Ik hoopte Spotify te updaten vandaag, maar helaas. Wel een blokje voor vandaag, ik zou vast de drank in de 
koelkast zetten. Die hebben jullie zometeen nodig. Het is aftellen geblazen.
900 Nirvana - Come as You AreNirvana is vooral bekend met hun werk uit de 90's, maar bij dit werk hadden de eighties al een behoorlijke vinger in de pap. Om precies te zijn het nummer Eighties van Killing Joke, daar lijkt de riff zeer op. Killing Joke had dat gitaarloopje dan ook weer geleend van The Damned met Life Goes On. Killing Joke sleepte Nirvana voor de rechter, erg vreemd om dat te doen met een gejatte riff. Een beetje een slappe leugen, net als die ene leugen in het lied zelf waar Kurt beweert geen pistool te hebben. Dat bleek helaas niet bepaald profetisch. Ondanks alles wel gewoon een goeie song, die wij ook maar weer eens op de middelbare met muziek moesten doen. In 2011 op 1533, maar daarna echt heel stabiel van de laatste ochtend naar laat in de laatste nacht en terug, en weer die nacht in. In 2019 op 131 als beste notering en in 2024 stond het lied op 171.
899 Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of OrleansAls dit tijdens de Evergreen Top 1000 langskomt in de volledige versie zijn de eerste 30 seconden verreweg de meest bizarre uit die lijst. Dat intro is natuurlijk vreemd, daarna gebeurt er eigenlijk niet bijzonder veel. Gewoon een hypnotiserend drumritme met synths en goede zang. Maar het blijft wel hangen en trekt me wel steeds weer als ik het hoor. Wat ik zeg, pure hypnose. Een beetje een hoempapagevoel met dat walsje. Perfect voor tijdens de shift van Inkeltje dus. Zolang ze dit maar niet verpesten met hun potten en pannen. In de beginjaren stond dit heel hoog, in 1999 op 184 en in 2000 op 165. Daarna zakte het vrij snel naar vroeg op 30 december of 29 december, met af en toe een uitschieter naar boven. Vrij vaak komen we het ergens in die nacht tegen, maar afgelopen editie al wat eerder, op 562.
898 Queen - Bohemian RhapsodyDaar zijn we dan. Omsk is bijna bereikt. Lege asbak, volle glazen. Er lijkt champagne in te zetten. En daar komen de eerste tonen van het lied, net nadat de DJ zijn laatste woorden sprak. Is dit het echte leven? Nee, dat begint over een minuut of 6 pas weer. Zo was het op 31 december 1999 voor velen, zo is het op 31 december 2024 voor velen. En zo zal het nog vele jaren op 31 december zijn, vermoed ik. Of er moet ineens een lied een hele vreemde vlucht nemen, want ik denk dat het gat tussen Bohemian Rhapsody en Fix You nog altijd behoorlijk is. Volgens velen het magnum opus van Queen, met allerlei muziekstijlen verwerkt: Een a capella intro gevolgd door een pianoballad, een gitaarsolo, opera, stevige hardrock/glamrock en de afbouw in het outro. Heel wat verschillende soorten muziek ineen, waardoor het eigenlijk de perfecte afsluiter is van zo'n muzieklijst, eerlijk is eerlijk. Ik ben er blij mee, dat ze dit gemaakt hebben. Is het het beste nummer ooit? Nee, ik denk dat de kans niet zo groot is dat de gemene deler hetzelfde nummer het beste vindt als jijzelf. De kans is groter dan het een van die andere 1999 is. Of een van die ongenoteerde platen. Het is voor mij niet eens de beste Queen. Maar het blijft wel gewoon een steengoed nummer, zeker vanaf het operagedeelte. Over de statistieken kunnen we duidelijk zijn. Die laten zich met 2 cijfers vangen. Het cijfer 1 en het cijfer 2. Het cijfer 2 stond in 2005, 2010, 2015 en 2020 op de kaart, volgens de trend moeten we er komend jaar dus weer aan geloven. 2014 was de zeldzame uitzondering. Boudewijn de Groot, Eagles, nogmaals de Eagles, John Lennon en Danny Vera waren de schuldigen. Buiten die vijf keer was er dat einde met de gong. De gong die het aftelmoment inluidde, gevolgd door vuurwerk en de champagne. Als de champagne een beetje goed is, dan mag ik die graag drinken. Hij moet niet te zoet zijn, het is geen frisdrank. Dan heb je de perfecte combi van die zware smaak en de lichte bubbel. Alleen dat vooruitzicht maakt dit al genieten. En voor nu is dit tekstje afgelopen, dus dan rest mij slechts het volgende: Gelukkig 2011! Jullie zijn het beste korfbalteam ever. Dit bericht komt recht uit het hart en is niet zo'n stom doorstuurbericht.
SPOILER: 897-876
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn 
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis 
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you 
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]