abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:26:54 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218583851
Hier verder... Met een kleine verwijzing in de tt naar welke musical het wordt ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:43:23 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218584859
@Amsel, een vriend van mij is lid van Starlight Boulevard, een vrij professionele musicalgoep in Utrecht.

Wellicht is dat iets?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218584885
Lig ik verdorie wéér al/nog steeds wakker.
Ik probeer al zo’n 2 uur te slapen. Dit gebeurd de laatste paar maanden steeds vaker. Geen idee waar dit door komt.
Iemand tips voor beter (in)slapen? ;(
pi_218585304
Is het de overgang misschien?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_218585451
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik zoek nog een leuk uitje voor morgen. Vorige week zijn we al naar Ouwehands geweest, dus weer een dierentuin is een beetje veel van hetzelfde. Pretpark en klimpark valt af, want ik durf nergens in en heb hoogtevrees en Simon kennende gaat ie ook alleen nergens in (manlief kan niet mee). Het liefst max 30-40 minuten rijden vanuit de regio Amersfoort/Utrecht.

Musea in deze regio hebben we wel zo'n beetje allemaal gehad (Museumkaart) en bij voorkeur iets buiten vanwege het mooie weer. Iemand tips??

Vanmiddag ga ik met Simon naar een skelterbaan, kan ie daar zijn energie kwijt en kan ik lekker in het zonnetje een boekje lezen.
Ik zag laatst dit watergebeuren langskomen. Lijkt me de bom maar ik ben er zelf nooit geweest.

https://utrecht.stormaquapark.com/
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:25:00 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218585590
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zag laatst dit watergebeuren langskomen. Lijkt me de bom maar ik ben er zelf nooit geweest.

https://utrecht.stormaquapark.com/
Ik las in eerste instantie 'Stoma-quapark' en toen 'Stom aquapark' _O- _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218585690
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:20 schreef SaskiaR het volgende:
Is het de overgang misschien?
Nah, ik heb geen andere symptomen.
Er spint wel van alles door mijn hoofd en ik ben ook wel echt moe. Na een hele tijd comfortabel gelegen te hebben komt de onrust en blijft ik bewegen en draaien.
Stilliggen is ‘onmogelijk’. }:|
pi_218585964
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:31 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nah, ik heb geen andere symptomen.
Er spint wel van alles door mijn hoofd en ik ben ook wel echt moe. Na een hele tijd comfortabel gelegen te hebben komt de onrust en blijft ik bewegen en draaien.
Stilliggen is ‘onmogelijk’. }:|
Magnesium tekort misschien?

Maar jij werkt ook regelmatig nachtdiensten toch?
Ik hoor wel eens vaker dat dat lastiger wordt naarmate je wat ouder wordt.
pi_218585971
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:07 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Magnesium tekort misschien?

Maar jij werkt ook regelmatig nachtdiensten toch?
Ik hoor wel eens vaker dat dat lastiger wordt naarmate je wat ouder wordt.
Ik draai alleen maar nachten, 3 p/w.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht en sinds februari heel regelmatig (maandelijks) een week of meer vrij geweest omdat ik nog zoveel uren had staan.
Misschien heeft dat het ritme in de war geschopt.
pi_218586115
Brr, koud vanochtend!
pi_218586270
Ik beet een week of twee geleden op een nogal hard gebakken pizzakorst en sindsdien doet mijn voortand meh. Net maar de tandarts gebeld en ik mag morgen langskomen. Niet dat de pijn me stoort want die valt mee, maar niet dat mijn tand er ineens uitligt, ofzo...🙄

Venco, je wordt oud :P Ik heb van die periodes dat ik prima slaap en dan weer een periode kut. Al een aantal jaar en ik had kunnen bijhouden wanneer, hoe, waarom maar daar ben ik dan weer te lui voor :')
Wat je eraan kan doen, geen idee. Ik onderga het met de gedachte: het wordt wel weer beter. Ooit ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218586724
Zo, we zijn weer thuis, het waren heerlijk weken in Denemarken O+
Eerst 9 dagen strand en daarna 7 dagen Lego, Lego, Lego in Billund.

B net naar Timmerdorp gebracht, hij had er enorm veel zin in.

En ach Tink, wat hoop ik dat je snel vooruit kan en echt gehoord en geholpen wordt.

Met mij gaat het matig, juist in tijden van rust merk je hoe moe je bent he. :{
pi_218586761
Wat naar van die onrust en het wakker liggen @vencodark. Zou iets eenvoudigs als melatonine bijvoorbeeld kunnen helpen? Mijn vrouw kan ook heel vaak wakker liggen 's nachts, als zij 's avonds een tabletje inneemt helpt dat haar voor een betere nachtrust.

Mush, ik hoop dat de tandarts je kan helpen met je pijnlijke voortand, klinkt heel vervelend!

Welkom thuis Exode! Klinkt als een heerlijke vakantie O+ En veel sterkte, rust kan heel confronterend zijn ja, alsof je dan pas echt realiseert hoe je normaliter structureel over je eigen grenzen heen blijft gaan.

Ik heb vandaag een gesprek met HR, in november gaan we een heel weekend met het bedrijf weg en dat vind ik heel intens. Dat is aan het licht gekomen (dat ik het ongezond spannend vind zeg maar) en er is besloten dat ik in ieder geval wat inside information ga krijgen over waar we heen gaan, hoe de planning eruit ziet, etc. En dan mag ik kijken wat ik nodig heb en fijn vind, zodat het voor mij ook haalbaar is om mee te gaan. En het klinkt zo suf, want ik ben onwijs dankbaar voor deze wending maar ik heb nu dus buikpijn voor dit gesprek. En er komt niet echt wat uit mijn handen, terwijl ik druk zat ben, omdat ik niet weet hoe laat het gesprek is en mijn hoofd nu alleen maar kan wachten op dat gesprek. Alsof ik pas weer ruimte heb voor wat anders na dat gesprek. En op dit soort momenten wil ik gewoon een ander hoofd.
pi_218587167
@Schanu
Wel fijn dat ze toch met je meedenken mbt dat uitje. :)
Wel beetje onhandig dat ze dan geen tijd voor het gesprek aangeven. :P

Ik heb trouwens wel ‘slaaptabletjes’ van de Trekpleister, voor een goede nachtrust. Toen ik er 1, na ruim 2 uur wakker gelegen, had ingenomen lag ik nog zeker een half uur of meer wakker. :')
Dus geen idee of dat wat doet.
pi_218587483
Tijdens onze vakantie heeft de aannemer 2 lekkages opgelost (hartstkke netjes gedaan) en het raam aan de voorkant vervangen. Voor het laatste mag hij terugkomen. De dranger is te kort waardoor het raam niet helemaal open kan en de scharnieren zijn te groot waardoor ze enorm lelijk uitsteken.

Niets gaat vanzelf he mensen. Ik begrijp gewoon echt niet dat je dat zelf niet ziet, zeker niet omdat wij deze man hebben leren kennen als enorm netjes en echt van de details.

Oh ja en over het aanrecht horen we ook niets meer....dus ik heb ze een laatste mail gestuurd en als het niet heel snel opgelost wordt, mogen ze het lekker met onze rechtsbijstand oplossen. Ik ben er klaar mee.
pi_218587621
Het aanrecht werd toch nu door een andere partij opgepakt en ging jij je niet meer mee bemoeien, toch?
pi_218587717
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:05 schreef exode het volgende:
Zo, we zijn weer thuis, het waren heerlijk weken in Denemarken O+
Eerst 9 dagen strand en daarna 7 dagen Lego, Lego, Lego in Billund.

B net naar Timmerdorp gebracht, hij had er enorm veel zin in.

En ach Tink, wat hoop ik dat je snel vooruit kan en echt gehoord en geholpen wordt.

Met mij gaat het matig, juist in tijden van rust merk je hoe moe je bent he. :{
Legoland O+
Werewolf
pi_218587789
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:32 schreef amaranta het volgende:
Het aanrecht werd toch nu door een andere partij opgepakt en ging jij je niet meer mee bemoeien, toch?
Ja, die andere partij heeft dus al weken niets laten horen terwijl we uiterlijk vandaag uitsluitsel van ze kregen....
pi_218587940
Tof van de Lego en jammer van de huis perikelen @exode

Iets heel anders: vriend kreeg (in zijn eentje) een uitnodiging voor een feest met dresscode 'casual chic with a touch of blue'. Wat valt daar onder? Een nette blauwe jeans met een niet te stijf overhemd met in ieder geval blauwe accenten?
pi_218588127
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:44 schreef vencodark het volgende:
@:Schanu
Wel fijn dat ze toch met je meedenken mbt dat uitje. :)
Wel beetje onhandig dat ze dan geen tijd voor het gesprek aangeven. :P

Ik heb trouwens wel ‘slaaptabletjes’ van de Trekpleister, voor een goede nachtrust. Toen ik er 1, na ruim 2 uur wakker gelegen, had ingenomen lag ik nog zeker een half uur of meer wakker. :')
Dus geen idee of dat wat doet.
Ik weet niet wat je slikt, maar zo'n stof moet ook eerst je systeem bereiken he. Ik heb een bron traag metabolisme, bij mij duurt het makkelijk 3 kwartier voor iets via mijn maag de rest van mijn systeem bereikt. Als ik net gegeten heb kwam dat ook nog wel langer zijn.
Dus een half uur klinkt voor mij niet zo gek.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218588263
En onze tuin staat er zo goed bij, echt die buurvrouw heeft goed haar best gedaan in die hitte.
Onkruid valt ook mee en verder is alles dus enorm gegroeid. Ik word daar zo blij van B-)
Ik had de bakken allemaal in de schaduw gezet en bij elkaar zodat ze makkelijk water kon geven.
Zag ik net dat zij dat ook heeft gedaan met haar bakken, ze zijn samen op vakantie en hun zoon van 19 is alleen thuis. Ik denk dat ze het overleven van de bloemen en planten zo ook hoger inschat _O-

Wat betreft slapen, magnesium inderdaad, ik slik het al een tijdje elke ochtend en slaap een stuk beter.
pi_218588510
@vencodark, mijn vrouw neemt die melatoninetabletjes ruim een uur in voordat we überhaupt naar bed gaan, en dan kan ze zo nog een hele tijd op haar telefoon zitten. Het is helaas geen slaapmedicatie waarbij je binnen een half uur knockout gaat, maar het kan misschien wel net dat beetje helpen.

@exode, wat ontzettend frustrerend dat er nog steeds geen duidelijkheid is over dat aanrechtblad. En dat raampje is echt slordig. Jullie maken nogal wat rottigheid mee met deze verbouwing :N

@Hupje, casual chique vind ik sowieso een vreselijk lastige dresscode :X Ik heb deze dresscode echt jaaaaaren geleden een keer gehad op het werk, toen droegen de meeste mensen inderdaad jeans met een blouse, of een tshirt met colbertje erop, en dan bijvoorbeeld nette sneakers eronder. Door die jeans heb je meteen the touch of blue, mits hij blauw is. Maar bij 'a touch' denk ik aan echt iets kleins, dan ook blauwe accenten in het overhemd is dan misschien al snel teveel? Blauwe sokken kunnen ook al a touch of blue zijn :D
pi_218588629
Wat een lastige dresscode. Persoonlijk zou ik geen spijkerbroek kiezen. Eerder een donkerblauwe broek ofzo met een overhemd, vlot colbertje eventueel.
pi_218588897
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je slikt, maar zo'n stof moet ook eerst je systeem bereiken he. Ik heb een bron traag metabolisme, bij mij duurt het makkelijk 3 kwartier voor iets via mijn maag de rest van mijn systeem bereikt. Als ik net gegeten heb kwam dat ook nog wel langer zijn.
Dus een half uur klinkt voor mij niet zo gek.
Hmm, de gebruiksaanwijzing geeft aan een half uur voor het slapen gaan in te nemen, vandaar.
Maar zal het misschien wat eerder in moeten nemen ofzo.
En die magnesium eens bekijken.

Oh, het is deze.
https://www.trekpleister.(...)-tabletten/p/6164716
pi_218588929
Vorige week de 1e schoolweek gehad en mijn dochter is alweer ziek thuis.
Goeiedag. :')
pi_218588967
Nou ik heb HR gesproken en openheid gekregen over dat wat er bekend is over de planning enzo. Alles is inderdaad ramvol gepland (waar ik al bang voor was), van moment van opstaan tot moment van slapen gaan. Maar ze gaan kijken of ik een kamer voor mijzelf alleen zou kunnen krijgen zodat ik in ieder geval dan op kan laden. En of ik wellicht de zaterdag al naar huis kan ipv de zondag. Dus er wordt echt meegedacht, en dat heb ik niet eerder meegemaakt, dus het voelt fijn en ongemakkelijk tegelijkertijd. En verder moet ik alle informatie nog een beetje processen denk ik.

Oh nee @vencodark, dat is wel heel vlot. Hopelijk is ze daarna weer even immuun :X

Mijn meiden hadden vandaag hun 1e schooldag, de 7 jarige had er onwijs veel zin in en de 8 jarige had al een week spanningsbuikpijn en hoofdpijn. Vrouwlief is met haar mee naar binnen gegaan bij het wegbrengen, beide juffen waren aanwezig en ze heeft weer een mooi plekje vooraan bij de juf gekregen zoals ze hoopte O+ Ik hoop dat het goed is gegaan vandaag, maar vrouwlief moest aansluitend even met de juf die nieuw is zitten om over Jewel te praten (dat gesprek hadden we met haar duo voor de vakantie al gehad), dus nog geen nieuws gehad.
pi_218589332
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:22 schreef Schanu het volgende:
Nou ik heb HR gesproken en openheid gekregen over dat wat er bekend is over de planning enzo. Alles is inderdaad ramvol gepland (waar ik al bang voor was), van moment van opstaan tot moment van slapen gaan. Maar ze gaan kijken of ik een kamer voor mijzelf alleen zou kunnen krijgen zodat ik in ieder geval dan op kan laden. En of ik wellicht de zaterdag al naar huis kan ipv de zondag.
Ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent die dat slecht trekt, daar zit toch niemand op te wachten? En dan ook nog 's nachts iemand (je collega!) om je heen?
Bizar dat iemand zoiets überhaupt bedenkt en dat niemand dat terugfluit.
pi_218589359
Casual chic zie ik als gewoon netjes maar niet strak in pak eigenlijk. Dus mooie spijkerbroek (niet de modieuze met gaten) en een blouse of nette polo. Ik zou (indien al aanwezig) voor een blouse met drukke print waar in ergens iets blauws zit gaan. Met een blauwe spijkerbroek iig geen blauwe blouse, dan wordt het wel erg blauw.

Balen van het kozijn exode! Maar fijn dat het een geslaagde vakantie was!

Schanu, is het niet mogelijk om een van de activiteiten ‘uit te zitten’? Dus wel mee daar heen, maar niet mee doen en dan even alleen een boekje lezen oid? Dan kun je ook tussendoor wat rust pakken. Moet je alleen zorgen dat je ergens gaat zitten waar niemand je ziet, anders krijg je anderen die niet mee willen doen en ‘gezellig’ bij jou komen zitten.
pi_218589524
Dat klinkt vreselijk Shanu, zelfs toen ik mijn blije, jonge, energieke zelf was, eiste ik met weekenden een eigen kamer en ging niet met alles mee.
Goed dat je aangeeft waar je mee zit!

B heeft een top eerste Timmerdorp dag gehad, wel is het plan 6 keer gewijzigd en heb ik zo'n vermoeden dat er weer een soort hut uitkomt (het thema is feest op de boerderij en het vooraf afgestemde en uitgetekende plan was een tractor met feesthoed, dat is gewijzgd naar stal, een koe en weet ik veel wat nog meer, zijn verhalen waren redelijk onsamenhangend _O- )
Maar hij kwam vies en blij thuis.

Juul verveelde zich kapot vandaag, ik ben een soort van aan het werk, verloofde had een schoonmaak bui en heeft werkelijk alles in huis schoongemaakt. Dus Juul draalde een beetje rond. Morgen gaat ze mee naar school van verloofde om te helpen met tafels en stoelen klaarzetten etc.

En ik ga morgen iets doen wat ik volgens velen al veel eerder had moeten doen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zit natuurlijk een heel verhaal achter en omheen, maar ik wil eerst alles even laten indalen en laten zakken. Tijdens de vakantie is een hoop duidelijk geworden en mijn verantwoordelijkheidsgevoel die veel te groot is, heeft een paar flinke knauwen gehad.
Maar het geeft me rust dat ik de beslissing genomen heb.
  maandag 25 augustus 2025 @ 17:14:18 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_218589681
Klinkt als een goede beslissing @exode

@Schanu ik moet er niet aan denken om met collega's op een kamer te liggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218589691
Ja er is aan mij gevraagd om ook zelf na te denken over wat ik nodig zou hebben voor dat weekend, maar ik vind het lastig om daarin echt iets te kiezen en ik wil ook niet dat collega's daar van alles van gaan vinden. Maar het komt goed, het is al 100x beter dan het eerdere vooruitzicht en ik kan er ook nog voor kiezen om gewoon helemaal niet mee te gaan (want dat zouden ze begrijpen en niet erg vinden, is mij tot 3 keer toe verzekerd).

Wat leuk dat timmerdorp voor B, Exode O+
En wat dapper, soms vraagt het heel veel moed om zo'n stap richting je werk te maken, hopelijk lukt het praktisch gezien ook (en zo niet, dan toch, jouw gezondheid en welzijn boven alles!).

Zoals verwacht had de 8 jarige het 'niet leuk' op school, de juf gaf aan dat ze 's ochtends al bij haar kwam dat haar hoofd vol zat. Gesprek met vrouwlief was goed, ontzettende fijne juf, Jewel krijgt een ander plekje omdat ze nu met haar rug naar het digibord zat waardoor er teveel achter haar gebeurde, maar nog steeds vooraan bij de juf en daar mag ze de rest van het schooljaar blijven zitten. En alleen dat kan al zo helpend zijn O+ Dus voor Jewel een heel lastig, maar toch ook heel hoopvol begin van het schooljaar.
pi_218589749
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 15:16 schreef vencodark het volgende:
Vorige week de 1e schoolweek gehad en mijn dochter is alweer ziek thuis.
Goeiedag. :')
Top, he :') Mijne haalde de 5e dag al niet _O-
pi_218589884
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:16 schreef Schanu het volgende:
ze nu met haar rug naar het digibord
Ik begrijp niet dat leerkrachten hun klas zo inrichten dat er kinderen met hun rug naar het Digibord zitten.
Dat is voor geen enkel kind fijn.

Ik begin in groep 3 sowieso in 2tallen. Allemaal richting het digibord. Op de eerste plaats omdat ook daar de letterkaarten hangen. En ook om het werken van links rechts goed te leren.

Daarna in groepjes van 4 en altijd vanuit de theorie achter coöperatief werken. Dat wil zeggen dat elk kind een oogmaatje en een schoudermaatje heeft. Geen tafels op de kop z’n kant en sowieso nooit iemand met z’n rug naar het bord.
  maandag 25 augustus 2025 @ 17:43:11 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_218589904
Later als ik reincarneer wil ik graag bij jou in de klas @amaranta
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218589932
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:43 schreef Troel het volgende:
Later als ik reincarneer wil ik graag bij jou in de klas @:amaranta
Lief compliment, dank je. Het is ook echt heel gezellig bij mij in de klas.
pi_218590026
Wat is een oog -en schoudermaatje? :)
pi_218590055
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:55 schreef vencodark het volgende:
Wat is een oog -en schoudermaatje? :)
Als je vier tafels bij elkaar zet, dan zet je ze dus op zo’n manier bij elkaar dat twee kinderen naast elkaar zitten en twee kinderen daar tegenover elkaar. De kinderen die naast elkaar zitten zijn elkaars schoudermaatje. De kinderen die tegenover elkaar zitten zijn elkaars oogmaatje.

Edit: zo dus
https://juffie.com/wp-con(...)16.37.03-281x300.png

[ Bericht 12% gewijzigd door amaranta op 25-08-2025 18:10:06 ]
pi_218590082

[ Bericht 100% gewijzigd door amaranta op 25-08-2025 18:10:22 ]
pi_218590110
Dit is dus niet coöperatief, want hierbij hebben er dus twee een schoudermaatje maar geen oogmaatje en andersom.
https://juffie.com/wp-con(...)16.38.00-300x234.png

Ik kan hier nog heel lang over doorgaan gaan, want er zijn nog veel meer voordelen aan deze manier van zitten :D (aan wel coöperatief dus)

[ Bericht 2% gewijzigd door amaranta op 25-08-2025 18:11:08 ]
pi_218590459
Heb je nog steeds groep 3 amaranta? Hoe bevalt dat?

Verloofde heeft voor het 2e jaar groep 4. Dat vindt Juul hilarisch omdat die ook naar groep 4 gaat. (Andere school)
pi_218590530
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:50 schreef exode het volgende:
Heb je nog steeds groep 3 amaranta? Hoe bevalt dat?

Verloofde heeft voor het 2e jaar groep 4. Dat vindt Juul hilarisch omdat die ook naar groep 4 gaat. (Andere school)
Ja, nog steeds.

Is ook hilarisch. Dezelfde groep als mama
pi_218591300
Ik vond dat ergens handig, dezelfde groep hebben als je kind (je kent de belevingswereld goed), maar ook irritant. Kwamen alle flauwe kleutergrapjes na een dag werken thuis aan de keukentafel ook weer terug _O-

En toen J naar groep 3 ging werd hier thuis gegrapt dat hij wel overging en ik bleef zitten :P
pi_218591379
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:38 schreef Hupje het volgende:
Ik vond dat ergens handig, dezelfde groep hebben als je kind (je kent de belevingswereld goed), maar ook irritant. Kwamen alle flauwe kleutergrapjes na een dag werken thuis aan de keukentafel ook weer terug _O-

En toen J naar groep 3 ging werd hier thuis gegrapt dat hij wel overging en ik bleef zitten :P
Verloofde had altijd groep 7 of 8, nu voor het tweede jaar (op haar verzoek) groep 4.
pi_218591495
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:47 schreef exode het volgende:

[..]
Verloofde had altijd groep 7 of 8, nu voor het tweede jaar (op haar verzoek) groep 4.
Is ook goed, een aantal jaar achter elkaar dezelfde groep, dan krijg je het in je vingers en weet je waar je op moet letten. Maar daarna is wisselen ook heel goed. Roest je niet vast :P (zegt zij die al een miljoenmiljard jaar kleuters doet in allerlei variaties, met maar een paar uitstapjes naar andere groepen)
pi_218591561
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:57 schreef Hupje het volgende:

[..]
Is ook goed, een aantal jaar achter elkaar dezelfde groep, dan krijg je het in je vingers en weet je waar je op moet letten. Maar daarna is wisselen ook heel goed. Roest je niet vast :P (zegt zij die al een miljoenmiljard jaar kleuters doet in allerlei variaties, met maar een paar uitstapjes naar andere groepen)
Dit is volgens mij voor het eerst dat ze hetzelfde leerjaar achter elkaar doet en met hetzelfde duo.
pi_218591837
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:38 schreef Hupje het volgende:

Die grap heb ik hier thuis ook tig keer gehoord. “Wie is de domste in de klas? De juf want die blijft altijd zitten”.

De eerste keer moest ik daar trouwens wel om lachen :')
pi_218592216
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:43 schreef livelink het volgende:
@:amsel, een vriend van mij is lid van Starlight Boulevard, een vrij professionele musicalgoep in Utrecht.

Wellicht is dat iets?
Dat ziet er echt heel gaaf uit, maar ik durf echt niet te dromen dat ik zo goed ben :D En ik kan denk ik niet de commitment geven die nodig is voor zulke producties, daar is het gezinsleven nog wat te onstuimig voor. Maar ik ga ze wel onthouden! Voor ooit misschien :)
pi_218592308
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:05 schreef exode het volgende:

[..]
Dit is volgens mij voor het eerst dat ze hetzelfde leerjaar achter elkaar doet en met hetzelfde duo.
Op de school van m'n oudste hebben we een duo dat al honderd jaar samen groep 4 doet. Ze zijn heel verschillend en vullen elkaar daardoor juist heel goed aan, weten precies wat de ander doet in de klas, en kunnen waarschijnlijk ook elkaars gedachten lezen. Werkt perfect :D
pi_218592482
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat leerkrachten hun klas zo inrichten dat er kinderen met hun rug naar het Digibord zitten.
Dat is voor geen enkel kind fijn.

Ik begin in groep 3 sowieso in 2tallen. Allemaal richting het digibord. Op de eerste plaats omdat ook daar de letterkaarten hangen. En ook om het werken van links rechts goed te leren.

Daarna in groepjes van 4 en altijd vanuit de theorie achter coöperatief werken. Dat wil zeggen dat elk kind een oogmaatje en een schoudermaatje heeft.
Wat zijn dat? was al gevraagd

quote:
Geen tafels op de kop z’n kant en sowieso nooit iemand met z’n rug naar het bord.
De kopse? :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 25-08-2025 22:57:09 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:15:12 #50
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218593345
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:08 schreef Amsel het volgende:

[..]
Dat ziet er echt heel gaaf uit, maar ik durf echt niet te dromen dat ik zo goed ben :D En ik kan denk ik niet de commitment geven die nodig is voor zulke producties, daar is het gezinsleven nog wat te onstuimig voor. Maar ik ga ze wel onthouden! Voor ooit misschien :)
In Utrecht had je jaren geleden, misschien nu ook nog wel via het huis van de kunsten ook groepen waar je het musicalvak kon leren. Ik heb zelf via die weg fotos gemaakt van zulke groepen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218593515
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 22:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat zijn dat? was al gevraagd
[..]
De kopse? :D
Hahaha ja. Laten we het maar op een soort van autocorrectie houden.
pi_218593593
Op school bij Juul en B kan je een aantal klassen altijd meteen invullen voor de formatie. Zo is de groep 8 leerkracht al jaaaaaaaaaaaaren dezelfde meester en zitten de kleuterjuffen ook al een eeuwigheid op die stek.

Bij verloofde wisselt het wel vaak, zelfs haar werkdagen wijzigden bijna elk jaar. Maar dat doet ze niet meer.
pi_218593651
Bij mij op school (groot team) mag je bij je voorkeuren aangeven of de groep of de werkdagen het belangrijkst voor je zijn. (Niet dat dat iets garandeert :'))
pi_218593797
Zoon zag op tegen zn nieuwe deelschool met allemaal nieuwe docenten. Tot dochter de namen hoorde en zei dat die, die en vooral die en die toch wel heel leuk waren toen zij nog op school zat O+ Zijn klas echter... We gaan het zien, donderdag hoeft ie pas.
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:51:04 #55
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218594380
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon zag op tegen zn nieuwe deelschool met allemaal nieuwe docenten. Tot dochter de namen hoorde en zei dat die, die en vooral die en die toch wel heel leuk waren toen zij nog op school zat O+ Zijn klas echter... We gaan het zien, donderdag hoeft ie pas.
Wat is een deelschool?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218594628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 09:51 schreef Ynske het volgende:

[..]
Wat is een deelschool?
Verdeling van de niveaus en onder/bovenbouw.
If they say
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:01:38 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218595988
Nou snap ik het nog niet Mush (en ik werk nb in een gigantische onderwijsorganisatie). De term deelschool kan van alles betekenen....

Bedoel je zijn afdeling binnen een grotere school?
pi_218596223
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:
Nou snap ik het nog niet Mush (en ik werk nb in een gigantische onderwijsorganisatie). De term deelschool kan van alles betekenen....

Bedoel je zijn afdeling binnen een grotere school?
Dat laatste :Y School is opgedeeld in meerdere afdelingen qua niveaus en onder/bovenbouw. Elke afdeling heeft zn eigen leraren dus die zijn nu weer nieuw voor hem.
If they say
pi_218596898
De Quooker werkt weer, ik herhaal de Quooker werkt weer :D
De kraanmodule was kaduk en de draaiknop zat vol gruis en stof. 10 minuten was de monteur ermee zoet.
pi_218597003
Jiieehaaa voor de Quooker exode *O*

Ik heb een zwaar gekneusde voortand :') Dankzij een pizzakorst :') Is een foto gemaakt maar er is gelukkig geen beschadiging van de wortel. Moet wel die tand ontzien en als het erger wordt, (waar de tandarts niet vanuit gaat) en gaat kloppen en pijn gaat doen, moet ik bellen.
En let wel, dit was een bestelde pizza dus niet dat ik niet kan pizzabakken ofzo :+
*Schrapt pizza van menu
If they say
pi_218598080
Mama…. je weet toch wel mijn huissleutel hè….
pi_218598085
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Jiieehaaa voor de Quooker exode *O*

Ik heb een zwaar gekneusde voortand :') Dankzij een pizzakorst :') Is een foto gemaakt maar er is gelukkig geen beschadiging van de wortel. Moet wel die tand ontzien en als het erger wordt, (waar de tandarts niet vanuit gaat) en gaat kloppen en pijn gaat doen, moet ik bellen.
En let wel, dit was een bestelde pizza dus niet dat ik niet kan pizzabakken ofzo :+
*Schrapt pizza van menu
Oeps. Paar weekjes Brinta eten dan
pi_218598176
Ik maakte een fotoboekje van de zomervakantie en wilde deze gaan bestellen. Kom ik erachter dat ik van de vorige drie vakanties daarvoor (2x zomer, 1x mei) ook boeken mis. Ga ik kijken, blijk ik het boekje van de meivakantie gewoon af te hebben, maar nooit besteld. De ene zomervakantie was een bestand met alleen een kaft en aan de andere was ik nooit begonnen _O-

En dat terwijl ik elk halfjaar het fotoboek van J aanvul (dat boek loopt van groep 1 t/m groep 8, dus mag ik aan het eind van dit schooljaar ook bestellen, wat gaat de tijd hard!) :D Toch iets minder gestructureerd dan ik dacht, haha.
pi_218598235
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 17:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Als je vier tafels bij elkaar zet, dan zet je ze dus op zo’n manier bij elkaar dat twee kinderen naast elkaar zitten en twee kinderen daar tegenover elkaar. De kinderen die naast elkaar zitten zijn elkaars schoudermaatje. De kinderen die tegenover elkaar zitten zijn elkaars oogmaatje.

Edit: zo dus
https://juffie.com/wp-con(...)16.37.03-281x300.png
Grappig, Kevin kwam vorig jaar thuis met de mededeling dat pietje zijn schoudermaatje was en Jantje zijn oogmaatje en ook soms zijn schoudermaatje. Ik wist niet wat ie bedoelde maar nu wel :)
pi_218598422
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:22 schreef Hupje het volgende:
Ik maakte een fotoboekje van de zomervakantie en wilde deze gaan bestellen. Kom ik erachter dat ik van de vorige drie vakanties daarvoor (2x zomer, 1x mei) ook boeken mis. Ga ik kijken, blijk ik het boekje van de meivakantie gewoon af te hebben, maar nooit besteld. De ene zomervakantie was een bestand met alleen een kaft en aan de andere was ik nooit begonnen _O-

En dat terwijl ik elk halfjaar het fotoboek van J aanvul (dat boek loopt van groep 1 t/m groep 8, dus mag ik aan het eind van dit schooljaar ook bestellen, wat gaat de tijd hard!) :D Toch iets minder gestructureerd dan ik dacht, haha.
Man, man, man. Ik BUIG voor mensen met jouw discipline op dit gebied. :D _O_
pi_218598469
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:49 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik moet zeggen, ik zet het in de agenda zodat ik het niet vergeet :D Mijn moeder heeft een poos fotoboeken van mij bijgehouden, maar ergens is er een gat van een paar jaar. Dat vond ik als kind jammer, dus ik nam me voor om het bij te houden. Als baby elke maand, als dreumes/peuter elke 3 maanden en als schoolkind elk half jaar even kijken wat de moeite waard is voor het fotoboek. Het valt me mee.
Maar kennelijk vallen de vakantie foto's buiten die routine _O-
pi_218598744
Echt, het is een soap hier, kreeg ik bericht dat de eigenaar van de aanrechtbladen leverancier vrijdag langskomt en het meteen oplost.

Dus ik vraag wat hij precies komt oplossen en hoe hij het dan gaat oplossen. Het is een tovenaar denk ik, want hij komt de vlekken wegpoetsen. Long story short, ik word morgen gebeld. En ik ben niet een beetje pissig maar pisnijdig. Er komt helemaal niet meer vlekken wegpoetsen. Eikels.

Dus toen ging ik door naar een volgend probleem, een aantal maanden geleden is bij ons de gas aansluiting vervangen, dat deden ze in het hele dorp in batches. Bleek allemaal ingewikkeld en ze hebben een nieuwe doorgang door onze fundering naar de kelderkast moeten boren. Sindsdien ruikt het na een paar dagen regen muf in de kelderkast. Niet meteen een link gelegd. 1 dag voor we op vakantie gingen was de geur echt heel erg dus ik ben maar eens gaan zoeken in de kelderkast, bleek de muur om de gasleiding heen vochtig te zijn en er zat schimmel omheen. Ze zijn gewoon vergeten waterkering aan te brengen.

Dus ik contact opgenomen met Stedin die heel laks reageerden maar ineens in de paniek stand gingen toen ik foto's stuurde. Ik moest meteen de storingsdienst bellen want dit was niet goed.
Ja vriend, ik ga morgen heel vroeg op vakantie, als ze vandaag langs kunnen komen prima, maar anders wordt het na de vakantie. Echt hele discussies gehad, uiteindelijk was de conclusie dat ons huis niet zou ontploffen binnen 2 weken en ik na onze vakantie meteen contact moest opnemen met het spoed storingsnummer.

Heel eerlijk, gisteren totaal vergeten, dus ik bel vandaag. Die man was zwaar geirriteerd want dat nummer was alleen voor gaslekken. Ja sorry, jouw collega gaf me de opdracht. Werd ik doorgeschakeld naar de gewone klantenservice.

Dat was by far het vreemdste gesprek wat ik ooit met een klantenservice heb gehad.

Of de muffe geur niet ergens vandaan kwam?
Of het echt nat is?
Is het wel echt een gasleiding?
Zijn ze wel echt langs geweest?

De uitkomst is dat ze de werkzaamheden niet terug kunnen vinden en dat ze een mail met foto's gaan sturen naar alle uitvoerders in de regio en dat er misschien iemand langskomt in de komende 5 dagen.

Het gesprek daarna werd van mijn kant een stuk minder vriendelijk, het is deel van mijn werk om aan de andere kant te zitten, de schade veroorzakende kant, ik ken onze rechten en de kosten.
Met je 'hoe ziet de leiding eruit?'.

Jaja, echt leuk die werkmannen die er een potje (haha) van maken.
pi_218598799
Jemig @exode wat maken ze er een potje van :% :X. Onwijs veel gedoe, sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:00:44 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218598873
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:49 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nou dat! :o Holy shit! _O_

@exode wat een idioot verhaal van Stedin!
En dat aanrechtblad is natuurlijk helemaal van de zotte 'ik kom het wegpoetsen'.
pi_218598947
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:53 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik moet zeggen, ik zet het in de agenda zodat ik het niet vergeet :D Mijn moeder heeft een poos fotoboeken van mij bijgehouden, maar ergens is er een gat van een paar jaar. Dat vond ik als kind jammer, dus ik nam me voor om het bij te houden. Als baby elke maand, als dreumes/peuter elke 3 maanden en als schoolkind elk half jaar even kijken wat de moeite waard is voor het fotoboek. Het valt me mee.
Maar kennelijk vallen de vakantie foto's buiten die routine _O-
Mijn kinderen krijgen een harde schijf. Succes ermee.
pi_218598960
Bizar verhaal Exode. Maar heb je je ziekgemeld?
pi_218599202
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:14 schreef amaranta het volgende:
Bizar verhaal Exode. Maar heb je je ziekgemeld?
Yes!
Dus alle tijd om dit soort telefoongesprekken te voeren ;)

Het voelt heeeeel raar en onwennig en onrustig.
pi_218599329
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef exode het volgende:

[..]
Yes!
Dus alle tijd om dit soort telefoongesprekken te voeren ;)

Het voelt heeeeel raar en onwennig en onrustig.
Goedzo!
pi_218599334
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:03 schreef amaranta het volgende:

[..]
Oeps. Paar weekjes Brinta eten dan
Gatver, pap. Ik heb 2 voortanden, hap gewoon scheef *)

Foto's. Loop een jaar of 8 achter :')

Wat een gesodemieter weer exode. Ze moeten toch een log hebben van het eerdere gesprek?
En die vent die komt poetsen...mafkees. lijkt me zo dat je recht heb op een deugdelijk blad, waar je ook voor betaald hebt en dus een nieuw. Plus een vergoeding van alle door hen veroorzaakte ellende.
Wél goed dat je je hebt ziekgemeld :*

Zoon moest en zou een boekenkast en die is hij nu in elkaar aant zetten. Belt ie op, bitje van de schroefboormachine is foetsie en hij had hem net nog. Mijn antwoord: hij stuiterde niet van de trap dus moet nog boven liggen, viel niet in goede aarde :')
If they say
pi_218601479
Goed dat je je ziekgemeld hebt @exode.

Wat een gedoe zeg met zowel de gasleiding als dat aanrechtblad. Ik snap dat je er ondertussen erg boos om wordt!

Ik ben vandaag ook naar de tandarts geweest. Had om 8.45 een afspraak en het liep toen al 20 minuten uit. En na mijn afspraak (van een uur en 20 minuten) liep de afspraak nog eens 15 minuten extra uit. Dus ik heb medelijden met alle afspraken van de rest van de dag.

Helaas mag ik morgen weer bellen voor een afspraak. Ze hebben vandaag voorbereidingen gemaakt voor twee kronen met een brug. Dus de kiezen afgesleten zodat de kronen geplaatst kunnen worden. En er zijn twee noodkronen geplaatst. Maar helaas, de achterste is al losgekomen (en dat is toch wel aardig gevoelig). Hopelijk kan ik morgen terecht. Want donderdag en vrijdag komt me niet zo goed (lees belachelijk slecht) uit. Maar we zullen zien.

Oh en vandaag ben ik gewoon 14 jaar mama. Mijn oudste is al weer 14 geworden, hoe dan :? O+

(En mn jongste zaterdag al weer 12, dan vieren we ook de verjaardagen dus vandaag dat donderdag en vrijdag niet goed uit komt voor de tandarts. Heb dan ook nog beide dagen avonddienst, een vergadering en een afscheid van een collega. En het zou handig zijn als ik nog wat boodschappen kon doen en taart kon maken :D maar we gaan wel zien)
pi_218601559
Gefeliciteerd met je 14 jarig mamaschap Hillie *O* En met je 14 jarige natuurlijk ;)
En alvast gefeliciteerd met je bijna 12 jarige :)
Zow, wat een tijd was je kwijt bij de tandarts en dan nog niet klaar. Ik duim voor een vlotte afspraak én dat het snel gedaan is allemaal. Wat een ellende kunnen gebitten ook zijn.
Heen en weer fietsen plus afspraak kostte bij mij 50 minuten. En 50 euro, dus viel mee. Hoop ik dat het hierbij blijft en niet mijn tand ineens toch besluit om ermee te kappen :')
If they say
pi_218602028
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:37 schreef exode het volgende:
Echt, het is een soap hier, kreeg ik bericht dat de eigenaar van de aanrechtbladen leverancier vrijdag langskomt en het meteen oplost.

Dus ik vraag wat hij precies komt oplossen en hoe hij het dan gaat oplossen. Het is een tovenaar denk ik, want hij komt de vlekken wegpoetsen. Long story short, ik word morgen gebeld. En ik ben niet een beetje pissig maar pisnijdig. Er komt helemaal niet meer vlekken wegpoetsen. Eikels.

Dus toen ging ik door naar een volgend probleem, een aantal maanden geleden is bij ons de gas aansluiting vervangen, dat deden ze in het hele dorp in batches. Bleek allemaal ingewikkeld en ze hebben een nieuwe doorgang door onze fundering naar de kelderkast moeten boren. Sindsdien ruikt het na een paar dagen regen muf in de kelderkast. Niet meteen een link gelegd. 1 dag voor we op vakantie gingen was de geur echt heel erg dus ik ben maar eens gaan zoeken in de kelderkast, bleek de muur om de gasleiding heen vochtig te zijn en er zat schimmel omheen. Ze zijn gewoon vergeten waterkering aan te brengen.

Dus ik contact opgenomen met Stedin die heel laks reageerden maar ineens in de paniek stand gingen toen ik foto's stuurde. Ik moest meteen de storingsdienst bellen want dit was niet goed.
Ja vriend, ik ga morgen heel vroeg op vakantie, als ze vandaag langs kunnen komen prima, maar anders wordt het na de vakantie. Echt hele discussies gehad, uiteindelijk was de conclusie dat ons huis niet zou ontploffen binnen 2 weken en ik na onze vakantie meteen contact moest opnemen met het spoed storingsnummer.

Heel eerlijk, gisteren totaal vergeten, dus ik bel vandaag. Die man was zwaar geirriteerd want dat nummer was alleen voor gaslekken. Ja sorry, jouw collega gaf me de opdracht. Werd ik doorgeschakeld naar de gewone klantenservice.

Dat was by far het vreemdste gesprek wat ik ooit met een klantenservice heb gehad.

Of de muffe geur niet ergens vandaan kwam?
Of het echt nat is?
Is het wel echt een gasleiding?
Zijn ze wel echt langs geweest?

De uitkomst is dat ze de werkzaamheden niet terug kunnen vinden en dat ze een mail met foto's gaan sturen naar alle uitvoerders in de regio en dat er misschien iemand langskomt in de komende 5 dagen.

Het gesprek daarna werd van mijn kant een stuk minder vriendelijk, het is deel van mijn werk om aan de andere kant te zitten, de schade veroorzakende kant, ik ken onze rechten en de kosten.
Met je 'hoe ziet de leiding eruit?'.

Jaja, echt leuk die werkmannen die er een potje (haha) van maken.
Wat een slechte soap exode!
Dat gedoe met het aanrechtblad, lekker terugkomen van vakantie...
En dan die gasaansluiting, jemig.
Ik hoop dat er gauw iemand komt om het op te lossen, zou het mooiste zijn voordat het gaat regenen, maar dat is zeker ijdele hoop. Waardeloos zeg.
Goed dat je je hebt ziekgemeld, hopelijk hoef je niet teveel tijd te steken in het puinruimen.
Sterkte :*

@Hupje, goed bezig met die fotoboeken. Ik denk dat het hier een harde schijf wordt :@ ik ben echt zo slecht in dat soort dingen bijhouden.
Mijn moeder heeft laatst voor de jongste een fotoboek t/m eind basisschool gemaakt. Heel leuk O+

@hilliebillie, gefeliciteerd met je 14 jarige! :*
Hopelijk kan je vandaag terecht bij de tandarts!
Fake it till you make it...
pi_218602110
Exode wat een ellende

Dikke knuffel
Werewolf
  woensdag 27 augustus 2025 @ 08:36:16 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218602229
Het houdt niet op exode, pffft

Gefeliciteerd!

En goed bezig met de fotoboeken. Ik heb er nul komma nul gemaakt. Zelfs ons trouwalbum niet.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 09:05:16 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_218602394
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 08:36 schreef Tink89 het volgende:
Het houdt niet op exode, pffft

Gefeliciteerd!

En goed bezig met de fotoboeken. Ik heb er nul komma nul gemaakt. Zelfs ons trouwalbum niet.
Ik maak zelfs nooit foto's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_218602594
Wij hebben een Google home als digitale fotolijst, een grote Ixxi collage met wisselende foto's, Juul heeft een lijn in haar kamer met foto's en B een prikbord met foto's. Dat vind ik wel genoeg ;)
pi_218602632
Jeetje wat een gedoe weer @exode, als je nog niet moe was zou je het er wel van worden :o

Nog gefeliciteerd met je oudste @hilliebillie, en alvast met je jongste O+

Fotoboeken, ooit heb ik een poging gewaagd maar ik ben daar dus echt heel slecht in, sorry kinderen. Ik heb nu de app Backthen en daar gooi ik alle foto's en video's in. Snel, eenvoudig en ik hoef nooit een selectie te maken qua foto's of video's want ik upload gewoon alles wat ook maar een beetje leuk is (staat dus ook al voor 100gb in). Die app slaat alles op datum op, de meiden hebben in die app beiden een individueel album en een gezamenlijk album met foto's waar ze samen op staan. Als ze 18 zijn krijgen ze zelf de inlog, en klaar :')
pi_218602636
Ik ga straks lunchen met zoon en heel hard hopen dat kleinzoon nummer 2 niet vandaag geboren wordt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@exode, jij ook sterkte vandaag :*
If they say
pi_218602683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 09:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ga straks lunchen met zoon en heel hard hopen dat kleinzoon nummer 2 niet vandaag geboren wordt.
SPOILER
@:Exode, jij ook sterkte vandaag :*
Knuffel
Werewolf
pi_218602729
Ik duim met je mee @mushanga

SPOILER
Sterkte vandaag O+

Ik kan gelukkig vandaag al terecht bij de tandarts. Hing ook stipt om 8.00 aan de telefoon.

Foto’s maak ik best veel. Albums, helemaal geen.

We hebben in de cloud een paar gedeelde vakantie albums staan met het gezin. En verder stuur ik ze regelmatig een fotootje door. Maar zelfs geen baby-albums :@
pi_218602820
Ik heb maar één kind en heb van elk levensjaar (tot en met de 9e, dus 10 boeken) een fotoalbum. Daarna gebeurde er niet veel spannends meer en mijn nu-puber wil nooit meer op de foto :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218602848
Foto's O+ . Toevallig vorige week een album gemaakt en de printopdracht doorgestuurd. Was de eerste sinds 2019. Ik moet nu dus nog 2020-2023 maken, want die had ik overgeslagen....

Wij hebben in onze woonkamer wel een grote IXXI fotomuur (10x10cm) met inmiddels meer dan 200 foto`s. Die vul ik elk jaar aan. Iedereen die voor het eerst bij ons thuis komt blijft altijd bij de fotomuur hangen, dus t is een goede gesprekksstarter ;)
pi_218602860
Wij laten albums maken van onze reizen naar Zuid Afrika
Werewolf
pi_218603039
Dank Hillie, zo had ik het nog niet bekeken O+
Jij veel succes vandaag bij de tandarts :*
If they say
pi_218603072
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 09:37 schreef Mushanga71 het volgende:
SPOILER
@:Exode, jij ook sterkte vandaag :*
Lief Mush, blijft een waardeloze dag.

Extra knuffel voor jou.
pi_218603435
Ik maak een algemeen jaaralbum voor het hele gezin. 2 pagina’s per week, met ook juist ‘onbelangrijke’ foto’s erin. En als je het bijhoudt is het niet zoveel werk, meestal doe ik dat eens in de twee weken en dan ben ik in een uurtje klaar. Meeste werk is het bedenken/klaarzetten van het format voor dat jaar. Grote vakanties krijgen een eigen album.

Denken jullie wel aan het regelmatig maken van een back-up? Ook harde schijven hebben geen eeuwig leven (en cd’s ook niet).
pi_218603443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 09:52 schreef Pinnenmutske het volgende:
Wij laten albums maken van onze reizen naar Zuid Afrika
Zelfs dat is er bij ons niet van gekomen. Dat blijft tot nu toe ook bij een digitaal album.

Wellicht dat we nog wat laten afdrukken om aan de muur te hangen (maar mezelf kennende, schiet er dat ook over)
pi_218603639
Sterkte @Mushanga71
Fijn dat je vandaag terug kon @hilliebillie

Hier is man de chef fotoboeken. Hij maakt er steeds eentje van een heel jaar en die laten we 3 dubbel printen. 1 voor ons en 1 voor elk kind om later mee te geven. Het is een combi van mijn, zijn en de kinderen hun foto's. Dus iedereen moet ergens begin januari doorsturen. We waren begonnen met ouderwetse albums, maar nu maken we (lees: maakt hij) 2 fotoboeken. Eentje van het afgelopen jaar en eentje vooraan de lijst. Dit jaar waren het dus 2024 en 2011. En dat was gek, want daar is 1 kind maar 9 dagen aanwezig. Maar die laatste paar bladzijdes waren wel veel foto's van hem :D
We gaan in ieder geval door tot 2007, het jaar dat oudste is geboren.
pi_218603821
Onze foto's staan in 2 clouds, op 2 harde schijven en op de netwerkschijf.

Toen ons appartement afbrandde hadden we het wonderbaarlijke geluk dat onze fotoalbums al waren oververhuisd naar de zolder van ons nieuwe huis. Als enige dozen, want we zouden pas 6 weken later verhuizen.

Sindsdien sla ik dat soort dingen dus dubbel op.
pi_218603946
Fotoalbums... ik loop zo'n 20 jaar achter.
Afgelopen vakantie hebben we wheel veel foto's gemaakt. Heb nu mijn telefoon, de telefoon van M en ze camera van T al leeg. Daarnaast alle foto's van de fotografen in Disney gedownload. Moet de telefoons van A en T nog maar zit al op 5500+ foto's :X
De mooiste foto's willen we op van die hexagon dingen laten printen en dan een collage boven de eettafel maken.

Ik heb samsung gedoe. Wasmachine voor de 4e keer zelfde probleem. Afgelopen vrijdag is er nog een monteur geweest.
Van de tv laat de toplaag los. Samsung gaat m niet maken, we mogen een nieuwe tv uitzoeken.
De HDMI aansluiting van de soundbar is kapot. Die wordt vrijdag opgehaald.
Gelukkig allemaal verzekeringswerk, maar leuk is anders.

Straks gelukkig weer naar de fysio want die hielspoor wil niet weg ook niet zo gek... ruim 389000 stappen gezet Afgelopen vakantie.. dat is meer dan 250km.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218604148
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 12:49 schreef Vicky het volgende:
Fotoalbums... ik loop zo'n 20 jaar achter.
Afgelopen vakantie hebben we wheel veel foto's gemaakt. Heb nu mijn telefoon, de telefoon van M en ze camera van T al leeg. Daarnaast alle foto's van de fotografen in Disney gedownload. Moet de telefoons van A en T nog maar zit al op 5500+ foto's :X
De mooiste foto's willen we op van die hexagon dingen laten printen en dan een collage boven de eettafel maken.

Ik heb samsung gedoe. Wasmachine voor de 4e keer zelfde probleem. Afgelopen vrijdag is er nog een monteur geweest.
Van de tv laat de toplaag los. Samsung gaat m niet maken, we mogen een nieuwe tv uitzoeken.
De HDMI aansluiting van de soundbar is kapot. Die wordt vrijdag opgehaald.
Gelukkig allemaal verzekeringswerk, maar leuk is anders.

Straks gelukkig weer naar de fysio want die hielspoor wil niet weg ook niet zo gek... ruim 389000 stappen gezet Afgelopen vakantie.. dat is meer dan 250km.
Pff, ik vond onze 2000 al veel, daar ben ik al een paar avonden mee zoet geweest (ook omdat je na 1 a 2 uur geen foto meer kan zien…). En dat was met al na een eerste kritische selectie op de telefoon.

Ik zou je kinderen zelf hun foto’s laten uitzoeken, daar zijn ze oud genoeg voor en scheelt jou een pak werk. Dan hoef je bij het samenvoegen van alle foto’s alleen nog dubbelen eruit te filteren
pi_218604197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 13:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Pff, ik vond onze 2000 al veel, daar ben ik al een paar avonden mee zoet geweest (ook omdat je na 1 a 2 uur geen foto meer kan zien…). En dat was met al na een eerste kritische selectie op de telefoon.

Ik zou je kinderen zelf hun foto’s laten uitzoeken, daar zijn ze oud genoeg voor en scheelt jou een pak werk. Dan hoef je bij het samenvoegen van alle foto’s alleen nog dubbelen eruit te filteren
Moet sws gaan filteren want zitten heel veel dubbele foto's tussen 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218604868
Pfff fotoboeken... mijn kinderen hebben allebei een album van hun 1e jaar en de rest zit allemaal door elkaar, dat zoeken ze later maar uit. :+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 27 augustus 2025 @ 14:40:20 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_218604914
Ik ben ooit begonnen aan fotoboeken, maar toen werd de software anders en dat wat we hadden is deels niet mee gekomen. Dus wat al eerder gezegd is: harde schijf meegeven :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218605529
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:40 schreef Troel het volgende:
Ik ben ooit begonnen aan fotoboeken, maar toen werd de software anders en dat wat we hadden is deels niet mee gekomen. Dus wat al eerder gezegd is: harde schijf meegeven :P
En ouderwets foto's printen en zelf plakken of in hoesjes schuiven? O-)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218606903
Dat ging mis, dubbel.

[ Bericht 95% gewijzigd door Schanu op 27-08-2025 18:43:22 ]
pi_218606946
Even heel random een medisch vraagstuk in de spoiler :X

SPOILER
pi_218607017
Misschien kan een podoloog helpen? Ik heb ook een steunzool en dat hielp echt enorm :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SaskiaR op 28-08-2025 08:26:28 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_218607028
Als je op de rug van je hand blaast komt er dan een bult in je lies?

Verder zou ik het niet weten. Een bezoek aan de huisarts kan altijd, fysio erna is niet verplicht.
S. 2014
J. 2016
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 27 augustus 2025 @ 19:04:27 #105
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218607109
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 18:42 schreef Schanu het volgende:
Even heel random een medisch vraagstuk in de spoiler :X

SPOILER
Misschien heb je wel een wervel verschoven of je stuitbeen en trekt dat door naar je lies. Ik zou toch investeren in een en fysio bezoekje
Today is life -

Dale Carnegie
pi_218607285
Klinkt ergens een beetje als de pijn die ik een tijd gehad heb na het hardlopen. Hier was fysiotherapie icm dry needling de oplossing uiteindelijk.

Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn. Maar denk dat de fysio dat wel kan ontdekken (en zo niet dan verwijst die je wel door naar de huisarts)

(Mijn ervaring is dat de fysio mee ervaring en kennis heeft van het bewegingsapparaat dan de huisarts en dat de huisarts je met een verdenking door stuurt naar de fysio, vaak tenminste. Dus die stap sla ik voortaan over)
pi_218607353
Wat @hilliebillie zegt.
Als je verzekerd bent heb je meestal geen verwijzing nodig en als niet kost het ook met verwijzing geld dus beter de moeite van de huisarts besparen.

Als je een goeie fysio weet natuurlijk.
pi_218607403
@Schanu
SPOILER
@Vicky, hielspoor is ook kut. Ik kreeg er last van na de operatie van bovenstaande omdat ik anders ging lopen. Dat, met plavuizen op de vloer is een kutcombi. Mijn fysio heeft een aantal keer mn hiel flink gemasseerd (hel!) en ik loop niet meer op blote voeten. Ben er nu al een tijdje vanaf. Succes!

Nog een kleine 4,5 uur en dan is deze dag ook weer voorbij.
If they say
  woensdag 27 augustus 2025 @ 21:26:30 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_218608525
Pijn in de lies was bij mij perswee. Aan mij heb je dus niets denk ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218609951
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 21:26 schreef Troel het volgende:
Pijn in de lies was bij mij perswee. Aan mij heb je dus niets denk ik.
Hoe gaat het verder met jou?
Werewolf
pi_218610443
Thanks voor de adviezen, een podoloog had ik nooit aan gedacht! Ik ga dan toch maar een keer informeren naar een goede podoloog/fysio in de buurt, en dan misschien mijn zorgverzekering voor volgend jaar alvast aanpassen zodat ik wat meer behandelingen in mijn pakket heb :+
pi_218610581
Ik kan me niet herinneren waarom of hoe maar van iets in het verleden heb ik onthouden dat je voor goede zorg bij een podotherapeut zou moeten zijn en niet bij een podoloog.
Er is vast iemand die dat verschil wel scherp heeft?

Edit: kan het dan toch niet laten. Het AI antwoord op een Google
quote:
Het belangrijkste verschil tussen een podoloog en een podotherapeut is de opleiding en de bescherming van de titel. Een podotherapeut heeft een wettelijk beschermde, vierjarige HBO-opleiding gevolgd en is geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici. Een podoloog heeft geen specifieke opleidingseis; de titel is niet beschermd en iedereen mag zich podoloog noemen, wat leidt tot variërende kennisniveaus en een focus op de handelingspraktijk. Hierdoor behandelt een podotherapeut een breder scala aan complexe klachten, waaronder diabetes en reuma, terwijl een podoloog zich meer richt op lichte voet- en nagelproblemen en het aanmeten van zolen
Overigens zou ik beginnen bij fysio en niet bij podotherapeut omdat je bij de laatste het onderzoeksgebied al bij voorbaat verkleint waar de fysio nog naar je hele lijf kijkt.
pi_218610628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 08:18 schreef Schanu het volgende:
Thanks voor de adviezen, een podoloog had ik nooit aan gedacht! Ik ga dan toch maar een keer informeren naar een goede podoloog/fysio in de buurt, en dan misschien mijn zorgverzekering voor volgend jaar alvast aanpassen zodat ik wat meer behandelingen in mijn pakket heb :+
Ik heb sinds een jaartje ook inlegzooltjes, aangemeten door een podotherapeut. Ik krijg dat helaas niet vergoed (het is alleen hiervoor denk ik ook wel duur om over te stappen op een uitgebreider pakket). De verwachting is dat je ongeveer elke 2 jaar nieuwe zooltjes nodig hebt. Nieuwprijs is (bij mij iig) ca. ¤450. Ik had vooral klachten in mijn voet zelf. Het was enorm wennen om op de zooltjes te lopen, maar nu voel ik echt verschil als ik een dagje op sandalen loop (waar de zooltjes niet in kunnen).

Ik heb normaal gesproken een heel leuke Belgische dame als podotherapeut, maar bij mijn laatste afspraak was ze verhinderd en had ik een andere vrouw, die alleen Engels sprak. Nou is mijn Engels best goed, ik gebruik het dagelijks in mijn werk, maar dit was toch wel best lastig (en ook wel raar zo zonder aankondiging).

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 28-08-2025 09:03:45 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218610669
Wat @Vanyel zegt! Ik zou ook beginnen bij een fysio, omdat die in het algemeen naar je lijf gaat kijken, ipv alleen naar je voetenstand.

Ik heb ook een tijdje last van mijn heup gehad en dat bleek door een overbelaste bilspier te komen. Daar had ik helemaal niet aan gedacht, dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Gelukkig de fysio wel ;)
pi_218610789
Een beetje therapeut (podo of fysio) werkt met andere disciplines samen. De podotherapeut van B heeft contact met zijn fysiotherapeut en andersom. We zijn bij hem bij de fysio gestart en die koppelde ons aan de podo.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 10:09:25 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_218611193
Mijn fysio werkt gewoon samen met mijn podotherapeut. Een paar zolen voor mij kost 189 euro. Tenminste, voor eind mei :')
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 05:24 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Hoe gaat het verder met jou?
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218611390
@Schanu ik zou toch eerst naar de fysio gaan denk ik. En van daar verder. Vervelend als je zoveel last hebt en zeker nu het meer is geworden! Of eerst naar de huisarts kan ook.

Mijn zooltjes zijn iets van 175 euro en die pastte ze dan elk jaar aan. Krijg van de verzekering 100 euro. Maar ze is met de noorderzon vertrokken (nogal vaag), kreeg wel een bericht van een bedrijf wat het nu heeft overgenomen, niet van haarzelf. Maar ik weet nog niet of ik daar nu heen ga of dat ik het elders ga zoeken.

@Troel, een frozen shoulder is kut. Heeft mijn man ook gehad (zonder echt duidelijke oorzaak), is hij best een tijdje zoet mee geweest, maar ik moet zeggen dat het intussen wel een heel stuk beter is. De pijn werd na een paar maanden beter, de bewegingsbeperking duurde een stuk langer. Ik denk dat hij er wel ruim een jaar zoet mee is geweest (niet om je te ontmoedigen, maar het kan dus best lang duren :* )
Intussen gaat het best wel goed weer, nog enige beperking, maar die beperkt hem niet echt meer gelukkig. :*
pi_218611910
In mijn ervaring valt een jaar hartstikke mee als het om een frozen shoulder gaat :X
pi_218612358
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 09:22 schreef exode het volgende:
Een beetje therapeut (podo of fysio) werkt met andere disciplines samen. De podotherapeut van B heeft contact met zijn fysiotherapeut en andersom. We zijn bij hem bij de fysio gestart en die koppelde ons aan de podo.
Misschien dat ze dat bij kinderen meer doen, of ik heb alleen maar slechte gehad, dan kan ook.. Ik heb sinds mijn 18e steunzolen van een stuk of 4/5 verschillende plekken en die van mij hebben nog nooit contact gehad met mijn fysio :D

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 28-08-2025 13:05:48 ]
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:15:20 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_218612449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 10:41 schreef Nijna het volgende:
@:Schanu ik zou toch eerst naar de fysio gaan denk ik. En van daar verder. Vervelend als je zoveel last hebt en zeker nu het meer is geworden! Of eerst naar de huisarts kan ook.

Mijn zooltjes zijn iets van 175 euro en die pastte ze dan elk jaar aan. Krijg van de verzekering 100 euro. Maar ze is met de noorderzon vertrokken (nogal vaag), kreeg wel een bericht van een bedrijf wat het nu heeft overgenomen, niet van haarzelf. Maar ik weet nog niet of ik daar nu heen ga of dat ik het elders ga zoeken.

@:Troel, een frozen shoulder is kut. Heeft mijn man ook gehad (zonder echt duidelijke oorzaak), is hij best een tijdje zoet mee geweest, maar ik moet zeggen dat het intussen wel een heel stuk beter is. De pijn werd na een paar maanden beter, de bewegingsbeperking duurde een stuk langer. Ik denk dat hij er wel ruim een jaar zoet mee is geweest (niet om je te ontmoedigen, maar het kan dus best lang duren :* )
Intussen gaat het best wel goed weer, nog enige beperking, maar die beperkt hem niet echt meer gelukkig. :*
Een jaartje is peanuts is me al verteld. Vooral ook omdat ik hem af en toe wel MOET belasten vanwege de stabiliteit in mijn lichaam omdat mijn linkerbeen nog niet helemaal werkt. Maar voordat mijn been klaar is zijn we al anderhalf jaar verder, dus soit. ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 augustus 2025 @ 13:15:47 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_218612454
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 12:58 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Misschien dat ze dat bij kinderen meer doen, of ik heb alleen maar slechte gehad, dan kan ook.. Ik heb sinds mijn 18e steunzolen van een stuk of 4/5 verschillende plekken en die van mij hebben nog nooit contact gehad met mijn fysio :D
Slecht. De mijne had zelfs contact met de pedicure!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218612758
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Slecht. De mijne had zelfs contact met de pedicure!
Heel slecht, juist als je allemaal je eigen specialisme hebt, is overleg met andere takken van sport zo belangrijk.

Toen ik nog een massagepraktijk had, werd ik zelfs benaderd door fysio praktijken, podo's etc om te kijken wat we voor elkaar maar vooral voor de patienten konden betekenen.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 14:01:56 #123
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_218612860
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 11:59 schreef Vanyel het volgende:
In mijn ervaring valt een jaar hartstikke mee als het om een frozen shoulder gaat :X
Heb jij nog die mogelijkheid gepakt met fysio uit de basis na 20 behandelingen?

@Schanu, vergelijking maken op Independer loont, zeker rond december. De basisverzekering is voor elke verzekeraar hetzelfde, dat is een plicht. De aanvullingen mogen door verzekeraars zelf worden bepaald. En kijk vooral of je verzekeraar in contract staat met de fysio-praktijk waar je meldt. Ik werk zelf bij een fysiopraktijk en kom wel eens die gevallen tegen.. :) als je vragen hebt DM me maar dan..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_218612888
Fysio it is dus, bedankt! En vrouwlief checkt elk jaar de zorgverzekeringen, die compenseert gelukkig mijn totale onkunde op dat soort vlakken :'), dus dat gaat zeker goedkomen. Bedankt voor het meedenken, lief O+

Ach Troel, er is niks mis met toegeven dat het zwaar is en dat de wijzer dus de negatieve kant uitslaat he :* Er zit geen einddatum aan de verwerking op wat jij hebt meegemaakt, nota bene zit je nog zo vreselijk in de medische mallemolen dat ik denk dat je wellicht nog niet eens volop toe komt of bent gekomen aan die mentale verwerking. Stapje voor stapje, waarbij je mag balen (en mopperen en spuien, want geheel terecht!) zoveel als je wilt. Want ook dat hoort erbij, het hoeft niet altijd 'goed' te gaan.
pi_218612961
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Heb jij nog die mogelijkheid gepakt met fysio uit de basis na 20 behandelingen?
:N
  donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:47 #126
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_218612986
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N
Het is eigenlijk gewoon absurd veel om een chronische indicatie te laten 'gelden' :X
pi_218613140
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Het is eigenlijk gewoon absurd veel om een chronische indicatie te laten 'gelden' :X
Ik snap je niet?
Dat je nog zo veel zelf moet betalen?
Ik geloof dat t voor mij toen de moeite niet was.

Heb na de operaties nog wel een stuk of 6 chronisch gekregen (indicatie maar 1 jaar geldig). Maar ja, toen had ik er ook al een hele hoop betaald.
En natuurlijk 20 betaald voor de oedeemtherapie want die chronische indicatie telt verschillende behandelingen na dezelfde oorzaak niet op, nee hoor nee, je moet gewoon eerst 2x 20 zelf dokken.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:03:12 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_218613293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:07 schreef Schanu het volgende:

Ach Troel, er is niks mis met toegeven dat het zwaar is en dat de wijzer dus de negatieve kant uitslaat he :* Er zit geen einddatum aan de verwerking op wat jij hebt meegemaakt, nota bene zit je nog zo vreselijk in de medische mallemolen dat ik denk dat je wellicht nog niet eens volop toe komt of bent gekomen aan die mentale verwerking. Stapje voor stapje, waarbij je mag balen (en mopperen en spuien, want geheel terecht!) zoveel als je wilt. Want ook dat hoort erbij, het hoeft niet altijd 'goed' te gaan.
Maar ondertussen wordt er wel aan alle kanten aan mij getrokken of ik misschien toch kan werken, al is het dan misschien vanuit huis.

SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 augustus 2025 @ 15:19:13 #129
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_218613389
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 14:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik snap je niet?
Dat je nog zo veel zelf moet betalen?
Ik geloof dat t voor mij toen de moeite niet was.

Heb na de operaties nog wel een stuk of 6 chronisch gekregen (indicatie maar 1 jaar geldig). Maar ja, toen had ik er ook al een hele hoop betaald.
En natuurlijk 20 betaald voor de oedeemtherapie want die chronische indicatie telt verschillende behandelingen na dezelfde oorzaak niet op, nee hoor nee, je moet gewoon eerst 2x 20 zelf dokken.
Dat het niet rendabel is, en je het daarom niet hebt gedaan kan ik in komen zeker als je nog meer kosten te maken hebt, zeker als je nog van alles opnoemt.

En Troel, wat een vervelende druk van je werkgever. Alsof wat je hebt al niet veel van je vraagt. Een beetje meer toeschietelijk zijn van je werkgever zou hem/haar sieren.
SPOILER
pi_218613445
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Een jaartje is peanuts is me al verteld. Vooral ook omdat ik hem af en toe wel MOET belasten vanwege de stabiliteit in mijn lichaam omdat mijn linkerbeen nog niet helemaal werkt. Maar voordat mijn been klaar is zijn we al anderhalf jaar verder, dus soit. ofzo.
Als ik jouw stukjes dan weer voorbij zie komen dan blijf ik me verbazen over de impact van zo'n ongeluk. Gewoon je zit op je fiets en een seconde later lig je in de kreukels op het asfalt en dan de nasleep die je ervan hebt in de zin van pijn en tijd en schade (lichamelijk, geestelijk, materieel).
En dan jouw werkgever met zn hete adem in je nek, goed om aan te geven dat die druk absoluut niet helpend is.
Gewoon een :* voor jou!

@Rijstebuiltje, fijn een meedenkende werkgever!
  FOK!fotograaf donderdag 28 augustus 2025 @ 16:55:27 #131
148247 taxibabe
pi_218614337
Meedenkende en meewerkende werkgevers zijn zo fijn! Ik heb mijn verwachtingen wat betreft herstel ook flink bij moeten stellen :( , maar gelukkig kan ik nog steeds volledig thuiswerken (nog niet voor de volle 100%). Maar goed, werkgever heeft ook meer baat bij dat ik thuiswerk dan wanneer ik verplicht naar kantoor zou moeten komen. Dus dat scheelt.
pi_218614829
Elektrische kookplaat kokers, vraagje...
Hebben jullie ook dat hij na een bepaalde tijd uitschakelt omdat hij oververhit raakt?
Ik stond net pannenkoeken te bakken op 2 pitten, na 3 kwartier besloot de kookplaat dat het genoeg was geweest. Gelukkig bijna aan het eind van mijn beslag, maar wat onhandig dit...
Misschien te weinig ventilatie? Er zit een lade met een besteklade onder de kookplaat....
pi_218614976
Hier nog eentje hier die wel loon krijgt maar daar niet voor werkt. Mijn werkgever ondersteunt me volledig, helpt waar mogelijk en ik heb nog nooit druk ervaren op welke manier dan ook.
  donderdag 28 augustus 2025 @ 20:39:43 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_218616519
In eerste instantie was die steun hier ook wel hoor, maar met drie mensen die afscheid nemen snap ik ergens zijn angst ook wel. Maar daar gaat mijn herstel niet sneller door helaas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218616761
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 18:00 schreef Nijna het volgende:
Elektrische kookplaat kokers, vraagje...
Hebben jullie ook dat hij na een bepaalde tijd uitschakelt omdat hij oververhit raakt?
Ik stond net pannenkoeken te bakken op 2 pitten, na 3 kwartier besloot de kookplaat dat het genoeg was geweest. Gelukkig bijna aan het eind van mijn beslag, maar wat onhandig dit...
Misschien te weinig ventilatie? Er zit een lade met een besteklade onder de kookplaat....
Hier geen last van. Heb ook een la onder de kookplaat.
Staat hier wel eens 4 uur aan.

Gister shockwave voor mijn hielspoor. Was best pijnlijk. Gistermiddag geen last maar vanavond weer flink pijn. Nog 2 behandelingen en dan wordt er weer een echo gemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218617002
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 21:01 schreef Vicky het volgende:

[..]
Hier geen last van. Heb ook een la onder de kookplaat.
Staat hier wel eens 4 uur aan.

Gister shockwave voor mijn hielspoor. Was best pijnlijk. Gistermiddag geen last maar vanavond weer flink pijn. Nog 2 behandelingen en dan wordt er weer een echo gemaakt.
Dat is echt wel verschil... heb jij een lade vlak onder de kookplaat? Want hij zit er hier bij ons wel vlak onder, het is zo'n la bovenin de lade zeg maar.

Lijkt me vervelend dat hielspoor...
pi_218617059
Wij hebben een inductieplaat boven een la (een lade in de lade zeg maar) en dat ding is nog nooit uitgegaan. Ook niet na een paar uur sudderen etc. Misschien staat er iets ingesteld van een tijdklok?

Hoe mijn werkgever met verzuim omgaat, moet blijken.
pi_218617085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 21:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat is echt wel verschil... heb jij een lade vlak onder de kookplaat? Want hij zit er hier bij ons wel vlak onder, het is zo'n la bovenin de lade zeg maar.

Lijkt me vervelend dat hielspoor...
Yep, een grote met ingebouwde bestekla
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 28 augustus 2025 @ 21:44:49 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218617110
Wij koken op inductie, binnenlades in de lades onder de kookplaat en hij gaat nooit vanzelf uit. Ook niet na uren sudderen. Maar da's natuurlijk niet zo heet als pannenkoeken bakken.
pi_218618109
Ik ga denk ik de keukenman nog maar eens bellen...
Heb het al een keer eerder gehad, toen we op 5 pitten aan het koken waren.

Maar zo'n fornuis heeft toch geen 5 pitten voor de sier? :N
pi_218618493
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2025 20:39 schreef Troel het volgende:
In eerste instantie was die steun hier ook wel hoor, maar met drie mensen die afscheid nemen snap ik ergens zijn angst ook wel. Maar daar gaat mijn herstel niet sneller door helaas.
Neem echt je tijd. Het zichtbare fysieke trauma herstelt wel (zo goed als kan), maar je brein heeft ook een tik gehad. Een vriendin leek er fysiek ook redelijk af te komen, maar het mentale trauma blijft lang nasudderen. Hoe graag je ook wil, dingen als concentreren kunnen pas weer echt als je brein is hersteld. Dat is alleen niet te zien op een röntgenfoto en ook niet in te gipsen voor herstel.
pi_218618574
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 07:16 schreef Nijna het volgende:
Ik ga denk ik de keukenman nog maar eens bellen...
Heb het al een keer eerder gehad, toen we op 5 pitten aan het koken waren.

Maar zo'n fornuis heeft toch geen 5 pitten voor de sier? :N
Het kan ook zijn dat er een pan oververhit raakt. Dan schakelt de plaat uit om schade te voorkomen. Dat is vooral bij pannen met dunne bodems.
Je kan het testen door van pan te wisselen denk ik.

En wie van jullie gaat broodje Mario overnemen? Want Utrecht zonder kan niet he.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:57:42 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_218618593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 08:54 schreef exode het volgende:

[..]
Het kan ook zijn dat er een pan oververhit raakt. Dan schakelt de plaat uit om schade te voorkomen. Dat is vooral bij pannen met dunne bodems.
Je kan het testen door van pan te wisselen denk ik.

En wie van jullie gaat broodje Mario overnemen? Want Utrecht zonder kan niet he.
Oef, ik had het daar pas met de jongste over. Als ik in Utrecht ben is dat wel dé lunch inderdaad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')