Dat nummers van bijv Raye, Olivia Dean, Ravyn Lenae, Chappell Roan, Lola Young ineens streamen en breed scoren (ipv alleen maar op R2 voorbij komen) is iets dat we sinds ongeveer 2008 (met bijv Duffy, Alicia Keys, Alain Clark, Amy Winehouse, Jamie Cullum) niet meer hebben gezienquote:Op woensdag 10 september 2025 12:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nouja, Adele draait al jaren mee (en Raye is ook alweer een tijdje bezig), dus revival wil ik het ook niet volledig noemen. Maar het is wel weer het aantal dat we uit 2008 kennen, dus het zijn er wel wat meer. Al moet ik zeggen dat het na Lola en Olivia in mijn hoofd ophoudt.

Is die van Mank Biscuitje?quote:Op woensdag 10 september 2025 12:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Hopelijk worden er wat meer nummers zoals Alles Kan Kapot uitgebracht. Tekstueel zo walgelijk dat het mensen misschien tegen gaat staan. Dan zou die NL zangers bubbel snel lek geprikt kunnen zijn

Fred die dingen sloopt is dan weer jeugdsentiment. Mag een leuke entree beleven wat mij betreftquote:

Chappell Roan valt voor mij absoluut niet in de jazz-categorie. Die andere 4 wel ja.quote:Op woensdag 10 september 2025 12:33 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Dat nummers van bijv Raye, Olivia Dean, Ravyn Lenae, Chappell Roan, Lola Young ineens streamen en breed scoren (ipv alleen maar op R2 voorbij komen) is iets dat we sinds ongeveer 2008 (met bijv Duffy, Alicia Keys, Alain Clark, Amy Winehouse, Jamie Cullum) niet meer hebben gezien

The Subway nu vind ik daar wel onder vallenquote:Op woensdag 10 september 2025 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Chappell Roan valt voor mij absoluut niet in de jazz-categorie. Die andere 4 wel ja.

Dat is gewoon een single van de Cocteau Twins.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:26 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
The Subway nu vind ik daar wel onder vallen

Ik ben niet de enige die dat vindt dus.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:24 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Chappell met dat Heaven Or Las Vegas intro ook noteren met viltstift dus. Nja das niet zo beroerd
SPOILER: 697-676Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]

Oh maar 1x zelfs, matig slecht. Dat Words wel gewoon veel gedraaid werd begreep ik al ja, dat waren toch andere tijden.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De albumversie van BBTL was precies 1 editie.
En grappig genoeg was Words juist wél een radiohit (destijds dan), alle DJ's waren er gek op en je werd ermee doodgegooid.

Deze fetisj moet je toch eens uitleggen.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar liefst 5 albumafsluiters in dit blokje, een record.

Een goed album werkt natuurlijk naar een hoogtepunt toe.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Deze fetisj moet je toch eens uitleggen.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent

Benieuwd of er echte matches zijn of zijn geweestquote:Op woensdag 10 september 2025 21:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ha, dat matcht ongeveer met de positie hier.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.36 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 700-676:
678 My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade: MY FATHER. TOOK ME INTO THE CITY. TO SEE A MARCHING BAND. Ja, hier hebben we toch dat onvervalste generatiegenoten-effect weer. Toch vereist dat ook wel weer een kleine nuancering, want ik ken ook wel mensen die amper geboren waren toen dit uitkwam en het tóch heel mooi vinden, de ‘emo kids’ van een generatie later. Dat laat toch wel de eeuwigheidswaarde zien van ‘Emohemian Rhapsody’, althans, dat vermoed ik. Laten we hopen dat ik dat bij het juiste eind heb en ‘MCR’ nog een hele tijd blijft bivakkeren in deze regionen van de Lijst der Lijsten – of zelfs nog een stukje hoger.
686 John Travolta & Olivia Newton-John - You're the One That I Want: De wat beperkte cinematografische waarde van Grease ten spijt is de muziek wel echt gewoon heel lekker. De dynamiek tussen de mannelijke en vrouwelijke zang werkt uitstekend en ook de muzikale omlijsting is catchy en dansbaar.
700 K's Choice - Not an Addict: Meestal ben ik niet zo van die onorthodoxe intro’s, in dit geval met iets wat een beetje het midden houdt tussen gebrom en gekreun, maar het werkt eigenlijk verrassend goed, zeker als dan de bas en de drums erbij komen. Het roept een associatie op met verslaving, hunkering, ‘craving’, en is daardoor heel passend bij de titel en thematiek. Knap gedaan.
Minst favoriete nummers uit het blokje 700-676:
698 The Rolling Stones - Lady Jane: De laatste tijd ben ik best lief geweest voor de Stones, volgens mij. Er kwamen ook echt wel een aantal alleraardigste platen van ze voorbij, die ik weliswaar niet in de top 1000 zou zetten, maar ook zeker niet tot de zwaksten van hun blokje behoorden. Dit is echter wel weer zo’n vrij overbodige van ze met weinig onderscheidende elementen en een vrij middelmatige zangkwaliteit.
685 Earth & Fire – Seasons: Ook bij dit nummer vind ik de zang vooral de beperkende factor, die heeft hier en daar iets valsigs. Het latere werk van Earth & Fire heeft dit probleem een stuk minder, of in ieder geval wordt het goed gemaskeerd door de catchy melodielijnen.
683 The Human League - Don't You Want Me: Ik heb doorgaans niet zo’n boodschap aan het vraagstuk of iets al dan geen fout imago heeft, dus dat is niet de reden dat deze in dit rijtje staat. Ik vind alleen de climax wat aan de magere kant – het ‘don’t you want me baby, don’t you want me, oooh’ vind ik niet echt inspirerend of onderscheidend genoeg als refrein om zo’n hoge positie te rechtvaardigen. Daarnaast klinkt het nummer me soms net wat te blikkerig. Overigens helemaal eens met je oordeel over Crying At The Discotheque, die zou wel heel tof zijn in de Top 2000.

Ik vind Spacer wel minder boeiend, maar dat heeft vermoedelijk ook iets met cement van doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:07 schreef Tussle266 het volgende:
Kunnen we niet gewoon Spacer doen dan? Dat is wel een stuk minder Havo 3 schooldisco. Staan allebei op de keuzelijst en die speedgarage remix van Frank O ook nog, dus versies te over om uit te kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |