abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2025 @ 12:28:15 #151
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219347397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:32 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Is het niet zo dat de jarenlange verantwoordelijkheid voor kind(eren) de zoveelste 'verre reis' overtreft op de trap van geestelijke rijping?
Zo te zien niet :D . #zegtiemanddiezelfkinderenheeft
pi_219348381
Geen kinderwens en maak niet eens verre reizen.. :P
  woensdag 26 november 2025 @ 17:48:08 #153
338319 ZarB
Piņa colada
pi_219349327
Hier een kind én verre reizen. Ik zou dan wel de ultieme geestelijke rijping mee moeten maken.

Kinderen goed voor de geestelijke rijping? Ik ben wel benieuwd naar ook maar 1 onderzoek of feitje die dit onderbouwt. _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 27 november 2025 @ 11:54:50 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219354649
Ik ben inmiddels 45 en nog steeds geen spijt van mijn kindvrij bestaan. Ik heb nooit een moedergevoel gehad en mijn maag en baarmoeder krimpen samen als ik een baby of peuter hoor huilen. Mijn lichaam gaat ook langzaam richting de perimenopause, dus is het straks ook niet meer geschikt voor het krijgen van kinderen. Ik vul mijn leven op andere manieren in met mooie doelen (waaronder o.a. reizen en lange afstanden hardlopen) die me net zoveel voldoening leveren en geniet van voldoende nachtrust die ik krijg en waar ik niet zonder zou kunnen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219354772
Zag afgelopen weekend ook zo’n compleet afgedraaid stel met twee ontiegelijke schreeuwkinderen.

Vreselijk !!!!! o|O
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_219354784
En als ik m’n buren ook zie, alles is een onderneming.

3 kinderen en dan kost het je een halve ochtend om alleen al naar iets simpels te gaan.

Super leuk, bij een ander!!!
pi_219354787
En dan niet te vergeten dat je hele huis ranzig is.

Overal kots, pulken en kindergeur :')
pi_219354812
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:19 schreef Rozevla het volgende:
En dan niet te vergeten dat je hele huis ranzig is.

Overal kots, pulken en kindergeur :')
Brrrr, kindergeur
-nee-
pi_219354913
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Brrrr, kindergeur
[ afbeelding ]
Ja zo’n vieze weeīge lucht.
  donderdag 27 november 2025 @ 12:52:31 #160
338319 ZarB
Piņa colada
pi_219354938
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2025 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben inmiddels 45 en nog steeds geen spijt van mijn kindvrij bestaan. Ik heb nooit een moedergevoel gehad en mijn maag en baarmoeder krimpen samen als ik een baby of peuter hoor huilen. Mijn lichaam gaat ook langzaam richting de perimenopause, dus is het straks ook niet meer geschikt voor het krijgen van kinderen. Ik vul mijn leven op andere manieren in met mooie doelen (waaronder o.a. reizen en lange afstanden hardlopen) die me net zoveel voldoening leveren en geniet van voldoende nachtrust die ik krijg en waar ik niet zonder zou kunnen.
Ik vind het altijd zo bijzonder dat kinderen sowieso de primaire invulling is van het leven en dat als je die niet hebt dan heb je een "andere" invulling. Dit bedoel ik niet naar jou persoonlijk, uiteraard. Zo wordt het nog steeds gezien. Alsof mensen met kinderen voldoende invulling hebben en geen alternatieven nodig hebben.
  donderdag 27 november 2025 @ 12:53:41 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219354945
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:52 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik vind het altijd zo bijzonder dat kinderen sowieso de primaire invulling is van het leven en dat als je die niet hebt dan heb je een "andere" invulling. Dit bedoel ik niet naar jou persoonlijk, uiteraard. Zo wordt het nog steeds gezien. Alsof mensen met kinderen voldoende invulling hebben en geen alternatieven nodig hebben.
Precies. We leven niet meer in de jaren 50. Mensen mogen ook hun eigen doelen hebben (al hou je wel weinig tijd over naast het krijgen van kinderen..)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 27 november 2025 @ 12:57:24 #162
338319 ZarB
Piņa colada
pi_219354962
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Precies. We leven niet meer in de jaren 50. Mensen mogen ook hun eigen doelen hebben (al hou je wel weinig tijd over naast het krijgen van kinderen..)
Elke simpele ziel kan kinderen krijgen dus als je daarvoor kiest is het eigenlijk wel de easy way out _O- we zouden eigenlijk kunnen stellen dat mensen die voor kinderen kiezen vrij gemakzuchtig zijn. Je leven "anders" invullen vergt veel meer creativiteit, denkwerk, motivatie etc.
pi_219354984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
Elke simpele ziel kan kinderen krijgen dus als je daarvoor kiest is het eigenlijk wel de easy way out _O- we zouden eigenlijk kunnen stellen dat mensen die voor kinderen kiezen vrij gemakzuchtig zijn. Je leven "anders" knvullen vergt veel meer creativiteit, denkwerk, motivatie etc.
Sterk staaltje omdenken dit.

Ik heb 28 jaar geen kinderen gehad en dat ging me anders best makkelijk af.
-nee-
  donderdag 27 november 2025 @ 13:02:41 #164
338319 ZarB
Piņa colada
pi_219354994
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik kan zo omdenken omdat ik een kind heb dus geestelijk heel erg rijp, snap je.
  donderdag 27 november 2025 @ 13:06:09 #165
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219355006
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 11:35 schreef miss_sly het volgende:

Je kunt best met mensen in gesprek gaan over waarom wel of niet, maar je gaat niet denigrerend doen over mensen die andere keuzes maken dan jij. Vanaf hier dus weer offtopic.
Hierboven staan wat reacties waarin afgeven wordt op kinderen en mensen met kinderen. Mag dat dan wel? Want dat lijkt dan een beetje tegenstrijdig.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219355010
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dark Souls speelt zichzelf niet 200 keer
pi_219355021
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hierboven staan wat reacties waarin afgeven wordt op kinderen en mensen met kinderen. Mag dat dan wel? Want dat lijkt dan een beetje tegenstrijdig.
Die lees ik toch anders. Dat is de mening van de user over kinderen. Dat mag. Hij zegt daarmee niet dat mensen die geen kinderen hebben geen zinvol leven hebben, gericht ook aan de mensen in dit topic.

Verder is dit geen FB topic :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219355027
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
Elke simpele ziel kan kinderen krijgen dus als je daarvoor kiest is het eigenlijk wel de easy way out _O- we zouden eigenlijk kunnen stellen dat mensen die voor kinderen kiezen vrij gemakzuchtig zijn. Je leven "anders" invullen vergt veel meer creativiteit, denkwerk, motivatie etc.
Dat is ook wel een eenvoudige voorstelling van zaken. Niet iedereen kan kinderen krijgen.

Ik denk dat er geen betere of slechtere keuze is, of meer gemakzuchtig, of meer creatief, etc. Het moet de keuze zijn die bij je past, of dat nu wel of geen kind(eren) inhoudt.

Met kind heb ik toch ook behoorlijk creatief moeten zijn, en nog wel eens, ook al is ze al 16.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Miss 200.000.000! donderdag 27 november 2025 @ 13:15:41 #169
367000 roos94
pi_219355043
Ik vind het knap als mensen ervoor kiezen bewust kindvrij te blijven omdat mensen zoveel oordelen hebben daarover. Ik kan er soms echt jaloers op zijn hoor. Die vrijheid mis ik wel nu ik een kind heb. Voordat je een kind hebt realiseer je je niet hoeveel vrijheid je hebt. Voordat ik een kind kreeg dacht ik dat ik het druk had. Maar toen kon ik na werk op de bank ploffen en niets meer doen. Nu ligt dat wel anders. :+
pi_219355066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:15 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het knap als mensen ervoor kiezen bewust kindvrij te blijven omdat mensen zoveel oordelen hebben daarover.
Valt mee hoor, lui die er niet mee om kunnen gaan dat ik een bepaalde keuze heb gemaakt, ga ik gewoon niet meer mee om. Of hoogstens oppervlakkig.

Doet me wel aan iets anders denken, zou het afnemen van de kerkinvloed bijdragen aan de (naar mijn idee dan toch) grotere aantallen bewust kindvrije mensen? Het lijkt me een stuk lastiger om voet bij stuk te houden wanneer je minimaal wekelijks te horen krijgt dat voortplanten bij je huwelijk hoort, nog los van hoe dat in de rest van de maatschappij doorwerkte.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_219355082
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:06 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dark Souls speelt zichzelf niet 200 keer
Waarvan akte.
-nee-
  donderdag 27 november 2025 @ 13:28:12 #172
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219355123
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Valt mee hoor, lui die er niet mee om kunnen gaan dat ik een bepaalde keuze heb gemaakt, ga ik gewoon niet meer mee om. Of hoogstens oppervlakkig.

Doet me wel aan iets anders denken, zou het afnemen van de kerkinvloed bijdragen aan de (naar mijn idee dan toch) grotere aantallen bewust kindvrije mensen? Het lijkt me een stuk lastiger om voet bij stuk te houden wanneer je minimaal wekelijks te horen krijgt dat voortplanten bij je huwelijk hoort, nog los van hoe dat in de rest van de maatschappij doorwerkte.
Ja, de dominee kwam vroeger gewoon langs he, om te vragen waar de kinderen bleven. :+ Bezwijk maar eens niet onder zoveel druk. Volgens mij bestonden er ook geen condooms (of alleen hele dikke) en de pil. verder mocht je als vrouw ook niet meer werken na het huwelijk, dus je moest toch iets te doen hebben :+
pi_219355140
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, de dominee kwam vroeger gewoon langs he, om te vragen waar de kinderen bleven. :+ Bezwijk maar eens niet onder zoveel druk. Volgens mij bestonden er ook geen condooms (of alleen hele dikke) en de pil. verder mocht je als vrouw ook niet meer werken na het huwelijk, dus je moest toch iets te doen hebben :+
Ja daarom. Dat eerste zal vast in bepaalde regio's/kringen nog wel aan de hand zijn, maar toch wel flink minder.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 27 november 2025 @ 13:42:48 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219355202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja daarom. Dat eerste zal vast in bepaalde regio's/kringen nog wel aan de hand zijn, maar toch wel flink minder.
Staphorst, Urk, etc.
  donderdag 27 november 2025 @ 14:02:12 #175
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219355299
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die lees ik toch anders. Dat is de mening van de user over kinderen. Dat mag. Hij zegt daarmee niet dat mensen die geen kinderen hebben geen zinvol leven hebben, gericht ook aan de mensen in dit topic.

Verder is dit geen FB topic :)
Nou.... dat is een wat simplistische manier van beredeneren ;) . Het is best obvious waar de betrokken user op uit is. En dat is niet heel anders dan een idiote opmerking over de leegheid des levens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')