Nog één kind kan ik me iets bij voorstellen, maar meer echt niet. Als ik gezinnen zie met 3-4-5 kinderen...ik moet er echt niet aan denken!quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd mindblowing als ik vrouwen zie die tegelijk met mij zwanger waren (2020) en dan vervolgens na mij nog twee of drie (zelfs) kinderen hebben gekregen... schiet mij lek. Ik snap niet hoe een mens dat verteerd.
Dat had ik ook ja. Mijne is uit 2021. Eerder was ik er helemaal niet aan toe. Hadden sommige alweer een baby terwijl ik de eerste nog aan het verwerken was. Nu denk ik: tja ze is nu al bijna 4, nu hoeft het ook al niet meer.quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd mindblowing als ik vrouwen zie die tegelijk met mij zwanger waren (2020) en dan vervolgens na mij nog twee of drie (zelfs) kinderen hebben gekregen... schiet mij lek. Ik snap niet hoe een mens dat verteerd.
D66 hier; dat mag je niet zeggenquote:Op maandag 25 augustus 2025 08:11 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het antwoord “ons gezin is al compleet” is het meest gekozen bij de vrijwillige enquete bij abortusklinieken in Nederland. In tegenstelling tot alle vooroordelen zijn het echt niet allemaal dronken tieners die een abortus nodig hebben. Het zijn vooral dertigers en veertigers die vinden dat ze al genoeg kinderen hebben.
[..]
Wat zijn kindloze ouders?
Ik heb er drie en ik kan je vertellen, groot gelijk!quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog één kind kan ik me iets bij voorstellen, maar meer echt niet. Als ik gezinnen zie met 3-4-5 kinderen...ik moet er echt niet aan denken!
Waarom laat je je dan niet steriliseren? Is een ingreep van niks en je kunt daarna weer lekker van bil zonder te piekeren over de eventuele gevolgen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:29 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb er ondertussen wel een paar maar ik ben nu al wel een paar jaar bewust geen kinderen aan het krijgen. Ik zie de opoffering gewoon niet zitten en ik zie niet in hoe daar ooit iets goeds van kan komen in een overbevolkt land. Ik ervaar dagelijks hoe dom het is om kinderen te nemen, hoeveel slechte beslissingen er worden gemaakt en hoe weinig vat je op je eigen leven houdt.
Mocht het er onverhoopt toch weer van komen zou ik mijn vrouw ook op het hart drukken om een abortus te nemen. Weinig mensen durven dat hardop te zeggen maar dat is wel hoe de vork voor de meesten in de steel zit.
Er heerst ook een beetje een stigma op kindloze ouders, maar ik vind het aan eenieder om zijn eigen grenzen en life choices te bepalen. Het moet er gewoon kunnen zijn.
Goed punt. Want de pil voor de vrouw zet haar hele hormoonhuishouding overhoop. Dat moet je niet willen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom laat je je dan niet steriliseren? Is een ingreep van niks en je kunt daarna weer lekker van bil zonder te piekeren over de eventuele gevolgen.
Stond op de planning, tijd terug, toen was er echter nog een wachtlijst van driekwart jaar mede door Covid. In de tussentijd iemand gesproken die er chronische pijnklachten aan heeff overgehouden. Dat was genoeg voor mijn vrouw om te zeggen dat ze wel een spiraaltje neemt voorlopig.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom laat je je dan niet steriliseren? Is een ingreep van niks en je kunt daarna weer lekker van bil zonder te piekeren over de eventuele gevolgen.
Ik heb een mirena en ben al 4 jaar niet meer ongesteld en verder 0 klachten. Hoewel steriliseren vaak als optie wordt geopperd heb ik ook geen problemen met het spiraaltje. Als je voor better safe than sorry gaat kan die knip natuurlijk wel. Volgens mij gaat het vaker gewoon goed.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:58 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Stond op de planning, tijd terug, toen was er echter nog een wachtlijst van driekwart jaar mede door Covid. In de tussentijd iemand gesproken die er chronische pijnklachten aan heeff overgehouden. Dat was genoeg voor mijn vrouw om te zeggen dat ze wel een spiraaltje neemt voorlopig.
Welk hoger doel?quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:02 schreef SemperLibertas het volgende:
Kinderen zijn hinderen, klopt. Ze vragen in alle opzichten aandacht, geduld en toewijding, je krijgt er grijze haren van en je loopt er financieel op leeg.
Tegelijkertijd zijn mensen zonder kinderen op latere leeftijd wat lege mensen die hun bestaan vullen met weer een verre reis en weer een dure aankoop. Het hogere doel ontbreekt vaak volledig bij mensen zonder kinderen alsook de geestelijke rijping en vorming.
Is dat leeg en doelloos in hun beleving of in jouw beleving?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:31 schreef LXIV het volgende:
Ik ken mensen die nu rond de 50 zijn en geen kinderen hebben. Toch mondt dat vaak uit in een leeg en doelloos leven. Op een zeker moment lijken die duikvakanties ook allemaal op elkaar. Ze gaan naar hun werk, maar waarom dan nog. Ze bouwen eigenlijk niks van waarde op.
Maar welk hoger doel heeft het leven dan? Over 100jr zijn we allemaal dood en vergeten ..quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:02 schreef SemperLibertas het volgende:
Kinderen zijn hinderen, klopt. Ze vragen in alle opzichten aandacht, geduld en toewijding, je krijgt er grijze haren van en je loopt er financieel op leeg.
Tegelijkertijd zijn mensen zonder kinderen op latere leeftijd wat lege mensen die hun bestaan vullen met weer een verre reis en weer een dure aankoop. Het hogere doel ontbreekt vaak volledig bij mensen zonder kinderen alsook de geestelijke rijping en vorming.
Het verbaast me totaal niet om van jou dat cliché over verre reizen en dure aankopen te lezen.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:02 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik heb een kind en vul mijn leven nog steeds op met verre reizen. Geen dure aankopen maar daar lag en ligt mijn interesse ook niet. Alhoewel reizen ook niet goedkoop is.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:02 schreef SemperLibertas het volgende:
Iemand vertelde mij jaren geleden dat kinderen met een niet doorsnee jeugd heel vaak kinderloos blijven. Ik kom uit een één ouder gezin, wel heel liefdevol. Mijn man heeft net als jij een klotenjeugd gehad en dito ouders.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Heel bewust, rot jeugd gehad, ouders klote huwelijk, grootouders dubieuze rol gespeeld en waren er nooit voor ons.
Ik en broer, broer leeft inmiddels niet meer die heeft een wanhoopsdaad gepleegd
En laat twee kinderen achter van midden 20
Man man wat een bak ellende is dat zeg
Die ook geen goede jeugd gehad en geen stabiele ouders
Dus nee geen kinderen voor mij, dat hebben anderen al voor mij bepaald, die keuze had ik dus niet
Waarom? Het zijn toch gewoon meningen. Ik denk dat kinderen het leven compliceren, maar je wel geestelijk doen rijpen en zingeving bieden en dat mensen zonder kinderen hun leven moeten vullen met simpele zaken zoals reizen en dure spullen. Als mensen zonder kinderen klagen dat ze het zwaar hebben dan denk ik alleenquote:Op maandag 25 augustus 2025 13:14 schreef miss_sly het volgende:
Zullen we elkaar heel laten en niet gaan roepen dat de andere groep danwel door de kinderen danwel omdat men geen kinderen heeft leeg is en rijping nodig heeft?
Dank!
Oh?quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:47 schreef SemperLibertas het volgende:
dat mensen zonder kinderen hun leven moeten vullen met simpele zaken zoals reizen en dure spullen.
Och arme. Heb jij het zo zwaar? Maar je krijgt er zoveel voor terug!!!quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:47 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn toch gewoon meningen. Ik denk dat kinderen het leven compliceren, maar je wel geestelijk doen rijpen en zingeving bieden en dat mensen zonder kinderen hun leven moeten vullen met simpele zaken zoals reizen en dure spullen. Als mensen zonder kinderen klagen dat ze het zwaar hebben dan denk ik alleen
Ik zie, helaas, veel mensen met een kut jeugd die wel aan kinderen beginnen uit een soort van compensatie. Het probleem: je weet hoe het niet moet, maar je weet niet hoe het wel moet. Je moet óf een ijzersterke en stabiele partner hebben én/of een goede bak therapie wil je je dan staande kunnen houden met kinderen. En dat helaas vaker niet dan wel goed. Sommige zien dat in en maken daardoor bepaalde keuzes, anderen komen er later pas achter en bij weer anderen gaat het gigantisch mis en zien ze het nog steeds niet in.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:42 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Iemand vertelde mij jaren geleden dat kinderen met een niet doorsnee jeugd heel vaak kinderloos blijven. Ik kom uit een één ouder gezin, wel heel liefdevol. Mijn man heeft net als jij een klotenjeugd gehad en dito ouders.
Het zal dus ergens wel kloppen.
Oh wacht ben ook niet bewust kinderloos, misschien heb ik daardoor een zinvol levenquote:Op maandag 25 augustus 2025 17:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Naast het feit dat het ons niet gelukt is om kinderen te krijgen (ik zal jullie de details besparen), leiden we nu kennelijk ook een leeg leven, zijn we geestelijk ongerijpt en hebben we het helemaal niet zwaar omdat we geen kinderen hebben. Of geldt dat alleen voor bewust kinderloos?
Van D66 mag je dat wel zeggen hoor. SGP is er nogal op tegen.quote:
En ik vind dat je niet kunt en hoeft te oordelen over anderen omdat je geen flauw idee hebt hoe hun leven eruit ziet.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:47 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Waarom? Het zijn toch gewoon meningen. Ik denk dat kinderen het leven compliceren, maar je wel geestelijk doen rijpen en zingeving bieden en dat mensen zonder kinderen hun leven moeten vullen met simpele zaken zoals reizen en dure spullen. Als mensen zonder kinderen klagen dat ze het zwaar hebben dan denk ik alleen
Tjonge, deze user heeft geen mensenkennis.quote:Op maandag 25 augustus 2025 14:47 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Klaar nu. Stop met hakken op elkaar.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tjonge, deze user heeft geen mensenkennis.
Maar hij denkt van wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |