abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 augustus 2025 @ 12:52:30 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218587786
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
.... :{

Bedankt voor de verduidelijking dat jij het zelf ook niet begrijpt.
ik begrijp het prima het was mijn werk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218587815
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik begrijp het prima het was mijn werk
Nee, dat begrijp je niet, anders is het wel makkelijk uit te leggen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 25 augustus 2025 @ 12:59:59 #53
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218587872
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:40 schreef Black_Baron het volgende:
Je mag je kind een jaar verplicht uitleveren aan de overheid van het CDA. :r
Terecht gezien de staat van de huidige jeugd...
De millenials en later zijn serieus mietjes geworden omdat ze niet zijn aangepakt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218588470
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wel nog even wat complimenten aan het CDA omdat ze zo op het eerste gezicht geen 'gratis bier' uit lijken te delen.
Wel worden de normen en waarden weer van stal gehaald en wederom worden mensen boos als je ze vraagt om er eens een paar te noemen :')

Het vooruitzicht is dan ook weer dat we CDA-bewindslieden gaan krijgen die even normenvrij als waardenloos zijn :')
pi_218588564
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Wel worden de normen en waarden weer van stal gehaald en wederom worden mensen boos als je ze vraagt om er eens een paar te noemen :')

Het vooruitzicht is dan ook weer dat we CDA-bewindslieden gaan krijgen die even normenvrij als waardenloos zijn :')
Christendemocraten blijven zonder uitzondering dan ook in staat tot het meest hypocriete gedrag dat de aarde ooit zag, gekoppeld aan een vermogen tot interne hersengymnastiek om dat allemaal (iig voor zichzelf) goed te praten dat zo groot is dat wij gewone stervelingen dat alleen maar in bewondering kunnen aanschouwen.

Maar daar ging mijn compliment niet over, het feit dat ze (op het eerste gezicht, en dat is een hele belangrijke toevoeging) niet aan 'gratis bier' lijken te doen vind ik gewoon positief. Ze zijn er in ieder geval eerlijk in dat de dingen die ze willen ook bepaalde opofferingen vragen, al dan niet financieel. Dat is in ieder geval een heel andere toon dan wat we gezien hebben van de partijen in het vorige kabinet, wat volgens mij het wereldrecord wensdenken gebroken heeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_218588708
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wel nog even wat complimenten aan het CDA omdat ze zo op het eerste gezicht geen 'gratis bier' uit lijken te delen.
Gratis azijn is ook niks.
pi_218588712
Het CDA mag het natuurlijk best een vrijheidsbijdrage noemen, maar dan wil ik de vrijheid hebben om deze bijdrage wel of niet te betalen.

Ik ben overigens de beroerdste niet en wil best wel meedenken. Wellicht kan men burgers wel weer zo gek betrokken krijgen bij het financieren van het leger. Van onderstaande zijn wel meer voorbeelden van in de geschiedenis te vinden.

Gold gab ich für Eisen

bron Von D.j.mueller (talk) 19:50, 2 September 2008 (UTC) - Eigene Medaille / eigenes Bild, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4683874[

https://de.wikipedia.org/wiki/Gold_gab_ich_f%C3%BCr_Eisen
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218588874
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ook zeer gunstig voor klokkenluiders.
En in Engeland kun je al goed zien wat er gebeurt als je een verkeerde mening hebt op social media, net als in China enzo.
pi_218588953
Nu nog steeds die wanstaltige spreidingswet pushen nadat er net een meisje van 17 is vermoord door een asielzoeker. Hoe toondoof kun je zijn.
pi_218588964
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat ik het niet begrijp, geef ik ook aan. :D

Een herhaling van jouw uitleg maakt het er niet beter op.
Je moet het zo zien:

Jij of/en je werkgever dragen pensioen af van jouw salaris. Over deze afdracht wordt geen belasting geheven.

Dit geld wordt in de pensioenpot gestopt en belegd met als doel je toekomstige koopkracht te waarborgen, zodra je met pensioen gaat.

Pas zodra jij met pensioen gaat en je maandelijks je pensioen krijgt uitbetaald, draag je daarover inkomstenbelasting af. Pas dan gaat de staat inkomen genereren uit jouw gespaarde pensioengeld.

Met andere woorden: al die miljarden euro’s die nu in de pensioenfondsen zitten, zijn nog niet belast als inkomen, maar zullen pas belast worden als inkomen als ze worden uitgekeerd.

Stel het gemiddelde inkomstenbelastingspercentage (afhankelijk van wat een gepensioneerde aan inkomen houdt) is 35%, en de totale pensioenpot is nu (makkelijk gerekend) 1000 miljard, dan ligt er voor de Nederlandse staat 350 miljard aan belastinginkomsten te wachten.

“Uitgestelde” belastinginkomsten dus, ookwel “latente” belastinginkomsten genoemd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 augustus 2025 @ 15:26:08 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218589003
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:19 schreef RotatoR het volgende:
Nu nog steeds die wanstaltige spreidingswet pushen nadat er net een meisje van 17 is vermoord door een asielzoeker. Hoe toondoof kun je zijn.
Want het spreiden van asielzoekers zorgt ervoor dat het er spontaan meer worden of wat?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218589040
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Want het spreiden van asielzoekers zorgt ervoor dat het er spontaan meer worden of wat?
Probleem is dat je ieder gehucht opzadelt met alleenstaande mannen uit middeleeuwse patriarchale culturen waarvan je totaal niet weet of zo'n figuur wel helemaal spoort.
pi_218589049
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:21 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Je moet het zo zien:
Zeer veel dank!

Dus simpel gezegd is het uitgestelde belasting waarover 'ooit' belasting betaald zal worden. Onduidelijk is alleen wanneer 'exact'.

Lijkt mij alleen lastig om nu al te bepalen hoeveel belasting dat zou moeten opleveren, aangezien het van vele factoren afhankelijk is.

Mocht bovenstaande niet kloppen, schroom niet mij te verbeteren :)
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  maandag 25 augustus 2025 @ 15:31:44 #64
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218589053
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Verkrachtingen eerlijk over het land verdelen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 augustus 2025 @ 15:33:39 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218589062
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Probleem is dat je ieder gehucht opzadelt met alleenstaande mannen uit middeleeuwse patriarchale culturen waarvan je totaal niet weet of zo'n figuur wel helemaal spoort.
1. De verdeelsleutel is 1 per 150 inwoners en per gemeente. Een gehucht van 600 inwoners, pakweg 300 huishoudens, zou dus één gezin kunnen krijgen. Nou, poehpoeh.

2. Nu zadel je centrale plekken met veel extremere overlast op
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218589089
Oké, dat wordt dus geen CDA meer.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_218589120
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zeer veel dank!

Dus simpel gezegd is het uitgestelde belasting waarover 'ooit' belasting betaald zal worden. Onduidelijk is alleen wanneer 'exact'.

Lijkt mij alleen lastig om nu al te bepalen hoeveel belasting dat zou moeten opleveren, aangezien het van vele factoren afhankelijk is.

Mocht bovenstaande niet kloppen, schroom niet mij te verbeteren :)
[..]
SPOILER
Geen enkel probleem, graag gedaan :)

En nee die gedachte klopt wel, je kan het niet weten. Paradoxaal genoeg echter is het juist wel heel goed te voorspellen. Dat de toekomstige belastinginkomsten goed zijn te voorspellen, heeft 2 redenen:

1) Het is goed inzichtelijk wat de gemiddelde pensioeninkomsten per maand zullen zijn: immers heeft de belastingdienst daarvoor alle data

2) Het is vrij goed te voorspellen wanneer iemand met pensioen gaat en wat de levensverwachting is, simpelweg omdat het om zo’n grote groep mensen gaat, dat de statistiek om tot die voorspelling te komen zeer zuiver is.

Dus zonder het daadwerkelijk te kunnen weten, kun je op basis van de data van de belastingdienst en de statistiek van bijvoorbeeld het CBS een hele zuivere inschatting maken.

Het punt dat @michaelmoore (volgens mij al sinds hij op dit forum zit :') ) wilt maken, is dat:

1) de schulden van Nederland (toekomstige terugbetaling = uitgaven)

In balans liggen met

2) de bezittingen van Nederland (toekomstige inkomsten)

Vanwege al dat geld in de pensioenfondsen. Daar zit (in het voorbeeld hierboven) 350 miljard in dat van de Nederlandse staat is… alleen nu nog niet :+

(Zelfde als de schulden die moeten worden afbetaald… alleen nu nog niet :+ )

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 25-08-2025 15:56:35 ]
pi_218589147
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1. De verdeelsleutel is 1 per 150 inwoners en per gemeente. Een gehucht van 600 inwoners, pakweg 300 huishoudens, zou dus één gezin kunnen krijgen. Nou, poehpoeh.

2. Nu zadel je centrale plekken met veel extremere overlast op
Het zijn geen gezinnen maar alleenreizende jongemannen waarvan een deel allerlei psychische stoornissen heeft of crimineel is. Hoe denk je dat ze zulke figuren in Schubbekutteveen moeten gaan beheersen?

Dit ga je dus overal krijgen:
NWS / Asielzoekers vallen meisjes lastig in Fries dorpje
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 augustus 2025 @ 16:06:12 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218589300
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:46 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het zijn geen gezinnen maar alleenreizende jongemannen waarvan een deel allerlei psychische stoornissen heeft of crimineel is. Hoe denk je dat ze zulke figuren in Schubbekutteveen moeten gaan beheersen?

Dit ga je dus overal krijgen:
NWS / Asielzoekers vallen meisjes lastig in Fries dorpje
Dat is een volwaardig AZC waar meer dan 1 per 150 inwoners woont dat al ruim voor de spreidingswet bestond. Ik ben fel tegen dit soort gedrochten dankzij de overlast die ervan komt, en de spreidingswet is daar een oplossing voor.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218589312
quote:
6s.gif Op maandag 25 augustus 2025 14:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Christendemocraten blijven zonder uitzondering dan ook in staat tot het meest hypocriete gedrag dat de aarde ooit zag, gekoppeld aan een vermogen tot interne hersengymnastiek om dat allemaal (iig voor zichzelf) goed te praten dat zo groot is dat wij gewone stervelingen dat alleen maar in bewondering kunnen aanschouwen.

Maar daar ging mijn compliment niet over, het feit dat ze (op het eerste gezicht, en dat is een hele belangrijke toevoeging) niet aan 'gratis bier' lijken te doen vind ik gewoon positief. Ze zijn er in ieder geval eerlijk in dat de dingen die ze willen ook bepaalde opofferingen vragen, al dan niet financieel. Dat is in ieder geval een heel andere toon dan wat we gezien hebben van de partijen in het vorige kabinet, wat volgens mij het wereldrecord wensdenken gebroken heeft.
Normen en waarden is ook een soort gratis ....nou ja, in elk geval geen bier. Eigenlijk heeft nog niemand me in meer dan een halve eeuw 'Ethisch reveil' en 'normen en waarden' uit kunnen leggen wat we dan zouden moeten verwachten en of het gratis is staat ook nog te bezien. Bij het CDA is er niks gratis.
pi_218589350
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 16:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is een volwaardig AZC waar meer dan 1 per 150 inwoners woont dat al ruim voor de spreidingswet bestond. Ik ben fel tegen dit soort gedrochten dankzij de overlast die ervan komt, en de spreidingswet is daar een oplossing voor.
Er is wel een ander probleem.

Hier in de buurt waren er plannen voor een AZC. Deze moest van het COA echter een capaciteit krijgen voor 500 opvangplekken, omdat vanaf dat “volume” het budget toereikend was om het adequaat te regelen qua beveiliging. Denk aan camera’s, bewakers, betere openbare verlichting rondom die locatie etc.

In dat dorp ging het echter om een inwonersaantal van nog geen 4000 mensen. Van de ene op het andere moment zou dan ruim 1 op de 8 inwoners een asielzoeker zijn. Velen gaven aan “als het er nou 100-150 zijn, dan is dat voor ons te behappen”, maar dat was volgens de gemeente en het COA geen optie, omdat “de veiligheid” dan niet kan worden gewaarborgd.

Zo kan de spreidingswet zich in de praktijk dus ook manifesteren, en dat is evenmin een oplossing zoals het gedrocht in Ter Apel.

Ik ben op zich voor een spreidingswet, maar als dat betekent dat de minimale opvang grootte van een AZC 500 opvangplekken moet hebben, dan ben ik ook tegen.
  maandag 25 augustus 2025 @ 16:19:28 #72
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218589373
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 16:15 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Er is wel een ander probleem.

Hier in de buurt waren er plannen voor een AZC. Deze moest van het COA echter een capaciteit krijgen voor 500 opvangplekken, omdat vanaf dat “volume” het budget toereikend was om het adequaat te regelen qua beveiliging. Denk aan camera’s, bewakers, betere openbare verlichting rondom die locatie etc.

In dat dorp ging het echter om een inwonersaantal van nog geen 4000 mensen. Van de ene op het andere moment zou dan ruim 1 op de 8 inwoners een asielzoeker zijn. Velen gaven aan “als het er nou 100-150 zijn, dan is dat voor ons te behappen”, maar dat was volgens de gemeente en het COA geen optie, omdat “de veiligheid” dan niet kan worden gewaarborgd.

Zo kan de spreidingswet zich in de praktijk dus ook manifesteren, en dat is evenmin een oplossing zoals het gedrocht in Ter Apel.

Ik ben op zich voor een spreidingswet, maar als dat betekent dat de minimale opvang grootte van een AZC 500 opvangplekken moet hebben, dan ben ik ook tegen.
je kunt je ook afvragen waarom niet ergens midden in de polder aan een polderweg tussen Swifterbant en Espel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 augustus 2025 @ 16:19:50 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218589377
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 16:15 schreef 2172619626795 het volgende:
De grap is dat de meeste gemeentes hooguit een paar honderd asielzoekers hoeven op te vangen en dat dit binnen gemeentes al gespreid wordt omdat geen hond zit te wachten op zo'n centrale locatie.

Als er onder het nom van de spreidingswet ergens zo'n groot gedrocht wordt neergeplant in een klein dorp, ben ik wel heel erg benieuwd hoe dat in z'n verloop is gegaan. Klinkt als een grotere stad die meerdere dorpen heeft geannexeerd (weer iets waar ik een enorme hekel aan heb) en gewoon de complete lading op één afgelegen plek probeert te dumpen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218589441
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De grap is dat de meeste gemeentes hooguit een paar honderd asielzoekers hoeven op te vangen en dat dit binnen gemeentes al gespreid wordt omdat geen hond zit te wachten op zo'n centrale locatie.

Als er onder het nom van de spreidingswet ergens zo'n groot gedrocht wordt neergeplant in een klein dorp, ben ik wel heel erg benieuwd hoe dat in z'n verloop is gegaan. Klinkt als een grotere stad die meerdere dorpen heeft geannexeerd (weer iets waar ik een enorme hekel aan heb) en gewoon de complete lading op één afgelegen plek probeert te dumpen.
Omwille van mijn privacy wil ik niet in detail treden, maar dat laatste is inderdaad de situatie. Wel met 1 grote aanjager hierin: het COA. Zij lobbyen doelbewust bij gemeenten om 1 AZC met minimaal 500 plaatsen. Vanuit hun gezien ook wel logisch: immers dient het hun belang om de veiligheid te centraliseren en daarmee de uitgaven te verkleinen.

Mijn punt: zelfs mét spreidingswet (zoals die er nu is) krijg je vanuit de ministeries en overheidsinstanties dit soort lokale machtsspelletjes gevoed vanuit budgettair oogpunt met gedrochten als Ter Apel, maar dan in het klein.

Op deze manier is de spreidingswet in mijn ogen dus ook geen oplossing.
pi_218589452
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 16:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je kunt je ook afvragen waarom niet ergens midden in de polder aan een polderweg tussen Swifterbant en Espel
Omdat de mensen die hier nu eenmaal zijn het best zo goed mogelijk kunnen integreren. En dat stimuleer je niet door ze in de polder te dumpen.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 4
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')