Klinkt alsof NSC meer fans heeft in het Midden-Oosten dan in Nederland.quote:Hamas juicht aftreden Veldkamp toe: ’Moedige en morele daad’
AMSTERDAM - Hamas heeft lof uitgesproken voor het aftreden van de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Caspar Veldkamp en meerdere andere bewindspersonen. De Palestijnse beweging noemde hun vertrek „een moedige en morele houding” tegenover de oorlog in Gaza, meldt de Arabische nieuwszender Al Jazeera.
Volgens Hamas weerspiegelt het besluit van de ministers „humanitaire waarden” te midden van wat zij omschrijven als „de oorlog van uitroeiing en hongersnood” tegen de bevolking in de Gazastrook. Het aftreden zou „een krachtig signaal afgeven over de noodzaak tot actie en een einde aan de fascistische agressie tegen onschuldige burgers”.
Hamas prijst besluit Veldkamp
Veldkamp stapte op 22 augustus op, nadat zijn coalitiepartners weigerden steun te verlenen aan nieuwe sancties tegen Israël. De bewindsman vond die sancties noodzakelijk vanwege de humanitaire situatie in Gaza en het beleid op de Westelijke Jordaanoever. Het is opmerkelijk dat Hamas zo expliciet buitenlandse politici prijst, temeer omdat Nederland traditioneel een nauwe bondgenoot is van Israël.
Op Arabische sociale media wordt Veldkamp eveneens geprezen. Al Jazeera citeert bloggers die spreken van een „historisch” besluit dat „in het collectieve geheugen gegrift zal blijven”. Sommigen pleiten zelfs voor een Nobelprijs voor de Vrede voor de Nederlandse ministers, als erkenning voor hun „eervolle standpunten ter ondersteuning van rechtvaardigheid en mensenrechten”.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-daad/85598917.html
Ook wel heel eng.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Klinkt alsof NSC meer fans heeft in het Midden-Oosten dan in Nederland.
Maar wel opmerkelijk dat een terreurorganisatie zo goed op de hoogte is van de Nederlandse politiek.
Mwah, die hebben ook gewoon internettoegang en kunnen gewoon op Wikipedia enzo kijkenquote:
Dat is gezien de huidige peilingen niet zo onlogisch.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, de Palestijnen terroristen en hun adepten zijn natuurlijk bij elke Westerse regering gebaat die geen harde vuist maakt jegens hun aanhoudende terreur en zich volledig achter Israël staat. We zien helaas zelfs menig Westers land dat volop de kant van de Palestijnen kiest en een Palestijnse staat gaat erkennen wat Hamas ziet als een resultaat van 7 oktober 2023.
De realiteit is dan ook dat meteen na die zeer brute aanslagen, het Westen de volledige handen af had moeten trekken van de zogeheten 'Palestijnse zaak'. De Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook had moeten erkennen als Israëlisch gebied en stoppen met miljarden te stoppen in de zakken van corrupte terroristenleiders.
Laat deze mensen het maar eens helemaal zelf uitzoeken, zonder enige vorm van hulp. Dan kan men eens stevig nadenken over het eigen gedrag in de afgelopen decennia, waar terreur, antisemitisme, martelaarschap en nota bene ook anti-Westerse sentimenten de boventoon hebben gevoerd.
Israël is hier natuurlijk de aangevallen partij en tevens onze bondgenoot. Tenzij jij aan de kant van Hamas en dienst adepten wilt staan natuurlijk, maar dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:37 schreef Cupfighter het volgende:
Laat het westen maar de handen af trekken van Israel en het uitzoeken zonder hulp
Ik ben niet voor Hamas omdat ik kritiek heb op Israel, de westerse wereld zou zich terug moeten trekken bij dit conflict wat al veel Langer duurt dan de genoemde 6 Oktoberquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is hier natuurlijk de aangevallen partij en tevens onze bondgenoot. Tenzij jij aan de kant van Hamas en dienst adepten wilt staan natuurlijk, maar dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Het zegt wel iets over hoe goed hun propagandamachine werkt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, die hebben ook gewoon internettoegang en kunnen gewoon op Wikipedia enzo kijken
Dit had ik 40 jaar geleden iets enger gevonden.
Dat klopt. Het conflict speelt inderdaad al veel langer dan de aanslagen 7 oktober 2023 en bijna iedere keer zijn de Palestijnen de aanleiding geweest. Je hoeft zeker niet voor Hamas te zijn natuurlijk, maar als je alleen naar Israël wijst en zelfs stelt dat het Westen een bondgenoot moeten laten schieten kan het natuurlijk wel de indruk wekken dat je voor de andere partij kiest.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben niet voor Hamas omdat ik kritiek heb op Israel, de westerse wereld zou zich terug moeten trekken bij dit conflict wat al veel Langer duurt dan de genoemde 6 Oktober
Dat pleit niet voor je.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:37 schreef Tware het volgende:
[..]had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik kies voor de bewoners van de Palestijnse gebieden ik heb helemaal niets met het beleid wat Israel voert nuquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt. Het conflict speelt inderdaad al veel langer dan de aanslagen 7 oktober 2023 en bijna iedere keer zijn de Palestijnen de aanleiding geweest. Je hoeft zeker niet voor Hamas te zijn natuurlijk, maar als je alleen naar Israël wijst en zelfs stelt dat het Westen een bondgenoot moeten laten schieten kan het natuurlijk wel de indruk wekken dat je voor de andere partij kiest.
Men roept al mn hele leven dat Israël "onze bondgenoot" is maar ik heb nog steeds geen bewijs hiervan gezien eigenlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is hier natuurlijk de aangevallen partij en tevens onze bondgenoot. Tenzij jij aan de kant van Hamas en dienst adepten wilt staan natuurlijk, maar dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
En welk bewijs zou je willen zien? Wat maakt een land onze bondgenoot volgens jou?quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Men roept al mn hele leven dat Israël "onze bondgenoot" is maar ik heb nog steeds geen bewijs hiervan gezien eigenlijk.
Kaag werkt voor ze.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:46 schreef capricia het volgende:
Wat heeft Hamas in vredesnaam met onze politiek te maken?
Alles voor clicksquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een ontzettend nieuwsonwaardig artikel.
Die hebben ook gewoon een webcarequote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Maar wel opmerkelijk dat een terreurorganisatie zo goed op de hoogte is van de Nederlandse politiek.
Dat is inderdaad een valse tegenstelling die vaak gecreëerd wordt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben niet voor Hamas omdat ik kritiek heb op Israel,
GL stemmers zijn aan het twijfelen gebracht.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:36 schreef Hexagon het volgende:
Nou adviseert er iig nog iemand om op NSC te stemmen.
De partij heeft het beter gedaan dan ik had verwacht eigenlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:36 schreef Hexagon het volgende:
Nou adviseert er iig nog iemand om op NSC te stemmen.
Wat zegt het volgens jou?quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:22 schreef H.FR het volgende:
Als Hamas het toejuicht, dan zegt dat vrij veel volgens mij.
Dat ze er zijn ingetrapt, uiteraard.quote:
Het is ook zo complex he.quote:
Dat vraag ik mij ook af, het is nou niet dat democratie in het woordenboek van Hamas voor komt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:46 schreef capricia het volgende:
Wat heeft Hamas in vredesnaam met onze politiek te maken?
Wow...quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Waarom iemand op een hamas-endorsed partij zou willen stemmen in Nederland, ontgaat me compleet. Tenzij je wel sympathie voor terroristen hebt.
Rare logica. Da's alleen maar omdat NSC, naar mijn mening terecht, maatregelen wil tegen Israël. Het is niet dat ze sympathiseren met Hamas. Het gaat om de humanitaire ramp die zich voltrekt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Waarom iemand op een hamas-endorsed partij zou willen stemmen in Nederland, ontgaat me compleet. Tenzij je wel sympathie voor terroristen hebt.
Misschien brengen ze wel een verkiezingswijzer uit.quote:
Nee ik was gewoon benieuwd in welke sprookjes je zou geloven. Saai uitgekauwd verhaaltje. Had beter verwacht.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:40 schreef H.FR het volgende:
[..]
Het is ook zo complex he.
NSC in de Hamas propaganda.
Intussen hebben ze (Hamas) het voor elkaar gekregen om een soort knuffel terroristen te worden. Terwijl ze duizenden mensen uithongeren door de toegang tot hulpgoederen te beperken en deze voor zichzelf in te nemen. Well played.
Gaan moderators PVV'ers voortaan ook genocidevriendjes noemen?quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Aan welke genocide refereer je, en hoe wordt de PVV endorsed door die daders?quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gaan moderators PVV'ers voortaan ook genocidevriendjes noemen?
Volgens mij zijn de meeste mensen nog steeds tegen Hamas.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:40 schreef H.FR het volgende:
[..]
Het is ook zo complex he.
NSC in de Hamas propaganda.
Intussen hebben ze (Hamas) het voor elkaar gekregen om een soort knuffel terroristen te worden. Terwijl ze duizenden mensen uithongeren door de toegang tot hulpgoederen te beperken en deze voor zichzelf in te nemen. Well played.
Van je 'vrienden' moet je het maar hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:22 schreef SpaceOddity het volgende:
Nou, voor NSC is dit -na alle heisa- natuurlijk een enorme leuke opsteker; het respect en support van een niets ontziende islamitische terreurorganisatie.
Het is niet dat het CDA de Hamas nodig heeft om de NSC stemmen terug te pakken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:32 schreef Black_Baron het volgende:
er is maar 1 partij die belang heeft bij deze hamas-aanbeveling: het CDA.
Want geen normaal mens gaat nu nog.NSC stemmen.
Heeft Pieter al wat getweet?
Hij is de laatste tijd weer best wel bezig op X.
De genocide op het palestijnse volk natuurlijk denk ik?quote:
Daar zijn meerdere voorbeelden van. Zoals deze van de hoofddader van de genocide: https://www.instagram.com/reel/DKh30S7vrvi/quote:, en hoe wordt de PVV endorsed door die daders?
Wel duidelijk verhaal.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De genocide op het palestijnse volk natuurlijk denk ik?
Genocide op het Palestijnse volk?quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Daar zijn meerdere voorbeelden van. Zoals deze van de hoofddader van de genocide: https://www.instagram.com/reel/DKh30S7vrvi/
Gaza. Bibi en Geert noemen elkaar vrienden.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Aan welke genocide refereer je, en hoe wordt de PVV endorsed door die daders?
Kansloos figuur:')quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Genocide op het Palestijnse volk?
Okay man.
De realiteit is dat de mensheid die tegen geweld is, die tegen racisme is en die tegen genocide is.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, de Palestijnen terroristen en hun adepten zijn natuurlijk bij elke Westerse regering gebaat die geen harde vuist maakt jegens hun aanhoudende terreur en zich volledig achter Israël staat. We zien helaas zelfs menig Westers land dat volop de kant van de Palestijnen kiest en een Palestijnse staat gaat erkennen wat Hamas ziet als een resultaat van 7 oktober 2023.
De realiteit is dan ook dat meteen na die zeer brute aanslagen, het Westen de volledige handen af had moeten trekken van de zogeheten 'Palestijnse zaak'. De Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook had moeten erkennen als Israëlisch gebied en stoppen met miljarden te stoppen in de zakken van corrupte terroristenleiders.
Laat deze mensen het maar eens helemaal zelf uitzoeken, zonder enige vorm van hulp. Dan kan men eens stevig nadenken over het eigen gedrag in de afgelopen decennia, waar terreur, antisemitisme, martelaarschap en nota bene ook anti-Westerse sentimenten de boventoon hebben gevoerd.
quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:43 schreef Mubassie het volgende:
Het feit dat dit een nieuwsartikel is en dus Hamas politieke aandacht krijgt is al van de zotte.
Is dat 'goed mis'?quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:06 schreef Gehakt_bal het volgende:
Er gaat iets goed mis als Hamas voor je juicht
Het ontbreken van kritiek op Hamas vanuit jouw kant geeft wel aan aan welke kant jij staat.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Is dat 'goed mis'?
Niet echt als je daarmee aan de morele en goede kant van de geschiedenis staat.
Ja, als Hamas voor je juicht is dat goed mis.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Is dat 'goed mis'?
Als je Hamas serieus neemt is er wat mis met jou.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:41 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja, als Hamas voor je juicht is dat goed mis.
Hamas houdt zich niet bezig met "Kaas-baar Feld-kaamb". Die naam zegt in Gaza echt niemand een seconde wat.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Heb jij soms Hamas posters boven je bed hangen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Is dat 'goed mis'?
Het is wel gebleken hoe serieus je die lui moet nemen. Het zijn niet bepaald lieve jongens.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je Hamas serieus neemt is er wat mis met jou.
Dus jij neemt niet lieve terroristen serieus als ze wat zeggen over de Nederlandse politiek.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:12 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het is wel gebleken hoe serieus je die lui moet nemen. Het zijn niet bepaald lieve jongens.
Er zijn heel veel mensen waar serieus wat mis mee is.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je Hamas serieus neemt is er wat mis met jou.
Vind ik een eng eigenlijk.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
Doet me afvragen waarmee ze zich nog meer bemoeien in NL. Ze zullen al die protesten ook wel waarderen. Misschien lopen er wel lijnen. Ze zijn heel goed op de hoogte.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken niet na te denken. Als Israël werkelijk genocide zou nastreven, zou je dan niet verwachten dat ze dat in een oogwenk zouden voltooien, in plaats van wat jij als propaganda verspreidtquote:Op zondag 24 augustus 2025 22:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Daar zijn meerdere voorbeelden van. Zoals deze van de hoofddader van de genocide: https://www.instagram.com/reel/DKh30S7vrvi/
Welke genocide? Je kunt vast wel met een rechtelijke uitspraak komen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Want genocide moet in een oogwenk? Hitler was ook een paar jaar bezig.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:47 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Sommige mensen lijken niet na te denken. Als Israël werkelijk genocide zou nastreven, zou je dan niet verwachten dat ze dat in een oogwenk zouden voltooien, in plaats van wat jij als propaganda verspreidt
derp derp.
Je hebt geen rechter nodig om te zien wat voor je neus gebeurt. De VN-definitie van genocide is duidelijk en Israël vinkt meerdere hokjes af.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Welke genocide? Je kunt vast wel met een rechtelijke uitspraak komen.
In Jemen liggen ook 400.000 mensen onder de grond door Saoedi-Arabië en toch wordt dat niet als genocide gezien.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want genocide moet in een oogwenk? Hitler was ook een paar jaar bezig.
[..]
Je hebt geen rechter nodig om te zien wat voor je neus gebeurt. De VN-definitie van genocide is duidelijk en Israël vinkt meerdere hokjes af.
Het is dus een beetje een mening-ding geworden. Iedereen een mening!quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Je hebt geen rechter nodig om te zien wat voor je neus gebeurt. De VN-definitie van genocide is duidelijk en Israël vinkt meerdere hokjes af.
Nee, dit meen je nietquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Dat is op zeker hoor, dat er lijnen lopen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Doet me afvragen waarmee ze zich nog meer bemoeien in NL. Ze zullen al die protesten ook wel waarderen. Misschien lopen er wel lijnen. Ze zijn heel goed op de hoogte.
Waarom is Gaza een genocide en Oekraïne en Soedan niet?quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Ik heb al honderden keren Hamas veroordeeld en dat weet jij ook wel.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:41 schreef HSG het volgende:
Hamas.Dat terroristengroepje dat alleen maar aan zichzelf denkt.
[..]
Het ontbreken van kritiek op Hamas vanuit jouw kant geeft wel aan aan welke kant jij staat.
Vraag het de genocide-experts die allemaal zeggen dat Israël een genocide uitvoert op de Palestijnen in Gaza.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Waarom is Gaza een genocide en Oekraïne en Soedan niet?
Dat zijn genocide ontkenners. Ze ontkennen ook lagere benamingen. Dat allemaal om het onhoudbare beeld wat zij hebben van Israël in stand te houden.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn lagere benamingen en over wie heb je het precies?quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zijn genocide ontkenners. Ze ontkennen ook lagere benamingen. Dat allemaal om het onhoudbare beeld wat zij hebben van Israël in stand te houden.
Oorlogsmisdadenquote:Op maandag 25 augustus 2025 13:19 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat zijn lagere benamingen en over wie heb je het precies?
Die zullen zeker plaats vinden. Van beide kanten.quote:
Die hebben gewoon PR-afdelingen in ieder westers land hoorquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:17 schreef RotatoR het volgende:
Er is daar geen genocide. De echte genocides vind je in China, Jemen en Soedan.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zijn genocide ontkenners. Ze ontkennen ook lagere benamingen. Dat allemaal om het onhoudbare beeld wat zij hebben van Israël in stand te houden.
Van een Israël-hater moet je niet verwachten dat ze erkennen dat Hamas oorlogsmisdaden tegen de Palestijnen pleegt.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:39 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die zullen zeker plaats vinden. Van beide kanten.
Maar moet wel per plaats en tijd bewezen worden.
Dit is echt een redenatie waarvan jij nu nog zegt; ja dat is een goede redenatie?quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:53 schreef capricia het volgende:
Er wordt onderschat hoe geïnfiltreerd Hamas/Iran zijn in Europa.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Doet me afvragen waarmee ze zich nog meer bemoeien in NL. Ze zullen al die protesten ook wel waarderen. Misschien lopen er wel lijnen. Ze zijn heel goed op de hoogte.
Je denkt niet dat als Hamas de middelen zou hebben, zij Israël niet van de kaart zouden vegen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb al honderden keren Hamas veroordeeld en dat weet jij ook wel.
Jij kan het gewoon niet hebben dat er nog veel mensen zijn die wel aan de moreel goede kant van de geschiedenis staan. En die groep wordt groter en groter.
Wie weet, zou kunnen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je denkt niet dat als Hamas de middelen zou hebben, zij Israël niet van de kaart zouden vegen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |