Goede redeneringquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:55 schreef roos94 het volgende:
Ergens is de doodstraf wel een raar iets. Jij hebt iemand vermoord dat mag niet! Dus nu vermoorden wij jou.
Daar heb je in de forensische zorg taxatieinstrumenten voor.quote:Op zondag 24 augustus 2025 03:44 schreef kipknots het volgende:
[..]
Hoe bepaal je de kans op herhaling?
Zou je met dit verhaal uberhaupt nog kunnen veroordelen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Beelden kunnen vervalst worden, dna biedt geen absoluut bewijs. En nogmaals: waarom zou een bekentenis een kans naar 100% brengen? Genoeg voorbeelden van mensen die onterecht bekennen. Denk b.v. aan de Bredase restaurantmoord.
Maar goed, geloof wat je wil
Ja, als je risico's tegen elkaar afweegt. Dat blijft iets subjectiefs, natuurlijk.quote:Op maandag 8 september 2025 16:31 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zou je met dit verhaal uberhaupt nog kunnen veroordelen?
Als je de beelden ziet van die man in de metro (zie topic verderop), dan zeg jij dat je rekening moet houden met beelden die niet kloppen/vervalst zijn (bijvoorbeeld) dus kun je niet 100% zekerheid zeggen dat hij dit heeft gedaan. En dus geen doodstraf, maar als er 99.9% kans is dat hij het wel heeft gedaan dan sluiten we hem op want dan is het gevaar uit de maatschappij. Mocht later blijken dat die 0.1% toch klopte (en dus onschuldigd was) dan is er geen heel groot probleem en halen we hem weer uit de bajes.quote:Op maandag 8 september 2025 19:16 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, als je risico's tegen elkaar afweegt. Dat blijft iets subjectiefs, natuurlijk.
Dat geldt ook voor de doodstraf, maar ik heb nog geen voorstander gezien die expliciet genoegen nam met een klein aantal onterecht geëxecuteerden (wat overigens niet hetzelfde is als onschuldigen). Dat wordt dan vermomd met het gekunstelde "onomstotelijke bewijzen".
Ik sympathiseer niet met Breivik. Maar wat ik er een beetje op tegen heb is dat als je de doodstraf zou introduceren, het al snel een emotioneel arbitraire kwestie wordt en de piketpaaltjes naar voren kunnen worden verschoven door nieuwe verkeerde regimes.quote:Op maandag 8 september 2025 16:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Goede redeneringWel eens gedacht aan het beschermen van de samenleving tegen seriemoordenaars, serie verkrachters etc. Zo'n compleet gestoorde Breivik moet op kosten van de maatschapij onderhouden worden ja en ooit weer terug in de maatschappij?
Nee.quote:Op maandag 8 september 2025 19:35 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als je de beelden ziet van die man in de metro (zie topic verderop), dan zeg jij dat je rekening moet houden met beelden die niet kloppen/vervalst zijn (bijvoorbeeld) dus kun je niet 100% zekerheid zeggen dat hij dit heeft gedaan. En dus geen doodstraf, maar als er 99.9% kans is dat hij het wel heeft gedaan dan sluiten we hem op want dan is het gevaar uit de maatschappij. Mocht later blijken dat die 0.1% toch klopte (en dus onschuldigd was) dan is er geen heel groot probleem en halen we hem weer uit de bajes.
Maar beter zo, dan dat we grote criminelen wel rond laten lopen omdat we het niet met 100% zekerheid kunnen zeggen.
Zoiets?
Ja dat is nu weg.quote:Op maandag 8 september 2025 21:59 schreef Haushofer het volgende:
Ik mis even waar het off-topic gaat...
En dat gaan we maximaal 12 jaar opbergen in een luxe cel en daarna verspijkeren we nog tonnen aan TBS voor zo'n waardeloos en minderwaardig schepsel.quote:Aan het leven van de 37-jarige Misha Visser uit Amsterdam kwam op 21 oktober vorig jaar op een gruwelijke manier een einde. Zijn vriend en buurman Selim I. (33) kneep zijn keel dicht en stak hem met 51 messteken dood. „Wat gebeurd is, is gebeurd. Het doet me niet zoveel. Ik heb ergere dingen meegemaakt”, zei de weinig berouwvolle verdachte.
Beredeneer je dit vanuit het humanisme?quote:Op maandag 8 september 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
De doodstraf is het summum van barbarisme.
That is all.
Niet voor mensen die barbaarse gewoontes hebben.quote:Op maandag 8 september 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
De doodstraf is het summum van barbarisme.
That is all.
Wil je ff stoppen om mijn UI te gebruiken ... Ik wil nergens mee geassocieerd worden !!!!quote:Op donderdag 25 september 2025 19:01 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Niet voor mensen die barbaarse gewoontes hebben.
Wat bedoelt u precies mevrouw? Ui? je bedoelt avatar? ik zie inderdaad dat we hetzelfde plaatje hebben. Ik heb deze gewoon gedownload vanaf internet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Wil je ff stoppen om mijn UI te gebruiken ... Ik wil nergens mee geassocieerd worden !!!!
Ja ja ... hij is van mij en wil graag dat je een andere neemtquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:16 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Wat bedoelt u precies mevrouw? Ui? je bedoelt avatar? ik zie inderdaad dat we hetzelfde plaatje hebben. Ik heb deze gewoon gedownload vanaf internet.
Mevrouw, we kunnen toch vrienden worden? En allebei het plaatje gebruiken. Het is een plaatje van Walt Disney. De rechten liggen bij hun en niet bij u.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:17 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja ja ... hij is van mij en wil graag dat je een andere neemt
De edits en de flessen op het eind zijn van mij en die zijn door mij gemaakt.. gebruik het hier al 15 jaar .. Ik krijg reacties van mensen omdat ze mijn avatar zien en denken dat ik het ben dus please zoek een ander leuke avaquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:18 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Mevrouw, we kunnen toch vrienden worden? En allebei het plaatje gebruiken. Het is een plaatje van Walt Disney. De rechten liggen bij hun en niet bij u.
quote:Op donderdag 25 september 2025 19:01 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Niet voor mensen die barbaarse gewoontes hebben.
Oke ik zal het voor deze keer gaan aanpassenquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:17 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja ja ... hij is van mij en wil graag dat je een andere neemt
Dank je wel ... succes met het zoeken van een beter geschikt plaatjequote:Op vrijdag 26 september 2025 21:33 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Oke ik zal het voor deze keer gaan aanpassen
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |