Ik zag laatst dit watergebeuren langskomen. Lijkt me de bom maar ik ben er zelf nooit geweest.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik zoek nog een leuk uitje voor morgen. Vorige week zijn we al naar Ouwehands geweest, dus weer een dierentuin is een beetje veel van hetzelfde. Pretpark en klimpark valt af, want ik durf nergens in en heb hoogtevrees en Simon kennende gaat ie ook alleen nergens in (manlief kan niet mee). Het liefst max 30-40 minuten rijden vanuit de regio Amersfoort/Utrecht.
Musea in deze regio hebben we wel zo'n beetje allemaal gehad (Museumkaart) en bij voorkeur iets buiten vanwege het mooie weer. Iemand tips??
Vanmiddag ga ik met Simon naar een skelterbaan, kan ie daar zijn energie kwijt en kan ik lekker in het zonnetje een boekje lezen.
Ik las in eerste instantie 'Stoma-quapark' en toen 'Stom aquapark'quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zag laatst dit watergebeuren langskomen. Lijkt me de bom maar ik ben er zelf nooit geweest.
https://utrecht.stormaquapark.com/
Nah, ik heb geen andere symptomen.quote:
Magnesium tekort misschien?quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nah, ik heb geen andere symptomen.
Er spint wel van alles door mijn hoofd en ik ben ook wel echt moe. Na een hele tijd comfortabel gelegen te hebben komt de onrust en blijft ik bewegen en draaien.
Stilliggen is ‘onmogelijk’.
Ik draai alleen maar nachten, 3 p/w.quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:07 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Magnesium tekort misschien?
Maar jij werkt ook regelmatig nachtdiensten toch?
Ik hoor wel eens vaker dat dat lastiger wordt naarmate je wat ouder wordt.
Legolandquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:05 schreef exode het volgende:
Zo, we zijn weer thuis, het waren heerlijk weken in Denemarken![]()
Eerst 9 dagen strand en daarna 7 dagen Lego, Lego, Lego in Billund.
B net naar Timmerdorp gebracht, hij had er enorm veel zin in.
En ach Tink, wat hoop ik dat je snel vooruit kan en echt gehoord en geholpen wordt.
Met mij gaat het matig, juist in tijden van rust merk je hoe moe je bent he.
Ja, die andere partij heeft dus al weken niets laten horen terwijl we uiterlijk vandaag uitsluitsel van ze kregen....quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:32 schreef amaranta het volgende:
Het aanrecht werd toch nu door een andere partij opgepakt en ging jij je niet meer mee bemoeien, toch?
Ik weet niet wat je slikt, maar zo'n stof moet ook eerst je systeem bereiken he. Ik heb een bron traag metabolisme, bij mij duurt het makkelijk 3 kwartier voor iets via mijn maag de rest van mijn systeem bereikt. Als ik net gegeten heb kwam dat ook nog wel langer zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:44 schreef vencodark het volgende:
@:Schanu
Wel fijn dat ze toch met je meedenken mbt dat uitje.![]()
Wel beetje onhandig dat ze dan geen tijd voor het gesprek aangeven.![]()
Ik heb trouwens wel ‘slaaptabletjes’ van de Trekpleister, voor een goede nachtrust. Toen ik er 1, na ruim 2 uur wakker gelegen, had ingenomen lag ik nog zeker een half uur of meer wakker.![]()
Dus geen idee of dat wat doet.
Hmm, de gebruiksaanwijzing geeft aan een half uur voor het slapen gaan in te nemen, vandaar.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je slikt, maar zo'n stof moet ook eerst je systeem bereiken he. Ik heb een bron traag metabolisme, bij mij duurt het makkelijk 3 kwartier voor iets via mijn maag de rest van mijn systeem bereikt. Als ik net gegeten heb kwam dat ook nog wel langer zijn.
Dus een half uur klinkt voor mij niet zo gek.
Ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent die dat slecht trekt, daar zit toch niemand op te wachten? En dan ook nog 's nachts iemand (je collega!) om je heen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 15:22 schreef Schanu het volgende:
Nou ik heb HR gesproken en openheid gekregen over dat wat er bekend is over de planning enzo. Alles is inderdaad ramvol gepland (waar ik al bang voor was), van moment van opstaan tot moment van slapen gaan. Maar ze gaan kijken of ik een kamer voor mijzelf alleen zou kunnen krijgen zodat ik in ieder geval dan op kan laden. En of ik wellicht de zaterdag al naar huis kan ipv de zondag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar zit natuurlijk een heel verhaal achter en omheen, maar ik wil eerst alles even laten indalen en laten zakken. Tijdens de vakantie is een hoop duidelijk geworden en mijn verantwoordelijkheidsgevoel die veel te groot is, heeft een paar flinke knauwen gehad.
Maar het geeft me rust dat ik de beslissing genomen heb.
Top, hequote:Op maandag 25 augustus 2025 15:16 schreef vencodark het volgende:
Vorige week de 1e schoolweek gehad en mijn dochter is alweer ziek thuis.
Goeiedag.
Ik begrijp niet dat leerkrachten hun klas zo inrichten dat er kinderen met hun rug naar het Digibord zitten.quote:
Lief compliment, dank je. Het is ook echt heel gezellig bij mij in de klas.quote:Op maandag 25 augustus 2025 17:43 schreef Troel het volgende:
Later als ik reincarneer wil ik graag bij jou in de klas @:amaranta
Als je vier tafels bij elkaar zet, dan zet je ze dus op zo’n manier bij elkaar dat twee kinderen naast elkaar zitten en twee kinderen daar tegenover elkaar. De kinderen die naast elkaar zitten zijn elkaars schoudermaatje. De kinderen die tegenover elkaar zitten zijn elkaars oogmaatje.quote:
Ja, nog steeds.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:50 schreef exode het volgende:
Heb je nog steeds groep 3 amaranta? Hoe bevalt dat?
Verloofde heeft voor het 2e jaar groep 4. Dat vindt Juul hilarisch omdat die ook naar groep 4 gaat. (Andere school)
Verloofde had altijd groep 7 of 8, nu voor het tweede jaar (op haar verzoek) groep 4.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:38 schreef Hupje het volgende:
Ik vond dat ergens handig, dezelfde groep hebben als je kind (je kent de belevingswereld goed), maar ook irritant. Kwamen alle flauwe kleutergrapjes na een dag werken thuis aan de keukentafel ook weer terug
En toen J naar groep 3 ging werd hier thuis gegrapt dat hij wel overging en ik bleef zitten![]()
Is ook goed, een aantal jaar achter elkaar dezelfde groep, dan krijg je het in je vingers en weet je waar je op moet letten. Maar daarna is wisselen ook heel goed. Roest je niet vastquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:47 schreef exode het volgende:
[..]
Verloofde had altijd groep 7 of 8, nu voor het tweede jaar (op haar verzoek) groep 4.
Dit is volgens mij voor het eerst dat ze hetzelfde leerjaar achter elkaar doet en met hetzelfde duo.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:57 schreef Hupje het volgende:
[..]
Is ook goed, een aantal jaar achter elkaar dezelfde groep, dan krijg je het in je vingers en weet je waar je op moet letten. Maar daarna is wisselen ook heel goed. Roest je niet vast(zegt zij die al een miljoenmiljard jaar kleuters doet in allerlei variaties, met maar een paar uitstapjes naar andere groepen)
Die grap heb ik hier thuis ook tig keer gehoord. “Wie is de domste in de klas? De juf want die blijft altijd zitten”.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:38 schreef Hupje het volgende:
Ik vond dat ergens handig, dezelfde groep hebben als je kind (je kent de belevingswereld goed), maar ook irritant. Kwamen alle flauwe kleutergrapjes na een dag werken thuis aan de keukentafel ook weer terug
En toen J naar groep 3 ging werd hier thuis gegrapt dat hij wel overging en ik bleef zitten![]()
Dat ziet er echt heel gaaf uit, maar ik durf echt niet te dromen dat ik zo goed benquote:Op zondag 24 augustus 2025 23:43 schreef livelink het volgende:
@:amsel, een vriend van mij is lid van Starlight Boulevard, een vrij professionele musicalgoep in Utrecht.
Wellicht is dat iets?
Op de school van m'n oudste hebben we een duo dat al honderd jaar samen groep 4 doet. Ze zijn heel verschillend en vullen elkaar daardoor juist heel goed aan, weten precies wat de ander doet in de klas, en kunnen waarschijnlijk ook elkaars gedachten lezen. Werkt perfectquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:05 schreef exode het volgende:
[..]
Dit is volgens mij voor het eerst dat ze hetzelfde leerjaar achter elkaar doet en met hetzelfde duo.
Wat zijn dat? was al gevraagdquote:Op maandag 25 augustus 2025 17:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat leerkrachten hun klas zo inrichten dat er kinderen met hun rug naar het Digibord zitten.
Dat is voor geen enkel kind fijn.
Ik begin in groep 3 sowieso in 2tallen. Allemaal richting het digibord. Op de eerste plaats omdat ook daar de letterkaarten hangen. En ook om het werken van links rechts goed te leren.
Daarna in groepjes van 4 en altijd vanuit de theorie achter coöperatief werken. Dat wil zeggen dat elk kind een oogmaatje en een schoudermaatje heeft.
De kopse?quote:Geen tafels op de kop z’n kant en sowieso nooit iemand met z’n rug naar het bord.
In Utrecht had je jaren geleden, misschien nu ook nog wel via het huis van de kunsten ook groepen waar je het musicalvak kon leren. Ik heb zelf via die weg fotos gemaakt van zulke groepenquote:Op maandag 25 augustus 2025 22:08 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dat ziet er echt heel gaaf uit, maar ik durf echt niet te dromen dat ik zo goed benEn ik kan denk ik niet de commitment geven die nodig is voor zulke producties, daar is het gezinsleven nog wat te onstuimig voor. Maar ik ga ze wel onthouden! Voor ooit misschien
Hahaha ja. Laten we het maar op een soort van autocorrectie houden.quote:Op maandag 25 augustus 2025 22:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat zijn dat? was al gevraagd
[..]
De kopse?
Wat is een deelschool?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 08:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon zag op tegen zn nieuwe deelschool met allemaal nieuwe docenten. Tot dochter de namen hoorde en zei dat die, die en vooral die en die toch wel heel leuk waren toen zij nog op school zatZijn klas echter... We gaan het zien, donderdag hoeft ie pas.
Verdeling van de niveaus en onder/bovenbouw.quote:
Dat laatstequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:01 schreef Tink89 het volgende:
Nou snap ik het nog niet Mush (en ik werk nb in een gigantische onderwijsorganisatie). De term deelschool kan van alles betekenen....
Bedoel je zijn afdeling binnen een grotere school?
Oeps. Paar weekjes Brinta eten danquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Jiieehaaa voor de Quooker exode![]()
Ik heb een zwaar gekneusde voortandDankzij een pizzakorst
Is een foto gemaakt maar er is gelukkig geen beschadiging van de wortel. Moet wel die tand ontzien en als het erger wordt, (waar de tandarts niet vanuit gaat) en gaat kloppen en pijn gaat doen, moet ik bellen.
En let wel, dit was een bestelde pizza dus niet dat ik niet kan pizzabakken ofzo![]()
*Schrapt pizza van menu
Grappig, Kevin kwam vorig jaar thuis met de mededeling dat pietje zijn schoudermaatje was en Jantje zijn oogmaatje en ook soms zijn schoudermaatje. Ik wist niet wat ie bedoelde maar nu welquote:Op maandag 25 augustus 2025 17:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als je vier tafels bij elkaar zet, dan zet je ze dus op zo’n manier bij elkaar dat twee kinderen naast elkaar zitten en twee kinderen daar tegenover elkaar. De kinderen die naast elkaar zitten zijn elkaars schoudermaatje. De kinderen die tegenover elkaar zitten zijn elkaars oogmaatje.
Edit: zo dus
https://juffie.com/wp-con(...)16.37.03-281x300.png
Man, man, man. Ik BUIG voor mensen met jouw discipline op dit gebied.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:22 schreef Hupje het volgende:
Ik maakte een fotoboekje van de zomervakantie en wilde deze gaan bestellen. Kom ik erachter dat ik van de vorige drie vakanties daarvoor (2x zomer, 1x mei) ook boeken mis. Ga ik kijken, blijk ik het boekje van de meivakantie gewoon af te hebben, maar nooit besteld. De ene zomervakantie was een bestand met alleen een kaft en aan de andere was ik nooit begonnen![]()
En dat terwijl ik elk halfjaar het fotoboek van J aanvul (dat boek loopt van groep 1 t/m groep 8, dus mag ik aan het eind van dit schooljaar ook bestellen, wat gaat de tijd hard!)Toch iets minder gestructureerd dan ik dacht, haha.
Ik moet zeggen, ik zet het in de agenda zodat ik het niet vergeetquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Man, man, man. Ik BUIG voor mensen met jouw discipline op dit gebied.![]()
Nou dat!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Man, man, man. Ik BUIG voor mensen met jouw discipline op dit gebied.![]()
Mijn kinderen krijgen een harde schijf. Succes ermee.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, ik zet het in de agenda zodat ik het niet vergeetMijn moeder heeft een poos fotoboeken van mij bijgehouden, maar ergens is er een gat van een paar jaar. Dat vond ik als kind jammer, dus ik nam me voor om het bij te houden. Als baby elke maand, als dreumes/peuter elke 3 maanden en als schoolkind elk half jaar even kijken wat de moeite waard is voor het fotoboek. Het valt me mee.
Maar kennelijk vallen de vakantie foto's buiten die routine
Yes!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:14 schreef amaranta het volgende:
Bizar verhaal Exode. Maar heb je je ziekgemeld?
Goedzo!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef exode het volgende:
[..]
Yes!
Dus alle tijd om dit soort telefoongesprekken te voeren
Het voelt heeeeel raar en onwennig en onrustig.
Gatver, pap. Ik heb 2 voortanden, hap gewoon scheefquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oeps. Paar weekjes Brinta eten dan
Wat een slechte soap exode!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:37 schreef exode het volgende:
Echt, het is een soap hier, kreeg ik bericht dat de eigenaar van de aanrechtbladen leverancier vrijdag langskomt en het meteen oplost.
Dus ik vraag wat hij precies komt oplossen en hoe hij het dan gaat oplossen. Het is een tovenaar denk ik, want hij komt de vlekken wegpoetsen. Long story short, ik word morgen gebeld. En ik ben niet een beetje pissig maar pisnijdig. Er komt helemaal niet meer vlekken wegpoetsen. Eikels.
Dus toen ging ik door naar een volgend probleem, een aantal maanden geleden is bij ons de gas aansluiting vervangen, dat deden ze in het hele dorp in batches. Bleek allemaal ingewikkeld en ze hebben een nieuwe doorgang door onze fundering naar de kelderkast moeten boren. Sindsdien ruikt het na een paar dagen regen muf in de kelderkast. Niet meteen een link gelegd. 1 dag voor we op vakantie gingen was de geur echt heel erg dus ik ben maar eens gaan zoeken in de kelderkast, bleek de muur om de gasleiding heen vochtig te zijn en er zat schimmel omheen. Ze zijn gewoon vergeten waterkering aan te brengen.
Dus ik contact opgenomen met Stedin die heel laks reageerden maar ineens in de paniek stand gingen toen ik foto's stuurde. Ik moest meteen de storingsdienst bellen want dit was niet goed.
Ja vriend, ik ga morgen heel vroeg op vakantie, als ze vandaag langs kunnen komen prima, maar anders wordt het na de vakantie. Echt hele discussies gehad, uiteindelijk was de conclusie dat ons huis niet zou ontploffen binnen 2 weken en ik na onze vakantie meteen contact moest opnemen met het spoed storingsnummer.
Heel eerlijk, gisteren totaal vergeten, dus ik bel vandaag. Die man was zwaar geirriteerd want dat nummer was alleen voor gaslekken. Ja sorry, jouw collega gaf me de opdracht. Werd ik doorgeschakeld naar de gewone klantenservice.
Dat was by far het vreemdste gesprek wat ik ooit met een klantenservice heb gehad.
Of de muffe geur niet ergens vandaan kwam?
Of het echt nat is?
Is het wel echt een gasleiding?
Zijn ze wel echt langs geweest?
De uitkomst is dat ze de werkzaamheden niet terug kunnen vinden en dat ze een mail met foto's gaan sturen naar alle uitvoerders in de regio en dat er misschien iemand langskomt in de komende 5 dagen.
Het gesprek daarna werd van mijn kant een stuk minder vriendelijk, het is deel van mijn werk om aan de andere kant te zitten, de schade veroorzakende kant, ik ken onze rechten en de kosten.
Met je 'hoe ziet de leiding eruit?'.
Jaja, echt leuk die werkmannen die er een potje (haha) van maken.
Ik maak zelfs nooit foto's.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:36 schreef Tink89 het volgende:
Het houdt niet op exode, pffft
Gefeliciteerd!
En goed bezig met de fotoboeken. Ik heb er nul komma nul gemaakt. Zelfs ons trouwalbum niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@exode, jij ook sterkte vandaag
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ga straks lunchen met zoon en heel hard hopen dat kleinzoon nummer 2 niet vandaag geboren wordt.KnuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Exode, jij ook sterkte vandaagWerewolf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte vandaag![]()
Ik kan gelukkig vandaag al terecht bij de tandarts. Hing ook stipt om 8.00 aan de telefoon.
Foto’s maak ik best veel. Albums, helemaal geen.
We hebben in de cloud een paar gedeelde vakantie albums staan met het gezin. En verder stuur ik ze regelmatig een fotootje door. Maar zelfs geen baby-albums![]()
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ga straks lunchen met zoon en heel hard hopen dat kleinzoon nummer 2 niet vandaag geboren wordt.Lief Mush, blijft een waardeloze dag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Exode, jij ook sterkte vandaag
Extra knuffel voor jou.
Zelfs dat is er bij ons niet van gekomen. Dat blijft tot nu toe ook bij een digitaal album.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:52 schreef Pinnenmutske het volgende:
Wij laten albums maken van onze reizen naar Zuid Afrika
Pff, ik vond onze 2000 al veel, daar ben ik al een paar avonden mee zoet geweest (ook omdat je na 1 a 2 uur geen foto meer kan zien…). En dat was met al na een eerste kritische selectie op de telefoon.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:49 schreef Vicky het volgende:
Fotoalbums... ik loop zo'n 20 jaar achter.
Afgelopen vakantie hebben we wheel veel foto's gemaakt. Heb nu mijn telefoon, de telefoon van M en ze camera van T al leeg. Daarnaast alle foto's van de fotografen in Disney gedownload. Moet de telefoons van A en T nog maar zit al op 5500+ foto's
De mooiste foto's willen we op van die hexagon dingen laten printen en dan een collage boven de eettafel maken.
Ik heb samsung gedoe. Wasmachine voor de 4e keer zelfde probleem. Afgelopen vrijdag is er nog een monteur geweest.
Van de tv laat de toplaag los. Samsung gaat m niet maken, we mogen een nieuwe tv uitzoeken.
De HDMI aansluiting van de soundbar is kapot. Die wordt vrijdag opgehaald.
Gelukkig allemaal verzekeringswerk, maar leuk is anders.
Straks gelukkig weer naar de fysio want die hielspoor wil niet weg ook niet zo gek... ruim 389000 stappen gezet Afgelopen vakantie.. dat is meer dan 250km.
Moet sws gaan filteren want zitten heel veel dubbele foto's tussen 🤣🤣quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Pff, ik vond onze 2000 al veel, daar ben ik al een paar avonden mee zoet geweest (ook omdat je na 1 a 2 uur geen foto meer kan zien…). En dat was met al na een eerste kritische selectie op de telefoon.
Ik zou je kinderen zelf hun foto’s laten uitzoeken, daar zijn ze oud genoeg voor en scheelt jou een pak werk. Dan hoef je bij het samenvoegen van alle foto’s alleen nog dubbelen eruit te filteren
En ouderwets foto's printen en zelf plakken of in hoesjes schuiven?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:40 schreef Troel het volgende:
Ik ben ooit begonnen aan fotoboeken, maar toen werd de software anders en dat wat we hadden is deels niet mee gekomen. Dus wat al eerder gezegd is: harde schijf meegeven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:42 schreef Schanu het volgende:
Even heel random een medisch vraagstuk in de spoiler
Misschien heb je wel een wervel verschoven of je stuitbeen en trekt dat door naar je lies. Ik zou toch investeren in een en fysio bezoekjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Vicky, hielspoor is ook kut. Ik kreeg er last van na de operatie van bovenstaande omdat ik anders ging lopen. Dat, met plavuizen op de vloer is een kutcombi. Mijn fysio heeft een aantal keer mn hiel flink gemasseerd (hel!) en ik loop niet meer op blote voeten. Ben er nu al een tijdje vanaf. Succes!
Nog een kleine 4,5 uur en dan is deze dag ook weer voorbij.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Hoe gaat het verder met jou?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:26 schreef Troel het volgende:
Pijn in de lies was bij mij perswee. Aan mij heb je dus niets denk ik.
Overigens zou ik beginnen bij fysio en niet bij podotherapeut omdat je bij de laatste het onderzoeksgebied al bij voorbaat verkleint waar de fysio nog naar je hele lijf kijkt.quote:Het belangrijkste verschil tussen een podoloog en een podotherapeut is de opleiding en de bescherming van de titel. Een podotherapeut heeft een wettelijk beschermde, vierjarige HBO-opleiding gevolgd en is geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici. Een podoloog heeft geen specifieke opleidingseis; de titel is niet beschermd en iedereen mag zich podoloog noemen, wat leidt tot variërende kennisniveaus en een focus op de handelingspraktijk. Hierdoor behandelt een podotherapeut een breder scala aan complexe klachten, waaronder diabetes en reuma, terwijl een podoloog zich meer richt op lichte voet- en nagelproblemen en het aanmeten van zolen
Ik heb sinds een jaartje ook inlegzooltjes, aangemeten door een podotherapeut. Ik krijg dat helaas niet vergoed (het is alleen hiervoor denk ik ook wel duur om over te stappen op een uitgebreider pakket). De verwachting is dat je ongeveer elke 2 jaar nieuwe zooltjes nodig hebt. Nieuwprijs is (bij mij iig) ca. ¤450. Ik had vooral klachten in mijn voet zelf. Het was enorm wennen om op de zooltjes te lopen, maar nu voel ik echt verschil als ik een dagje op sandalen loop (waar de zooltjes niet in kunnen).quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:18 schreef Schanu het volgende:
Thanks voor de adviezen, een podoloog had ik nooit aan gedacht! Ik ga dan toch maar een keer informeren naar een goede podoloog/fysio in de buurt, en dan misschien mijn zorgverzekering voor volgend jaar alvast aanpassen zodat ik wat meer behandelingen in mijn pakket heb
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 05:24 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Hoe gaat het verder met jou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Misschien dat ze dat bij kinderen meer doen, of ik heb alleen maar slechte gehad, dan kan ook.. Ik heb sinds mijn 18e steunzolen van een stuk of 4/5 verschillende plekken en die van mij hebben nog nooit contact gehad met mijn fysioquote:Op donderdag 28 augustus 2025 09:22 schreef exode het volgende:
Een beetje therapeut (podo of fysio) werkt met andere disciplines samen. De podotherapeut van B heeft contact met zijn fysiotherapeut en andersom. We zijn bij hem bij de fysio gestart en die koppelde ons aan de podo.
Een jaartje is peanuts is me al verteld. Vooral ook omdat ik hem af en toe wel MOET belasten vanwege de stabiliteit in mijn lichaam omdat mijn linkerbeen nog niet helemaal werkt. Maar voordat mijn been klaar is zijn we al anderhalf jaar verder, dus soit. ofzo.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:41 schreef Nijna het volgende:
@:Schanu ik zou toch eerst naar de fysio gaan denk ik. En van daar verder. Vervelend als je zoveel last hebt en zeker nu het meer is geworden! Of eerst naar de huisarts kan ook.
Mijn zooltjes zijn iets van 175 euro en die pastte ze dan elk jaar aan. Krijg van de verzekering 100 euro. Maar ze is met de noorderzon vertrokken (nogal vaag), kreeg wel een bericht van een bedrijf wat het nu heeft overgenomen, niet van haarzelf. Maar ik weet nog niet of ik daar nu heen ga of dat ik het elders ga zoeken.
@:Troel, een frozen shoulder is kut. Heeft mijn man ook gehad (zonder echt duidelijke oorzaak), is hij best een tijdje zoet mee geweest, maar ik moet zeggen dat het intussen wel een heel stuk beter is. De pijn werd na een paar maanden beter, de bewegingsbeperking duurde een stuk langer. Ik denk dat hij er wel ruim een jaar zoet mee is geweest (niet om je te ontmoedigen, maar het kan dus best lang duren)
Intussen gaat het best wel goed weer, nog enige beperking, maar die beperkt hem niet echt meer gelukkig.
Slecht. De mijne had zelfs contact met de pedicure!quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Misschien dat ze dat bij kinderen meer doen, of ik heb alleen maar slechte gehad, dan kan ook.. Ik heb sinds mijn 18e steunzolen van een stuk of 4/5 verschillende plekken en die van mij hebben nog nooit contact gehad met mijn fysio![]()
Heel slecht, juist als je allemaal je eigen specialisme hebt, is overleg met andere takken van sport zo belangrijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Slecht. De mijne had zelfs contact met de pedicure!
Heb jij nog die mogelijkheid gepakt met fysio uit de basis na 20 behandelingen?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:59 schreef Vanyel het volgende:
In mijn ervaring valt een jaar hartstikke mee als het om een frozen shoulder gaat
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Heb jij nog die mogelijkheid gepakt met fysio uit de basis na 20 behandelingen?
Het is eigenlijk gewoon absurd veel om een chronische indicatie te laten 'gelden'quote:
Ik snap je niet?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Het is eigenlijk gewoon absurd veel om een chronische indicatie te laten 'gelden'
Maar ondertussen wordt er wel aan alle kanten aan mij getrokken of ik misschien toch kan werken, al is het dan misschien vanuit huis.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:07 schreef Schanu het volgende:
Ach Troel, er is niks mis met toegeven dat het zwaar is en dat de wijzer dus de negatieve kant uitslaat heEr zit geen einddatum aan de verwerking op wat jij hebt meegemaakt, nota bene zit je nog zo vreselijk in de medische mallemolen dat ik denk dat je wellicht nog niet eens volop toe komt of bent gekomen aan die mentale verwerking. Stapje voor stapje, waarbij je mag balen (en mopperen en spuien, want geheel terecht!) zoveel als je wilt. Want ook dat hoort erbij, het hoeft niet altijd 'goed' te gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dat het niet rendabel is, en je het daarom niet hebt gedaan kan ik in komen zeker als je nog meer kosten te maken hebt, zeker als je nog van alles opnoemt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap je niet?
Dat je nog zo veel zelf moet betalen?
Ik geloof dat t voor mij toen de moeite niet was.
Heb na de operaties nog wel een stuk of 6 chronisch gekregen (indicatie maar 1 jaar geldig). Maar ja, toen had ik er ook al een hele hoop betaald.
En natuurlijk 20 betaald voor de oedeemtherapie want die chronische indicatie telt verschillende behandelingen na dezelfde oorzaak niet op, nee hoor nee, je moet gewoon eerst 2x 20 zelf dokken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
Als ik jouw stukjes dan weer voorbij zie komen dan blijf ik me verbazen over de impact van zo'n ongeluk. Gewoon je zit op je fiets en een seconde later lig je in de kreukels op het asfalt en dan de nasleep die je ervan hebt in de zin van pijn en tijd en schade (lichamelijk, geestelijk, materieel).quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Een jaartje is peanuts is me al verteld. Vooral ook omdat ik hem af en toe wel MOET belasten vanwege de stabiliteit in mijn lichaam omdat mijn linkerbeen nog niet helemaal werkt. Maar voordat mijn been klaar is zijn we al anderhalf jaar verder, dus soit. ofzo.
Hier geen last van. Heb ook een la onder de kookplaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 18:00 schreef Nijna het volgende:
Elektrische kookplaat kokers, vraagje...
Hebben jullie ook dat hij na een bepaalde tijd uitschakelt omdat hij oververhit raakt?
Ik stond net pannenkoeken te bakken op 2 pitten, na 3 kwartier besloot de kookplaat dat het genoeg was geweest. Gelukkig bijna aan het eind van mijn beslag, maar wat onhandig dit...
Misschien te weinig ventilatie? Er zit een lade met een besteklade onder de kookplaat....
Dat is echt wel verschil... heb jij een lade vlak onder de kookplaat? Want hij zit er hier bij ons wel vlak onder, het is zo'n la bovenin de lade zeg maar.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 21:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hier geen last van. Heb ook een la onder de kookplaat.
Staat hier wel eens 4 uur aan.
Gister shockwave voor mijn hielspoor. Was best pijnlijk. Gistermiddag geen last maar vanavond weer flink pijn. Nog 2 behandelingen en dan wordt er weer een echo gemaakt.
Yep, een grote met ingebouwde besteklaquote:Op donderdag 28 augustus 2025 21:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat is echt wel verschil... heb jij een lade vlak onder de kookplaat? Want hij zit er hier bij ons wel vlak onder, het is zo'n la bovenin de lade zeg maar.
Lijkt me vervelend dat hielspoor...
Neem echt je tijd. Het zichtbare fysieke trauma herstelt wel (zo goed als kan), maar je brein heeft ook een tik gehad. Een vriendin leek er fysiek ook redelijk af te komen, maar het mentale trauma blijft lang nasudderen. Hoe graag je ook wil, dingen als concentreren kunnen pas weer echt als je brein is hersteld. Dat is alleen niet te zien op een röntgenfoto en ook niet in te gipsen voor herstel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 20:39 schreef Troel het volgende:
In eerste instantie was die steun hier ook wel hoor, maar met drie mensen die afscheid nemen snap ik ergens zijn angst ook wel. Maar daar gaat mijn herstel niet sneller door helaas.
Het kan ook zijn dat er een pan oververhit raakt. Dan schakelt de plaat uit om schade te voorkomen. Dat is vooral bij pannen met dunne bodems.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 07:16 schreef Nijna het volgende:
Ik ga denk ik de keukenman nog maar eens bellen...
Heb het al een keer eerder gehad, toen we op 5 pitten aan het koken waren.
Maar zo'n fornuis heeft toch geen 5 pitten voor de sier?
Oef, ik had het daar pas met de jongste over. Als ik in Utrecht ben is dat wel dé lunch inderdaad.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:54 schreef exode het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat er een pan oververhit raakt. Dan schakelt de plaat uit om schade te voorkomen. Dat is vooral bij pannen met dunne bodems.
Je kan het testen door van pan te wisselen denk ik.
En wie van jullie gaat broodje Mario overnemen? Want Utrecht zonder kan niet he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |