2x The Beatles, wat een zelfgeile figuren zijn dat ookquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 11:53 schreef Tussle266 het volgende:
Een plaat van Froukje die met Ik begint. Wie rekent daar nu op? Er zijn er trouwens nog 3 die met Ik beginnen in dit blokje. Was dat een verzachtende omstandigheid Mex?
Veenbessensaus was het toch? Of haal ik weer wat door elkaar?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ja mooi nummer For No One maar blijft jammer dat je twee keer met je ogen knippert en ie dan al voorbij is. Doe mij dan maar de Walrus met dat uitgesponnen absurde outro en aardbeiensaus over Paul
Ohja cranberry inderdaadquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Veenbessensaus was het toch? Of haal ik weer wat door elkaar?
maar dat was in het liedje over de eeuwige aardbeienvelden. Verwarrend allemaalquote:
In deze verzameling, maar ik moet zeggen dat ik niet heel veel meer ken. Ja, het nietszeggende King of Pain. Het mwah Do Do Do Da Da Da. En het op zich fijne Spirits in the Material World. Dat zou wel rond deze plek komen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:54 schreef Tussle266 het volgende:
Even terug naar de belangrijke zaken op deze plek. Ik had eroverheen gelezen, maar vind je Sim Only de beste van The Police in deze verzameling, of in het algemeen. Met dat eerste kan ik het wel eens zijn, over dat tweede valt wel serieus te twisten.
King of Pain en Spirits in the Material World zou ik ook genoemd hebben. En Wrapped Around Your Finger en Bring On the Night. En Sim Only staat daar dan ergens tussen, want de volgorde van die 5 verandert nog wel eens in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In deze verzameling, maar ik moet zeggen dat ik niet heel veel meer ken. Ja, het nietszeggende King of Pain. Het mwah Do Do Do Da Da Da. En het op zich fijne Spirits in the Material World. Dat zou wel rond deze plek komen.
Ik vind My bed's too big without you erg fijn, maar dat vindt bijna niemand (of niemand kent het).quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In deze verzameling, maar ik moet zeggen dat ik niet heel veel meer ken. Ja, het nietszeggende King of Pain. Het mwah Do Do Do Da Da Da. En het op zich fijne Spirits in the Material World. Dat zou wel rond deze plek komen.
'When the world is running down' staat hier het vaakst op, maar die gaat ook nooit de lijst halen. En ook geen concurrerende lijst.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vind My bed's too big without you erg fijn, maar dat vindt bijna niemand (of niemand kent het).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.42 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 950-926:
935 Coldplay – Trouble: Trouble is wat ik wellicht krijg na het fileren van een hele bult nummers in dit blokje. Maar eerst doen we nog even de nummers die ik wél tof vind, met daarbij tweemaal een uitzwaai-alarm. Het is de laatste keer dat we dat kunnen doen bij Coldplay met mijn op één na favoriete nummer van ze, na het eerder al bejubelde Viva la Vida (in mijn lijst van 2024 staat Talk nog iets hoger, maar in die van 2025 staat Trouble boven Talk). Het is een prachtig gevoelig nummer over spijt van een begane misstap, met het spinnenweb als metafoor voor klem komen te zitten in je zelf veroorzaakte ellende. Om een traantje bij weg te pinken.
937 Nirvana - Smells Like Teen Spirit: Een epische bak herrie. Ja, de tekst is hier ook vrij onzinnig en daar ga ik hieronder nog een flinke tirade over houden, maar Nirvana komt er beter mee weg omdat het toch meer gaat om de gitaren en de drums hier. Plus, het past beter in het geheel als themalied van jeugdige opstandigheid. De muzikale opbouw is zo meesterlijk, al vanaf de intro, dat zelfs een volledig instrumentale versie hier heel hoge ogen zou gooien.
932 Duncan Laurence – Arcade: Het voelt al als veel langer geleden, die prachtige zege van Duncan, in een tijdperk dat het ESF... al wel behoorlijk politiek was maar nog niet zo totaal vergiftigd daardoor als nu. Destijds zat ik in ieder geval wel juichend voor de tv, omdat WE niet alleen wisten te winnen maar dat ook nog deden met een uitstekend nummer. Het teleurgestelde gezicht van John Lundvik blijft ook wel een leuke meme.
Minst favoriete nummers uit het blokje 950-926:
934 The Beatles - I Am the Walrus: Oh boy. Daar gaan we dan. Het is geen geheim dat dit al sinds we zo rond de 4000 zaten in mijn optiek de slechtste plaat is die we nog niet hadden gehad, en ik schud mijn hoofd een beetje bij het feit dat het nog zó lang heeft geduurd. De Beatles hebben natuurlijk wel meer hits gehad die alleen maar bekend en populair werden omdat hun naam erop stond, naast, eerlijk is eerlijk, ook een hoop wél oprecht heel sterke platen. Maar deze is wel echt 'next level'. Werkelijk alles eraan is totaal debiel, de tekst (met dat tenenkrommend irritante 'goo-goo-gachoo' in het refrein voorop) natuurlijk nog het meest, maar ook op muzikaal gebied hebben ze hun best gedaan er echt iets dissonants en kakofonisch van te maken. En de hele wereld vond het briljant, omdat Beatles. Het muzikale equivalent van een tegen de muur geplakte banaan als 'kunst', met het verschil dat die banaan ditmaal tegen de muur is geplakt door pakweg Rembrandt. Bizar.
936 The Rolling Stones - Sympathy for the Devil: Ik vind mezelf niet per se een christenfundamentalist. Ik ben wel gelovig, maar probeer midden in de wereld te staan en respect te hebben voor andersdenkenden. Je mag van mij ook best kritisch zijn op godsdienst, ook op het christendom – een mooi godsdienstkritisch nummer vind ik bijvoorbeeld Weak Fantasy van Nightwish. Je mag van mij ook best zingen over de duivel, dat deed bijvoorbeeld Avantasia met het epische meesterwerk The Scarecrow heel passend, over de strijd en de verleiding die komt kijken bij het werk van de demonische machten. Buiten het domein van de muziek wordt ook in het werk van een Milton bijvoorbeeld wel verteld vanuit het perspectief van de duivel. Helemaal prima. In dit nummer vind ik de flagrante verheerlijking van het werk van de duivel echter ronduit smakeloos. Oh, en dat ge-'woo-woo' dat nog minutenlang wordt herhaald, vooral in de albumversie, werkt me ontzettend op de zenuwen. Gelukkig hebben we mijn minst favoriete van de Stones én die van de Beatles nu gehad, vanaf hier kan het alleen maar beter worden.
950 Typhoon – Zandloper: Ik tel met Froukje en Robbie nog twee artiesten die heel goed wegkomen dat ze verscholen zitten in dit blokje, want ik vind deze nog net iets slechter. Op zich vind ik het blazer-achtige loopje nog wel wat hebben, het blijft in ieder geval lekker in je hoofd hangen. De combinatie met de rap vind ik echter niet mooi, het geeft me toch wat teveel gangster-vibes, en het laatste stuk met die vocalen van André Manuel vind ik al helemaal vreselijk. Ik weet niet of er mensen gaan dansen op mijn graf, maar een van deze drie platen draaien náást mijn graf lijkt me nog respectlozer.
Ik denk dat die nummers toch wat minder bekend zijn bij het grote publiek.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
King of Pain en Spirits in the Material World zou ik ook genoemd hebben. En Wrapped Around Your Finger en Bring On the Night. En Sim Only staat daar dan ergens tussen, want de volgorde van die 5 verandert nog wel eens in mijn hoofd.
Het typische is wel dat die dus allemaal gewoon op de keuzelijst staan. Vaak heb je dat ze er niet aan te pas komen omdat ze er niet bij staan, maar dat is hier niet aan de orde.
Zou kunnen, als er niet zoveel DAB's te verdelen zouden zijnquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:26 schreef Tussle266 het volgende:
Zou die openlijke echtscheiding die ze nu doormaken nu ook tot een bonus kunnen leiden?
Ik heb zojuist mijn stem op UK al toegezegd.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:29 schreef Tussle266 het volgende:
Hoi Tim, ik wil best op UK stemmen, maar kunnen we het FOK! Wenslijstje ook even langslopen dan?
What the hell just happened?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb zojuist mijn stem op UK al toegezegd.
Wie wat hoe waar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:26 schreef Tussle266 het volgende:
Zou die openlijke echtscheiding die ze nu doormaken nu ook tot een bonus kunnen leiden?
Had Edje niet een liedje over Hans Kazan dit jaar?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wie wat hoe waar.
De Kazannetjes en Every Little Thing..?
SPOILER: 922-901Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Here Comes Your Man de winkel binnen.quote:
SPOILER: 897-876Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het is niet voor niets een grote klassieker, dan zullen er genoeg zijn die hem wel iets leuker vinden dan plek 898. In allertijdenlijstencontext hoort dit er ook gewoon bij, zelfs al staat ie in vele andere lijstjes maximaal 20 plekken lager. Als dit ooit zo laag staat in de Top 2000 neem ik die lijst niet serieus.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 21:28 schreef livelink het volgende:
De champagne valt vroeg dit jaar. Voor mij eerlijk gezegd wel iets te vroeg.
BohRhap is volgens mij ook bij een wat jonger publiek populairderquote:Op donderdag 28 augustus 2025 21:49 schreef Tussle266 het volgende:
Die liveversie is meerdere keren gedraaid dit jaar. Die hoort wel op het potloodlijstje.
En dat gat tussen Fax You en de gong is vooral groot boven de 60 toch? Volgens mij wordt het ieder jaar iets kleiner, maar zal het nooit structureel dicht gaan. Incidentjes zoals voorheen zie ik nog wel gebeuren, misschien dit jaar zelfs.
Jawel, maar daar is het gat wel veel kleiner. Dat is wat ik bedoel met dat het niet structureel dicht gaat, maar ik wel in incidentjes geloof.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
BohRhap is volgens mij ook bij een wat jonger publiek populairder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |