quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:18 schreef maily het volgende:
[..]
Ze wou de fiets niet in AMSTERDAM laten staan.
Ik sta nergens meer van te kijken als het blijkt dat het weer een TBS client op verlof is geweest.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Volgens mij is zo een willekeurige moord vaak ook niet het eerste misdrijf van zo'n kerel.
Bij Faber wat het helemaal duidelijk. Wat een faal.
Klopt.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Jéé iedereen maakt wel eens een beslissing waar je achteraf denk poeh dat had ik beter niet kunnen doen. Zeker op die leeftijd. Ook wel eens midden in de nacht staan liften of bezopen lopend of fietsend alleen naar huis gegaan. Nu zou ik dat niet meer doen. Het gaat gelukkig meestal wel goed.
Liever blo Jan dan doh Jan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat meisje was een heel stuk minder bang uitgevallen dan jij.
Ga er maar vanuit dat het feest niet doorgaatquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:26 schreef Boca_Raton het volgende:
In Abcoude is er de komende week de Feestweek. Zullen ze deze afzeggen? Het is een heel groot evenement.
Jep, kippenvel als ik weer aan die weken terugdenkquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Volgens mij is zo een willekeurige moord vaak ook niet het eerste misdrijf van zo'n kerel.
Bij Faber wat het helemaal duidelijk. Wat een faal.
Ik weet inderdaad dat dit een verkeerde keuze van dit meisje was. Ze had die fiets gewoon kunnen laten en in die uber kunnen stappen.quote:
Die kans is waarschijnlijk inderdaad groter, maar in Nederland niet zo groot dat je je daar normaal gezien echt druk over maakt - zeker niet als je dat stuk wellicht al vaker 's nachts gefietst hebt en het altijd goed gegaan is. Tenzij, zoals Gretzl terecht zegt, er toevallig net zo'n voorval in het nieuws geweest is.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er is gewoon een kansberekening.
Als jij doordeweeks om 13.00 smiddags door de binnenstad van Groningen fietst kan je van je fiets getrokken worden.
Maar de kans dat je van je fiets getrokken wordt als je in je eentje midden in de nacht in de buurt van een Amsterdams bos fietst, is groter. Simpel.
Omdat je alleen bent, het donker is, niemand jou ziet, en je dus een makkelijkere prooi bent voor kwaadwillenden.
Er zijn vele duizenden misschien wel miljoenen mensen vermoord omdat ze op x plek liepen. Deze verhalen zijn alom bekend. Je hoort ze bijna dagelijks.
En het is niet hun schuld. Nooit. Maar je logische verstand gebruiken kan af en toe geen kwaad. Het is 2025. De verhalen en gevaren zijn bekend. We leven in een tijdperk waar alles en iedereen gedeeld wordt. Ook nare dingen. Mensen zouden daarvan moeten leren.
Zou ik ook zeggen. Tenzij er een statement komt in de trant van: "Ze zou het zelf zus en zo."quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:27 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat het feest niet doorgaat
Jep. Ik ben inmiddels wel van mening geraakt - ook met allerlei werkervaring die ik inmiddels heb opgedaan in de verkeerswereld - dat het eigenlijk ook bij wet verboden zou moeten zijn om met een bepaald promillage of hoger nog op de fiets te stappen. In Nederland zijn we inmiddels best goed met het alcoholvrij autorijden, maar wanneer mensen met de fiets veranderen de grenzen soms totaal. Terwijl je als fietser - zeker op een elektrische - toch enorm kwetsbaar bent in het verkeer.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Jéé iedereen maakt wel eens een beslissing waar je achteraf denk poeh dat had ik beter niet kunnen doen. Zeker op die leeftijd. Ook wel eens midden in de nacht staan liften of bezopen lopend of fietsend alleen naar huis gegaan. Nu zou ik dat niet meer doen. Het gaat gelukkig meestal wel goed.
Het is geen verkeerde keuzequote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad dat dit een verkeerde keuze van dit meisje was. Ze had die fiets gewoon kunnen laten en in die uber kunnen stappen.
De kans dat die fiets uitgerekend in die nacht toevallig gepikt zou zijn is waarschijnlijk misschien net zo groot als je die ene gek op je weg terug tegenkomt
maar dit allemaal achteraf gelul
Ik vraag me ook af of die dader haar al vanaf Amsterdam had gevolgd op een of andere manier toen ze terugfietste vanuit amsterdam
het is net allemaal net weer te toevallig allemaal
toevalligheden geloof ik niet zo in
Hoe groot is de kans dat je snacht een meisje tegenkomt fietsend ergens en dat je die besluit te gaan vermoorden of te gaan verkrachten
Die kans is niet zo groot
Ja. En ik ben het eens met iedereen die zegt dat je niet alles kunt voorkomen. Maar dit was er wel een die te voorkomen was geweest.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jep, kippenvel als ik weer aan die weken terugdenk![]()
Zeker een van de allergrootste fails uit de Nederlandse rechtsgeschiedenis, een psychopaat met ernstig recidivegevaar extreem vroeg teruglaten in de maatschappij.
En die zaak bewees helaas ook dat je als vrouw op een nazomerse vrijdagavond - in het daglicht - ook niet 100% veilig bent in een natuurgebied waar genoeg mensen recreëren/rondlopen.
Het is immers altijd de schuld van de vrouwen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Zelfs thuis wordt je als vrouw gewoon vermoord voor een paar duiten of een gouden armband. Zie de moord op bejaarden. Ook eigen schuld? want dan had ze maar geen armband moeten dragen? Of had ze maar niet de deur moeten openen?
Haar uitvaart valt in die week geloof ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:29 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen. Tenzij er een statement komt in de trant van: "Ze zou het zelf zus en zo."
En dan nog zal het niet hetzelfde zijn. En terecht.
Verplicht een enkelband.quote:
Michael Panhuis had geen TBS en geen verlof.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:25 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik sta nergens meer van te kijken als het blijkt dat het weer een TBS client op verlof is geweest.
Heb ik ook begrepen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Haar uitvaart valt in die week geloof ik.
Je mag ook geen fiets besturen met een slok op. Pakkans is wat klein.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jep. Ik ben inmiddels wel van mening geraakt - ook met allerlei werkervaring die ik inmiddels heb opgedaan in de verkeerswereld - dat het eigenlijk ook bij wet verboden zou moeten zijn om met een bepaald promillage of hoger nog op de fiets te stappen. In Nederland zijn we inmiddels best goed met het alcoholvrij autorijden, maar wanneer mensen met de fiets veranderen de grenzen soms totaal. Terwijl je als fietser - zeker op een elektrische - toch enorm kwetsbaar bent in het verkeer.
Het is gewoon ziek allemaal. Wat zijn dit voor mensen die dat doen?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Zelfs thuis wordt je als vrouw gewoon vermoord voor een paar duiten of een gouden armband. Zie de moord op bejaarden. Ook eigen schuld? want dan had ze maar geen armband moeten dragen? Of had ze maar niet de deur moeten openen?
We gaan er voor het gemak even vanuit dat elke 17-jarige zich daar bewust van is, maar wil nog niet zeggen dat de gedachten voorafgaand of tijdens elke fietsrit dan ook richting een doemscenario gaan. Het is goed voor te stellen dat ze op dat moment niet bezig was met enig gevaar of de instelling had dat de kans om een moordenaar/verkrachter tegen te komen enorm klein was.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja dat kan
Maar iedereen kent de gevaren wat er wel niet kan gebeuren
Onzin verhaalquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die kans is waarschijnlijk inderdaad groter, maar in Nederland niet zo groot dat je je daar normaal gezien echt druk over maakt - zeker niet als je dat stuk wellicht al vaker 's nachts gefietst hebt en het altijd goed gegaan is. Tenzij, zoals Gretzl terecht zegt, er toevallig net zo'n voorval in het nieuws geweest is.
Hear, hear.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
We gaan er voor het gemak even vanuit dat elke 17-jarige zich daar bewust van is, maar wil nog niet zeggen dat de gedachten voorafgaand of tijdens elke fietsrit dan ook richting een doemscenario gaan. Het is goed voor te stellen dat ze op dat moment niet bezig was met enig gevaar of de instelling had dat de kans om een moordenaar/verkrachter tegen te komen enorm klein was.
Lisa valt niets kwalijks te nemen.
Oh ja, het is toch veranderd lees ik nu. Maar omdat er idd vrijwel nooit op gehandhaafd wordt zijn er teveel fietser met een andere maatstaf (diegenen die ook niet zo snel een taxi of een lift willen regelen).quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Je mag ook geen fiets besturen met een slok op. Pakkans is wat klein.
quote:Krijg ik straf als ik dronken op de fiets zit?
Ja, je kunt een bekeuring of een rijverbod krijgen voor het rijden onder invloed, ook als fietser. Als fietser mag je ongeveer twee glazen alcohol drinken. Dit komt overeen met 0,5 promille.
De officier van justitie bepaalt de hoogte van het boetebedrag. Bekijk de boetebase van het Openbaar Ministerie.
Ja. Als we als maatschappij vrouwen zo in de steek laten, dan moeten ze zichzelf kunnen beschermen. Ik ben helemaal voor.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:33 schreef TLC het volgende:
Het zou wettelijk toegestaan moeten worden om pepperspray bij je te hebben.
waaromquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Is er een foto van het slachtoffer online?
Ja zodat iemand dat voor een kul reden het in je gezicht kan spuiten, handig ook voor mensen die daar misbruik van maken en er met je tas vandoor gaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:33 schreef TLC het volgende:
Het zou wettelijk toegestaan moeten worden om pepperspray bij je te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |