Dat heb ik haar ook gezegd: ik heb het idee dat je zelf ook snapt dat het gevaarlijk kan zijn dat je alles deelt over de kinderen.
En dan komt ze weer met: dit is mijn beslissing.
pi_218599451
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:30 schreef Harper het volgende:
En die grootspraak ook weer: ze dacht dat ze herkend werd😂😂 en daarom koffie van binnen kreeg. En luizenthee...
pi_218599479
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:53 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Zo'n buurman of netwerk is fijn, maar eens met jou dat als ze crasht door haar eigen onverantwoorde gedrag dat het dan nogal egoïstisch is om een ander op te laten draaien voor de zorgtaken. Het zou een ander verhaal zijn als ze getroffen is door een zware griep ofzo. Maar Judith blijft lekker autonoom en onverantwoord met haar gezondheid omgaan en iemand anders mag de basics voor haar oplossen. Onbegrijpelijk. Vooral ook omdat ze er waarschijnlijk ook totaal geen lering uit trekt.
pi_218599496
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:50 schreef Maremare het volgende:
Dat denk ik wel. Zij is zó overtuigd van haar eigen gelijk dat ze nooit zal toegeven dat iets niet heel handig was.
pi_218599511
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:11 schreef Maremare het volgende:

[..]
Zo'n buurman of netwerk is fijn, maar eens met jou dat als ze crasht door haar eigen onverantwoorde gedrag dat het dan nogal egoïstisch is om een ander op te laten draaien voor de zorgtaken. Het zou een ander verhaal zijn als ze getroffen is door een zware griep ofzo. Maar Judith blijft lekker autonoom en onverantwoord met haar gezondheid omgaan en iemand anders mag de basics voor haar oplossen. Onbegrijpelijk. Vooral ook omdat ze er waarschijnlijk ook totaal geen lering uit trekt.
Helemaal eens! Daarnaast vind ik het ook nogal wat tegenover haar kind. Als ze alleen was dan moet ze het wat mij betreft totaal zelf weten. Echter, ze is moeder en alleenstaande ouder.
En je kind in vieze kleding naar school sturen, een kroket als avondeten omdat je niets in huis hebt etc, vind ik echt een vorm van verwaarlozing. Klinkt wellicht hard, maar het is wat het is.
pi_218599519
Ik snap de beslissing om te verhuizen omdat de huizenprijs lager is in Flevoland. Maar in Judith haar geval zou ik toch liever dichter bij mn ouders/ zus wonen. Dan heb je iets meer vangnet. De broer die in de buurt woont zie je ook nooit op beeld.
pi_218599530
MB en JvP die voor een klein vermogen aan kleding kopen voor de kinderen.
Ze reden overigens niet samen.
pi_218599531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:42 schreef Donna het volgende:
Oh my god. Ellen (terugnaarliefde) van de Kwarrel heeft een paar taartjes op vorige week en is 0 kilo aangekomen.
Hoe dat kan? Dat manifesteert ze.

_O- _O- _O- _O-

Deze vrouw. Ik kan niet meer. _O-
OMG waar kan ik me aanmelden voor haar cursus?
pi_218599535
quote:

[..]
Nou idd, als ze een (zware) griep zou hebben dan zou het sporadisch zijn, maar zij heeft het regelmatig dat ze over haar grens heen gaat en dan mag een ander (weer) voor Bob zorgen.
Ik blijf erbij; ze is niet (meer) alleen verantwoordelijk voor zichzelf. Als ze geen kind had; leef en neem dat risico, maar nu neemt ze ook bewust en autonoom het risico voor een zesjarige en dat vind ik echt niet oke.
pi_218599539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:19 schreef lila01 het volgende:
Volgens mij zag ik bij JvP staan dat ze het gekregen heeft.
pi_218599541
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:19 schreef lila01 het volgende:
Gratis mee krijgen.

Maar nee hoor, MB is enorm fan van Ter Stal! zo lang de samenwerking duurt
pi_218599548
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:17 schreef WildeTuinen het volgende:

[..]
Helemaal eens! Daarnaast vind ik het ook nogal wat tegenover haar kind. Als ze alleen was dan moet ze het wat mij betreft totaal zelf weten. Echter, ze is moeder en alleenstaande ouder.
En je kind in vieze kleding naar school sturen, een kroket als avondeten omdat je niets in huis hebt etc, vind ik echt een vorm van verwaarlozing. Klinkt wellicht hard, maar het is wat het is.
Eens... ze is al 2 dagen thuis en had dus prima iets simpels kunnen inslaan.. nu is zalm met salade natuurlijk erg lekker (staat hier toevallig morgen op het menu) maar het is toch triest dat je anders je kind niets te eten kan geven 🤔🤷
Super lief van de buurman.. maar gewoon bizar dat ze dit zo bewust doet
pi_218599553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:03 schreef miep123456 het volgende:
Ik ben geen DBM fan maar ze heeft natuurlijk wel een punt, als je niet bevalt hoe iemand voor de kinderen zorgt,
of welk werk die verricht of juist niet , dat gaat ons eigenlijk niks aan.
Natuurlijk ik schrijf mee , ik heb een oordeel en besteed aandacht aan mensen , die ik niet ken maar wel een oordeel over heb.
Ik doe hier gewoon aan mee, ik ga wel aan de slag hiermee,want tijd is kostbaar.
Beloofd?
pi_218599556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:29 schreef Flipflop12 het volgende:
Haha lees ik dat nou echt bij AM? “Ik twijfelde of de mevrouw mij herkende en binnen koffie ging halen, maar nee het is voor alle moeders”

Haha het feit dat iemand je eventueel zou herkennen plus dat iemand dan speciaal zou gaan halen voor jou binnen én het “maar nee, voor alle moeders”, alles aan deze zin vind ik arrogant..😂😂😂
Ja, ik begrijp letterlijk niet wat daar staat hè? Betekent dat nou dat die vrouw koffie voor haar ging halen en dacht ze dat dat speciaal voor haar zou zijn omdat ze herkend werd maar bleek het voor iedereen gehaald te worden? Of staat er dat het juist niet voor haar gehaald werd en dat de koffie voor alle moeders beschikbaar is? WAT BEDOELT ZE? 🤣
pi_218599585
quote:

[..]
En Judith haar speech van: ik wil gewoon leven snap ik heel goed. En ook dat ze sommige ervaringen belangrijker vindt dan regeltjes (niet in de mate waarin Judith het doet), maar ook in die mindset kun je georganiseerd zijn. Als zij weet dat ze vlak voor school begint terugkomt vanwege die bruiloft en de vakantie, regel dan vooraf zaken. Zorg dat je minstens 3 gewassen setjes voor Bob in de kast hebt liggen voor je weggaat. En ze had makkelijk in de weken voor de vakantie wat vooruit kunnen koken en in de vriezer stoppen. Leg in de laatste dagen een bezorgmoment voor de boodschappen vast voor de maandag etc. Als je dan platligt dan is er nog veel netjes geregeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')