Ik zag laatst dit watergebeuren langskomen. Lijkt me de bom maar ik ben er zelf nooit geweest.quote:Op zondag 24 augustus 2025 11:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik zoek nog een leuk uitje voor morgen. Vorige week zijn we al naar Ouwehands geweest, dus weer een dierentuin is een beetje veel van hetzelfde. Pretpark en klimpark valt af, want ik durf nergens in en heb hoogtevrees en Simon kennende gaat ie ook alleen nergens in (manlief kan niet mee). Het liefst max 30-40 minuten rijden vanuit de regio Amersfoort/Utrecht.
Musea in deze regio hebben we wel zo'n beetje allemaal gehad (Museumkaart) en bij voorkeur iets buiten vanwege het mooie weer. Iemand tips??
Vanmiddag ga ik met Simon naar een skelterbaan, kan ie daar zijn energie kwijt en kan ik lekker in het zonnetje een boekje lezen.
Ik las in eerste instantie 'Stoma-quapark' en toen 'Stom aquapark'quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zag laatst dit watergebeuren langskomen. Lijkt me de bom maar ik ben er zelf nooit geweest.
https://utrecht.stormaquapark.com/
Nah, ik heb geen andere symptomen.quote:
Magnesium tekort misschien?quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nah, ik heb geen andere symptomen.
Er spint wel van alles door mijn hoofd en ik ben ook wel echt moe. Na een hele tijd comfortabel gelegen te hebben komt de onrust en blijft ik bewegen en draaien.
Stilliggen is ‘onmogelijk’.
Ik draai alleen maar nachten, 3 p/w.quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:07 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Magnesium tekort misschien?
Maar jij werkt ook regelmatig nachtdiensten toch?
Ik hoor wel eens vaker dat dat lastiger wordt naarmate je wat ouder wordt.
Legolandquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:05 schreef exode het volgende:
Zo, we zijn weer thuis, het waren heerlijk weken in Denemarken![]()
Eerst 9 dagen strand en daarna 7 dagen Lego, Lego, Lego in Billund.
B net naar Timmerdorp gebracht, hij had er enorm veel zin in.
En ach Tink, wat hoop ik dat je snel vooruit kan en echt gehoord en geholpen wordt.
Met mij gaat het matig, juist in tijden van rust merk je hoe moe je bent he.
Ja, die andere partij heeft dus al weken niets laten horen terwijl we uiterlijk vandaag uitsluitsel van ze kregen....quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:32 schreef amaranta het volgende:
Het aanrecht werd toch nu door een andere partij opgepakt en ging jij je niet meer mee bemoeien, toch?
Ik weet niet wat je slikt, maar zo'n stof moet ook eerst je systeem bereiken he. Ik heb een bron traag metabolisme, bij mij duurt het makkelijk 3 kwartier voor iets via mijn maag de rest van mijn systeem bereikt. Als ik net gegeten heb kwam dat ook nog wel langer zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:44 schreef vencodark het volgende:
@:Schanu
Wel fijn dat ze toch met je meedenken mbt dat uitje.![]()
Wel beetje onhandig dat ze dan geen tijd voor het gesprek aangeven.![]()
Ik heb trouwens wel ‘slaaptabletjes’ van de Trekpleister, voor een goede nachtrust. Toen ik er 1, na ruim 2 uur wakker gelegen, had ingenomen lag ik nog zeker een half uur of meer wakker.![]()
Dus geen idee of dat wat doet.
Hmm, de gebruiksaanwijzing geeft aan een half uur voor het slapen gaan in te nemen, vandaar.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je slikt, maar zo'n stof moet ook eerst je systeem bereiken he. Ik heb een bron traag metabolisme, bij mij duurt het makkelijk 3 kwartier voor iets via mijn maag de rest van mijn systeem bereikt. Als ik net gegeten heb kwam dat ook nog wel langer zijn.
Dus een half uur klinkt voor mij niet zo gek.
Ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent die dat slecht trekt, daar zit toch niemand op te wachten? En dan ook nog 's nachts iemand (je collega!) om je heen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 15:22 schreef Schanu het volgende:
Nou ik heb HR gesproken en openheid gekregen over dat wat er bekend is over de planning enzo. Alles is inderdaad ramvol gepland (waar ik al bang voor was), van moment van opstaan tot moment van slapen gaan. Maar ze gaan kijken of ik een kamer voor mijzelf alleen zou kunnen krijgen zodat ik in ieder geval dan op kan laden. En of ik wellicht de zaterdag al naar huis kan ipv de zondag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar zit natuurlijk een heel verhaal achter en omheen, maar ik wil eerst alles even laten indalen en laten zakken. Tijdens de vakantie is een hoop duidelijk geworden en mijn verantwoordelijkheidsgevoel die veel te groot is, heeft een paar flinke knauwen gehad.
Maar het geeft me rust dat ik de beslissing genomen heb.
Top, hequote:Op maandag 25 augustus 2025 15:16 schreef vencodark het volgende:
Vorige week de 1e schoolweek gehad en mijn dochter is alweer ziek thuis.
Goeiedag.
Ik begrijp niet dat leerkrachten hun klas zo inrichten dat er kinderen met hun rug naar het Digibord zitten.quote:
Lief compliment, dank je. Het is ook echt heel gezellig bij mij in de klas.quote:Op maandag 25 augustus 2025 17:43 schreef Troel het volgende:
Later als ik reincarneer wil ik graag bij jou in de klas @:amaranta
Als je vier tafels bij elkaar zet, dan zet je ze dus op zo’n manier bij elkaar dat twee kinderen naast elkaar zitten en twee kinderen daar tegenover elkaar. De kinderen die naast elkaar zitten zijn elkaars schoudermaatje. De kinderen die tegenover elkaar zitten zijn elkaars oogmaatje.quote:
Ja, nog steeds.quote:Op maandag 25 augustus 2025 18:50 schreef exode het volgende:
Heb je nog steeds groep 3 amaranta? Hoe bevalt dat?
Verloofde heeft voor het 2e jaar groep 4. Dat vindt Juul hilarisch omdat die ook naar groep 4 gaat. (Andere school)
Verloofde had altijd groep 7 of 8, nu voor het tweede jaar (op haar verzoek) groep 4.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:38 schreef Hupje het volgende:
Ik vond dat ergens handig, dezelfde groep hebben als je kind (je kent de belevingswereld goed), maar ook irritant. Kwamen alle flauwe kleutergrapjes na een dag werken thuis aan de keukentafel ook weer terug
En toen J naar groep 3 ging werd hier thuis gegrapt dat hij wel overging en ik bleef zitten![]()
Is ook goed, een aantal jaar achter elkaar dezelfde groep, dan krijg je het in je vingers en weet je waar je op moet letten. Maar daarna is wisselen ook heel goed. Roest je niet vastquote:Op maandag 25 augustus 2025 20:47 schreef exode het volgende:
[..]
Verloofde had altijd groep 7 of 8, nu voor het tweede jaar (op haar verzoek) groep 4.
Dit is volgens mij voor het eerst dat ze hetzelfde leerjaar achter elkaar doet en met hetzelfde duo.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:57 schreef Hupje het volgende:
[..]
Is ook goed, een aantal jaar achter elkaar dezelfde groep, dan krijg je het in je vingers en weet je waar je op moet letten. Maar daarna is wisselen ook heel goed. Roest je niet vast(zegt zij die al een miljoenmiljard jaar kleuters doet in allerlei variaties, met maar een paar uitstapjes naar andere groepen)
Die grap heb ik hier thuis ook tig keer gehoord. “Wie is de domste in de klas? De juf want die blijft altijd zitten”.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:38 schreef Hupje het volgende:
Ik vond dat ergens handig, dezelfde groep hebben als je kind (je kent de belevingswereld goed), maar ook irritant. Kwamen alle flauwe kleutergrapjes na een dag werken thuis aan de keukentafel ook weer terug
En toen J naar groep 3 ging werd hier thuis gegrapt dat hij wel overging en ik bleef zitten![]()
Dat ziet er echt heel gaaf uit, maar ik durf echt niet te dromen dat ik zo goed benquote:Op zondag 24 augustus 2025 23:43 schreef livelink het volgende:
@:amsel, een vriend van mij is lid van Starlight Boulevard, een vrij professionele musicalgoep in Utrecht.
Wellicht is dat iets?
Op de school van m'n oudste hebben we een duo dat al honderd jaar samen groep 4 doet. Ze zijn heel verschillend en vullen elkaar daardoor juist heel goed aan, weten precies wat de ander doet in de klas, en kunnen waarschijnlijk ook elkaars gedachten lezen. Werkt perfectquote:Op maandag 25 augustus 2025 21:05 schreef exode het volgende:
[..]
Dit is volgens mij voor het eerst dat ze hetzelfde leerjaar achter elkaar doet en met hetzelfde duo.
Wat zijn dat? was al gevraagdquote:Op maandag 25 augustus 2025 17:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat leerkrachten hun klas zo inrichten dat er kinderen met hun rug naar het Digibord zitten.
Dat is voor geen enkel kind fijn.
Ik begin in groep 3 sowieso in 2tallen. Allemaal richting het digibord. Op de eerste plaats omdat ook daar de letterkaarten hangen. En ook om het werken van links rechts goed te leren.
Daarna in groepjes van 4 en altijd vanuit de theorie achter coöperatief werken. Dat wil zeggen dat elk kind een oogmaatje en een schoudermaatje heeft.
De kopse?quote:Geen tafels op de kop z’n kant en sowieso nooit iemand met z’n rug naar het bord.
In Utrecht had je jaren geleden, misschien nu ook nog wel via het huis van de kunsten ook groepen waar je het musicalvak kon leren. Ik heb zelf via die weg fotos gemaakt van zulke groepenquote:Op maandag 25 augustus 2025 22:08 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dat ziet er echt heel gaaf uit, maar ik durf echt niet te dromen dat ik zo goed benEn ik kan denk ik niet de commitment geven die nodig is voor zulke producties, daar is het gezinsleven nog wat te onstuimig voor. Maar ik ga ze wel onthouden! Voor ooit misschien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |